português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
TRANSPORT FERROVIARI []
References found:
493   [Refine the search]
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 25
go to page                         


1 / 493
select
print

Bookmark and Share
Els Trens històrics de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya / [coordinació: Magda Fernàndez]



[Terrassa] : Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya : Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, DL 1997
23 p. : il. ; 30 cm (Quaderns de didàctica i difusió, 10) 
ISBN 8439343647



Matèries: Ferrocarrils ; Material didàctic ; Transport ferroviari ; Transport públic ; Guies didàctiques
Matèries:Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1979 - 1997]
Autors add.:Fernández i Cervantes, Magda (Dir.) ; Busquets i Biarnés, Joan ; Martí, Angela ; Molero i Parals, Josep
Autors add.:Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya ; Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; B. Centre de Lectura de Reus; B. Carles Rahola (Girona); B. Municipal (Lliçà de Vall); B. Lambert Mata (Ripoll); B. Marc Vilalba (Cardedeu); B. Ramon Vinyes i Cluet (Berga); B. Municipal Can Baró (Corbera de Llobregat); B. Municipal (Lliçà de Vall); Biblioteca de Moià


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Los Servicios de cercanías en Madrid y Barcelona. Una visión histórica / Rafael Barquín Gil, Miguel Muñoz Rubio
Barquín Gil, Rafael


En: Historia contemporánea. Bilbao, núm. 59 (2019) , p. 91-125
Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts. Títol i resum en castellà i anglès.

Aquest treball traça una breu història comparada del transport ferroviari de rodalia de Madrid i Barcelona, des dels seus començaments durant la dictadura de Franco fins a 2015. La justificació de l'estudi radica que les dues ciutats absorbeixen la immensa major part d'aquests serveis; però també en què les diferències en les inversions realitzades han estat i són un argument polític rellevant que qüestiona el paper de l'Administració Central com a gestor de les infraestructures de transport. La veritat és que Madrid i Barcelona són, des de la perspectiva del transport periurbà, ciutats amb problemes molt diferents, que a més partien de situacions històriques no comparables. D'aquí la necessitat de realitzar una anàlisi històrica i geogràfica que sobrepassi les limitacions imposades per l'ús d'eines econòmiques. La principal conclusió és que entre Madrid i Barcelona hi ha hagut un procés de convergència en la dotació de serveis de transport.


Matèries: Xarxa ferroviària ; Ferrocarrils ; Empreses de serveis ; Transport ferroviari ; Transport de viatgers ; Infraestructures de transport ; Administració pública ; Política del transport
Matèries:RENFE ; Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Àmbit:Barcelona ; Catalunya ; Madrid
Cronologia:1939 - 2015
Autors add.:Muñoz Rubio, Miguel
Accés: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/HC/article/view/18765
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Cuestión de las tarifas ferroviarias y el abastecimiento del mercado catalán de cereales y harina (1865-1900) / Pere Pascual i Domènech
Pascual i Domènech, Pere


En: Revista de Historia Industrial. Barcelona, núm. 58 (2015) , p. 217-247
Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Abstract en anglès.

L'article tracta de les expectatives generades per la construcció de la xarxa ferroviària sobre els preus del blat en els mercats de la perifèria peninsular. El mateix té per objecte precisar els termes del debat que es va suscitar sobre el nivell de les tarifes del transport ferroviari arran del boom importador de cereals a partir de la dècada de 1880. Les estratègies que es van contemplar per a frenar aquest procés van ser reduir tarifes, construir noves línies per a escurçar distàncies entre els centres de producció i els de consum o augmentar la protecció aranzelària. Finalment, s'intenta precisar en quina mesura la reducció dels preus del transport ferroviari podia contribuir a frenar l'auge importador i restablir l'articulació del mercat interior de cereals.


Matèries: Comerç ; Abastament ; Transport de mercaderies ; Transport ferroviari ; Preus ; Tarifes ; Industrialització ; Cereals ; Importació ; Blat ; Indústria alimentària
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1865 - 1900
Accés: https://www.raco.cat/index.php/HistoriaIndustrial/article/view/297671
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Los Caminos de la era industrial. La construcción y financiación de la Red Ferroviaria Catalana (1843-1898) / [ressenya de:] Francisco Comín
Comín, Francisco


En: Revista de Historia Industrial. Barcelona, núm. 16 (1999) , p. 209-216
Ressenya de:
- Pascual i Domènech, Pere. Los Caminos de la era industrial: la construcción y financiación de la red ferroviaria catalana (1843-1898) / Pere Pascual Domènech ; direcció de la col·lecció i pròleg de Jordi Nadal
: Edicions de la Universitat de Barcelona, 1999 (Monografías de historia industrial, 1)


Matèries: Xarxa ferroviària ; Transport ferroviari ; Ferrocarrils ; Industrialització ; Economia ; Ressenyes
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1843 - 1898
Accés: https://www.raco.cat/index.php/HistoriaIndustrial/article/view/63351
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Primer intent fallit de l'arribada del tren a la Ribera d'Ebre (1844-1848) / Josep Francesc Moragrega Font
Moragrega Font, Josep F.


En: Miscel·lània del Centre d'Estudis Comarcal de la Ribera d'Ebre. Flix, núm. 27 (2017) , p. 93-108 (Història
Resums en català, castellà i anglès.


Matèries: Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Obres públiques ; Projectes ; Fonts documentals
Àmbit:Ribera d'Ebre
Cronologia:1844 - 1844
Accés: https://www.raco.cat/index.php/MiscellaniaCERE/article/view/331903
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner; B. Artur Bladé i Desumvila (Flix); Universitat Autònoma de Barcelona; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 493
select
print

Bookmark and Share
El Primer intent fallit d'arribada del tren al Priorat (1844-1848) / Josep F. Moragrega Font
Moragrega Font, Josep F.


En: La Portadora : Revista d'Estudis Socials i Humanístics del Priorat. Falset, núm. 2 (2017) , p. 115-138 : il. (Articles
Bibliografia i fonts.

L'article presenta els principals resultats de l'estudi "El projecte de ferrocarril de Tarragona a Reus i Falset o Móra d'Ebre (1844-1848). Primer intent fallit d'arribada del tren a la Ribera d'Ebre" (Moragrega, 2017). L'estudi es basa en la consulta de fonts documentals, dels quals és l'expedient conservat a l'Arxiu General de l'Administració (...).



Matèries: Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Obres públiques ; Projectes ; Informes ; Fonts documentals
Àmbit:Priorat
Cronologia:1844 - 1848
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Municipal i Comarcal Salvador Estrem i Fa (Falset); B. Centre de Lectura de Reus; B. Pública de Tarragona; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 493
select
print

Bookmark and Share
Històries a tot tren / Coordinació: Vicenç Relats ; Ramon Vilageliu, Jaume Valls, Anna Condoni, [et al.]



En: Vallesos. Santa Eulàlia de Ronçana, Núm. 13 (primavera - estiu 2017), p. 42-113 : il. (Carpeta



Matèries: Ferrocarrills ; Xarxa ferroviària ; Transport ferroviari ; Estacions de ferrocarril ; Indústria ferroviària ; Col·leccionsme ; Accidents ; Anecdotari
Àmbit:Vallès Occidental ; Vallès Oriental
Cronologia:[1854 - 2017]
Autors add.:Relats i Casas, Vicenç (Dir.) ; Vilageliu i Relats, Ramon ; Valls i Vila, Jaume ; Condini, Anna
Localització: B. La Grua (Montmeló); B. Can Pedrals (Granollers); B. Vapor Badia (Sabadell); B. Montserrat Roig (Martorelles); Biblioteca Central de Terrassa


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 493
select
print

Bookmark and Share
Camins de terra 1865-2015. Camins de ferro. 150 anys del ferrocarril a l'Hospitalet de l'Infant / [coordinació: Joaquim Nolla Gasulla]



Hospitalet de l'Infant : Centre d'Estudis de l'Hospitalet de l'Infant, 2017
207 p. : il.
Bibliografia. Annexos. A la coberta: 150 anys del ferrocarril a l'Hospitalet de l'Infant.
ISBN 9788490346938

Publicació realitzada per un equip de redacció del Centre d'Estudis de l'Hos pitalet de l'Infant que analitza els 150 anys de l'arribada del ferrocarril a la població, en concret el tram Tortosa-Tarragona de la línia Almansa-València-Tarra gona. Es mostren nombroses imatges i plànols, s'expliquen les diferents infraestructures ferroviàries que es van anar construint a la vila i al terme municipal de l'Hospitalet de l'Infant, i es comenten els diferents aspectes econòmics i socials del ferrocarril en relació amb la vila, com també els canvis socials que s'han anat concretant al llarg d'aquests anys (PLECS).



Matèries: Commemoració ; Ferrocarrils ; Xarxa ferroviària ; Empreses ; Infraestructures de transport ; Transport ferroviari ; Obrers ; Demografia ; Economia
Àmbit:Hospitalet de l'Infant, l' - Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Cronologia:1865 - 2015
Autors add.:Nolla Gasulla, Joaquim (Dir.)
Autors add.:Centre d'Estudis de l'Hospitalet de l'Infant
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Lleida; B. Infant Pere (Hospitalet de l'Infant); B. Municipal (Móra la Nova); B. Pere Anguera (Reus); B. Central Xavier Amorós (Reus); B. Antoni Gaudí (Riudoms); B. Pública (La Selva del Camp); B. Pública de Tarragona; B. Jaume Jardí i Gil (Vandellòs); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Influencia del ferrocarril en l'urbanisme del Maresme / Xavier Nubiola de Castellarnau
Nubiola de Castellarnau, Xavier


En: 176121 El Desenvolupament urbanístic dels pobles del Maresme. XI Trobada d'Entitats de Recerca Local i Comarcal del Maresme, Vilassar de Mar, 6 de maig de 2017. Vilassar de Mar : Centre d'Estudis Vilassarencs, 2018. p. 237-249


El tren té molt a veure amb el paisatge, urbanisme, demografia i economia del Maresme. A inicis del segle XX la companyia MZA va decidir fer grans inversions per millorar la qualitat del servei. Va construir grans i modernes estacions de passatgers i va separar les zones del servei de passatgers i de mercaderies, destinant les antigues estacions a la càrrega i descàrrega. Va instal·lar la doble via i renovar el balast i carrils, junt amb moltes altres millores tècniques en seguretat, comunicacions i maquinària. L'electrificació va arribar amb el tren i va contribuir a la modernització dels sistemes de producció. El tren de la costa va ser en el primer terç de segle un transport ràpid, freqüent, còmode i segur, al nivell de la modernitat europea. Un cas que mostra que el ferrocarril, tractat amb projecció de futur, és un factor dinamitzador del territori .


Matèries: Urbanisme ; Xarxa ferroviària ; Ferrocarrils ; Infraestructures de transport ; Estacions de ferrocarril ; Electrificació ; Transport ferroviari
Àmbit:Maresme
Cronologia:[1848 - 1936]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/TrobadaMaresme/article/view/335659/426472
Localització: Arxiu Nacional de Catalunya; B. Pare Fidel Fita (Arenys de Mar); B. Ilturo (Cabrera de Mar); B. de Cabrils; B. Can Milans (Caldes d'Estrac); B. Can Salvador de la Plaça (Callella); B. Gual i Pujadas (Canet de Mar); B. La Cooperativa (Malgrat de Mar); B. Tirant Lo Blanc (Montgat); B. Enric Miralles (Palafolls); Biblioteca Jaume Perich i Escala (Premià de Dalt); B. de Sant Andreu de Llavaneres; B. Pública (Sant Pol de Mar); B. La Muntala (Sant Vicenç de Montalt); B. Can Llaurador (Teià); B. Can Baratau (Tiana); B. Popular (Tordera); Biblioteca Ernest Lluch i Martín (Vilassar de Mar); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 493
select
print

Bookmark and Share
Dels carrilets al vertebrat del Baix Empordà / per Abert Juanola Boera
Juanola i Boera, Albert


En: Estudis del Baix Empordà. Sant Feliu de Guíxols. Volum 36 (2017) , p. 119-153 : il. (Estudis
Resums en català i anglès.



Matèries: Ferrocarrils de via estreta ; Xarxa ferroviària ; Transport ferroviari
Àmbit:Baix Empordà
Cronologia:[1884 - 1967]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Tren al Poblenou / Pere Parera
Parera, Pere


En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 12 (2007) , p. 30-33 : il. (Dossier-Àlbum. de la tartana al Trambesòs) 


Matèries: Transport públic ; Transport de viatgers ; Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Ferrocarrils ; Estacions de ferrocarril
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:1886 - 1989
Accés: http://fotos.arxiuhistoricpoblenou.cat/download/97760-2/30+-+El+tren+al+Poblenou.pdf
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Tren que mai va arribar. El fracàs del ferrocarril de Reus a Mont-roig, per Riudoms i Montbrió (s.XIX-XX) / Carles Martí Martí
Martí i Martí, Carles


En: Lo Floc : revista del Centre d'Estudis Riudomencs Arnau de Palomar. Riudoms. Any XXXII, núm. 195 (gener-març 2011), p. 4-15 : il. (Història
Bibliografia i fonts.


Matèries: Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Projectes ; Obres públiques ; Restauració
Àmbit:Reus ; Riudoms ; Mont-roig del Camp ; Montbrió del Camp
Cronologia:1876 - 1931
Accés: http://www.raco.cat/index.php/LoFloc/article/view/312388/402473
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; B. Pública de Tarragona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 493
select
print

Bookmark and Share
La Segona revolució industrial : l'arribada del primer tren al Vallès va transformar la vida de l'àrea metropolitana de Barcelona / per Sònia Casas ; amb l'assessorament de Joan Carles Salmerón
Casas Codinach, Sònia


En: Sàpiens. Barcelona. núm. 176 (desembre 2016), p. 60-63 : il. (Reportatges. Segle XX) 

Dos visionaris, Carles Emili Montañès i Fred Stark Pearson, van ser els impulsors d'un projecte pioner a Europa: la perforació de la serralada de Collserola per fer-hi passar un tren que comuniqués la plaça de Catalunya amb Terrassa i Sabadell. La nova xarxa ferroviària va viure dies tràgics i dies plens d'èpica.



Matèries: Ferrocarrils ; Xarxa ferroviària ; Transport ferroviari ; Industrialització
Àmbit:Barcelona ; Vallès Occidental
Cronologia:[1863 - 1936]
Autors add.:Salmerón i Fernández, Joan C. (Col·l.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Els Trens de Catalunya arriben al Berguedà / per Joan Santacreu i Simon
Santacreu i Simon, Joan


En: L'Erol : revista cultural del Berguedà. Berga. Any 5, núm. 17 (tardor 1986), p. 49-50 (Bibliografia
Ressenya de:
- Salmerón i Bosch, Carles. Els Ferrocarrils catalans : cent anys d'història / Carles Salmerón i Bosch. [s.l.] : [l'autor], 1985
- Salmerón i Bosch, Carles. El Tren de la Pobla de Lillet: història del ferrocarril Guardiola - Castellar de N'Hug / per Carles Salmeron i Bosch. Barcelona : [l'autor], 1986


Matèries: Ressenyes ; Ferrocarrils ; Xarxa ferroviària ; Transport ferroviari
Matèries:Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Àmbit:Berguedà ; Osona ; Baix Llobregat ; Catalunya
Cronologia:[1852 - 1985]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Erol/article/view/171058/250274
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Institut Ramon Muntaner; B. Ramon Vinyes i Cluet (Berga); B. Guillem de Berguedà (Puig-reig)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Figueres i el tren d'alta velocitat : oportunitats per al desenvolupament local dins l'espai català transfronterer / Javier Martín Uceda
Martín Uceda, Javier


En: Annals de l'Institut d'Estudis Empordanesos. Figueres. Vol. 46 (2015) , p. 519-538 : il. (Miscel·lània. Història) 
Bibliografia. Resums en català i anglès.

En aquest article vol plantejar quines poden ser les oportunitats per al desenvolupament local de Figueres que sorgeixen a partir de l'arribada del tren d'alta velocitat (TAV). En primer lloc, en la introducció, es reflexiona la relació entre TAV i ciutat mitjana, i com una infraestructura com el tren d'alta velocitat pot influir en el desenvolupament local. I per últim, ja centrat en Figueres, veure quins poden ser els sectors econòmics més beneficiats pel TAV, com es poden desenvolupar en la ciutat i quin paper poden jugar els actors. Per concloure, unes breus reflexions amb algunes propostes de futur.


Matèries: Xarxa ferroviària ; Transport ferroviari ; Tren d'alta velocitat ; Desenvolupament urbà ; Territori de frontera
Àmbit:Figueres
Cronologia:[2015]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/AnnalsEmpordanesos/article/view/10.2436-20.8010.01.193
Localització: UAB: Sibhil·la; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Tren de Palamós i la Cooperativa Obrera de Transports del Baix Empordà (1936-1939) / per Josep Clara
Clara i Resplandis, Josep


En: Estudis sobre temes del Baix Empordà. Sant Feliu de Guíxols. Vol. 4 (1985) , p. 153-180 : il.
Notes a peu de pàgina. Inclou apèndix documental amb els estatuts de la Cooperativa.


Matèries: Guerra civil espanyola ; Transport ferroviari ; Ferrocarrils de via estreta ; Cooperatives ; Estatuts
Matèries:Cooperativa Obrera de Transports del Baix Empordà
Àmbit:Palamós ; Baix Empordà
Cronologia:1936 - 1939
Accés: http://www.raco.cat/index.php/EBE/article/view/271464/359085
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La construcción de la red ferroviaria de Barcelona (1848-1992). Apuntes históricos para un proyecto inacabado / Rafael Alcaide González
Alcaide González, Rafael


En: TST : Transportes, servicios y telecomunicaciones. Madrid, núm. 29 (2015) , p. 12-34

L'any 1848, quan es va inaugurar la primera línia ferroviària, Barcelona era una ciutat emmurallada. Per aquest motiu, les empreses ferroviàries van establir les seves estacions i línies de ferrocarril fora de les muralles, sense estar connectades entre si. Al llarg de la segona meitat del segle XIX, les fusions comercials de les diferents empreses ferroviàries van determinar la necessitat de construir enllaços ferroviaris entre totes les estacions de la ciutat. Per a això es van dissenyar, des de 1859, diversos plans per a la construcció d'enllaços ferroviaris a la ciutat, que sempre van ser implementats de manera parcial, sense conformar una xarxa ferroviària capaç de satisfer la demanda real de viatgers i mercaderies que, de manera creixent, es va produir a la ciutat de Barcelona, durant el segle XX. Actualment, milers de passatgers pateixen diàriament, a la xarxa de ferrocarrils de rodalies de Barcelona, les conseqüències i les incomoditats derivades d'aquestes imprevisions.


Matèries: Infraestructures de transport ; Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Estacions de ferrocarril ; Urbanisme ; Estructura urbana
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1848 - 1992
Accés: http://www.tstrevista.com/sumarios/sum29/sumario_29_001_es.asp
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Eduardo Maristany Gibert (1855-1941). Director General de MZA / Tomàs Martínez Vara, Miguel Muñoz Rubio, Pedro Pablo Ortuñez Goicolea
Martínez Vara, Tomàs


En: TST : Transportes, servicios y telecomunicaciones. Madrid, núm. 28 (2015) , p. 12-38

Aquest treball pretén aproximar al lector i destacar per a la historiografia, la figura d'un enginyer de Camins, Canales i Ports, que durant molts anys va ser director general d'una de les més grans empreses ferroviàries espanyoles: la Compañía de los Ferrocarriles de Madrid a Zaragoza y Alicante (MZA). La seva polifacètica figura té enorme interès per a la recerca històrica. Va ser el prohom de les empreses ferroviàries, especialment des del seu ascens en 1908 a l'adreça de MZA, fins a 1934 en què es va jubilar voluntàriament. Va destacar com a constructor, amb el túnel d'Argentera. Va escriure multitud d'articles i llibres. També ho va fer per la seva visió de les relacions laborals, pròpia d'un liberal pur. Va influir decisivament en la política ferroviària dels seus anys, deixant una profunda herència en la gestió i procediments de treball, que es va perllongar més enllà de la nacionalització.


Matèries: Biografia ; Enginyers ; Ferrocarrils ; Empreses ; Personal directiu ; Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària
Matèries: Maristany i Gibert, Eduard (1855-1941)
Matèries:Ferrocarriles de Madrid a Zaragoza y Alicante, Compañía
Àmbit:Barcelona ; Espanya
Cronologia:1855 - 1941
Autors add.:Muñoz Rubio, Miguel ; Ortúñéz Goicolea, Pedro Pablo
Accés: http://www.tstrevista.com/sumarios/sum28/sumario_28_001_es.asp
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Els projectes de connexió ferroviària entre Reus i Riudoms / Mateu Morillas-Torné i Jordi Martí-Henneberg
Morillas Torné, Mateu


En: Lo Floc : revista del Centre d'Estudis Riudomencs Arnau de Palomar. Riudoms. Any XXXV, núm. 207 (gener-març 2014), p. 14-17 : il (Història


Matèries: Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Projectes ; Mancomunitat de Catalunya ; Plans d'infraestructures
Àmbit:Reus ; Riudoms ; Baix Camp
Cronologia:1914 - 1925
Autors add.:Martí Henneberg, Jordi
Accés: http://www.raco.cat/index.php/LoFloc/article/view/314111/404222
Localització: UAB: Sibhil·la; Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; B. Pública de Tarragona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 493
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El ferrocarril a Catalunya. Un segle i mig de trens a l'entorn de Barcelona / Fèlix Olivé i Guilera
Olivé i Guilera, Fèlix


En: Finestrelles. Barcelona, núm. 11 (2000) , p. 19-39 : il. (Articles
Bibliografia.


Matèries: Xarxa ferroviària ; Ferrocarrils ; Transport ferroviari
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[1848- 2000]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Finestrelles/article/view/214580/294196
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 25
go to page                         

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3