português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
PASOS : REVISTA DE TURISMO Y PATRIMONIO CULTURAL []
Referències trobades:
38   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 2
anar a la pàgina        


1 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
La Ecología política del esquí en el Pirineo catalán : entre la iniciativa privada y el rescate público / Oriol Beltran, Ismael Vaccaro
Beltran Costa, Oriol


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 22, núm. 1 (2024) , p. 29-41
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme esportiu ; Esquí ; Estacions d'esquí ; Empreses ; Subvencions públiques ; Incidència del turisme
Àmbit:Pirineu ; Val d'Aran ; Alta Ribagorça ; Pallars Jussà ; Pallars Sobirà ; Solsonès ; Berguedà ; Cerdanya ; Ripollès
Cronologia:[1964 - 2023]
Autors add.:Vaccaro, Ismael
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9388783
https://doi.org/10.25145/j.pasos.2024.22.002


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Historical pathways as promoters and protectors of the cultural landscape : tourism and the Camí de Ronda on the Costa Brava / Anna Otero, Dallen J. Timothy, Núria Galí, Dolors Vidal-Casellas



En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 21, núm. 2 (2023) , p. 255-270
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme cultural ; Camins ; Paisatge ; Patrimoni cultural ; Patrimoni natural
Àmbit:Costa Brava
Cronologia:[2023]
Autors add.:Otero Ibáñez, Anna ; Timothy, Dallen J ; Galí Espelt, Núria ; Vidal i Casellas, Dolors
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8910902
https://doi.org/10.25145/j.pasos.2023.21.017


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Cuando el Turismo se convierte en juego : la gamificación en el turismo cultural en Catalunya / Jennifer Olbrich, Francesc Fusté-Forné
Olbrich, Jennifer


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 21, núm. 1 (2023) , p. 9-21
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme cultural ; Promoció turística ; Empreses de serveis ; Museus
Àmbit:Sant Martí d'Empúries - Escala, l' ; Escala, l' ; Barcelona ; Girona ; Manlleu ; Portbou ; Olot ; Catalunya
Cronologia:[2023]
Autors add.:Fusté Forné, Francesc
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8749810


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Turismo sostenible en empresas turísticas vacacionales. Motivaciones y limitaciones en la implantación de medidas sostenibles en Cataluña / Narcís Martí
Martí, Narcís


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 19, núm. 3 (2021) , p. 419-435
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme ; Desenvolupament sostenible ; Empreses de serveis
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2021]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8103439


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Efectos de la masificación turística y de los cambios en el consumo sobre los mercados locales : el caso de La Boquería de Barcelona / Óscar Gutiérrez Aragón, Eduard Alcaraz Espriu, Marta Solano Tatché
Gutiérrez Aragón, Óscar


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 20, núm. 1 (2022) , p. 153-167 : graf.
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme de masses ; Incidència del turisme ; Mercats municipals ; Consum ; Comerç ; Enquestes
Matèries:Mercat de la Boqueria de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2019 - 2020
Autors add.:Alcaraz Espriu, Eduard ; Solano Tatché, Marta
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8237301


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Construcción social de la Costa Brava. Una aproximación bibliográfica / Sergi Yanes Torrado
Yanes i Torrado, Sergi


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 18, núm. 5 (2020) , p. 767-778
Bibliografia i notes. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme ; Societat ; Economia ; Bibliografies
Àmbit:Costa Brava
Cronologia:[1901 - 2020]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7687191


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Los Usos del patrimonio inmaterial en la promoción del turismo. El caso del Pirineo catalán / Xavier Roigé, Camila del Mármol, Mireia Guil
Roigé i Ventura, Xavier


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 17, núm. 6 (2019) , p. 1113-1126
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

En aquest article presentem una reflexió sobre la interrelació entre patrimoni i turisme a partir de l'exemple del Pirineu català. En els últims anys, el turisme ha evolucionat a la recerca de noves formes i nous elements per a diversificar la seva oferta i atreure nous públics. Entre ells, el patrimoni immaterial s'ha convertit en un dels seus elements més importants i valuosos. El patrimoni immaterial ha estat utilitzat per a donar-li un valor afegit al turisme, creant i a vegades reinventat un paisatge cultural centrat en els valors de la naturalesa i de la ruralitat. Després d'analitzar diferents exemples d'ús del patrimoni immaterial, discutirem les oportunitats i perills de l'ús d'aquest patrimoni, que comporta una redefinició de les imatges culturals socials i fins i tot la producció de nous patrimonis.


Matèries: Turisme ; Promoció turística ; Patrimoni cultural ; Patrimoni natural
Àmbit:Pirineu ; Catalunya
Cronologia:[2013 - 2016]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7208704
https://doi.org/10.25145/j.pasos.2019.17.077


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Girona terra memorial. Espais de memòria i turisme a les comarques gironines / [ressenya de:] Saida Palou Rubio
Palou i Rubio, Saida


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 17, núm. 4 (2019) , p. 857-861 (Reseñas de publicaciones
Ressenya de:
- González Vázquez, D.; [et al.]. Girona terra memorial. Espais de memòria i turisme a les comarques gironines / D. González Vázquez, F. Riera Miralles. Girona : Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, 2018


Matèries: Ressenyes ; Turisme cultural ; Patrimoni cultural ; Memòria històrica
Àmbit:Girona, província
Cronologia:[1901 - 2018]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6999360


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Vecinos en peligro de extinción. Turismo urbano, movimientos sociales y exclusión socioespacial en Barcelona / José A. Mansilla López
Mansilla López, José Antonio


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 16, núm. 2 (2018) , p. 279-296 : graf.
Bibliografia i notes. Resums en castellà i anglès.

El present article persegueix, mitjançant una aproximació etnogràfica a un moviment de contestació feia la turistificació en el Poblenou, Barcelona, dos objectius principals. D'una banda, contribuir a emmarcar les accions dels moviments socials en els contextos urbans dins de la consideració que la ciutat forma part fonamental de l'esfera productiva en les societats capitalistes. I, d'altra banda, mitjançant un acostament a la realitat d'aquest antany barri obrer, qüestionar que malgrat l'aparició de dinàmiques cada vegada més consolidades de desplaçament *socioespacial, aquestes no són degudes únicament al fenomen turístic sinó, més aviat, a una sèrie de projectes de transformació urbanística desenvolupats a l'àrea des de fa dècades. El resultat de la recerca ha estat possible gràcies a un treball de camp de gairebé un any entorn de la Plataforma Veïnal #EnsPlantem: Veïns en Perill d'Extinció.


Matèries: Turisme urbà ; Incidència del turisme ; Urbanisme ; Habitatge ; Conflictivitat social ; Moviments socials ; Associacions reivindicatives ; Estudi antropològic
Àmbit:Poblenou - Barcelona
Cronologia:2016 - 2017
Accés: http://www.pasosonline.org/es/articulos/1153-x-55


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Effects of the Internet use in the technical efficiency of the tourism sector : a case study of the hinterland regions of Catalonia / Albert Miró, Ángeles Pereira
Miró, Albert


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 3 (2017) , p. 561-577 : graf.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

L'ús i domini de les noves tecnologies és reconegut com una eina clau en l'adquisició d'avantatges competitius en tots els sectors. Concretament en el sector turístic, l'ús de pàgines web pot influir en la capacitat de les empreses d'arribar a nous mercats. L'objectiu d'aquest treball és analitzar la relació entre la utilització d'eines web per les empreses del sector turístic i els seus resultats econòmics. Amb tal motiu, s'analitza el nivell d'eficiència del sector hoteler i allotjaments turístics de la regió pirinenca de la Comunitat Autònoma de Catalunya. Per dur a terme l'estudi, s'ha seleccionat una mostra d'empreses a partir de la base de dades SABI de Van Dijk, centrada en les divisions administratives en el nord de Catalunya per al període 2011-2014. S'ha emprat el mètode no paramètric Data Envelopment Analysis (DEA), el test de normalitat Kolmogorov-Smirnov i el mètode de classificació d'arbres, que permeten predir el comportament de la variable depenent sobre la base de les variables independents. Els resultats obtinguts mostren l'existència d'una associació entre la utilització de noves tecnologies en les empreses i els seus resultats econòmics. Per contra, no hi ha associació positiva entre tenir pàgina web i eficiència tècnica.


Matèries: Turisme ; Allotjaments turístics ; Hotels ; Internet ; Webs ; Promoció turística
Àmbit:Val d'Aran ; Alta Ribagorça ; Pallars Jussà ; Pallars Sobirà ; Alt Urgell ; Cerdanya
Cronologia:2011 - 2014
Autors add.:Pereira, Ángeles
Accés: http://www.pasosonline.org/es/articulos/1089-x-2


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Innovación, turismo y TIC : el caso de los museos de Barcelona / Elena Puiggrós Román, Najat Tort Gonzàlez, Joan Francesc Fondevila Gascón
Puiggrós Román, Elena


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 3 (2017) , p. 619-632 : graf.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

Esta investigación trata sobre el relieve de la incorporación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en los museos de la ciudad de Barcelona y cómo éstas influyen sobre el comportamiento de los públicos. Para la investigación se han realizado dos análisis: sobre las TIC online, considerado la web y las redes sociales, y offline, teniendo en cuenta los dispositivos que encontramos en los museos de Barcelona. Los resultados muestran que las páginas web de los museos se encuentran en un estadio inicial de mejora en cuanto a la promoción, pero siguen sin mantener comunicación con su comunidad virtual. La presencia en las redes sociales es una realidad, aunque por el momento las aplicaciones para móviles siguen siendo escasas. En cuanto a las TIC en los museos, los visitantes siguen siendo un receptor pasivo porque los dispositivos están anticuados y no permiten un gran nivel de interactividad.


Matèries: Patrimoni cultural ; Turisme cultural ; Museus ; Internet ; Webs ; Tecnologies de la informació ; Innovació tecnològica ; Xarxes socials
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2012 - 2013
Autors add.:Tort Gonzàlez, Najat ; Fondevila i Gascón, Joan Francesc
Accés: http://www.pasosonline.org/es/articulos/1093-x-6


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Gestión pública socialmente responsable del turismo en Cataluña / Anna Soliguer Guix
Soliguer Guix, Anna


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 2 (2017) , p. 319-332
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

L'objectiu d'aquesta recerca és analitzar què motius dificulten la posada en pràctica dels principis de turisme responsable en el model turístic català. Com a principal resultat, es posa de manifest que la gestió socialment responsable del turisme (d'ara endavant, GSRT) no forma part de les prioritats de l'estratègia turística catalana, a pesar que ja ha entrat en l'agenda política, arran dels conflictes a Barcelona. L'enfocament de la GSRT des de la Ciència Política i concretament, des del marc de l'anàlisi de les polítiques públiques, permet transcendir els aspectes macroeconòmics que impulsen les estratègies polítiques, per endinsar-nos en els actors i les decisions que superen les accions de foment i promoció. Les raons que motiven aquesta absència es deuen principalment al fet que la política turística es troba emmarcada en un programa econòmic, ideològicament allunyat d'altres models considerats més propers al desenvolupament sostenible.


Matèries: Turisme ; Política turística ; Desenvolupament sostenible ; Moviments socials ; Empreses de serveis ; Incidència del turisme
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[2013 - 2016]
Accés: http://www.pasosonline.org/es/lectores/ultimo-numero/1054-1


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Análisis de la motivación y satisfacción en las visitas al Museo de Historia de los Judíos (Girona) / Jose Maria Prat Forga, Gemma Cànoves Valiente
Prat Forga, Josep Maria


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 2 (2017) , p. 375-389 : graf.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

El turisme cultural ajuda a la conservació dels recursos patrimonials als territoris d'interior i a les ciutats, a més de satisfer les noves demandes dels turistes. El present treball realitza una primera aproximació a l'anàlisi de les motivacions en l'elecció d'una destinació cultural-religiós. El cas presentat és el Museu de la Història dels Jueus de Girona (Espanya), on amb dades estadístiques i una enquesta es confirma que aquests visitants, sense diferències significatives segons el seu lloc de procedència, concedeixen una importància primordial al factor cultural per sobre de qualsevol altra consideració. A més, es comparen aquests resultats amb els de el barri jueu de Tarassona (Saragossa) i es conclou que en tots dos casos ens trobem davant un turisme el consum del qual sol proporcionar una alta satisfacció als seus usuaris, la qual cosa redunda en la repetició de la visita i la prescripció de la destinació.


Matèries: Patrimoni cultural ; Turisme cultural ; Museus d'història ; Museus especialitzats ; Jueus ; Aljama ; Enquestes ; Dades estadístiques
Matèries:Museu d'Història dels Jueus de Girona
Àmbit:Girona ; Tarazona - Saragossa
Cronologia:2007 - 2014
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://www.pasosonline.org/es/lectores/ultimo-numero/1058-1


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Análisis del comportamiento del turista de negocios en Barcelona / Jorge Moll de Alba Cabot, Lluis Prats, Lluís Coromina
Moll de Alba Cabot, Jorge


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 2 (2017) , p. 419-435 : il.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

Aquest article analitza el comportament dels turistes de negocis de la ciutat de Barcelona. S'estudia l'efecte de la durada de l'estada en les relacions de la motivació, la satisfacció, la imatge, la repetitividad i la recomanació. El model teòric proposat es basa en la literatura, planteja 9 hipòtesi de treball i aporta coneixement sobre els efectes de la durada de l'estada sobre la destinació. La metodologia utilitzada són els models d'equacions estructurals, i l'ús de l'anàlisi multigrup. La mostra usada són 2976 turistes de negoci que pernocten a Barcelona. Els resultats suggereixen que els turistes professionals de curta i llarga estada es comporten de manera diferent, així com que la majoria d'hipòtesi són acceptades amb diferent grau d'intensitat. També permeten proposar implicacions i suggeriments en l'àmbit de les polítiques turístiques, estratègies de gestió i futures línies de recerca.


Matèries: Turisme urbà ; Viatges ; Dades estadístiques ; Enquestes
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2013
Autors add.:Prats, Lluís ; Coromina Soler, Lluís
Accés: http://www.pasosonline.org/es/lectores/ultimo-numero/1061-1


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Rutas gastronómicas y desarrollo local : un ensayo de conceptualización en Cataluña / Zeinab Jeambey
Jeambey, Zeinab


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 5 (2016) , p. 1187-1198 : il.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

Les rutes gastronòmiques estimulen el desenvolupament local sostenible de zones agrícoles, atraient cap a elles un turisme de qualitat. Catalunya promociona diverses rutes gastronòmiques que, no obstant això, manquen d'estructura i contingut coherent. En aquest treball, es va consultar a experts en l'àmbit de turisme i gastronomia sobre la seva percepció del que ha de ser una ruta gastronòmica que contribueixi al desenvolupament local. Segons ells, no existeixen a Catalunya pautes que regeixin el seu disseny i funcionament. Una ruta gastronòmica es defineix com un producte turístic estructurat que contribueix al manteniment del paisatge, la difusió de la cultura local, el desenvolupament econòmic i el posicionament del territori. Clau per al seu èxit és la seva organització, la coherència del discurs i les responsabilitats dels agents involucrats. Es valora el paper del productor. Es recomana l'estandardització de la definició de ruta gastronòmica i l'elaboració de pautes per al seu disseny i la seva estructuració.


Matèries: Costums alimentaris ; Vi ; Vinya ; Patrimoni cultural ; Enquestes ; Turisme cultural ; Desenvolupament sostenible ; Política turística
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2000 - 2015]
Accés: http://www.pasosonline.org/Publicados/14516/PS516_09.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Patrimonialización de la memoria histórica : entre el deber social y la estrategia turística. Apuntes sobre el caso catalán / David González Vázquez
González Vázquez, David


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 5 (2016) , p. 1267-1280
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

L'any 2014 s'ha complert el trentè aniversari de la teorització dels "lieux de mémoire" per part de l'historiador francès Pierre Nora. Al llarg d'aquest temps, s'ha consolidat a Europa un model de posada en valor patrimonial per als llocs de memòria, lligats, sobretot, a les guerres mundials i l'Holocaust. França ha estat, amb l'entrada del nou segle, qui ha desenvolupat un model teòric que relaciona aquest patrimoni memorial amb la pràctica turística. No és casualitat, doncs ha sorgit fruit del bagatge pràctic de nombrosos anys d'experiència, la qual cosa reafirma al seu model de "tourisme de mémoire" com la referència a nivell mundial. Espanya, a causa d'un retard sociopolític de dècades pel que fa als seus homònims occidentals, no ha començat fins a aquests últims anys a reivindicar els seus espais de memòria, relacionats amb la memòria històrica de la Guerra Civil i la Dictadura. El cas català, pioner quant a la implementació d'una estratègia turística, ha assegut les bases d'un model emergent.


Matèries: Memòria històrica ; Patrimoni cultural ; Patrimoni històric i artístic ; Guerra civil espanyola ; Exili ; Franquisme ; Turisme cultural
Matèries:Memorial Democràtic de Catalunya
Àmbit:Catalunya ; Espanya ; França
Cronologia:[1936 - 1975]; 2007 - 2016
Accés: http://www.pasosonline.org/Publicados/14516/PS516_15.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Imagen turística de Barcelona a través de las películas internacionales / Eugeni Osácar Marzal
Osácar Marzal, Eugeni


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 4 (2016) , p. 843-858
Bibliografia. Notes. Resums en castellà i anglès.

El món audiovisual i, com a conseqüència, les imatges, constitueixen un element clau del desenvolupament social, cultural i econòmic de les societats del segle XXI. Els espais reals transformats en localitzacions audiovisuals produeixen una influència, conscient o inconscient, que indueix a incorporar a l'imaginari personal de cadascun els llocs on es desenvolupen les seves produccions preferides. Aquest article és un dels últims resultats de la línia de recerca que duu a terme l'autor sobre turisme i cinema. L'objectiu principal és identificar, analitzar i valorar els espais reals de Barcelona que apareixen en les pel·lícules internacionals i comparar les seves similituds i diferències amb la imatge turística de Barcelona. El resultats s'han obtingut a partir d'una metodologia mixta: l'analític-descriptiva, pròpia de l'anàlisi de les produccions cinematogràfiques, i la hipotètic-deductiva vinculada al desenvolupament del concepte d'imatge, al costat de mètodes comparatius. Com a principal conclusió de l'estudi es pot remarcar la imatge positiva de Barcelona que transmeten majoritàriament les pel·lícules internacionals i que, a més, coincideix amb els principals atributs i valors del posicionament de la ciutat.


Matèries: Turisme cultural ; Turisme urbà ; Promoció turística ; Cinema ; Pel·lícules de cinema ; Documents audiovisuals
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1992 - 2016]
Accés: http://wwww.pasosonline.org/Publicados/14416/PS416_05.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Huella de San Ignacio de Loyola en Manresa, ¿otra oportunidad perdida para el turismo religioso? / Joan Carles Llurdés i Coit
Llurdés i Coit, Joan Carles


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 4 (2016) , p. 1041-1056
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.

Els intents de la ciutat de Manresa per aconseguir un millor posicionament turístic no han fructificat i segueix estancada en un estadi de desenvolupament turístic poc consolidat. L'última iniciativa plantejada pel seu ajuntament (projecte "Manresa 2022") pretén recuperar la figura de Sant Ignacio de Loyola aprofitant que en aquest any se celebrarà el V centenari de l'estada d'aquest personatge a la ciutat i que va anar aquí on va tenir les seves experiències místiques. No obstant això, a pesar que Manresa és centre de pelegrinatge de jesuïtes, això no s'ha traduït en un moviment turístic significatiu. En aquest text s'aborden les dificultats per fer que el turisme religiós es converteixi en un veritable motor econòmic i també en un instrument que contribueixi a la revitalització del patrimoni i regeneració de certs espais urbans.


Matèries: Turisme cultural ; Turisme urbà ; Promoció turística ; Sants ; Devoció als sants ; Patrimoni cultural ; Projectes
Matèries: Ignasi de Loiola, Sant (1491-1556)
Àmbit:Manresa
Cronologia:[2016]: 2022
Accés: http://wwww.pasosonline.org/Publicados/14416/PS416_17.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Regulación del acceso al Park Güell. Un análisis de la controversia desde el giro relacional híbrido / Albert Arias Sans
Arias Sans, Albert


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 3 (2016) , p. 631-643
Special Issue: Public action and tourism policy. Bibliografia i notes. Resums en castellà i anglès.

L'article analitza la controvèrsia entorn de la regulació de l'accés al Park Güell de Barcelona a través del dispositiu metodològic de la Teoria de l'Actor-Xarxa. Aquesta aproximació facilita l'anàlisi d'escenaris incerts on es posen en dubte la representativitat dels portaveus tant polítics com a tècnics. L'aproximació des del gir relacional híbrid comporta desbordar i multiplicar els marcs preestablerts de l'acció política, ampliar l'ecologia de les pràctiques que componen la realitat en joc; i desplaçar i descentrar l'objecte polític del turisme.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Incidència del turisme ; Patrimoni cultural ; Parcs i jardins ; Política turística
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2013 - 2016
Accés: httphttp://wwww.pasosonline.org/Publicados/14316/PS316_05.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 38
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Queso como recurso turístico para el desarrollo regional : la Vall de Boí como caso de estudio / Francesc Fusté Forné
Fusté Forné, Francesc


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 1 (2016) , p. 243-251
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme ; Aliments ; Artesania ; Patrimoni cultural ; Costums alimentaris
Àmbit:Vall de Boí, la
Cronologia:[2015]
Accés: http://www.pasosonline.org/articulos/download/file?fid=57.897


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 2
anar a la pàgina        

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3