português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
ALFABETITZACIO []
References found:
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 4
go to page            


1 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
The Personal memoir in the Catalan lands (16th-19th centuries) / Òscar Janè
Jané i Checa, Oscar


En: Catalan Historical Review. Barcelona, núm. 14 (2021) , p. 35-49
Notes i referències. Inclou nota biogràfica de l'autor.

The written tradition in southern Europe becomes more than just a category when we examine personal writings from the Modern Age. They are the writings of an entire society, one that is mostly prosperous but both urban and especially rural, whose authors set downtheir personal memoirs primarily to understand their everyday lives and the events that were affecting society, both individually and collectively. If we compare them to the rest of Europe, Catalonia and all the Catalan lands conserve an important number of memoirs byprivate individuals, along with others that merit special attention because of either their content or the way they can be used.


Matèries: Cultura ; Alfabetització ; Dietari ; Memòries ; Epistolari ; Dona ; Vida social ; Vida cultural
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1500 - 1900]
Accés: https://raco.cat/index.php/CatalanHistoricalReview/article/view/394055
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Lleida; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Memòria personal als països de parla catalana (segles XVI-XIX) / Òscar Janè
Jané i Checa, Oscar


En: Catalan Historical Review. Barcelona, núm. 14 (2021) , p. 147-161
Notes i referències. Inclou nota biogràfica de l'autor.

La tradició escrita del sud d'Europa és quelcom més que una afirmació quan ens apropem als escrits personals de la societat moderna. Són els de tota una societat, benestant en el seu conjunt, però tant urbana com especialment rural, que transcriuen una memòria personal fonamental per entendre'n la vida quotidiana i els fets que, també col·lectivament, van afectar la societat. Catalunya i el conjunt de territoris de parla catalana conserven una quantitat molt important -si ho comparem amb la resta d'Europa- d'escrits de particulars i d'altres que mereixen una atenció especial pel seu contingut i per l'ús que se'n pot fer.


Matèries: Cultura ; Alfabetització ; Dietari ; Memòries ; Epistolari ; Dona ; Vida social ; Vida cultural
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1500 - 1900]
Accés: https://raco.cat/index.php/CatalanHistoricalReview/article/view/394065
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Lleida; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
L'Ensenyament públic als municipis del Vallès Oriental entre els segles XVI i XVIII / Xevi Camprubí
Camprubí i Pla, Xevi


En: Ponències : Anuari del Centre d'Estudis de Granollers. Granollers, núm. 25 (2021) , p. 7-39 : il. (Ponències
Notes a peu de pàgina. Referències bibliogràfiques. Resums en català i anglès.

Durant l'època moderna les ciutats i viles de Catalunya comptaven amb un sistema educatiu públic que tenia com a objectiu que els nens aprenguessin a llegir, escriure i comptar. Eren unes capacitats considerades bàsiques per al desenvolupament de moltes activitats econòmiques, que també facilitaven la comprensió de les ordres i instruccions donades per les autoritats, és a dir que contribuïen a la governabilitat. Tal com es veu en el cas estudiat aquí del Vallès Oriental, els consells locals s'ocupaven de la gestió de les escoles municipals i de contractar els anomenats mestres de minyons, pagant-los amb diners procedents dels fons públics. A partir de 1714, els forts tributs imposats als municipis pel nou règim borbònic van dificultar la contractació de mestres, cosa que, afegida al fort increment demogràfic que el país va experimentar en la segona meitat del segle XVIII, va comportar que l'ensenyament públic entrés en una fase de declivi.


Matèries: Edat moderna ; Ensenyament primari ; Alfabetització ; Escola pública
Àmbit:Vallès Oriental
Cronologia:[1500 - 1800]
Accés: https://raco.cat/index.php/Ponencies/article/view/386078
Localització: Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Fundació Bosch i Cardellach; UAB: Humanitats (Hemeroteca); B. Can Pedrals (Granollers); B. La Grua (Montmeló); B. Can Rajoler (Parets del Vallès); B. de Montornès del Vallès; B. Centre de Lectura de Reus


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 80
select
print

Bookmark and Share
Criteri : revista de l'Escola d'Adults Singuerlín



2000-
Santa Coloma de Gramenet : l'Escola, 2000-
Il. ; 30 cm. Periodicitat desconeguda.
Descripció basada en: Maig 2000.



Matèries: Educació de persones adultes ; Centres d'ensenyament ; Alfabetització ; Butlletins ; Revistes
Àmbit:Singuerlín - Santa Coloma de Gramenet
Autors add.:Escola d'Adults Singuerlín
Localització: B. Can Peixauet (Santa Coloma de Gramenet)


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Ricard Expósito i Amagat: Nivells d'alfabetitizació i pràctiques culturals en la Catalunya moderna : aprendre de llegir, escriure i comptar / Henry Ettinghausen
Ettinghausen, Henry


En: Annals de l'Institut d'Estudis Gironins. Gerona. Vol. 58 (2017) , p. 519-522 (Ressenyes
Ressenya de:
- Expósito i Amagat, Ricard. Nivells d'alfabetitizació i pràctiques culturals en la Catalunya moderna : aprendre de llegir, escriure i comptar / Ricard Expósito i Amagat. Maçanet de la Selva : Editorial Gregal, 2016


Matèries: Ressenyes ; Edat moderna ; Alfabetització ; Cultura
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1500 - 1800]
Accés: https://www.raco.cat/index.php/AnnalsGironins/article/view/356193
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Humanitats (Hemeroteca); B. Fages de Climent (Figueres); Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida; B. Popular (Palafrugell); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Les Dones terrassenques (1900-1940). Una absència vergonyant en el discurs historiogràfic local / Lourdes Plans i Campderrós, Teresa Rodríguez i Herrerías
Plans i Campderrós, Lourdes


En: Terme : Revista d'Història. Terrassa, núm. 31 (novembre 2016), p. 175-228 : il. (Estudis
Bibliografia. Notes. Resums en català i anglès.

El buidatge dels padrons d'habitants dels anys 1900 i 1940 ens permet disposar de dades reals sobre la població femenina terrassenca i analitzar la situació de la població en general, la formació del nucli familiar, el paper de la dona en aquest nucli, l'evolució de l'alfabetització i de l'analfabetisme, i la incorporació femenina al món laboral.


Matèries: Historiografia ; Història local ; Història de la dona ; Dona ; Treball de la dona ; Educació de la dona ; Alfabetització ; Analfabetisme ; Dades estadístiques ; Població ; Padró municipal
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1900 - 1940
Autors add.:Rodríguez i Herrerías, Teresa
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Terme/article/view/320363
Localització: Biblioteca Central de Terrassa; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; B. Vapor Badia (Sabadell); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Informació i persuasió : en els orígens de la premsa catalana (c. 1500-1720) [Fitxer informàtic] / Ricard Exposito Amagat ; [dirigida per: Xavier Torres i Sans]
Expósito i Amagat, Ricard


Girona : Universitat de Girona, 2017
Dirigida per: Torres i Sans, Xavier. Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art, 2014
1 recurs electrònic

L'objectiu principal d'aquesta tesi és analitzar la informació pública a la Catalunya moderna: la seva producció, la circulació i el seu consum des de la darreria de l'edat mitjana fins al desenllaç de la Guerra de Successió i els anys del conflicte de la Quàdruple Aliança. Per això, una vegada examinats els diferents gèneres informatius (impresos, manuscrits i orals), hem escollit un estudi de cas: la premsa manufacturada al Principat, tant per al benefici dels seus "editors" (estampers i llibreters) com per voluntat (o necessitat) de les autoritats. Avisos, cartes, noves i relacions, així com la premsa periòdica (relacions tipus gaseta i gasetes), es difonien arreu del territori i a l'exterior. Aquesta premsa (que hem situat en el context coetani europeu) era llegida i escoltada llegir per uns públics àvids de notícies, a la ciutat i al camp. Paral·lelament, també hem revisat els nivells d'alfabetització i hem tractat la formació d'una primitiva "esfera pública". Tot això ens ha permès referir-nos a una "era de la informació" molt abans de la present "era de la (sobre)informació".


Matèries: Tesis doctorals ; Edat moderna ; Guerra de Successió ; Guerra de la Quàdruple Aliança ; Premsa ; Indústria editorial i impremta ; Llibreters ; Impressors ; Alfabetització ; Lectura
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1500 - 1720
Autors add.:Torres i Sans, Xavier (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/403989
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 80
select
print

Bookmark and Share
Can Serra - 50 anys : història d'un barri de l'Hospitalet / Jaume Botey, [et al. ]



Barcelona : Centre d'Estudis de L'Hospitalet, 2016
268 p. : il. (algunes col.) ; 22 cm
ISBN 9788494459740



Matèries: Barris ; Equipaments col·lectius ; Immigració ; Associacions de veïns ; Moviment veïnal ; Centres d'ensenyament ; Alfabetització ; Educació de persones adultes ; Parròquies ; Associacions ; Activitats culturals
Àmbit:Can Serra - Hospitalet de Llobregat, l'
Cronologia:1966 - 2016
Autors add.:Botey i Vallès, Jaume
Autors add.:Centre d'Estudis de L'Hospitalet
Localització: B. Bellvitge (l'Hospitalet de Llobregat); B. Can Sumarro (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat); B. Plaça d'Europa (L'Hospitalet de Llobregat); B. Santa Eulàlia (l'Hospitalet de Llobregat); Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat)


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 80
select
print

Bookmark and Share
Nivells d'alfabetització i pràctiques culturals en la Catalunya moderna : aprendre de llegir, escriure i comptar / Ricard Expósito i Amagat
Expósito i Amagat, Ricard


Maçanet de la Selva : Editorial Gregal, 2016
210 p. : il. ; 23 cm (Història
Bibliografia.
ISBN 9788494618208



Matèries: Edat moderna ; Alfabetització ; Cultura
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1500 - 1800]
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Alfabetización y castellanización de las clases populares catalanas en plena Renaixença literaria : las memorias personales de un masover del siglo XIX / Narcís Figueras, Joaquim M. Puigvert
Figueras i Capdevila, Narcís


En: 140870 Memòria personal : una altra manera de llegir la història. Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013. p. 165-146

Bibliografia.


Matèries: Memòries ; Pagesos ; Alfabetització ; Llengua espanyola ; Educació ; Escolarització ; Fonts documentals
Matèries: Ciurana, Narcís (1871-1924)
Àmbit:Maçanet de la Selva
Cronologia:[1886 - 1912]
Autors add.:Puigvert i Solà, Joaquim M.
Accés: https://ddd.uab.cat/record/112458
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 80
select
print

Bookmark and Share
Anar a escola i a soldat a Reus i al Baix Camp durant el sexenni democràtic (1868-1874) / Joan Vernet Borràs ; pròleg de Pere Anguera
Vernet i Borràs, Joan


Reus : Centre de Lectura, 2002
225 p. ; 21 cm (Assaig. Centre de Lectura de Reus, 81) 
Bibliografia i fonts. A la portada vers: Aquesta edició del Centre de Lectura de Reus està en conveni amb l'Institut Municipal d'Acció Cultural de Reus.
ISBN 8487873456



Matèries: Sexenni democràtic ; Educació ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari ; Mestres ; Alfabetització ; Política educativa ; Exèrcit ; Reclutament ; Soldats ; República espanyola I
Àmbit:Reus ; Baix Camp
Cronologia:1868 - 1874
Autors add.:Anguera i Nolla, Pere (Pr.)
Autors add.:Centre de Lectura de Reus ; Institut Municipal d'Acció Cultural de Reus
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Girona; Universitat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Fundació Bosch i Cardellach; B. Pública de Tarragona; B. Municipal (Cambrils); B. Central Xavier Amorós (Reus)


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Les Primeres accions per fomentar la lectura en adults a l'Ateneu Mataronès (1854-1869) / Per Montserrat Gurrera i Lluch
Gurrera i Lluch, Montserrat


En: Sessió d'Estudis Mataronins. Mataró. Vol. 2009, núm. XXVI (2010) , p. 145-158
Sessió celebrada el 28 de novembre de 2009. Notes. Bibliografia.


Matèries: Ateneus ; Associacions culturals ; Biblioteques ; Lectura ; Hàbits culturals ; Analfabetisme ; Alfabetització ; Equipaments culturals ; Educació de persones adultes
Matèries:Ateneu Mataronès
Àmbit:Mataró
Cronologia:1854 - 1869
Accés: http://www.raco.cat/index.php/SessioEstudisMataronins/article/view/223895/349336
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; B. Pompeu Fabra (Mataró); UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Barcelona; B. Pare Fidel Fita (Arenys de Mar); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 80
select
print

Bookmark and Share
Escuelas del frente, bibliotecas para soldados y alfabetización de trinchera / Juan Manuel Fernández Soria
Fernández Soria, Juan Manuel


En: Cultura Escrita y Sociedad, núm. 4 (2007) , p. 14-54, 16 Ref

Partint d'algunes de les raons polítiques, socials i militars que expliquen la sorprenent presència educativa i cultural als fronts i trinxeres de la República en guerra, aquest article se centra en l'estudi de tres aspectes nuclears de la qüestió abordada: el primer s'ocupa de les escoles establertes als fronts de batalla, els seus promotors, l'escenari en el qual s'ubiquen i actuen, els mitjans didàctics de què disposen i el protagonisme exercit per les Milícies de la Cultura. El segon exposa el desenvolupament de l'alfabetització,les dificultats per detectar al soldat analfabet, el material emprat per a la iniciació en la lecto-escriptura (especialment cartilles) així com els mitjans utilitzats per consolidar l'après (particularment diaris murals, premsa militar i grups de lectura).El tercer focus d'atenció es projecta sobre les biblioteques concebudes per als soldats, llocs on s'ubiquen, les característiques dels llibres ofertats, demanats i llegits, l'incentivament de les pràctiques lectores, les crides a la solidaritat ciutadana i l'esforç de Cultura Popular i del Servei de Biblioteques al front de la Generalitat de Catalunya per correspondre a l'esperança de futur que el soldat republicà diposita al llibre i a la cultura.



Matèries: Guerra civil espanyola ; Biblioteques circulants ; Alfabetització ; Soldats ; Cultura ; Política educativa ; Generalitat republicana
Matèries:Generalitat de Catalunya ; Servei de Biblioteques al Front
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1936 - 1939
Localització: Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
L'Escolarització dels fills i filles de famílies marroquines a l'Hospitalet / Jordi Pàmies
Pàmies, Jordi


En: Quaderns d'estudi : Centre d'Estudis de l'Hospitalet. l'Hospitalet, núm. 20 (febrer 2008), p. 65-95
Monogràfic sobre "Aportacions al voltant de la immigració estrangera a l'Hospitalet". Notes. Bibliografia.


Matèries: Immigrants ; Infància ; Població estrangera ; Llengua catalana ; Educació ; Minories socials ; Escolarització ; Política educativa ; Alfabetització ; Educació intercultural
Matèries: Marroquins
Àmbit:Hospitalet de Llobregat, l'
Cronologia:[2008]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/QuadernsCELH/article/view/218838/316659
Localització: UAB: Sibhil·la; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Sibhil·la; Universitat Autònoma de Barcelona; Centre d'Estudis de l'Hospitalet de Llobregat; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
L'Alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa durant el segle XVIII / Maria Lluïsa Fernández
Fernández, Maria Lluïsa


En: HMIC : història moderna i contemporània. Bellaterra, núm. 7 (2009) , p. 35-45 : il. (Miscel·lània
Notes. Resum en anglès, català i castellà.

Aquest treball té com a objectiu estudiar l'alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa i el seu terme durant el segle XVIII. Es tracta d'una aproximació al tema de l'alfabetisme en una societat d'Antic Règim tant en termes quantitatius com qualitatius. En referència a l'anàlisi quantitativa la nostra intenció és estudiar els documents notarials, bàsicament testaments, capítols matrimonials i escriptures de compra i venda, conservats a l'Arxiu Històric Comarcal de Terrassa (AHCT) durant els decennis 1755-1764 i 1781-1790 per a poder establir, a partir de la signatura la competència o incompetència gràfica de la població de la vila de Terrassa i el seu terme durant auest periode. L'anàlisi qualitativa té com a objectiu una aproximació a les diferents causes de la decadència de l'alfabetització (edat, malaltia, etcètera).


Matèries: Edat moderna ; Alfabetització ; Educació de persones adultes ; Analfabetisme ; Educació ; Ensenyament primari ; Fonts documentals ; Testaments
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1755 - 1790
Accés: http://webs2002.uab.es/hmic/2009/HMIC2009.pdf
http://www.raco.cat/index.php/HMiC/article/view/140747/192044


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Infraestructura educativa de l'Ateneu Mataronès i la seva rellevància en l'ensenyament d'adults. Inicis i primers anys (1854-1868) / Montserrat Gurrera i Lluch
Gurrera i Lluch, Montserrat


En: Fulls del Museu Arxiu de Santa Maria. Mataró, núm. 88 (abril 2007), p. 10-28 : il.
Notes.

Montserrat Guerrera i Lluch, doctora en pedagogia, membre de l'Equip del Museu Arxiu de Santa Maria, documenta tot seguit l'activitat educativa, quan a l'ensenyament d'adults, que va realitzar l'Ateneu Mataronès, centrada entre els anys 1854 i 1868.


Matèries: Educació de persones adultes ; Associacions culturals ; Alfabetització ; Ateneus ; Pedagogs ; Ensenyants
Matèries:Ateneu Mataronès
Àmbit:Mataró
Cronologia:1854 - 1868
Accés: http://www.raco.cat/index.php/FullsMASMM/article/view/116165/146871
Localització: B. Pompeu Fabra (Mataró); Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Entrevista a José M. Borrás Llop / Mònica Bosch Portell
Bosch i Portell, Mònica


En: Plecs d'Història Local. Barcelona, núm. 132 (febrer 2009), p. 8-10 : il. (Entrevista
Número monogràfic d'educació i història. Suplement de: L'Avenç : revista d'Història, núm. 343.


Matèries: Entrevistes ; Historiadors ; Infància ; Alfabetització
Matèries: Borrás Llop, José María (1944-....)
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:2008
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Plecs/article/view/281481/369306
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Instrucció primària durant el sexenni democràtic al districte de Gandesa (1868-1874) / David Tormo i Benavent
Tormo i Benavent, David


En: Plecs d'Història Local. Barcelona, núm. 132 (febrer 2009), p. 5-7 : il. (Termes-2
Número monogràfic en commemoració del bicentenari de la Guerra del Francès. Suplement de: L'Avenç : revista d'Història, núm. 340. Notes a peu de pàgina.


Matèries: Educació ; Ensenyament primari ; Alfabetització ; Escoles primàries ; Mestres ; Finances municipals
Àmbit:Gandesa
Cronologia:1868 - 1874
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Plecs/article/view/281480/369307
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Instrucció al segle XIX: escoles, col·legis i mestres / M. Teresa Godayol Puig
Godayol i Puig, M. Teresa


En: Plecs d'Història Local. Barcelona, núm. 132 (febrer 2009), p. 2-4 : il. (Temes-1
Número monogràfic en commemoració del bicentenari de la Guerra del Francès. Suplement de: L'Avenç : revista d'Història, núm. 340.


Matèries: Educació ; Escola pública ; Escola religiosa ; Mestres ; Alfabetització
Àmbit:Vic
Cronologia:1800 - 1899
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Plecs/article/view/281479/369305
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 80
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Nupcialitat, immigració i alfabetització a Ulldecona (s. XVIII) / Antonio Raga Canalda
Raga i Canalda, Antoni


En: Raïls : revista del Centre d'Estudis d'Ulldecona. Ulldecona, núm. 1 (1993) , p. 76-97 : il., graf.
Bibliografia i notes.


Matèries: Edat moderna ; Població ; Educació ; Nupcialitat ; Immigració ; Alfabetització
Àmbit:Ulldecona
Cronologia:1700 - 1799
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Rails/article/view/26619/26453
Localització: B. Popular (Ulldecona); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 4
go to page            

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3