português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
FONS
Buscar:
PINTURA []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 142
ir a la página                         


1 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Museu Morera : nova vida per a l'art de ponent / text de David Gutiérrez i fotografies de Jordi Bas
Gutiérrez, David


En: Sàpiens. Barcelona, núm. 272 (novembre 2024), p. 68-71 : il. (L'experiència



Matèries: Museus d'art ; Exposicions artístiques ; Pintura
Matèries:Museu Morera de Lleida
Àmbit:Lleida
Cronologia:2024
Autors add.:Bas, Jordi (Il·l.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Lucidesa Vital : ètica creactiva, paranoia-crítica i política / Efrem Gordillo Pla
Gordillo Pla, Efrem


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 10-22 (Part I: Pensament
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

Els escrits de Dalí amaguen la clau de l'èxit de la seva vida: el seu pensament. En aquest text repassem alguns dels pilars de la filosofia daliniana. Des de les aportacions fonamentals del seu primer assaig Sant Sebastià, en el qual trobem l'esquelet de la seva filosofia, fins al mètode paranoicocrític i el desenvolupament de la seva teoria de la creativitat, amb conceptes com creactivitat, panperspectivisme, cledalisme, etc., fem un repàs, també, per la seva concepció ètica i per la seva particular filosofia política.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Art ; Assaig
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Figueres ; Catalunya ; Món
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431007
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Cuina de Salvador Dalí / Joan Cuscó i Clarasó
Cuscó i Clarasó, Joan


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 24-35 (Part I: Pensament
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

En aquest article analitzem les arrels d'on naixen les idees i les pintures de Salvador Dalí. Tant les seves primeres inquietuds, lectures i formació acadèmica fins al seu diàleg amb Francesc Pujols, Sigmund Freud i les ciències contemporànies. La seva manera de llegir la tradició pictòrica catalana i occidental, el surrealisme i la funció de l'art en la societat contemporània. Per a fer-ho partim de la metàfora de la cuina com espai privilegiat on l'ésser humà fa bullir les seves idees i les seves emocions per a, després, compartir-les. De la cuina com espai de creació que permet, en el cas de Dalí, controlar el fons dionisíac i el desig de la seva consciència i del seu cos erigint-se en una conreador de la forma apol·línia.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Art ; Surrealisme
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Figueres ; Catalunya ; Món
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431008
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Dalí i Nietzsche: una relació inacabable / Pau Guinart
Guinart, Pau


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 36-44 (Part I: Pensament
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

Salvador Dalí és conegut principalment com a pintor, però la seva producció artística es va expandir a altres disciplines, particularment l'escriptura. En aquest article examino la seva obra escrita en relació amb Friedrich Nietzsche. Començo amb una contextualització de la rebuda de Nietzsche a principis del segle xx a Espanya i la seva influència directa en el jove Dalí, que, des de petit, va mostrar interès en encarnar el superhome. Seguidament mostro com Dalí va integrar la totalitat de les seves experiències en la seva obra autobiogràfica gràcies a la seva capacitat d'afirmar tot allò acumulat, amb el llançament dels daus de Zaratustra com a instrument per entendre el mètode paranoicocrític. Finalment defenso que la generositat és una lògica conseqüència de l'acumulació i l'afirmació, i mostro com l'autoelogi pot conduir a la generació.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Art ; Literatura ; Filosofia
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Figueres ; Catalunya ; Món
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431009
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Salvador Dalí: pensar amb imatges / Gerard Vilar
Espinoza Lolas, Ricardo


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 46-55 (Part II: Estètica
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

Hi ha un cert consens prou ampli segons el qual Salvador Dalí va ser un notable pensador català, però en canvi no hi ha tanta unanimitat en quina mena de pensador va ser. Un filòsof en sentit estricte no ho va ser perquè no es va apuntar mai a la llarga conversa que els filòsofs -siguin acadèmics o no- duen a terme des de fa més de vint-i-cinc segles discutint i criticant-se entre ells. Però en un sentit ampli, sí que ho va ser. Aquest article proposa que ho va ser en una triple manera. De les diverses maneres que hi ha de pensar, Dalí destaca per ser un pensador sobre certes qüestions, especialment sobre imatges; en tant que artista destaca també per ser un pensador en o mitjançant imatges (les seves obres); i també destaca per les seves propostes de pensar amb imatges. El seu llibre Le mythe tragique de "L'Angélus" de Millet, on les imatges tenen una funció no merament exemplificadora o il·lustradora del discurs, sinó que estan integrades en el discurs formant un plexe de pensament en què la paraula i la imatge es troben entrelligades.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Art ; Filosofia
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Figueres ; Catalunya ; Món
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431010
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Suggerir anar del llunyà al proper, com a perspectiva desconstruïda des de la desproporció dels cossos / Andrés Garcés Alzamora
Espinoza Lolas, Ricardo


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 56-62 (Part II: Estètica
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

Les obres de Salvador Dalí, caracteritzades pels seus cossos suggeridors, incorporen elements propis de la visió surrealista dels seus contemporanis. De creuar, de reunir l'inconnex per a aquesta realitat però que, en un altre pla, oníric, poden conviure i des d'aquest pla suggerir altres relacions, altres sensacions. Ens quedem amb la sensació que Dalí ens vol dir alguna cosa, no sabem què a primera vista. Ell ho suggereix, com si fos un podria ser, un tal vegada. Evidentment carregat de tota condició dramàtica. Però, no es tracta només de suggerir, també es tracta de disposar, d'ubicar tot en un àmbit, en un camp de joc, en un espai també suggeridor, tal vegada més encara ja que és més difús, menys precís, on s'hi pot anar o tal vegada no, però que està ací com a fons d'escena, on Dalí juga i vincula, canviant tota proporció per donar força al vincle entre un pla i un altre. Per posar allò allunyat aquí a prop. Per treure'ns d'aquesta perspectiva cartesiana amb què construïm i estructurem el món.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Surrealisme
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Figueres ; Catalunya ; Món
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431011
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Portlligat / Ricardo Espinoza Lolas
Espinoza Lolas, Ricardo


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 64-69 (Part III: Territori(s)
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

Per mitjà d'aquest breu text vull mostrar la imbricació que es dona, gairebé necessària, entre un lloc com Portlligat i un artista com Dalí. I tal articulació ens mostra com l'art en general sempre neix situat en territoris concrets i en això es torna gairebé en una manera que ens permet entendre una obra a l'altura de l'esdeveniment. Aquesta va ser l'obra de Dalí, una obra en i per Portlligat. On aquest lloc es va tornar al mateix cos creatiu de Dalí i en això de la mateixa Gala.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Paisatge
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Portlligat - Cadaqués
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431012
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Salvador Dalí, el Renascut. Retrat del meu germà mort i el concepte d'història en Hannah Arendt / Raquel Pena
Pena, Raquel


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 70-75 (Part III: Territori(s)
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

Partint de l'interès que suscita la figura de Salvador Dalí i la seva obra, s'ha plantejat aproximar-se als orígens del seu mètode paranoicocrític en el qual desenvolupa un tractament de l'inconscient a través de diferents experiments amb la pintura. Aquesta aproximació posa de manifest com la presència de la mort del germà de Salvador Dalí, amb el mateix nom que el pintor, té una representació inqüestionable en l'obra i vida de l'autor. Amb tot, transitarem aquest influx del germà de Salvador Dalí a través de la seva obra Retrat del meu germà mort i el concepte d'*******, analitzat per Hannah Arendt dins el concepte d'història.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Mort
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989)
Àmbit:Figueres ; Catalunya
Cronologia:[1904 - 1989]
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431013
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Un Dalí en mans republicanes / Josep Playà Maset
Playà i Maset, Josep


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 78-82 (Part IV: Converses i visions
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

L'oli Noia de Figueres, que va pintar Salvador Dalí l'any 1926 a Figueres, va estar més de cinquanta anys en parador desconegut. La documentació que es troba a l'Arxiu Montserrat Tarradellas, de Poblet, ha permès reconstruir una part del viatge per França, Estats Units, Mèxic i Catalunya que va fer aquesta joia de la pintura en miniatura, seguint als qui en va ser els seus propietaris en diverses etapes: el crític d'art Alexandre Plana, el president de la Generalitat Josep Tarradellas i el polític i banquer Joan Casanelles, tots tres vinculats amb el món de la Segona República i l'exili. L'any 1995 el quadre va ser adquirit per la Fundació Gala-Salvador Dalí i va tornar a Figueres, al Teatre-Museu.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Fonts documentals ; Arxius ; Polítics ; Banquers
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989) ; Tarradellas i Joan, Josep (1899-1988) ; Casanelles i Ibars, Joan (1904-1986)
Àmbit:Figueres ; França ; Mèxic ; Catalunya
Cronologia:1926 - 1995
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431014
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Maria Freser, una mestra de l''sketching', entre altres coses / Mireia Freixa Serra
Freixa i Serra, Mireia


En: Singladures : Revista d'història i patrimoni cultural de Vilassar. Vilassar de Mar, núm. 39 (2025) , p. 27-40 : il. (Articles
Notes a peu de pàgina.

Maria Freser era el pseudònim que emprava com a artista Maria Ferrés i Puig (1871-1964). La seva producció més coneguda són els apunts a l'aquarel·la -el que en diem sketching-, mitjançant els quals representava tot el que veia al seu voltant: les dones tornant del mercat, els treballadors de la mar, els infants jugant a la platja, escenes de la Guerra Civil i el món de la música i la dansa, que tant li va agradar. La seva obra té un moment d'inflexió a la segona dècada del segle xx, quan il·lustra un poemari de Carles Fages de Climent, Les bruixes de Llers (1924). Aleshores comença a representar escenes de bruixeria que ens porten a uns escenaris de superstició i misteri, una aportació evident a l'art d'avantguarda, com reconeix la premsa de l'època. Mentrestant, s'havia iniciat en el gravat a l'aiguafort amb el mataroní Rafael Estrany, una tècnica idònia per a aquest tipus d'escenes. L'obra de Maria Freser reflecteix, sempre amb una mirada aguda i sensible, un trasbalsat període històric en el qual la tradició sòlida del noucentisme entra en debat amb les avantguardes artístiques.


Matèries: Dona ; Història de la dona ; Artistes ; Pintura ; Dibuix ; Biografia
Matèries: Ferrés i Puig, Maria (1871-1964) ; Freser, Maria
Àmbit:Vilassar de Mar
Cronologia:1871 - 1964
Accés: https://raco.cat/index.php/Singladures/article/view/436139
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; B. Pompeu Fabra (Mataró); Biblioteca Ernest Lluch i Martín (Vilassar de Mar); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Un Contracte inèdit del pintor Ramon de Mur (1414) i el seu taller a Montblanc / Jaume Felip Sánchez
Felip i Sánchez, Jaume


En: Aplec de Treballs : revista del Centre d'Estudis de la Conca de Barberà. Montblanc, núm. 42 (2024) , p. 255-263 : il. (Història de l'art
Número Homenatge a Pilar Sans i Ollé i a Domènec Corbella Llobet. Notes. Inclou apèndix documental.

Aportació de noves dades sobre el taller del pintor Ramon de Mur a Montblanc, es transcriu un contracte inèdit signat a Sant Martí de Maldà el 1414 entre el pintor i els marmessors de Marió, vídua del noble Bernat de Boixadors.


Matèries: Pintors ; Pintura ; Art religiós ; Gòtic ; Fonts documentals ; Contractes
Matèries: Mur, Ramon de
Àmbit:Montblanc ; Sant Martí de Maldà - Sant Martí de Riucorb ; Tàrrega
Cronologia:1414
Accés: https://raco.cat/index.php/Aplec/article/view/434842
Localització: B. Pública de Tarragona; B. Centre de Lectura de Reus; Biblioteca de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 2827
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Projecció social del pintor Palau Ferré : l'exemple d'un brodat sardanista / Framcesc Marco-Palau
Marco Palau, Francesc


En: Aplec de Treballs : revista del Centre d'Estudis de la Conca de Barberà. Montblanc, núm. 42 (2024) , p. 293-308 : il. (Història de l'art
Número Homenatge a Pilar Sans i Ollé i a Domènec Corbella Llobet. Notes.

El 27 d'abril de 1969 El Correo Catalán il·lustra el Dia Mundial de la Sardana amb un quadre del cubista Maties Palau Ferré (Montblanc, 1921-2000). Impactada per l'obra del pintor, una lectora del diari confeccionà un brodat sardanista tot reproduint-ne el quadre. Després de cinc dècades en l'àmbit familiar, primer a Masquefa i després a Martorell, el 2023 el brodat es donà a conèixer públicament i se'n pot reconstruir la història. Unes vivències personals que exemplifiquen la projecció social del pintor Palau Ferré.


Matèries: Pintors ; Pintura ; Arts tèxtils ; Tradicions populars ; Danses populars ; Sardana
Matèries: Palau Ferré, Maties (1921-2000) ; Esteve Bosch, Pepita
Àmbit:Montblanc ; Masquefa
Cronologia:1969 - 1923
Accés: https://raco.cat/index.php/Aplec/article/view/434845
Localització: B. Pública de Tarragona; B. Centre de Lectura de Reus; Biblioteca de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Capella gitana, la presó Model i les polítique de memòria / Gabriel Gómez, Caroline Mignot
Gómez, Gabriel


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 516 (febrer 2025), p. 8-10 : il. (Bitllets



Matèries: Centres penitenciaris ; Capelles ; Pintura ; Iconografia ; Memòria històrica ; Restauració i conservació ; Gitanos ; Clergues ; Artistes ; Artistes
Matèries: Gómez, Helios (1905-1956)
Matèries:Presó Model de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1950; 2024
Autors add.:Mignot, Caroline
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Tàpies i el PSUC : l'artista i el partit, més enllà d'un cartell / Txema Castiella
Castiella i Viu, Txema


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 508 (maig 2024), p. 30-39 : il. (Focus



Matèries: Franquisme ; Tardofranquisme ; Transició democràtica ; Partits polítics ; Artistes ; Pintors ; Pintura ; Arts gràfiques ; Cartells
Matèries: Tàpies, Antoni (1923-2012)
Matèries:Partit Socialista Unificat de Catalunya : PSUC
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1961 - 1980]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Colla del Safrà (1893-1897) / text: Ana Dobaño
Dobaño, Ana


En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 25 (2024) , p. 12-15-23 : il.
Número monogràfic: Art.

Els artistes que la història ha conegut com la Colla del Safrà estaven fascinats pels suburbis industrials com ara el Poblenou i el van pintar força vegades. Al barri van trobra el constrast entre el mar blau, els descampats inhòspits, la boira de les fàbriques i la miseria d'alguns grups marginals.



Matèries: Artistes ; Pintors ; Pintura ; Barris ; Suburbis ; Fàbriques ; Paisatge ; Marginació social
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:1893 - 1897
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Ramon Calsina Baró : el pintor d'ofici / Text: Ramon Calsina Garcés
Calsina Garcés, Ramon


En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 25 (2024) , p. 20-23 : il. (Literatura i arquitectura sobre el llenç
Número monogràfic: Art.

Calsina sempre deia qeu ell "va néixer dibuixant i, en conseqüència, aquesta va ser la seva formad'expressar-se i d'interrogar la vida. Ramon Casina i Josep Maria Subirachs són dos dels artistes més coneguts del Poblenou. Que tenen en comú a banda del barri que els va veure néixer i desenvolupar-se com a professionals? Saber traslladar disciplines tan llunyanes al llenç com la literatura - com feia Calsina intentant retratar l'ànima - i l'aquitectura - treballant un univers iconogràfica com feia Subirachs - a la seva obra.



Matèries: Artistes ; Pintors ; Literatura ; Pintura
Matèries: Calsina i Baró, Ramon (1901-1992)
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:[1901 - 1992]
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Subirachs : l'escultor que també pintava / Dra. Judit Subirachs-Burgaya
Subirachs i Burgaya, Judit


En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 25 (2024) , p. 20-23 : il. (Literatura i arquitectura sobre el llenç
Número monogràfic: Art.

Subirachs va ser un artista polifacètic que no es va centrar en un únic focus d'interés, sinó que va explorar el món des de diverses disciplines : Ramon Casina i Josep Maria Subirachs són dos dels artistes més coneguts del Poblenou. Que tenen en comú a banda del barri que els va veure néixer i desenvolupar-se com a professionals? Saber traslladar disciplines tan llunyanes al llenç com la literatura - com feia Calsina intentant retratar l'ànima - i l'aquitectura - treballant un univers iconogràfica com feia Subirachs - a la seva obra.



Matèries: Artistes ; Escultors ; Arquitectura ; Pintura
Matèries: Subirachs i Sitjar, Josep Maria (1927-2014)
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:[1927 - 2014]
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Engràcia Casas : l'envelat de pintures / testimoni recollit per Pere Pedrals



En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 25 (2024) , p. 24-27 : il. (Memòria viva de l'envelat
Número monogràfic: Art.

"L'Envelat de pintures va sortir a tots els diaris i tothom ens va felicitar", recorda l'Engràcia Casas : L'any 1964, un grp de quatre pintors, Emilia Castells, Joan i Engràcia Casas i Gonçal Sobrer, amb molta empemta i molltes ganes d'exposar, no es van quedar de braços plegats quan els van dir que no podrien prendre part en les exposicions oficials de Festa Major i, després de diversos intents, es van decidir per una iniciativa molt original: crear un envelat de pintures.



Matèries: Artistes ; Pintores ; Exposicions artístiquques ; Festes majors ; Pintura
Matèries: Casas, Engràcia (1933-....)
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:1964
Autors add.:Pedrals, Pere
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Gonçal Sobrer : l'art xava / testimoni recollit per Pere Pedrals



En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 25 (2024) , p. 28-31 : il. (Memòria viva de l'envelat
Número monogràfic: Art.

Sobrer va crear el seu propi estil centran la mirada en alló més vulgar, fins i tot xavacà : L'any 1964, un grp de quatre pintors, Emilia Castells, Joan i Engràcia Casas i Gonçal Sobrer, amb molta empemta i molltes ganes d'exposar, no es van quedar de braços plegats quan els van dir que no podrien prendre part en les exposicions oficials de Festa Major i, després de diversos intents, es van decidir per una iniciativa molt original: crear un envelat de pintures.



Matèries: Artistes ; Pintors ; Art contemporani ; Pintura
Matèries: Sobrer Barea, Gonçal (1932-....)
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:[1965 - 2024]
Autors add.:Pedrals, Pere
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 2827
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Una Generació de pintors del Poblenou : Alfons Roca i Rodó, Josep Baqué, Conxa Ibáñez i Escobar, Maria Antònia Roca Freixa, Jaume Casares, Emilia Castells, Francesc Gironès, Fernando Lleonard, Jamue Mariné



En: Icària : papers de l'Arxiu Històric del Poblenou. Barcelona, núm. 25 (2024) , p. 32-35 : il.
Número monogràfic: Art.

Poblenou és i na estat un barri d'artistes, alguns molt coneguts, com els que hem vist a les pàgines anteriors d'aquesta revista, i d'altres que han passat més desapercebuts.



Matèries: Artistes ; Pintors ; Pintura
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:[2024]
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Poblenou-Manuel Arranz (Sant Martí); B. Xavier Benguerel (Sant Martí-Barcelona)


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 142
ir a la página                         

Base de datos  FONS : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3