português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
ANALFABETISME []
Referències trobades:
43   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 3
anar a la pàgina          


1 / 43
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Escoles i mestres de la Segona República al Pla d'Urgell / de Ton Solé i Esteve Mestre
Mestre i Roigé, Esteve


[Mollerussa] : Mascançà : Consell Comarcal del Pla d'Urgell, 2018
1 vol (La Boira, 1) 

La investigació ha durat diversos anys fins a veure la llum i ha cercat com es va plasmar al Pla d'Urgell la renovació i innovació pedagògica promoguda pels governs republicans. El treball inclou biografies de diversos mestres destacats, així com un llistat de tots els qui van exercir a la comarca. Ton Solé va posar de relleu la modernització en la didàctica i en aspectes com les millores en les infraestructures, la introducció de la llengua catalana en l'educació. Mentre que Esteve Mestre va destacar algunes biografies significatives com la del germà de l'avi del jutge Pablo Llarena, director de l'escola de Torregrossa entre 1925 i 1933. Els autors clouen el llibre fent un balanç educatiu des de 1931 a 1940 aportant dades sobre l'analfabetisme a la comarca (Mollerussa TV).



Matèries: Educació ; República espanyola II ; Renovació pedagògica ; Biografia ; Mestres ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament en català ; Analfabetisme
Àmbit:Pla d'Urgell
Cronologia:[1931 - 1940]
Autors add.:Solé i Bonet, Ton
Autors add.:Mascançà : revista d'estudis del Pla d'Urgell ; Consell Comarcal del Pla d'Urgell


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Dones terrassenques (1900-1940). Una absència vergonyant en el discurs historiogràfic local / Lourdes Plans i Campderrós, Teresa Rodríguez i Herrerías
Plans i Campderrós, Lourdes


En: Terme : Revista d'Història. Terrassa, núm. 31 (novembre 2016), p. 175-228 : il. (Estudis
Bibliografia. Notes. Resums en català i anglès.

El buidatge dels padrons d'habitants dels anys 1900 i 1940 ens permet disposar de dades reals sobre la població femenina terrassenca i analitzar la situació de la població en general, la formació del nucli familiar, el paper de la dona en aquest nucli, l'evolució de l'alfabetització i de l'analfabetisme, i la incorporació femenina al món laboral.


Matèries: Historiografia ; Història local ; Història de la dona ; Dona ; Treball de la dona ; Educació de la dona ; Alfabetització ; Analfabetisme ; Dades estadístiques ; Població ; Padró municipal
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1900 - 1940
Autors add.:Rodríguez i Herrerías, Teresa
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Terme/article/view/320363
Localització: Biblioteca Central de Terrassa; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; B. Vapor Badia (Sabadell); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Rescatant les paraules d'una analfabeta : el valor d'un llegat dins la tradició oral / Pep Divins, Mon Davins
Divins, Pep


En: Oppidum : revista cultural del Solsonès. [Solsona], núm. 13 (2015) , p. 114-137 : il.


Matèries: Història oral ; Dona ; Analfabetisme ; Pageses ; Vocabularis ; Varietats dialectals
Matèries: Aynés Davins, Rosario (1919-2013)
Àmbit:Jovans - Torà de Riubregós
Cronologia:1919 - 2013
Autors add.:Davins, Mon
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Oppidum/article/view/367263
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Lleida; B. Comarcal Josep Finestres i Monsalvó (Cervera); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Una Aproximació a les taxes d'analfabetisme al "partido judicial de Olot (1860-1920)" / Tura Clarà
Clarà i Vallès, Tura


En: Annals de l'Institut d'Estudis Gironins. Girona. vol. 55 (2014) , p. 491-498
Notes a peu de pàgina. Resums en català i anglès.

És molt difícil treure l'entrellat de la història de l'educació als pobles petits de la comarca de la Garrotxa. Les successives guerres i, sobretot, l'abandonament de les contrades de muntanya, han estat la causa de la pèrdua d'una documentació necessària per estudiar el progrés educatiu. Una ajuda per veure com es desenvolupa l'ensenyament la trobem en els censos realitzats per l'Estat a partir de 1860, tot i que no són gaire fiables, els quals ens donen una visió general de l'escolarització de la mainada.


Matèries: Educació ; Analfabetisme ; Dades estadístiques
Àmbit:Garrotxa
Cronologia:1860 - 1920
Accés: http://www.raco.cat/index.php/AnnalsGironins/article/view/294015/382550
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; B. Fages de Climent (Figueres); Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida; B. Popular (Palafrugell); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 43
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Nivell d'instrucció de la població de Tarragona : Anys 1986-1996



Tarragona : Ajuntament de Tarragona, [1998]
2 f. ; 30 cm



Matèries: Educació de persones adultes ; Nivell d'instrucció ; Analfabetisme
Àmbit:Tarragona
Cronologia:1986 - 1996
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Floresta al 1900 / Fèlix Martín i Vilaseca
Martín i Vilaseca, Fèlix


En: 144030 II Trobada d'Estudiosos de la comarca de les Garrigues : Tarrés, 31 d'octubre de 1999. Tarrés ; [Lleida] : Ajuntament de Tarrés : Institut d'Estudis Ilerdencs, 2000. p. 119-132 : plàn


Matèries: Demografia ; Població ; Economia ; Agricultura ; Propietat de la terra ; Indústria de la construcció ; Pedreres ; Educació ; Analfabetisme ; Desenvolupament urbà ; Estructura urbana ; Transports i comunicacions ; Ferrocarrils ; Xarxa viària ; Condicions de vida
Àmbit:Floresta, la
Cronologia:1900
Accés: https://www.raco.cat/index.php/TrobadesGarrigues/article/view/364484
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat Pompeu Fabra; B. Centre de Lectura de Reus


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La lleva de 1904 a Vila-rodona / Josep Santesmases i Ollé
Santesmases i Ollé, Josep


En: Quaderns de Vilaniu : miscel·lània de l'Alt Camp. Valls, núm. 22 (1992) , p. 49-53 : il.
Resums en català i anglès.

Les dades que proporcionen les actes municipals referents a la lleva del 1904 ens permeten copsar i estudiar temes com ara l'estatura del quintos, l'analfabetisme, les situacions de pobresa i viduïtat familiars, com també les raons físiques que dugueren a l'exempció del servei militar. A més a més, podem veure tots els tràmits seguits en un any concret, la revisió dels exempts d'anys anteriors i els tràmits realitzats per aconseguir, amb motius justificats, l'alliberament del servei a files.


Matèries: Servei militar ; Reclutament ; Soldats ; Dades estadístiques ; Analfabetisme ; Pobresa
Àmbit:Vila-rodona
Cronologia:1904
Accés: http://www.raco.cat/index.php/QuadernsVilaniu/article/view/107840/135869
Localització: Biblioteca de Catalunya; Biblioteca Popular de Valls; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Notes sobre analfabetisme, cultura i societat a Blanes entre 1905 i 1908 / Josep Bota-Gibert
Bota-Gibert, Josep


En: Blanda : publicació de l'Arxiu Municipal de Blanes. Blanes, núm. 14 (2011) , p. 28-45 : il., gràf (Recerques, 02) 
Notes.


Matèries: Analfabetisme ; Cultura ; Societat ; Fonts d'informació ; Dades estadístiques ; Política municipal
Àmbit:Blanes
Cronologia:1905 - 1908
Accés: http://www.blanes.cat/docweb/blanda14
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Pompeu Fabra; B. Comarcal (Blanes)


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Primeres accions per fomentar la lectura en adults a l'Ateneu Mataronès (1854-1869) / Per Montserrat Gurrera i Lluch
Gurrera i Lluch, Montserrat


En: Sessió d'Estudis Mataronins. Mataró. Vol. 2009, núm. XXVI (2010) , p. 145-158
Sessió celebrada el 28 de novembre de 2009. Notes. Bibliografia.


Matèries: Ateneus ; Associacions culturals ; Biblioteques ; Lectura ; Hàbits culturals ; Analfabetisme ; Alfabetització ; Equipaments culturals ; Educació de persones adultes
Matèries:Ateneu Mataronès
Àmbit:Mataró
Cronologia:1854 - 1869
Accés: http://www.raco.cat/index.php/SessioEstudisMataronins/article/view/223895/349336
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; B. Pompeu Fabra (Mataró); UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Barcelona; B. Pare Fidel Fita (Arenys de Mar); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Educació a Catalunya durant la Guerra Civil : l'escola de Tarragona = Education in Catalonia during the Spanish Civil War : the School situation in Tarragona / Maria Isabel Miró Montoliu
Miró Montoliu, M. Isabel


En: Educació i Historia. Revista d'Historia de l'Educació. Barcelona, núm. 11 (gener-juny 2008), p. 133-155 (Dossier: L'educació en la Segona República

Que ni un sol infant de Tarragona deixi d'anar a l'escola, laboratori, llum i fita de tot progrés, de tot poble culte, comprensiu i civilitzat. (Diari Llibertat, 1 de setembre de 1936) La revolució del juliol de 1936 portà molts canvis a la societat, i l'educació en fou un. A Tarragona la Delegació Comarcal del CENU va voler solucionar el gran problema educatiu que arrossegava la ciutat des de feia molts anys: el gran índex d'analfabetisme que hi havia. Els diaris van donar suport a la iniciativa i no hi havia dia que no hi hagués notícies, editorials, cartes... a favor o en contra de la nova educació que es volia implantar. Això es feia amb un clar objectiu: conscienciar la població. La tasca començà per un cens de l'alumnat i de locals per a l'ensenyament, tenint en compte els pàrvuls; calia revisar tot el professorat i donar una nova orientació i finalitat a l'escola. El camí no fou fàcil, es va anar progressant a poc a poc, però els rocs que es trobaven a causa de la guerra feien ensopegar la nova educació que, finalment, va caure a la fossa dels vençuts.


Matèries: Guerra civil espanyola ; Educació ; Centres d'ensenyament ; Mestres ; Política educativa ; Analfabetisme ; Escola nova ; Dades estadístiques ; Cens de locals
Matèries:Consell de l'Escola Nova Unificada : CENU
Àmbit:Tarragona
Cronologia:1936 - 1939
Accés: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/192238/258148
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
L'Alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa durant el segle XVIII / Maria Lluïsa Fernández
Fernández, Maria Lluïsa


En: HMIC : història moderna i contemporània. Bellaterra, núm. 7 (2009) , p. 35-45 : il. (Miscel·lània
Notes. Resum en anglès, català i castellà.

Aquest treball té com a objectiu estudiar l'alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa i el seu terme durant el segle XVIII. Es tracta d'una aproximació al tema de l'alfabetisme en una societat d'Antic Règim tant en termes quantitatius com qualitatius. En referència a l'anàlisi quantitativa la nostra intenció és estudiar els documents notarials, bàsicament testaments, capítols matrimonials i escriptures de compra i venda, conservats a l'Arxiu Històric Comarcal de Terrassa (AHCT) durant els decennis 1755-1764 i 1781-1790 per a poder establir, a partir de la signatura la competència o incompetència gràfica de la població de la vila de Terrassa i el seu terme durant auest periode. L'anàlisi qualitativa té com a objectiu una aproximació a les diferents causes de la decadència de l'alfabetització (edat, malaltia, etcètera).


Matèries: Edat moderna ; Alfabetització ; Educació de persones adultes ; Analfabetisme ; Educació ; Ensenyament primari ; Fonts documentals ; Testaments
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1755 - 1790
Accés: http://webs2002.uab.es/hmic/2009/HMIC2009.pdf
http://www.raco.cat/index.php/HMiC/article/view/140747/192044


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Retrat demogràfic: Ulldecona 1970. (2) Estructura socioeconòmica / Núria Raga Raga
Raga Raga, Núria


En: Raïls : revista del Centre d'Estudis d'Ulldecona. Ulldecona, núm. 24 (2008) , p. 132-180 : gràf.
Segona part del treball de recerca realitzat per Núria Raga Raga durant el curs 2006-2007. La primera part es va publicar en el número 23 de Raïls. Bibliografia.


Matèries: Estudi sociològic ; Demografia ; Població ; Composició socioeconòmica ; Immigració ; Analfabetisme ; Oficis
Àmbit:Ulldecona
Cronologia:1970
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Rails/article/view/110478/269419
Localització: B. Popular (Ulldecona); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Segregació urbana i educació: Anàlisi de les desigualtats socioculturals dels barris de Lleida / Antoni Giró i Parramona; dirigida per Joan Vilagrasa i Ibarz
Giró i Parramona, Antoni


Dirigida per: Vilagrasa i Ibarz, Joan. Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia, [1996]
387, [62] p. : map., gràf.
Text imprès per ordinador. Bibliografia. Inclou apèndix documental. A la part superior de la portada: Departament de Pedagogia i Psicologia, Universitat de Lleida.


Matèries: Barris ; Marginació social ; Suburbis ; Immigració ; Estructura de la població ; Equipaments culturals ; Equipaments d'assistència ; Estudi sociològic ; Tesis doctorals ; Associacions de veïns ; Analfabetisme ; Atur ; Moviment veïnal
Àmbit:Lleida
Cronologia:[1990 - 1996]
Accés: http://www.tdx.cesca.es/TDX-0424101-161342/
Localització: Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Cultura i ensenyament durant la Segona República a Cerdanyola / Josep Lluís Negreira Verjillos
Negreira Verjillos, Josep Lluís


En: Arraona. Sabadell. 4a època, núm. 29 (2005) , p. 168-179 : il., gràf. (Recerques

La proclamació de la República Espanyola a l'abril de 1931 permetia somiar a treure l'Estat espanyol del més absolut endarreriment cultural, social i econòmic que les forces conservadores havien imposat en el seu perpetu control del poder. En el cas de l'ensenyament la situació era clara per als nous dirigents polítics: calia instaurar una xarxa molt ampla de centres d'ensenyament públics i gratuïts, i dur a terme una profunda i innovadora reforma dels continguts i procediments docents, en un marc de crisi econòmica mundial que limità extremadament els recursos. Tanmateix, els dirigents de la vila rural de Cerdanyola aconseguiren resultats força innovadors, molt superiors als registrats a Barcelona.


Matèries: República espanyola II ; Poder local ; Educació ; Política educativa ; Centres d'ensenyament ; Analfabetisme
Àmbit:Cerdanyola del Vallès ; Barcelona
Cronologia:1915 - 1939; (esp. 1931 - 1939)
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Arraona/article/view/204640/280890
Localització: Arxiu Històric de Sabadell; Fundació Bosch i Cardellach; B. Vapor Badia (Sabadell); B. Can Puiggener (Sabadell)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Història de l'ensenyament a Catalunya al llarg del segle XX amb algunes referències malgratenques / Joaquim M. Puigvert i Solà
Puigvert i Solà, Joaquim M.


En: Matinals : quaderns d'històrial local. Malgrat de Mar, núm. 2 (2004) , p. 43-52 : il. (Matinals
Conferència dins del cicle Matinals d'Història, 26 de gener de 2003. Referències bibliogràfiques.


Matèries: Educació ; Política educativa ; Analfabetisme ; Escolarització ; Escola pública ; Arquitectura ; República espanyola II ; Franquisme
Àmbit:Catalunya ; Malgrat de Mar ; Espanya
Cronologia:1844 - 1975
Accés: http://www.ajmalgrat.es/actualitat/publicacions/MATINALS-2.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; B. La Cooperativa (Malgrat de Mar)


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Alfabetització, cultura escrita i classes populars a l'època contemporània / Daniel Piñol Alabart
Piñol i Alabart, Daniel


En: Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics. Barcelona, núm. 16 (2005) , p. 113-132 (Articles
Notes a peu de pàgina.

Aquest article se centra en l'estudi de la relació de les classes populars amb la cultura escrita a l'època contemporània. Els exemples que s'esxposen es refereixen bàsicament a la ciutat de Reus al segle XIX, tot i que també hi ha altres referències. En un primer moment s'estudia l'accès de les classes populars a la cultura escrita a través de l'escola. També hi ha una anàlisi d'alguns àmbits extraacadèmics on hom pot obtenir els mecanismes per accedir a la lectura i l'escriptura. Entre ells s'han escollit les associacions i les presons. Finalment, s'analitzen alguns testimonis escrits de les classes populars.


Matèries: Alfabetització ; Analfabetisme ; Educació ; Educació popular ; Escolarització ; Centres d'ensenyament ; Classes populars ; Associacions culturals ; Ateneus obrers ; Casinos ; Centres penitenciaris ; Fonts documentals
Àmbit:Reus ; Tarragona, província
Cronologia:1797 - 1905
Accés: http://www.raco.cat/index.php/ButlletiSCEH/article/view/148921/200815
Localització: UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Analfabetisme al Berguedà: 1860 - 1930 / Miquel Valls
Valls i Fígols, Miquel


En: L'Erol : revista cultural del Berguedà. Berga. Any 25, núm. 90 (tardor 2006), p. 29-33


Matèries: Analfabetisme ; Educació
Àmbit:Berguedà
Cronologia:1860 - 1930
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Erol/article/view/201043/287180
Localització: B. Ramon Vinyes i Cluet (Berga); Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; B. Guillem de Berguedà (Puig-reig)


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 43
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Associacionisme i cercles culturals al medi urbà barceloní, 1900 - 1939 / Pere Solà i Gussinyer
Solà i Gussinyer, Pere


En: 088099 L'articulació social de la Barcelona contemporània. Barcelona : Institut Municipal d'Història, 1997. p. 181-202

Notes a peu de pàgina.



Matèries: Ateneus obrers ; Associacions obreres ; Educació popular ; Associacions culturals ; Vida cultural ; Analfabetisme ; Alfabetització ; Moviment obrer ; Obrers ; Associacionisme
Matèries:Ateneu Enciclopèdic Popular de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1900 - 1939
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Abadia de Montserrat; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Municipal Districte Gràcia; Arxiu Municipal Districte Eixample; B. Centre de Lectura de Reus; Museu d'Història de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 43
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Lletrats i illetrats a la ciutat de la Catalunya moderna: Mataró, 1750 - 1800 / Montserrat Ventura i Munné
Ventura i Munné, Montserrat


Mataró : Caixa d'Estalvis Laietana, 1991
142 p. : gràf. ; 23 cm (Premi Iluro, 45) 
Accèsit Premi Iluro 1990. Bibliografia i fonts. Notes.
ISBN 8460603687

Estudi sobre l'alfabetització de Mataró al segle XVIII. Anàlisi de l'escolaritat, les institucions, els centres pedagògics, els nivells assolits segons la distribució sòcio-econòmica, partint de la documentació a l'abast.


Matèries: Alfabetització ; Lectura ; Estructura social ; Nivell d'instrucció ; Analfabetisme ; Grups socials ; Hàbits culturals
Àmbit:Mataró
Cronologia:1750 - 1800
Autors add.:Caixa d'Estalvis Laietana
Accés: http://www.premiluro.cat/portfolio-item/45-lletrats-i-illetrats-a-una-ciutat-de-la-catalunya-moderna-mataro-1750-1800-accessit-premi-iluro-1990/
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra; B. Pompeu Fabra (Mataró); B. de Cabrils; B. Joan Coromines (El Masnou); B. Can Manyer (Vilassar de Dalt)


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 43
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Ni un trabajador sin educación general básica: campaña de escuelas para adultos / S.S.P.
Sabrià i Pau, Salvador


En: Al Vent. Terrassa, núm. 13 (juny-juliol 1978), p. 15-16

L'article exposa el problema de la manca d'escoles d'adults a Terrassa (només hi ha una), insuficient per a cobrir les necessitats de la ciutat, i la campanya portada a terme per a paliar-ho.



Matèries: Educació de persones adultes ; Analfabetisme ; Alfabetització ; Obrers ; Escola municipal
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1978
Localització: Biblioteca Central de Terrassa


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 3
anar a la pàgina          

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3