português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
ESCOLARITZACIO []
Referències trobades:
118   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 6
anar a la pàgina                


1 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Educació a Mollet durant la II República i la Guerra Civil (1931-1939) / Rosa Maria Securún
Securún i Fuster, Rosa Maria


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 65-86 : il. (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts.

La II República va suposar en el camp de l'educació, com en molts altres aspectes, un trencament amb l'època anterior. La modernització del sistema educatiu va comportar l'adopció de nous mètodes d'ensenyament que posaven l'accent en l'aprenentatge i en el desenvolupament personal de l'infant. En una primera etapa, els principals esforços del govern van ser per escolaritzar tots els infants, dignificar les condicions en què es trobaven les escoles i els mestres i, en el cas de Catalunya, introduir la llengua catalana a l'ensenyament. També es van fer avenços molt importants en la laïcitat i en la coeducació de nens i nenes. A Mollet, van proliferar el nombre d'escoles públiques i privades i es va projectar la construcció de dos grups escolars modèlics. Però l'esclat de la Guerra Civil va obligar el Govern a afrontar nous problemes i es van aturar moltes de les transformacions que s'havien iniciat. Tot i això, l'educació no va deixar mai de ser una prioritat. La victòria franquista va acabar amb tots aquests avenços i va suposar un retorn al passat que el sistema educatiu ha trigat molts anys a superar.


Matèries: República espanyola II ; Guerra civil espanyola ; Sistema educatiu ; Educació ; Escolarització ; Reforma educativa ; Política educativa ; Centres d'ensenyament ; Mestres
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:1931 - 1939
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348689
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Educación popular católica en Barcelona durante la Restauración : de la beneficiencia a la "cuestión social" = Catholic popular education in Barcelona during the Spanish Restauration period : from charity to "social question" / Séverine Dard
Dard, Séverine


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 20 (2001) , p. 67-93
Número monogràfic: La educación popular en los siglos XX y XXI. Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.

Dins del conjunt de l'oferta d'educació dedicada a les classes populars, es pretén determinar el pes i les formes que aquesta té en els mitjans catòlics. Insistint en els arbitratges de la societat barcelonina i qüestionant el paper de les institucions oficials (locals i nacionals) a l'educació primària, intentarem explicar la forta presència de l'educació popular catòlica a Barcelona. Per fi, estudiar la seva vocació ideològica i social així com l'alternativa pedagògica pugui representar, permetrà, d'una banda caracteritzar la naturalesa i les funcions d'aquesta forma d'educació popular, i per una altra confrontar-la amb les ofereixes competidores i valorar el seu impacte.


Matèries: Restauració ; Política educativa ; Educació ; Ensenyament primari ; Catolicisme social ; Escola religiosa ; Classes populars ; Escolarització ; Control social
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1890 - 1923]
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/view/10946/11334
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Educación infantil e industrialización en Cataluña / Josep González Agapito
González-Agapito, Josep


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 10 (1991) , p. 135-154

L'expansió i institucionalització de l'educació infantil a Catalunya és un procés lligat estretament al desenvolupament de la industrialització durant el segle XIX i a l'impacte que la revolució industrial té sobre la societat catalana. Especialment no ha d'oblidar-se la subversió que sofreix la família tradicional. Encara que el terme tradicional és potser ambigu, entesa com la defineix Zimmerman o en el sentit de la família monogámica de tipus històric de Engels, aquesta família, al llarg del Vuit-cents sofreix a Catalunya una profunda transformació com a conseqüència del processo industrialitzador i les noves formes econòmiques. En efecte, la família rural o artesanal deixa de ser el grup que dinamitza i organitza l'activitat productiva. La nova forma de producció es troba molt allunyada d'ella tant a l'espai, com, particularment, en la seva estructura (costosos instruments de treball, divisió del treball, reclutament segons aptituds, etc.). A això ha d'afegir-se la crisi dels valors tradicionals i religiosos, que es recolzen en una forma de vida rural, enfront de la creixent urbanització potenciada per la concentració de mà d'obra del processo industrialitzador i el desarrelament que comporta el flux migratori cap a la ciutat.


Matèries: Industrialització ; Educació ; Infància ; Organització social ; Canvi social ; Escolarització ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1800 - 1950]
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/viewFile/6916/6897
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Memòria del projecte d'absentisme escolar corresponent al curs 90/91 : realitzat en el barri de La Mina



[Barcelona] : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social, [1991?]
[102] p. ; 30 cm
Enquadernat amb espiral. A la part superior de la portada: Generalitat de Catalunya, Departament de Benestar Social, Direcció General de Serveis Comunitaris.



Matèries: Barris ; Política de benestar social ; Escolarització ; Marginació social
Àmbit:Mina, la - Sant Adrià de Besòs
Cronologia:1990 - 1991
Autors add.:Generalitat de Catalunya. Direcció General de Serveis Comunitaris


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Tasas de actividad infantil y género en la Cataluña de 1900 : estudio de casos de la cuenca del Ter / José María Borrás Llop
Borrás Llop, José Maria


En: Historia contemporánea. Bilbao, núm. 44 (2012) , p. 73-108 : il. gràf.
Número monogràfic: "Mujeres, trabajo y recursos para el bienestar". Notes a peu de pàgina. Inclou apéndix. Resum, paraules clau i títol també en anglès.

En aquest article em proposo reconstruir taxes d'activitat dels menors de 15 anys, de tots dos sexes, en dues localitats significatives de la Conca del Ter, en la primera dècada del segle XX. En tots dos llocs es van elaborar sengles estadístiques laborals que informen del treball infantil: Manlleu (1909) i Torelló (1911). D'aquest estudi es desprèn una incorporació molt massiva al mercat laboral, després dels 10 anys, que confirmen les dades escolars. La molt diferent organització del treball en la filatura, en una i una altra localitat, ha permès observar una manifesta segregació de gènere des de la infància. Es contemplen a més les variacions de les taxes d'activitat de nenes i nens segons les edats del grup de 10 a 14 anys. S'han tingut en compte també les polítiques estatals i locals, així com la incidència dels agents socials.


Matèries: Indústria tèxtil ; Treball infantil ; Dades estadístiques ; Obrers industrials ; Infància ; Ocupació ; Escolarització
Àmbit:Manlleu ; Torelló
Cronologia:1903 - 1911
Accés: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/HC/article/view/6604
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'escolarització de les nenes de Marçà durant la postguerra / Text: Neus Rofes ; imatges: Fons Marina Rived
Rofes, Neus


En: Canya i gram : butlletí del Masroig. El Masroig. Any 32, núm. 73 (Desembre 2014), p. 69-70 : il. (Cultura



Matèries: Escolarització ; Educació de la dona ; Escoles primàries ; Guerra civil espanyola ; Postguerra ; Primer franquisme
Àmbit:Marçà
Cronologia:[1939 - 1968]
Localització: UAB: Sibhil·la; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'escola, un camí cap a la igualtat d'oportunitats / Antoni Portell i Llorca
Portell i Llorca, Antoni


En: Ausa. Vic. vol. XXIII, núm. 159 (2007) , p. 137-151 : il.
Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts. Resums en català i anglès.

L'article explica, a partir de l'experiència educativa viscuda al Col·legi Santa Caterina de Siena de Vic, quins són els elements que caracteritzen l'acollida de l'alumnat nouvingut a les nostres escoles i quins són els canvis que han de produir-se als centres educatius davant del repte d'assolir la plena escolarització de la totalitat de l'alum nat. D'una manera detallada, s'expliquen les diferents fases per les quals ha passat el centre i el procés de transformació que ha experimentat per tal d'adaptar-se a aquesta nova realitat.


Matèries: Ensenyament primari ; Escola privada ; Escola religiosa ; Integració social ; Interculturalitat ; Escolarització ; Immigrants ; Política educativa
Matèries:Col·legi Santa Caterina de Siena de Vic
Àmbit:Vic
Cronologia:1997 - 2007
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Ausa/article/view/85169/110166
Localització: Biblioteca Episcopal de Vic; B. Joan Triadú (Vic); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; B. Municipal de Manlleu BBVA; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Torelló (Torelló); B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; B. Caterina Figueras (Tona); B. Bac de Roda (Roda de Ter); B. Antoni Pladevall i Font (Taradell); B. Marquès de Remisa (Sant Hipòlit de Voltregà)


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
El Calidoscopi de la immigració : La inserció educativa dels immigrants al Camp de Tarragona / Ignasi Brunet, Imma Pastor, Àngel Belzunegui
Brunet i Icart, Ignasi


Barcelona : Pòrtic, 2005
189 p. : gràf. ; 24 cm (Biblioteca universitària, 46) 
Bibliografia.
ISBN 84-73069463



Matèries: Immigració ; Integració social ; Escolarització
Àmbit:Camp de Tarragona
Cronologia:2005
Autors add.:Belzunegui Eraso, Angel ; Pastor Gosálbez, Immaculada
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El problema de l'escolarització durant la II República i el franquisme / M. Alba Vinyes i Cormina
Vinyes i Cormina, M. Alba


En: Arraona. Sabadell. 4a època, núm. 31 (2008) , p. 26-39 (Apunts d'història de l'ensenyament. Sabadell segle XX

En el període que s'estén des de la proclamació de la II República el 1931 fins a la fi del franquisme, l'any 1975, el món escolar sabadellenc reflecteix les vicissituds que la vida política, social i econòmica imprimeix en cada moment. És per això que el paper de l'escola varia substancialment d'una època a una altra i, encara més, no es pot parlar d'escola en singular, si no d'escoles, en plural, perquè cadascuna adopta una forma particular en funció del grup de poder que l'impulsa i del sector de població a qui va dirigida. L'objectiu d'aquest article és fer una pinzellada sobre l'evolució de l'escola en una ciutat paradigmàtica pel seu desenvolupament industrial com és Sabadell, tenint coma fil conductor la capacitar d'escolarització del sistema educatiu. En aquest sentit, s'intenta reflectir no només el conjunt de la societat que ha format part de l'escola, sinó també aquell col·lectiu que n'ha quedat al marge, sovint de manera silenciosa per qüestions d'origen social o geogràfic -entrem en el tema de la immigració, per exemple-, que amb la seva absència també ha escrit la història de l'escola.


Matèries: Educació ; Centres d'ensenyament ; Política educativa ; Sistema educatiu ; Escolarització ; República espanyola II ; Franquisme ; Societat urbana
Àmbit:Sabadell
Cronologia:1931 - 1975
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Arraona/article/view/205121
Localització: Arxiu Històric de Sabadell; B. Can Puiggener (Sabadell); B. Vapor Badia (Sabadell); Universitat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Alfabetización y castellanización de las clases populares catalanas en plena Renaixença literaria : las memorias personales de un masover del siglo XIX / Narcís Figueras, Joaquim M. Puigvert
Figueras i Capdevila, Narcís


En: 140870 Memòria personal : una altra manera de llegir la història. Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013. p. 165-146

Bibliografia.


Matèries: Memòries ; Pagesos ; Alfabetització ; Llengua espanyola ; Educació ; Escolarització ; Fonts documentals
Matèries: Ciurana, Narcís (1871-1924)
Àmbit:Maçanet de la Selva
Cronologia:[1886 - 1912]
Autors add.:Puigvert i Solà, Joaquim M.
Accés: https://ddd.uab.cat/record/112458
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Incorporació tardana de l'alumnat estranger : segon simposi : llengua, educació i immigració / coordinadores: Sílvia Aznar, M. Rosa Terradellas

Simposi Llengua, Educació i Immigració (2n : 1987 : Girona )


Girona ; Barcelona : Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació : Horsori, 1999
129 p. ; 23 cm (Quaderns per a l'anàlisi, 12) 
ISBN 848584078X

Aquest llibre intenta aborda la problemàtica de la incorporació tardana de l'alumnat estranger des d'una prespectiva àmplia i a partir del plantejament de punts de vista diversos, amb la intenció de contribuir en la constucció d'un marc teòric referit a l'educació intercultural i multilingüe.



Matèries: Congressos ; Educació intercultural ; Llengua catalana ; Immigrants ; Integració social ; Població estrangera ; Escolarització
Àmbit:Girona ; Catalunya
Cronologia:[1998]
Autors add.:Aznar, Sílvia (Dir.) ; Terradellas, M. Rosa (Dir.)
Autors add.:Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació
Localització: Universitat de Girona; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La política educativa de l'Ajuntament de Barcelona en la primera legislatura republicana (1931-1934) : una eina de cohesió identitària / Pau Vinyes Roig
Vinyes i Roig, Pau


En: 135291 Història Local. Recorreguts pel liberalisme i el carlisme. Homenatge al doctor Pere Anguera (I). Catarroja ; Barcelona : Afers : Grup ISOCAC-URV, 2012. p. 241-252
 (Història local
Bibliografia i fonts.



Matèries: Ajuntament ; Alcaldes ; Política educativa ; República espanyola II ; Vida política ; Cultura ; Educació ; Colònies escolars ; Escola pública ; Ensenyament en català ; Generalitat republicana ; Escolarització ; Identitat nacional
Matèries: Aiguader i Miró, Jaume (1882-1943)
Matèries:Ajuntament de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1931 - 1932
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Sibhil·la; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Mercado laboral, escolarización y empleo infantil en una comarca agrícola e industrial (el Vallès Occidental, 1881-1910) / José María Borrás Llop
Borrás Llop, José María


En: Cuadernos de Historia Contemporánea. Madrid. Vol. 24 (2002) , p. 233-262

En les línies que segueixen es proposa un estudi comparat entre dos municipis del Vallès Occidental (Sant Gugat i Sant Pere de Terrassa), molt diferents però representatius de la combinació d'economia agrària i economia industrial, característica de la comarca, amb la finalitat d'analitzar la incidència del mercat de treball en l'escolarització i l'activitat infantil. S'aborda en primer lloc la situació de l'escolarització i, en segon lloc, l'activitat laboral, segons les edats i el sexe, així com les modalitats de les ocupacions. A Sant Cugat, municipi bàsicament agrícola ens trobarem amb una escolarització més intensa, estable i tardana, mentre que en els limítrofs de Terrasa i Sabadell l'ocupació infantil és molt massiu i l'escolarització molt precària.


Matèries: Mercat de treball ; Escolarització ; Treball infantil ; Industrialització ; Economia agrària ; Indústria ; Condicions de vida
Àmbit:Vallès Occidental
Cronologia:1881 - 1910
Accés: http://revistas.ucm.es/index.php/CHCO/article/view/CHCO0202110233A
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Aquelles escoles : Els locals que serviren d'escola la Baix Empordà: segle XIX / Josep Lluís Barrasa Pinedo
Barrasa i Pinedo, Josep Lluís


En: Estudis del Baix Empordà. Sant Feliu de Guíxols. Vol. 30 (2011) , p. 125-156 : il.
Bibliografia.

En aquest treball es repassa la deficitària situació dels edificis escolars de la comarca del Baix Empordà durant el segle XIX. En els inicis de l'escolarització obligatòria i fins molt avançat el segle XX, els mestres van haber de desenvolupar la seva professió en unes condicions gens favorables. L'exposició està feta a partir de la consulta de multiples documents dipositats en diferents arxius. La descripció dels locals escola escrita per mestres i inspectors de l'època suposa una notable aportació a la memòria històrica dels pobles i ciutats de la comarca.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Edificis ; Escolarització ; Condicions de vida ; Mestres ; Infància
Àmbit:Albons ; Gualta ; Palafrugell ; Begur ; Baix Empordà
Cronologia:1800 - 1900
Accés: http://www.raco.cat/index.php/EBE/article/view/273062/361280
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Trabajo infantil y estrategias familiares durante los primeros estadios de la industrialización catalana (1850-1925). Esbozos a partir del estudio de un caso / Enriqueta Camps
Camps i Cura, Enriqueta


En: Cuadernos de Historia Contemporánea. Madrid. Vol. 24 (2002) , p. 263-279

Aquest article analitza les raons que expliquen un ús intensiu del treball infantil durant el segle XIX i la seva posterior disminució durant el primer terç del segle XX, en el context d'una economia amb una oferta molt elàstica de feina com la catalana. Durant la segona meitat del segle XIX factors relacionats amb les economies familiars com són l'elevat nombre de fills i els baixos salaris dels adults, així com les tecnologies a l'ús que demandaven capital humà manual, semblen trobar-se darrere d'un ús intensiu del treball infantil en detriment de l'escolarització. El canvi tecnològic durant el primer terç del segle XX, la transició demogràfica, i l'augment dels ingressos dels adults (homes i dones) són darrere de l'escolarització dels nens fins als 15 anys d'edat i per tant de la pràctica abolició del treball infantil en aquest nou període de modernització econòmica.



Matèries: Treball infantil ; Industrialització ; Escolarització ; Mercat de treball ; Indústria ; Família ; Infància
Àmbit:Sabadell ; Catalunya
Cronologia:1850 - 1925
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Escolarització dels fills i filles de famílies marroquines a l'Hospitalet / Jordi Pàmies
Pàmies, Jordi


En: Quaderns d'estudi : Centre d'Estudis de l'Hospitalet. l'Hospitalet, núm. 20 (febrer 2008), p. 65-95
Monogràfic sobre "Aportacions al voltant de la immigració estrangera a l'Hospitalet". Notes. Bibliografia.


Matèries: Immigrants ; Infància ; Població estrangera ; Llengua catalana ; Educació ; Minories socials ; Escolarització ; Política educativa ; Alfabetització ; Educació intercultural
Matèries: Marroquins
Àmbit:Hospitalet de Llobregat, l'
Cronologia:[2008]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/QuadernsCELH/article/view/218838/316659
Localització: UAB: Sibhil·la; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Sibhil·la; Universitat Autònoma de Barcelona; Centre d'Estudis de l'Hospitalet de Llobregat; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat)


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 118
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Xarxa d'ensenyants a les comarques del Pirineu / Rosa Campà i Bonet
Campà i Bonet, Rosa


En: 122547 Segones Trobades Culturals Pirinenques. El Pirineu en xarxa . Andorra : Societat Andorrana de Ciències : Col·lectiu Pirineus Cultural : Institut d'Estudis Ceretans : Ecomuseu de les Valls d'Àneu : Pirineu Fòrum (DEPANA-GAP), 2006. p. 41-43



Matèries: Educació ; Escolarització ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari ; Franquisme ; Tardofranquisme ; Transició democràtica ; Ensenyants ; Mestres ; Professors
Àmbit:Pirineu ; Catalunya
Cronologia:1958 - 2006
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; B. Abadia de Montserrat; UAB: Sibhil·la; B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Comarcal del Pla de l'Estany (Banyoles); B. Municipal (La Bisbal d'Empordà); Biblioteca de Bellver de Cerdanya; B. Víctor Català (L'Escala); B. Carles Rahola (Girona); B. Julià Cutillé (Llagostera); B. Pública de Lleida; B. Lluís Barceló i Bou (Palamós)


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Escola Anxaneta (Mataró 1965-1987). Memòria d'una conviccióI / [Ressenya de:] M.S.P



En: Fulls del Museu Arxiu de Santa Maria. Mataró, núm. 88 (abril 2007), p. 36 : il. (Recursos
Consta com autor M.S.P.
Ressenya de:
- Cusachs i Corredor, Manuel; [et al.]. Escola Anxaneta (Mataró 1965-1987). Memòria d'una convicció. Mataró : Associació pel Llegat de l'Escola Privada Anxaneta, 2007


Matèries: Ressenyes ; Escolarització ; Ciències de l'educació ; Ensenyament primari ; Coeducació ; Educació popular ; Ensenyament secundari
Matèries:Escola Anxaneta de Mataró
Àmbit:Mataró
Cronologia:1965 - 1987
Accés: http://www.raco.cat/index.php/FullsMASMM/article/view/116167/146873
Localització: B. Pompeu Fabra (Mataró); Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Col·legi de Valldemia 1855-1888 / Manuel Cusachs i Corredor
Cusachs i Corredor, Manuel


En: Fulls del Museu Arxiu de Santa Maria. Mataró, núm. 85 (abril 2006), p. 32-50 : il.
Notes.

El dia 1 d'octubre de l'any 1855 iniciava la seva tasca pedagògica el Col·legi de Catalunya, que tres anys després es diria Col·legi Valldemia. Era una escola privada, religiosa i elitista, amb un alumnat masculí procedent de l'alta burgesia d'arreu del pais, d'Europa i, fins i tot, d'Amèrica. Tres dècades després passaria a mans dels Germans Maristes. Manuel Cusachs i Corredor, periodista mataroní, explica la història d'aquesta etapa i la de la figura singular del reverend Doctor Hermenegild Coll de Valldemia.


Matèries: Escolarització ; Església ; Església i societat ; Educació religiosa ; Equipaments educatius ; Gestió educativa ; Centres d'ensenyament ; Escola privada
Matèries: Coll de Valldemia i Grau, Hermenegild (1810-1877)
Matèries:Col·legi de Valldemia de Mataró
Àmbit:Mataró
Cronologia:1855 - 1888
Accés: http://www.raco.cat/index.php/FullsMASMM/article/view/116187/146934
Localització: B. Pompeu Fabra (Mataró); Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 118
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Escolarització, immigració i territori. Algunes reflexions / Antoni Tort i Bardolet, Núria Simó i Gil
Tort i Bardolet, Antoni


En: Ausa. Vic. vol. 23, núm. 159 (2007) , p. 123-136 : il.
Monogràfic: "La immigració a Osona". Referències bibliogràfiques. Notes. Resum en català i anglès.

El present article ofereix, deu anys després del decret de fusió d'escoles que va donar origen a l'anomenat "model Vic", un balanç provisional de les transformacions que l'arribada intensa d'immigració ha provocat en l'organització i en l'estructura del sistema educatiu, i assenyala els reptes que es plantegen de cara al futur en el context de la comarca d'Osona.


Matèries: Immigració ; Població estrangera ; Integració social ; Escolarització ; Ensenyament primari ; Sistema educatiu ; Immigrants
Àmbit:Vic ; Osona
Cronologia:2007
Autors add.:Simó i Gil, Núria
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Ausa/article/view/85166/110163
Localització: Biblioteca Episcopal de Vic; B. Joan Triadú (Vic); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; B. Municipal de Manlleu BBVA; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Torelló (Torelló); B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; B. Caterina Figueras (Tona); B. Bac de Roda (Roda de Ter); B. Antoni Pladevall i Font (Taradell); B. Marquès de Remisa (Sant Hipòlit de Voltregà)


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 6
anar a la pàgina                

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3