português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
PROGRAMES D'ESTUDI []
References found:
241   [Refine the search]
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 13
go to page                         


1 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
L'Edifici de l'antic Cafè d'en "Lorenzo" / Gerard Bussot
Bussot Liñon, Gerard


En: Informatiu de l'Arxiu i Museu. Sant Feliu de Guíxols, núm. 28 (juliol 1997), p. 13-15 : il.


Matèries: Ensenyament de la història ; Història local ; Ensenyament secundari ; Programes d'estudi
Matèries:IES Sant Elm de Sant Feliu de Guíxols
Àmbit:Sant Feliu de Guíxols
Cronologia:1996
Accés: https://arxiumunicipal.guixols.cat/attachments/article/6172/arjau_guixols_arxiu_028_exposicio_suro.pdf [exemplar complet]
Localització: B. Octavi Viader i Margarit (Sant Feliu de Guíxols); B. Mercè Rodoreda (Castell-Platja d'Aro); B. Baldiri Reixac (Santa Cristina d'Aro)


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Integració dels processos de despoblament al Pirineu en el pla d'estudis del grau d'Arqueologia de la UAB / Núria Martínez Jiménez, Arnau Navarro López del Castillo, Arnau Brosa Planella, Òscar Jané Checa



En: Ibix : publicació biennal de cultura. Ripoll. 2a època, núm. 11 (2020) , p. 413-424
Notes. Resum en català i anglès.

Dins el marc de l'assignatura d'Època Moderna i Contemporània del grau d'Arqueologia de la UAB, es va considerar la possibilitat d'oferir als estudiants uns instruments per tal d'abordar la disciplina d'una manera diferent. En aquest sentit, s'ha volgut plantejar una metodologia basada en un apartat teòric i un altre de pràctic que permetés desenvolupar i adquirir tant coneixements com eines relacionades amb l'assignatura de manera molt interdisciplinar. Per això, s'ha contemplat el projecte amb un rerefons d'estudi històric, però amb una aplicabilitat arqueològica i amb una mirada des de l'àmbit de la geografia, l'antropologia i altres disciplines. La finalitat del projecte és aconseguir una millor comprensió del període analitzat a partir d'estudis pràctics i sobre el territori, amb la motivació doble de: moure's i desenvolupar-se a escala local i, alhora, aconseguir una projecció de la feina feta, ja sigui formant part d'un projecte més ampli sobre el tema o bé donant difusió al treball. En aquest treball s'apleguen les consideracions docents i també d'alguns dels estudiants que, ja amb una perspectiva més sòlida, exposen la seva experiència.


Matèries: Ensenyament superior ; Universitats ; Arqueologia ; Programes d'estudi ; Edat moderna ; Edat contemporània ; Pobles abandonats ; Despoblament ; Metodologia històrica ; Arees de muntanya
Matèries:Universitat Autònoma de Barcelona
Àmbit:Pirineu
Cronologia:[2019]
Autors add.:Martínez Jiménez, Núria ; Navarro López del Castillo, Arnau ; Brosa Planella, Arnau ; Jané i Checa, Òscar
Autors add.:Col·loqui d'Estudis Transpirinencs (11è : 2019 : La Seu d'Urgell )
Accés: https://raco.cat/index.php/AnnalsCER/article/view/414109
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Humanitats (Hemeroteca)


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Una Redefinición necesaria : cómo explicar Història de la Catalunya actual en el mundo presente = A Necessary Redefinition: How to explain today the current history of Catalonia = Una redefinició necessària: Com explicar Història de la Catalunya actual al món present / Arnau González i Vilalta
Gonzàlez i Vilalta, Arnau


En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 5-35 (Articles
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019. Bibliografia. Resums en castellà, català i anglès.

Aquest article, en forma d'assaig, reflexiona sobre quina podria ser la programació d'una hipotètica assignatura d'Història de la Catalunya actual (1980-2020) al si del debat sobre la presència de la Història Actual als graus universitaris. Més enllà d'ordenar cronològicament les dècades o els fets, l'article debat la pròpia història de Catalunya i la seva interacció i inclusió necessària en els marcs espanyol i europeu per poder transmetre la traducció dels darrers quaranta anys mundials a través del prisma català. S'endinsa en opcions com la fusió d'assignatures d'Història Contemporània, la politització del debat, a més de plantejar una programació que situi l'estudiant en el moment de canvi d'era global present, però també en un escenari català ple d'incerteses amb relació a l'anàlisi historiogràfic que, amb matisos, s'ha produït a l'últim segle.


Matèries: Història ; Ensenyament de la història ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi ; Historiadors ; Historiografia
Àmbit:Catalunya
Cronologia:0000 - 2020; 1980 - 2020
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926865
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.185
https://ddd.uab.cat/record/273432


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Concebir el presente : apuntes para una asignatura en construcción = Concebre el present : Apunts per una assignatura en construcció = Conceiving the present : Notes for a subject under construction / Paola Lo Cascio
Lo Cascio, Paola


En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 35-52 (Articles
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019. Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà, català i anglès.

En aquest article es duu a terme una reflexió entorn de la transmissió del coneixement del passat més recent d'Espanya en el marc de l'ensenyament universitari de grau. Arrencant des d'unes consideracions inicials en mèrit a la consolidació de les recerques d'història del temps present i a la dificultat de plasmar els seus resultats en propostes docents, s'esbossen les característiques principals d'una possible assignatura que tracti els continguts vinculats a l'experiència política, social, econòmica i cultural d'Espanya des de 1978 i fins als nostres dies. Una primera part de l'article està dedicada als continguts i l'estructura de l'assignatura (que inclou una reflexió entorn de la periodització i als relats públics sobre l'etapa considerada), mentre que una segona part examina els recursos i avança propostes de dinàmiques docents. Una última part es dedica, finalment, a una reflexió entorn de les competències vinculades a una assignatura d'aquestes característiques i als possibles mecanismes d'avaluació dels continguts. També es proporciona uns recursos bibliogràfics (en la seva gran part d'accés obert) considerats útils per a tractar els continguts de l'assignatura.


Matèries: Transició democràtica ; Epoca democràtica actual ; Ensenyament de la història ; Ensenyament secundari ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi ; Historiadors ; Historiografia
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1978 - 2019
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926867
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.187
https://ddd.uab.cat/record/273443


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
¿El Huevo o la gallina? : las disyuntivas de la Historia Actual en la Enseñanza Secundaria = L'ou o la gallina? : les disjuntives de la Història Actual a l'Ensenyament Secundari = Chicken-and-Eggs Dilemma : The embarrassments of Current History in Spanish GCE / David Martínez Fiol
Martínez Fiol, David


En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 53-71 (Articles
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019. Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà, català i anglès.

Les pàgines següents són una reflexió sobre com s'hauria d'abordar en el marc universitari la docència d'una o diverses matèries que exposessin i interpretessin la Història de Catalunya i d'Espanya del període 1976-2022. De fet, aquest punt de partida és mediatitzat per la polèmica següent: els historiadors ens hem d'atrevir a analitzar la història actual o estrictament presentista, o si aquesta és patrimoni dels periodistes? Si donem per bona aquesta premissa, els historiadors estem donant, erròniament és clar, que el present no és història i, per tant, no forma part del nostre ministeri corporatiu. Així, el present més immediat només serà història d'aquí a 50 anys? 25? La veritat és que tampoc hi ha un referent idoni sobre això. Diríem que no hi ha un paràmetre científic/matemàtic que ens permeti establir que a partir d'un nombre determinat d'anys és el barem ideal per començar a analitzar períodes històrics. Tota aquesta reflexió mediatitzada pel debat sorgit arran del Reial Decret de 2022 del currículum de 2n de Batxillerat.


Matèries: Transició democràtica ; Epoca democràtica actual ; Ensenyament de la història ; Ensenyament secundari ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi ; Historiadors ; Historiografia
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1976 - 2019
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926864
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.184
https://ddd.uab.cat/record/273441


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Historia de España y Cataluña, 1979-2019 : una propuesta de programa básico = History of Spain and Catalonia, 1979-2019 : A basic program = Història d'Espanya i Catalunya, 1979-2019 : una proposta de programa bàsic



En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 92-97 (Entrevistes, documents, conceptes
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019.


Matèries: Història ; Epoca democràtica actual ; Ensenyament de la història ; Programes d'estudi
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1979 - 2019
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926870
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.196
https://ddd.uab.cat/record/273434


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Panoràmica de l'educació en comunicació audiovisual / Mercè Oliva Rota
Oliva Rota, Mercè


En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 25 (maig-agost 2006), p. 29-40 (Tema monogràfic
Número dedicat a: L'educació en comunicació audiovisual. Bibliografia.

Tot i que fa dècades que es planteja la necessitat d'introduir l'educació en comunicació audiovisual (ECA) en l'educació formal, no hi ha un acord sobre quin ha de ser el model a seguir. Aquest article repassa els principals debats que es desenvolupen al voltant de l'ECA: com es defineix i quin nom cal donar-li; sobre quins plantejaments cal construir-la; quins continguts ha d'incloure; i com s'ha d'incorporar dins dels currículums. Al mateix temps, el text ressegueix com es concreten aquests debats en els sistemes educatius de diferents països, prestant atenció especial a Catalunya, per tal d'assenyalar les limitacions i oportunitats de les propostes actuals.


Matèries: Ensenyament secundari ; Comunicació social ; Mitjans de comunicació ; Programes d'estudi
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2006]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8448396
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-04/Q25_oliva_CA.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
L'Arquitectura del segle IX a l'XI a Catalunya : fenòmens històrics i artístics paral·lels a França / J. Puig i Cadafalch
Puig i Cadafalch, Josep


En: Revista de Catalunya. Barcelona. Any II, Vol. II, núm. 10 (abril 1925), p. 373-378
Sumari de les lliçons explicades a la Sorbona per J. Puig i Cadafalch, en els mesos de gener i febrer d 1925.


Matèries: Patrimoni històric i artístic ; Arquitectura ; Romànic ; Ensenyament de les arts ; Programes d'estudi
Àmbit:Catalunya ; França
Cronologia:[800 - 1100]; 1925
Accés: https://arca.bnc.cat/arcabib_pro/ca/catalogo_imagenes/grupo.do?path=1084551 [exemplar complet]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Aules d'Extensió Universitària per a la Gent Gran Cursos 2017-2018, 2018-2919 i 2019-2020 / Josep Franquès Sans
Franquès Sans, Josep


En: Estudis de Constantí. Constantí, núm. 36 (2020) , p. 253-307 : il.


Matèries: Educació de persones adultes ; Cursos d'ensenyament ; Universitats ; Dades estadístiques ; Memòria d'activitats ; Programes d'estudi
Matèries:Universitat Rovira i Virgili. Aules de la Gent Gran de Constantí
Àmbit:Constantí
Cronologia:2017 - 2020
Accés: https://raco.cat/index.php/Constanti/article/view/373428
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; MNAT: Museu Nacional Arqueològic de Tarragona; B. Pública de Tarragona; Biblioteca Municipal de Constantí


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Formació de persones aturades com a educadores agroambientals : anàlisi de narratives sobre la seva experiència en agroecologia escolar a Sant Cugat del Vallès (2010-2011) / German Llerena del Castillo, Mariona Espinet Blanch
Llerena del Castillo, Germán


En: Gausac. Sant Cugat del Vallès, núm. 46-47 (2015) , p. 137-149 (Dossier d'Agroecologia Escolar
Bibliografia. Resums en català, castellà i anglès.


Matèries: Formació de formadors ; Reciclatge professional ; Educació ambiental ; Programes d'estudi ; Agricultura biològica ; Ecologia ; Atur
Àmbit:Sant Cugat del Vallès
Cronologia:2010 - 2011
Autors add.:Espinet Blanch, Mariona
Accés: https://www.raco.cat/index.php/GAUSAC/article/view/376627
Localització: Biblioteca Gabriel Ferrater (Sant Cugat del Vallès); Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Sibhil·la; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
"Descobrim la ciutat oculta. Arqueologia i patrimoni de la Suda", un programa dirigido a la difusión de la arqueología y patrimonio de la ciudad / Teresa Badia, Miquel Àngel Font, Ana Loriente, Concepció Pastó



En: Revista d'Arqueologia de Ponent. Lleida, núm. 8 (1998) , p. 167-173 : il (Documents


Matèries: Arqueologia urbana ; Programes d'estudi ; Patrimoni cultural ; Universitats ; Centres d'ensenyament
Matèries:Castell de la Suda de Lleida
Àmbit:Lleida
Cronologia:1998
Autors add.:Badia, Teresa ; Font, Miquel Àngel ; Loriente Pérez, Ana ; Pastó, Concepció
Accés: https://www.raco.cat/index.php/RAP/article/view/251981
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Evolució anual de les Aules d'Extensió Universitària per a la Gent Gran / Josep Franquès Sans
Franquès Sans, Josep


En: Estudis de Constantí. Constantí, núm. 33 (2017) , p. 143-191: il.


Matèries: Educació de persones adultes ; Cursos d'ensenyament ; Universitats ; Dades estadístiques ; Memòria d'activitats ; Programes d'estudi
Matèries:Universitat Rovira i Virgili. Aules de la Gent Gran de Constantí
Àmbit:Constantí
Cronologia:2013 - 2017
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Constanti/article/view/333297
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; MNAT: Museu Nacional Arqueològic de Tarragona; B. Pública de Tarragona; Biblioteca Municipal de Constantí


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Fascistización de las escuelas italianas en el extranjero. El caso de Barcelona (1922-1929) = The fascistization of the italian schools abroad. The case of Barcelona (1922-1931) / Rubén Domínguez Méndez
Domínguez Méndez, Rubén


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 33 (2014) , p. 231-253 (Estudios
Número monogràfic: "La construcción histórica de la formación profesional. Una mirada internacional". Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.

Les escoles italianes a l'estranger van sofrir el seu fascistización progressiva des de 1922. Això va obrir un nou canal de propaganda de la ideologia totalitària en uns centres vitals per a la formació de la joventut. En aquest article es fa un estudi de cas sobre aquests processos a l'estranger -que no han rebut suficient atenció per la historiografia- focalitzat a la ciutat de Barcelona. Hem utilitzat documentació arxivística per conèixer els passos donats en els següents aspectes: situar les escoles en l'òrbita feixista, exercir una fèrria vigilància sobre els docents, establir un nou programa educatiu i introduir als estudiants en l'organització juvenil feixista.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Institucions educatives ; Propaganda política ; Política exterior ; Feixisme ; Política educativa ; Programes d'estudi ; Fonts documentals
Matèries: Italians
Àmbit:Barcelona ; Itàlia
Cronologia:1922 - 1929
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/view/12636/12947
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Escola, política i control. L'ensenyament públic a Solsona a finals del segle XIX (1881-1900) / Carles Quevedo
Quevedo Garcia, Carles


En: Oppidum : revista cultural del Solsonès. [Solsona], núm. 4 (2005) , p. 119-134 : il.
Notes a peu de pàgina.


Matèries: Educació ; Poder local ; Control social ; Política ; Escola pública ; Centres d'ensenyament ; Programes d'estudi
Àmbit:Solsona
Cronologia:1881 - 1900
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Oppidum/article/view/367059
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Lleida; B. Comarcal Josep Finestres i Monsalvó (Cervera)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Les colònies industrials a l'ensenyament / Francesc Comas i Closas, Josep Antoni Serra
Comas i Closas, Francesc


En: L'Erol : revista cultural del Berguedà. Berga. Any 24, núm. 86-87 (tardor-hivern 2005), p. 126-129 : il. (Un espai de transformació, les colònies avui
Número monogràfic 150 anys de colònies industrials. Notes.


Matèries: Colònies industrials ; Arqueologia industrial ; Metodologia didàctica ; Programes d'estudi ; Industrialització ; Patrimoni històric i artístic
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1850 - 2005]
Autors add.:Serra Santallúsia, Josep Antoni
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Erol/article/view/201135/287136
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Institut Ramon Muntaner; B. Ramon Vinyes i Cluet (Berga); B. Guillem de Berguedà (Puig-reig)


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 241
select
print

Bookmark and Share
Projecte formatiu / [autor-editor: Joan Roig i Güell]

Col·legi Roig de Tarragona.


Tarragona : Col·legi Roig, 1998
48 p. ; 21 cm



Matèries: Ensenyament primari ; Centres d'ensenyament ; Programes d'estudi
Matèries:Col·legi Roig de Tarragona
Àmbit:Tarragona
Cronologia:1998
Autors add.:Roig i Güell, Joan (Ed.)
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 241
select
print

Bookmark and Share
Projecte formatiu / [Autor-Editor: Col·legi Roig]

Col·legi Roig de Tarragona.


[Tarragona : Col·legi Roig], DL 1997
28 p. ; 19 cm



Matèries: Ensenyament primari ; Escoles primàries ; Programes d'estudi
Matèries:Col·legi Roig de Tarragona
Àmbit:Tarragona
Cronologia:1997
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El primer postgrau de gestió i tractament digital de documents històrics / Joan Soler i Jiménez
Soler i Jiménez, Joan


En: Terme : Revista d'Història. Terrassa, núm. 28 (novembre 2013), p. 13-16 : il. (Patrimomi cultural: activitats i difusió


Matèries: Escoles universitàries ; Arxius històrics ; Fonts documentals ; Documents electrònics ; Arxivística ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi
Matèries:Arxiu Històric de Terrassa ; Escola d'Arxivística i Gestió de Documents de la UAB : ESAGED
Àmbit:Terrassa
Cronologia:2012 - 2013
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Terme/article/view/273579/376984
Localització: Biblioteca Central de Terrassa; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Sibhil·la; Institut Ramon Muntaner; B. Vapor Badia (Sabadell)


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Historia de la Pedagogía en la Universidad de Barcelona : programa de la asignatura correspondiente al curso 1958-59 que impartía Joaquín Carreras Artau / Angel C. Moreu Calvo, Conrad Vilanou Torrano
Moreu Calvo, Ángel C.


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 30 (2011) , p. 287-306

La "Historia de la Pedagogía" del professor Carreras Artau, a la Universitat de Barcelona, tal i com s'explica l'any 1958, respon als criteris dominants a l'Espanya del franquisme, i a posicions idealistes, en estreta dependència amb la filosofia i la seva història.


Matèries: Educació ; Universitats ; Ensenyament superior ; Ensenyament de la pedagogia ; Programes d'estudi ; Professors ; Franquisme
Matèries: Carreras i Artau, Joaquim
Matèries:Universitat de Barcelona
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1958 - 1959
Autors add.:Vilanou Torrano, Conrad
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/view/9146/9379
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 241
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Escoles i programes acadèmics a la Barcelona del segle XV. L'escola de mestre Ramon Llull i l'ensenyament de disciplines gramaticals i d'arts / Josep Hernando i Delgado
Hernando i Delgado, Josep


En: Acta Historica et Archaeologica Mediaevalia. Barcelona, núm. 20-21 (1999) , p. 633-662
Notes a peu de pàgina. Abstract en anglès.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Programes d'estudi ; Fonts documentals ; Educació ; Ensenyament superior ; Baixa edat mitjana
Matèries:Escola de Mestre Ramon Llull
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1400 - 1500]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/ActaHistorica/article/view/188803/254601
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 13
go to page                         

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3