El Pròleg de la "Fugida a Egipte" de Jacint Verdaguer i l'estímul artístic de Marià Colomer / Joan Vilamala
Vilamala i Terricabres, JoanEn:
Ausa. Vic. vol. XXIX, núm. 186 (2020) , p. 667-685 : il.
Notes a peu de pàgina.
Un dels llibres que Verdaguer va elaborar durant la seva estada al santuari de la Gleva va ser La fugida a Egipte (1893), un poemari que té com a font d'inspiració els textos bíblics, canònics o no, de la tradició copta i els evangelis apòcrifs, i l'obra Visions sobre la vida de Nostre Jesucrist i de la Santíssima Verge Maria, d'Anna Caterina Emmerick. Segons confessa Verdaguer en el pròleg, va començar l'obra així que va veure tres "hermosos quadros" que hi havia a la Gleva, un dels quals de Marià Colomer Parés (1743-1831), un pintor vigatà que podria haver deixat una petjada més fonda del que sembla al santuari de la Gleva i que tingué una estreta relació amb Folgueroles, bressol del poeta.