português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
ESCOLARITZACIO []
References found:
127   [Refine the search]
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 7
go to page                  


1 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Escolaritzar a Barcelona. L'ensenyament públic a la ciutat, 1900-1979 / [ressenya de:] M. del Carmen Agulló Díaz
Gutiérrez i Poch, Miquel


En: Recerques : història, economia, cultura. Barcelona, núm. 81 (2022) , p. 187-189 (Ressenyes
Ressenya de:
. Escolaritzar Barcelona : l'ensenyament públic a la ciutat, 1900-1979 / Cèlia Cañellas i Rosa Toran. Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 2020


Matèries: Ressenyes ; Educació ; Escola pública ; Escolarització ; Centres d'ensenyament ; Franquisme ; Moviment veïnal
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1900 - 1979
Accés: https://raco.cat/index.php/Recerques/article/view/413644
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Pla d'actuació contra l'absentisme escolar a Palafrugell: Diagnosi de la realitat socioeducativa i protocol d'actuació contra l'absentisme escolar i la desescolarització [Fitxer informàtic] / José Carlos Moreno Bueno
Moreno Bueno, José Carlos


2009
Universitat de Girona. Facultat d'Educació i Psicologia, 2009
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

El treball té l'objectiu de dissenyar un protocol d'actuació que contempli aspectes sobre prevenció, detecció i intervenció contra l'absentisme escolar i la desescolarització al municipi. Per a això s'ha desenvolupat una diagnosi municipal d'anàlisi de la realitat sobre el tema, fent èmfasi en la intervenció socioeducativa que s'ha de realitzar per a tractar el fenomen des d'una perspectiva holística i global.


Matèries: Escolarització ; Política educativa ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Palafrugell
Cronologia:[2009]
Accés: http://hdl.handle.net/10256/1579
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Segregación escolar a escala local : factores contextuales e institucionales en Cataluña = School segregation at the local level : contextual and institutional factors in Catalonia / Isaac González Balletbó, Ricard Benito Pérez, Bernat Albaigés
Gonzàlez-Balletbó, Isaac


En: Reis : Revista española de investigaciones sociológicas. [Madrid], núm. 183 (2023) , p. 39-56
Bibliografia. El PDF inclou la versió en anglès de l'article. Títol, resum i text en castellà i anglès.

Aquest article presenta els resultats principals d'una recerca que analitza els índexs de segregació escolar dels municipis de més de 10 000 habitants de Catalunya, en infantil i primària i en secundària obligatòria, mitjançant models de regressió lineal, aprofitant el potencial de comparar realitats que comparteixen un mateix marc normatiu. Els resultats mostren els principals factors que incideixen en la intensitat de la segregació escolar. Més enllà de corroborar la rellevància de la segregació residencial i el pes del sector privat, s'aporten evidències de l'efecte additiu d'aquests dos factors, i també de l'impacte notable de factors addicionals, com la baixa implementació de polítiques locals de detecció i distribució de l'alumnat especialment vulnerable, i el nivell d'atomització de l'oferta educativa municipal en centres de grandària reduïda.


Matèries: Educació ; Ensenyament preescolar ; Ensenyament primari ; Enquestes ; Política educativa ; Marginació social ; Escolarització ; Estudi sociològic
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2018 - 2019
Autors add.:Benito, Ricard ; Albaigés, Bernat
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9010930
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Educar concerneix tothom : parlem de les aules d'acollida a la Jonquera / per Judith Nadal
Nadal i Freixas, Judit


En: L'Esquerda de la bastida. La Jonquera, núm. 62 (2006) , p. 18-20 : il. (Album fotogràfic


Matèries: Immigració ; Integració social ; Escolarització ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari
Àmbit:Jonquera, la
Cronologia:2006
Accés: https://xacpremsa.cultura.gencat.cat/pandora/viewer.vm?id=0000802990 [exemplar complet]
Localització: B. Carles Rahola (Girona)


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Pla d'Escolaritazió Extensiva : el cas de Banyoles / Anna Roura Ballell, Mireia Martí Soria
Roura Ballell, Anna


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 56 (2019) , p. 259-272 (Estudis i recerques
Bibliografia. Resums en català, castellà, francès i anglès.

A Banyoles es va posar en marxa, durant el curs 1998-1999, el Pla d'Escolarització Extensiva, una eina de planificació educativa que vetlla per l'escolarització equilibrada de l'alumnat als centres educatius del municipi. Basat en quatre pilars fonamentals -el consens, la planificació, la sensibilització i els recursos- el Pla ha permès equilibrar l'alumnat a les aules, evitar la segregació d'escoles i aconseguir que la ciutat sigui considerada un dels municipis de Catalunya amb un índex més baix de segregació escolar. El Pla d'Escolarització Extensiva es va engegar amb un gran pacte de ciutat i amb el suport del Departament d'Educació. Fruit d'això, avui es pot afirmar que ha esdevingut una eina bàsica de planificació educativa, que vehicula l'escolarització equilibrada de l'alumnat amb necessitats educatives específiques a tots els centres del municipi i fomenta la igualtat d'oportunitats en l'accés al sistema educatiu. Els elements clau de l'èxit del Pla han estat el caràcter preventiu i precoç amb què es va iniciar i la consolidació del consens i el treball en xarxa al llarg de tot aquest temps. Banyoles és ciutat educadora, i com a tal vetlla per un model de ciutat que ofereix un marc de convivència i cohesió social al conjunt de la ciutadania. El Pla d'Escolarització Extensiva és, en aquest sentit, una bona pràctica que ha assolit els seus objectius i un model que cal donar a conèixer.


Matèries: Educació ; Política educativa ; Escolarització
Àmbit:Banyoles
Cronologia:[1998 - 2018]
Autors add.:Martí Soria, Mireia
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360534
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 127
select
print

Bookmark and Share
L'Escolarització a Les Roquetes : una àrdua lluita / Martina Vilar Navarro
Vilar i Navarro, Martina


Sant Pere de Ribes : Associació de Festes Populars de Les Roquetes del Garraf : Ajuntament de Sant Pere de Ribes, 2004
[16] p. : il. col. ; 24 cm (Facsímils del Grup, 7) 
Separata del programa de Festa Major d'Hivern de Santa Eulàlia 2004.



Matèries: Educació ; Escolarització ; Escoles primàries
Àmbit:Roquetes, les - Sant Pere de Ribes
Cronologia:[0000 - 2004]
Autors add.:Ajuntament de Sant Pere de Ribes ; Associació de Festes Populars de Les Roquetes del Garraf
Localització: B. Manuel de Pedrolo (Sant Pere de Ribes)


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 127
select
print

Bookmark and Share
Escolaritzar Barcelona : l'ensenyament públic a la ciutat, 1900-1979 / Cèlia Cañellas i Rosa Toran
Cañellas i Julià, Cèlia


Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 2020
495 p. : taules, gràf., plàn., il. ; 25 cm (Pòsits, 15) 
Referències bibliogràfiques. A la part superior de la portada: MUHBA, Museu d'Història de Barcelona.
ISBN 9788491562894

Història urbana del procés d'escolarització a Barcelona al llarg del segle XX. Després de mostrar les vicissituds de les trajectòries escolars a la ciutat des de l'inici del segle XX fins a la gran ruptura de 1939, l'obra analitza la realitat escolar durant el franquisme, amb el nou fenomen urbà sorgit dels corrents immigratoris i amb les reivindicacions veïnals per aconseguir escoles dignes. (Editorial).



Matèries: Educació ; Escola pública ; Escolarització ; Centres d'ensenyament ; Franquisme ; Moviment veïnal
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1900 - 1979
Autors add.:Toran Belver, Rosa
Autors add.:Ajuntament de Barcelona ; Museu d'Història de Barcelona
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 127
select
print

Bookmark and Share
L'Escolarització en l'àmbit rural : 1900-1939



Sils : Ajuntament de Sils, 1999
15 p. ; 31 cm



Matèries: Educació ; Societat rural ; Escoles rurals ; Escolarització
Àmbit:Sils ; Girona, província
Cronologia:1900 - 1939
Autors add.:Ajuntament de Sils
Localització: Universitat de Barcelona; Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 127
select
print

Bookmark and Share
Memòria justificativa del projecte : escolarització, maternitat i treball : trajectòries, expectatives i experiències de noies i dones immigrades, de minories i de classes populars / Grup Elima, Departament d'Antropologia Social i Cultural, Universitat Autònoma de Barcelona ; equip d'investigació: Dra. Sílvia Carrasco Pons (directora), Sra. Marta Bertran Tarrés, Sra. Maribel Ponferrada Arteaga
Araya, Mariel


2005
54 p. : quadres ; 30 cm
Temàtica: dones en situació d'exclusió social: estudis sobre col·lectius de dones amb especificitats pròpies. Inclou el text de la ponència presentada per les autores al Congrés Internacional Interdisciplinari "Avanzando hacia la Igualdad", Universitat de Màlaga, 2-4 novembre de 2005. Estudi subvencionat per l'Institut Català de les Dones.



Matèries: Escolarització ; Immigració ; Mares ; Treball de la dona ; Immigrants ; Dona ; Classes populars ; Condicions de vida
Àmbit:Santa Coloma de Gramenet ; Barcelonès
Cronologia:[2005]
Autors add.:Carrasco i Pons, Sílvia (Dir.) ; Bertran Tarrés, Marta (Dir.) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Dir.)
Autors add.:Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca ELIMA
Autors add.:Avanzando hacia la Igualdad (2005 : Universitat de Màlaga )


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
L'Educació a Mollet durant la II República i la Guerra Civil (1931-1939) / Rosa Maria Securún
Securún i Fuster, Rosa Maria


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 65-86 : il. (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts.

La II República va suposar en el camp de l'educació, com en molts altres aspectes, un trencament amb l'època anterior. La modernització del sistema educatiu va comportar l'adopció de nous mètodes d'ensenyament que posaven l'accent en l'aprenentatge i en el desenvolupament personal de l'infant. En una primera etapa, els principals esforços del govern van ser per escolaritzar tots els infants, dignificar les condicions en què es trobaven les escoles i els mestres i, en el cas de Catalunya, introduir la llengua catalana a l'ensenyament. També es van fer avenços molt importants en la laïcitat i en la coeducació de nens i nenes. A Mollet, van proliferar el nombre d'escoles públiques i privades i es va projectar la construcció de dos grups escolars modèlics. Però l'esclat de la Guerra Civil va obligar el Govern a afrontar nous problemes i es van aturar moltes de les transformacions que s'havien iniciat. Tot i això, l'educació no va deixar mai de ser una prioritat. La victòria franquista va acabar amb tots aquests avenços i va suposar un retorn al passat que el sistema educatiu ha trigat molts anys a superar.


Matèries: República espanyola II ; Guerra civil espanyola ; Sistema educatiu ; Educació ; Escolarització ; Reforma educativa ; Política educativa ; Centres d'ensenyament ; Mestres
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:1931 - 1939
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348689
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Educación popular católica en Barcelona durante la Restauración : de la beneficiencia a la "cuestión social" = Catholic popular education in Barcelona during the Spanish Restauration period : from charity to "social question" / Séverine Dard
Dard, Séverine


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 20 (2001) , p. 67-93
Número monogràfic: La educación popular en los siglos XX y XXI. Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.

Dins del conjunt de l'oferta d'educació dedicada a les classes populars, es pretén determinar el pes i les formes que aquesta té en els mitjans catòlics. Insistint en els arbitratges de la societat barcelonina i qüestionant el paper de les institucions oficials (locals i nacionals) a l'educació primària, intentarem explicar la forta presència de l'educació popular catòlica a Barcelona. Per fi, estudiar la seva vocació ideològica i social així com l'alternativa pedagògica pugui representar, permetrà, d'una banda caracteritzar la naturalesa i les funcions d'aquesta forma d'educació popular, i per una altra confrontar-la amb les ofereixes competidores i valorar el seu impacte.


Matèries: Restauració ; Política educativa ; Educació ; Ensenyament primari ; Catolicisme social ; Escola religiosa ; Classes populars ; Escolarització ; Control social
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1890 - 1923]
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/view/10946/11334
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Educación infantil e industrialización en Cataluña / Josep González Agapito
González-Agapito, Josep


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 10 (1991) , p. 135-154

L'expansió i institucionalització de l'educació infantil a Catalunya és un procés lligat estretament al desenvolupament de la industrialització durant el segle XIX i a l'impacte que la revolució industrial té sobre la societat catalana. Especialment no ha d'oblidar-se la subversió que sofreix la família tradicional. Encara que el terme tradicional és potser ambigu, entesa com la defineix Zimmerman o en el sentit de la família monogámica de tipus històric de Engels, aquesta família, al llarg del Vuit-cents sofreix a Catalunya una profunda transformació com a conseqüència del processo industrialitzador i les noves formes econòmiques. En efecte, la família rural o artesanal deixa de ser el grup que dinamitza i organitza l'activitat productiva. La nova forma de producció es troba molt allunyada d'ella tant a l'espai, com, particularment, en la seva estructura (costosos instruments de treball, divisió del treball, reclutament segons aptituds, etc.). A això ha d'afegir-se la crisi dels valors tradicionals i religiosos, que es recolzen en una forma de vida rural, enfront de la creixent urbanització potenciada per la concentració de mà d'obra del processo industrialitzador i el desarrelament que comporta el flux migratori cap a la ciutat.


Matèries: Industrialització ; Educació ; Infància ; Organització social ; Canvi social ; Escolarització ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1800 - 1950]
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/viewFile/6916/6897
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 127
select
print

Bookmark and Share
Memòria del projecte d'absentisme escolar corresponent al curs 90/91 : realitzat en el barri de La Mina



[Barcelona] : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social, [1991?]
[102] p. ; 30 cm
Enquadernat amb espiral. A la part superior de la portada: Generalitat de Catalunya, Departament de Benestar Social, Direcció General de Serveis Comunitaris.



Matèries: Barris ; Política de benestar social ; Escolarització ; Marginació social
Àmbit:Mina, la - Sant Adrià de Besòs
Cronologia:1990 - 1991
Autors add.:Generalitat de Catalunya. Direcció General de Serveis Comunitaris


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Tasas de actividad infantil y género en la Cataluña de 1900 : estudio de casos de la cuenca del Ter / José María Borrás Llop
Borrás Llop, José Maria


En: Historia contemporánea. Bilbao, núm. 44 (2012) , p. 73-108 : il. gràf.
Número monogràfic: "Mujeres, trabajo y recursos para el bienestar". Notes a peu de pàgina. Inclou apéndix. Resum, paraules clau i títol també en anglès.

En aquest article em proposo reconstruir taxes d'activitat dels menors de 15 anys, de tots dos sexes, en dues localitats significatives de la Conca del Ter, en la primera dècada del segle XX. En tots dos llocs es van elaborar sengles estadístiques laborals que informen del treball infantil: Manlleu (1909) i Torelló (1911). D'aquest estudi es desprèn una incorporació molt massiva al mercat laboral, després dels 10 anys, que confirmen les dades escolars. La molt diferent organització del treball en la filatura, en una i una altra localitat, ha permès observar una manifesta segregació de gènere des de la infància. Es contemplen a més les variacions de les taxes d'activitat de nenes i nens segons les edats del grup de 10 a 14 anys. S'han tingut en compte també les polítiques estatals i locals, així com la incidència dels agents socials.


Matèries: Indústria tèxtil ; Treball infantil ; Dades estadístiques ; Obrers industrials ; Infància ; Ocupació ; Escolarització
Àmbit:Manlleu ; Torelló
Cronologia:1903 - 1911
Accés: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/HC/article/view/6604
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 127
select
print

Bookmark and Share
L'escolarització de les nenes de Marçà durant la postguerra / Text: Neus Rofes ; imatges: Fons Marina Rived
Rofes, Neus


En: Canya i gram : butlletí del Masroig. El Masroig. Any 32, núm. 73 (Desembre 2014), p. 69-70 : il. (Cultura



Matèries: Escolarització ; Educació de la dona ; Escoles primàries ; Guerra civil espanyola ; Postguerra ; Primer franquisme
Àmbit:Marçà
Cronologia:[1939 - 1968]
Localització: UAB: Sibhil·la; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
L'escola, un camí cap a la igualtat d'oportunitats / Antoni Portell i Llorca
Portell i Llorca, Antoni


En: Ausa. Vic. vol. XXIII, núm. 159 (2007) , p. 137-151 : il.
Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts. Resums en català i anglès.

L'article explica, a partir de l'experiència educativa viscuda al Col·legi Santa Caterina de Siena de Vic, quins són els elements que caracteritzen l'acollida de l'alumnat nouvingut a les nostres escoles i quins són els canvis que han de produir-se als centres educatius davant del repte d'assolir la plena escolarització de la totalitat de l'alum nat. D'una manera detallada, s'expliquen les diferents fases per les quals ha passat el centre i el procés de transformació que ha experimentat per tal d'adaptar-se a aquesta nova realitat.


Matèries: Ensenyament primari ; Escola privada ; Escola religiosa ; Integració social ; Interculturalitat ; Escolarització ; Immigrants ; Política educativa
Matèries:Col·legi Santa Caterina de Siena de Vic
Àmbit:Vic
Cronologia:1997 - 2007
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Ausa/article/view/85169/110166
Localització: Biblioteca Episcopal de Vic; B. Pilarín Bayés (Vic); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; B. Municipal de Manlleu BBVA; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Torelló (Torelló); B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; B. Caterina Figueras (Tona); B. Bac de Roda (Roda de Ter); B. Antoni Pladevall i Font (Taradell); B. Marquès de Remisa (Sant Hipòlit de Voltregà)


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 127
select
print

Bookmark and Share
El Calidoscopi de la immigració : La inserció educativa dels immigrants al Camp de Tarragona / Ignasi Brunet, Imma Pastor, Àngel Belzunegui
Brunet i Icart, Ignasi


Barcelona : Pòrtic, 2005
189 p. : gràf. ; 24 cm (Biblioteca universitària, 46) 
Bibliografia.
ISBN 84-73069463



Matèries: Immigració ; Integració social ; Escolarització
Àmbit:Camp de Tarragona
Cronologia:2005
Autors add.:Belzunegui Eraso, Ángel ; Pastor Gosálbez, Immaculada
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El problema de l'escolarització durant la II República i el franquisme / M. Alba Vinyes i Cormina
Vinyes i Cormina, Alba


En: Arraona. Sabadell. 4a època, núm. 31 (2008) , p. 26-39 (Apunts d'història de l'ensenyament. Sabadell segle XX

En el període que s'estén des de la proclamació de la II República el 1931 fins a la fi del franquisme, l'any 1975, el món escolar sabadellenc reflecteix les vicissituds que la vida política, social i econòmica imprimeix en cada moment. És per això que el paper de l'escola varia substancialment d'una època a una altra i, encara més, no es pot parlar d'escola en singular, si no d'escoles, en plural, perquè cadascuna adopta una forma particular en funció del grup de poder que l'impulsa i del sector de població a qui va dirigida. L'objectiu d'aquest article és fer una pinzellada sobre l'evolució de l'escola en una ciutat paradigmàtica pel seu desenvolupament industrial com és Sabadell, tenint coma fil conductor la capacitar d'escolarització del sistema educatiu. En aquest sentit, s'intenta reflectir no només el conjunt de la societat que ha format part de l'escola, sinó també aquell col·lectiu que n'ha quedat al marge, sovint de manera silenciosa per qüestions d'origen social o geogràfic -entrem en el tema de la immigració, per exemple-, que amb la seva absència també ha escrit la història de l'escola.


Matèries: Educació ; Centres d'ensenyament ; Política educativa ; Sistema educatiu ; Escolarització ; República espanyola II ; Franquisme ; Societat urbana
Àmbit:Sabadell
Cronologia:1931 - 1975
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Arraona/article/view/205121
Localització: Arxiu Històric de Sabadell; B. Can Puiggener (Sabadell); B. Vapor Badia (Sabadell); Universitat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 127
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Alfabetización y castellanización de las clases populares catalanas en plena Renaixença literaria : las memorias personales de un masover del siglo XIX / Narcís Figueras, Joaquim M. Puigvert
Figueras i Capdevila, Narcís


En: 140870 Memòria personal : una altra manera de llegir la història. Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013. p. 165-146

Bibliografia.


Matèries: Memòries ; Pagesos ; Alfabetització ; Llengua espanyola ; Educació ; Escolarització ; Fonts documentals
Matèries: Ciurana, Narcís (1871-1924)
Àmbit:Maçanet de la Selva
Cronologia:[1886 - 1912]
Autors add.:Puigvert i Solà, Joaquim M.
Accés: https://ddd.uab.cat/record/112458
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 127
select
print

Bookmark and Share
Incorporació tardana de l'alumnat estranger : segon simposi : llengua, educació i immigració / coordinadores: Sílvia Aznar, M. Rosa Terradellas

Simposi Llengua, Educació i Immigració (2n : 1987 : Girona )


Girona ; Barcelona : Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació : Horsori, 1999
129 p. ; 23 cm (Quaderns per a l'anàlisi, 12) 
ISBN 848584078X

Aquest llibre intenta aborda la problemàtica de la incorporació tardana de l'alumnat estranger des d'una prespectiva àmplia i a partir del plantejament de punts de vista diversos, amb la intenció de contribuir en la constucció d'un marc teòric referit a l'educació intercultural i multilingüe.



Matèries: Congressos ; Educació intercultural ; Llengua catalana ; Immigrants ; Integració social ; Població estrangera ; Escolarització
Àmbit:Girona ; Catalunya
Cronologia:[1998]
Autors add.:Aznar, Sílvia (Dir.) ; Terradellas, M. Rosa (Dir.)
Autors add.:Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació
Localització: Universitat de Girona; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 7
go to page                  

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3