português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
ALFABETITZACIO []
Referències trobades:
76   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 4
anar a la pàgina            


1 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Ricard Expósito i Amagat: Nivells d'alfabetitizació i pràctiques culturals en la Catalunya moderna : aprendre de llegir, escriure i comptar / Henry Ettinghausen
Ettinghausen, Henry


En: Annals de l'Institut d'Estudis Gironins. Gerona. Vol. 58 (2017) , p. 519-522 (Ressenyes
Ressenya de:
- Expósito i Amagat, Ricard. Nivells d'alfabetitizació i pràctiques culturals en la Catalunya moderna : aprendre de llegir, escriure i comptar / Ricard Expósito i Amagat. Maçanet de la Selva : Editorial Gregal, 2016


Matèries: Ressenyes ; Edat moderna ; Alfabetització ; Cultura
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1500 - 1800]
Accés: https://www.raco.cat/index.php/AnnalsGironins/article/view/356193
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Humanitats (Hemeroteca); B. Fages de Climent (Figueres); Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida; B. Popular (Palafrugell); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Dones terrassenques (1900-1940). Una absència vergonyant en el discurs historiogràfic local / Lourdes Plans i Campderrós, Teresa Rodríguez i Herrerías
Plans i Campderrós, Lourdes


En: Terme : Revista d'Història. Terrassa, núm. 31 (novembre 2016), p. 175-228 : il. (Estudis
Bibliografia. Notes. Resums en català i anglès.

El buidatge dels padrons d'habitants dels anys 1900 i 1940 ens permet disposar de dades reals sobre la població femenina terrassenca i analitzar la situació de la població en general, la formació del nucli familiar, el paper de la dona en aquest nucli, l'evolució de l'alfabetització i de l'analfabetisme, i la incorporació femenina al món laboral.


Matèries: Historiografia ; Història local ; Història de la dona ; Dona ; Treball de la dona ; Educació de la dona ; Alfabetització ; Analfabetisme ; Dades estadístiques ; Població ; Padró municipal
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1900 - 1940
Autors add.:Rodríguez i Herrerías, Teresa
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Terme/article/view/320363
Localització: Biblioteca Central de Terrassa; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; B. Vapor Badia (Sabadell); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Informació i persuasió : en els orígens de la premsa catalana (c. 1500-1720) [Fitxer informàtic] / Ricard Exposito Amagat ; [dirigida per: Xavier Torres i Sans]
Expósito i Amagat, Ricard


Girona : Universitat de Girona, 2017
Dirigida per: Torres i Sans, Xavier. Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art, 2014
1 recurs electrònic

L'objectiu principal d'aquesta tesi és analitzar la informació pública a la Catalunya moderna: la seva producció, la circulació i el seu consum des de la darreria de l'edat mitjana fins al desenllaç de la Guerra de Successió i els anys del conflicte de la Quàdruple Aliança. Per això, una vegada examinats els diferents gèneres informatius (impresos, manuscrits i orals), hem escollit un estudi de cas: la premsa manufacturada al Principat, tant per al benefici dels seus "editors" (estampers i llibreters) com per voluntat (o necessitat) de les autoritats. Avisos, cartes, noves i relacions, així com la premsa periòdica (relacions tipus gaseta i gasetes), es difonien arreu del territori i a l'exterior. Aquesta premsa (que hem situat en el context coetani europeu) era llegida i escoltada llegir per uns públics àvids de notícies, a la ciutat i al camp. Paral·lelament, també hem revisat els nivells d'alfabetització i hem tractat la formació d'una primitiva "esfera pública". Tot això ens ha permès referir-nos a una "era de la informació" molt abans de la present "era de la (sobre)informació".


Matèries: Tesis doctorals ; Edat moderna ; Guerra de Successió ; Guerra de la Quàdruple Aliança ; Premsa ; Indústria editorial i impremta ; Llibreters ; Impressors ; Alfabetització ; Lectura
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1500 - 1720
Autors add.:Torres i Sans, Xavier (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/403989
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 76
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Can Serra - 50 anys : història d'un barri de l'Hospitalet / Jaume Botey, [et al. ]



Barcelona : Centre d'Estudis de L'Hospitalet, 2016
268 p. : il. (algunes col.) ; 22 cm
ISBN 9788494459740



Matèries: Barris ; Equipaments col·lectius ; Immigració ; Associacions de veïns ; Moviment veïnal ; Centres d'ensenyament ; Alfabetització ; Educació de persones adultes ; Parròquies ; Associacions ; Activitats culturals
Àmbit:Can Serra - Hospitalet de Llobregat, l'
Cronologia:1966 - 2016
Autors add.:Botey i Vallès, Jaume
Autors add.:Centre d'Estudis de L'Hospitalet
Localització: B. Bellvitge (l'Hospitalet de Llobregat); B. Can Sumarro (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat); B. Plaça d'Europa (L'Hospitalet de Llobregat); B. Santa Eulàlia (l'Hospitalet de Llobregat); Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat)


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 76
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Nivells d'alfabetització i pràctiques culturals en la Catalunya moderna : aprendre de llegir, escriure i comptar / Ricard Expósito i Amagat
Expósito i Amagat, Ricard


Maçanet de la Selva : Editorial Gregal, 2016
210 p. : il. ; 23 cm (Història
Bibliografia.
ISBN 9788494618208



Matèries: Edat moderna ; Alfabetització ; Cultura
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1500 - 1800]
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Alfabetización y castellanización de las clases populares catalanas en plena Renaixença literaria : las memorias personales de un masover del siglo XIX / Narcís Figueras, Joaquim M. Puigvert
Figueras i Capdevila, Narcís


En: 140870 Memòria personal : una altra manera de llegir la història. Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013. p. 165-146

Bibliografia.


Matèries: Memòries ; Pagesos ; Alfabetització ; Llengua espanyola ; Educació ; Escolarització ; Fonts documentals
Matèries: Ciurana, Narcís (1871-1924)
Àmbit:Maçanet de la Selva
Cronologia:[1886 - 1912]
Autors add.:Puigvert i Solà, Joaquim M.
Accés: https://ddd.uab.cat/record/112458
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 76
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Anar a escola i a soldat a Reus i al Baix Camp durant el sexenni democràtic (1868-1874) / Joan Vernet Borràs ; pròleg de Pere Anguera
Vernet i Borràs, Joan


Reus : Centre de Lectura, 2002
225 p. ; 21 cm (Assaig. Centre de Lectura de Reus, 81) 
Bibliografia i fonts. A la portada vers: Aquesta edició del Centre de Lectura de Reus està en conveni amb l'Institut Municipal d'Acció Cultural de Reus.
ISBN 8487873456



Matèries: Sexenni democràtic ; Educació ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari ; Mestres ; Alfabetització ; Política educativa ; Exèrcit ; Reclutament ; Soldats ; República espanyola I
Àmbit:Reus ; Baix Camp
Cronologia:1868 - 1874
Autors add.:Anguera i Nolla, Pere (Pr.)
Autors add.:Centre de Lectura de Reus ; Institut Municipal d'Acció Cultural de Reus
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Girona; Universitat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Fundació Bosch i Cardellach; B. Pública de Tarragona; B. Municipal (Cambrils); B. Central Xavier Amorós (Reus)


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Primeres accions per fomentar la lectura en adults a l'Ateneu Mataronès (1854-1869) / Per Montserrat Gurrera i Lluch
Gurrera i Lluch, Montserrat


En: Sessió d'Estudis Mataronins. Mataró. Vol. 2009, núm. XXVI (2010) , p. 145-158
Sessió celebrada el 28 de novembre de 2009. Notes. Bibliografia.


Matèries: Ateneus ; Associacions culturals ; Biblioteques ; Lectura ; Hàbits culturals ; Analfabetisme ; Alfabetització ; Equipaments culturals ; Educació de persones adultes
Matèries:Ateneu Mataronès
Àmbit:Mataró
Cronologia:1854 - 1869
Accés: http://www.raco.cat/index.php/SessioEstudisMataronins/article/view/223895/349336
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; B. Pompeu Fabra (Mataró); UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Barcelona; B. Pare Fidel Fita (Arenys de Mar); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 76
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Escuelas del frente, bibliotecas para soldados y alfabetización de trinchera / Juan Manuel Fernández Soria
Fernández Soria, Juan Manuel


En: Cultura Escrita & Sociedad, núm. 4 (2007) , p. 14-54, 16 Ref

Partint d'algunes de les raons polítiques, socials i militars que expliquen la sorprenent presència educativa i cultural als fronts i trinxeres de la República en guerra, aquest article se centra en l'estudi de tres aspectes nuclears de la qüestió abordada: el primer s'ocupa de les escoles establertes als fronts de batalla, els seus promotors, l'escenari en el qual s'ubiquen i actuen, els mitjans didàctics de què disposen i el protagonisme exercit per les Milícies de la Cultura. El segon exposa el desenvolupament de l'alfabetització,les dificultats per detectar al soldat analfabet, el material emprat per a la iniciació en la lecto-escriptura (especialment cartilles) així com els mitjans utilitzats per consolidar l'après (particularment diaris murals, premsa militar i grups de lectura).El tercer focus d'atenció es projecta sobre les biblioteques concebudes per als soldats, llocs on s'ubiquen, les característiques dels llibres ofertats, demanats i llegits, l'incentivament de les pràctiques lectores, les crides a la solidaritat ciutadana i l'esforç de Cultura Popular i del Servei de Biblioteques al front de la Generalitat de Catalunya per correspondre a l'esperança de futur que el soldat republicà diposita al llibre i a la cultura.



Matèries: Guerra civil espanyola ; Biblioteques circulants ; Alfabetització ; Soldats ; Cultura ; Política educativa ; Generalitat republicana
Matèries:Generalitat de Catalunya ; Servei de Biblioteques al Front
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1936 - 1939
Localització: Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Escolarització dels fills i filles de famílies marroquines a l'Hospitalet / Jordi Pàmies
Pàmies, Jordi


En: Quaderns d'estudi : Centre d'Estudis de l'Hospitalet. l'Hospitalet, núm. 20 (febrer 2008), p. 65-95
Monogràfic sobre "Aportacions al voltant de la immigració estrangera a l'Hospitalet". Notes. Bibliografia.


Matèries: Immigrants ; Infància ; Població estrangera ; Llengua catalana ; Educació ; Minories socials ; Escolarització ; Política educativa ; Alfabetització ; Educació intercultural
Matèries: Marroquins
Àmbit:Hospitalet de Llobregat, l'
Cronologia:[2008]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/QuadernsCELH/article/view/218838/316659
Localització: UAB: Sibhil·la; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UAB: Sibhil·la; Universitat Autònoma de Barcelona; Centre d'Estudis de l'Hospitalet de Llobregat; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat)


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
L'Alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa durant el segle XVIII / Maria Lluïsa Fernández
Fernández, Maria Lluïsa


En: HMIC : història moderna i contemporània. Bellaterra, núm. 7 (2009) , p. 35-45 : il. (Miscel·lània
Notes. Resum en anglès, català i castellà.

Aquest treball té com a objectiu estudiar l'alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa i el seu terme durant el segle XVIII. Es tracta d'una aproximació al tema de l'alfabetisme en una societat d'Antic Règim tant en termes quantitatius com qualitatius. En referència a l'anàlisi quantitativa la nostra intenció és estudiar els documents notarials, bàsicament testaments, capítols matrimonials i escriptures de compra i venda, conservats a l'Arxiu Històric Comarcal de Terrassa (AHCT) durant els decennis 1755-1764 i 1781-1790 per a poder establir, a partir de la signatura la competència o incompetència gràfica de la població de la vila de Terrassa i el seu terme durant auest periode. L'anàlisi qualitativa té com a objectiu una aproximació a les diferents causes de la decadència de l'alfabetització (edat, malaltia, etcètera).


Matèries: Edat moderna ; Alfabetització ; Educació de persones adultes ; Analfabetisme ; Educació ; Ensenyament primari ; Fonts documentals ; Testaments
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1755 - 1790
Accés: http://webs2002.uab.es/hmic/2009/HMIC2009.pdf
http://www.raco.cat/index.php/HMiC/article/view/140747/192044


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Infraestructura educativa de l'Ateneu Mataronès i la seva rellevància en l'ensenyament d'adults. Inicis i primers anys (1854-1868) / Montserrat Gurrera i Lluch
Gurrera i Lluch, Montserrat


En: Fulls del Museu Arxiu de Santa Maria. Mataró, núm. 88 (abril 2007), p. 10-28 : il.
Notes.

Montserrat Guerrera i Lluch, doctora en pedagogia, membre de l'Equip del Museu Arxiu de Santa Maria, documenta tot seguit l'activitat educativa, quan a l'ensenyament d'adults, que va realitzar l'Ateneu Mataronès, centrada entre els anys 1854 i 1868.


Matèries: Educació de persones adultes ; Associacions culturals ; Alfabetització ; Ateneus ; Pedagogs ; Ensenyants
Matèries:Ateneu Mataronès
Àmbit:Mataró
Cronologia:1854 - 1868
Accés: http://www.raco.cat/index.php/FullsMASMM/article/view/116165/146871
Localització: B. Pompeu Fabra (Mataró); Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Entrevista a José M. Borrás Llop / Mònica Bosch Portell
Bosch Portell, Mònica


En: Plecs d'Història Local. Barcelona, núm. 132 (febrer 2009), p. 8-10 : il. (Entrevista
Número monogràfic d'educació i història. Suplement de: L'Avenç : revista d'Història, núm. 343.


Matèries: Entrevistes ; Historiadors ; Infància ; Alfabetització
Matèries: Borrás Llop, José María (1944-....)
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:2008
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Plecs/article/view/281481/369306
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Instrucció primària durant el sexenni democràtic al districte de Gandesa (1868-1874) / David Tormo i Benavent
Tormo i Benavent, David


En: Plecs d'Història Local. Barcelona, núm. 132 (febrer 2009), p. 5-7 : il. (Termes-2
Número monogràfic en commemoració del bicentenari de la Guerra del Francès. Suplement de: L'Avenç : revista d'Història, núm. 340. Notes a peu de pàgina.


Matèries: Educació ; Ensenyament primari ; Alfabetització ; Escoles primàries ; Mestres ; Finances municipals
Àmbit:Gandesa
Cronologia:1868 - 1874
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Plecs/article/view/281480/369307
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Instrucció al segle XIX: escoles, col·legis i mestres / M. Teresa Godayol Puig
Godayol i Puig, M. Teresa


En: Plecs d'Història Local. Barcelona, núm. 132 (febrer 2009), p. 2-4 : il. (Temes-1
Número monogràfic en commemoració del bicentenari de la Guerra del Francès. Suplement de: L'Avenç : revista d'Història, núm. 340.


Matèries: Educació ; Escola pública ; Escola religiosa ; Mestres ; Alfabetització
Àmbit:Vic
Cronologia:1800 - 1899
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Plecs/article/view/281479/369305
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Nupcialitat, immigració i alfabetització a Ulldecona (s. XVIII) / Antonio Raga Canalda
Raga i Canalda, Antoni


En: Raïls : revista del Centre d'Estudis d'Ulldecona. Ulldecona, núm. 1 (1993) , p. 76-97 : il., graf.
Bibliografia i notes.


Matèries: Edat moderna ; Població ; Educació ; Nupcialitat ; Immigració ; Alfabetització
Àmbit:Ulldecona
Cronologia:1700 - 1799
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Rails/article/view/26619/26453
Localització: B. Popular (Ulldecona); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 76
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Ensenyament a Mataró durant la primera meitat del segle XIX: gènesi i desenvolupament del sistema educatiu en una ciutat industrial / Montserrat Gurrera i Lluch; dirigida per Conrad Vilanou i Torrano
Gurrera i Lluch, Montserrat


Dirigida per: Vilanou i Torrano, Conrad. Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació, 2004
2 vol. 1024, 448 p. : il., gràf.
Programa de doctorat: Història de l'educació social contemporània. Bienni 1992-1994. Bibliografia. Notes. Inclou apèndix.



Matèries: Educació ; Liberalisme ; Tesis doctorals ; Ensenyament primari ; Alfabetització ; Escola pública ; Escola religiosa
Àmbit:Mataró
Cronologia:1808 - 1868
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Dones a Catalunya en la transició de l'antic al nou règim: esferes públiques i privades [Fitxer informàtic] / Raquel de la Arada Acebes; dirigida per Conrad Vilanou i Torrano
Arada Acebes, Raquel de la


Barcelona : Universitat de Barcelona, [2006]
Dirigida per: Vilanou, Conrad. Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació, [2006]
1 fitxer electrònic
Bibliografia i fonts. Notes a peu de pàgina. Inclou cronologia del procés d'institucionalització dels centres educatius per a dones 1771-1917.
ISBN 84-690-2920-7


Matèries: Dona ; Educació de la dona ; Alfabetització ; Liberalisme ; Tesis doctorals ; Revolució liberal ; Política educativa ; Intel·lectuals ; Pensament polític ; Educació ; Escolarització ; Republicanisme ; Premsa ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari ; Ensenyament superior ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Barcelona ; Catalunya ; Espanya ; Europa
Cronologia:[1762 - 1917]
Accés: http://www.tesisenxarxa.net/TDX-1124106-092529/
Localització: Universitat de Barcelona; TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Alfabetització a la vila de Terrassa i el seu terme / Maria Lluïsa Fernández Clarés
Fernández Clarés, Maria Lluïsa


En: Terme : Revista d'Història. Terrassa, núm. 22 (novembre 2007), p. 69-82 : il., gràf. (Estudis
Notes.


Matèries: Alfabetització ; Edat moderna ; Població ; Estructura per sexe ; Composició socioeconòmica
Matèries: Postius i Monpeó, Rosa (1732-1819)
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1781 - 1790
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Terme/article/view/110543/190439
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la; Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Biblioteca Central de Terrassa; B. Pública Àngel Guimerà (Matadepera); B. Mestre Martí i Tauler (Rubí); Biblioteca Gabriel Ferrater (Sant Cugat del Vallès); B. Vapor Badia (Sabadell)


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 76
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa durant el segle XVIII / Maria Lluïsa Fernández Clarés
Fernández Clarés, Maria Lluïsa


En: Manuscrits : revista d'història moderna. Bellaterra, núm. 25 (2007) , p. 273-276 (Treballs d'Investigació
Treball d'investigació de 20 crèdits ECTS dirigit pel Dr. Javier Antón Pelayo, presentat el 12 de setembre de 2007 al Departament d'Història Moderna i Contemporània de la Universitat Autònoma de Barcelona.


Matèries: Alfabetització ; Edat moderna ; Població ; Composició socioeconòmica ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1755 - 1764; 1781 - 1790
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Manuscrits/article/view/87064/112094
Localització: UAB: Sibhil·la; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 4
anar a la pàgina            

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3