português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
MAGRINYA TORNER, FRANCESC []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 5   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Aigua a Vilanova i la Geltrú : anàlisi i escenaris futurs [Fitxer informàtic] / Aurora Suñol Gironella ; [dirigit per: Francesc Magrinyà Torner, Alberto Cuchí Burgos]
Suñol Gironella, Aurora


2013
Dirigida per: Magrinyà Torner, Francesc; Cuchí Burgos, Alberto. Universitat Politècnica de Catalunya. Institut Universitari de Recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat, 2013
1 recurs electrònic
Treball final de carrera.

La gestió de l'aigua és un tema que sovint s'aborda des de molts fronts diferents, aquest fet facilita gestionar els diferents àmbits però dificulta mantenir una visió àmplia, de conjunt, donat que els agents implicats parlen sovint llenguatges diferents. L'objectiu principal d'aquest treball és posar sobre la taula totes aquestes visions, unificar els diferents llenguatges i oferir una eina que ajudi en la planificació del terme municipal de Vilanova i la Geltrú. Actualment el Municipi s'enfronta a diferents problemàtiques presents i de futur però potser la qüestió clau podria ser la de la perifèria urbana. Des de fa temps nombroses urbanitzacions han proliferat a zones de les afores del nucli urbà, lluny dels límits de la xarxa municipal d'abastament d'aigua, sense rebre aquest servei. Aquesta situació ha provocat que cadascuna d'elles elaborés les seves pròpies estratègies per a obtenir aigua. L'enfocament municipal respecte a com gestionar l'abastiment de la ciutat i si cal abastir aquestes zones o es mantenen autònomes, garantint un bon servei en ambdós casos, afectarà a la gestió de l'aigua de tot el municipi.


Matèries: Recursos hídrics ; Abastament d'aigües ; Aigües subterrànies ; Pluja ; Política municipal ; Desenvolupament sostenible
Àmbit:Vilanova i la Geltrú
Cronologia:[2013]
Autors add.:Magrinyà Torner, Francesc (Dir.) ; Cuchí Burgos, Albert (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/19877
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Estudi d'avaluació de la mobilitat generada al municipi de Torregrossa [Fitxer informàtic] / Anna Berenguer Falguera ; [dirigit per: Francesc Magrinyà Torner]
Berenguer Falguera, Anna


2010
Dirigida per: Magrinyà Torner, Francesc. Universitat Politècnica de Catalunya, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

L'estudi d'avaluació de la mobilitat generada que presento en aquest treball vol mostrar la transformació que pot dur-se a terme per tal de millorar el sistema de coexistència entre vianants i vehicles en tota la xarxa viària urbana del municipi de Torregrossa. En primer lloc, es confecciona un esquema principal de la xarxa bàsica intermunicipal, constatant que hi ha vies urbanes que en formen part degut a que assumeixen el trànsit aportat. A partir de l'anàlisi de les vies interurbanes més importants que comuniquen la població amb la resta del territori i del propi trànsit local generat, s'elabora una jerarquització de les vies urbanes, tant de vianants com de vehicles. Aquest segon esquema fa possible definir una proposta de futur en la configuració de la mobilitat urbana establint diferents tipologies dels vials. Per cada tipologia de vial proposada, es projecten unes actuacions concretes que defineixen les intervencions a seguir per adequar l'actual configuració de l'entramat urbà. En el projecte es classifiquen els carrers en vuit tipologies diferents, que responen a criteris estudiats per condicionar les seccions actuals. Aquestes es modifiquen per adequar el seu ús prioritzant els vianants i els ciclistes, i al mateix temps incideixen en la pacificació del trànsit. Un dels canvis més destacables que es duu a terme consta en transformar alguns carrers menys rellevants de la xarxa urbana en vials de plataforma única. Una altra modificació a destacar, és la reconstrucció de les voreres en nombrosos carrers, augmentant-ne l'amplada, fent possible d'aquesta forma uns itineraris pels vianants més segurs i agradables. La introducció d'un carril bici en les vies de circumval·lació del municipi, facilita i potencia la utilització d'aquest mitjà de locomoció. Les actuacions proposades, per la seva magnitud, fan evident que aquest projecte sigui executable a llarg termini per així poder assumir els canvis progressivament.


Matèries: Carreteres ; Carrers ; Trànsit urbà ; Xarxa viària
Àmbit:Torregrossa
Cronologia:2010
Autors add.:Magrinyà Torner, Francesc (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/80851
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Propostes d'Ildefons Cerdà, 1854-1875: l'expressió urbanística i territorial d'un projecte de modernització / Francesc Magrinyà
Magrinyà Torner, Francesc


En: Barcelona quaderns d'història. Barcelona, núm. 14 (2008) , p. 83-115 : il., map.
Notes.

Ildefons Cerdà va elaborar la Teoria General de la Urbanización (1867), obra instauradora de la disciplina urbanística. El seu projecte es basava en la convicció que era necessari construir ciutats adaptades a les noves condicions higièniques i de transport. Per portar-ho a terme, era necessari construir un nou instrumental adequat a aquesta trasnformació territorial. En el marc d'un entorn polític i tècnic favorable, associat a la revolució liberal. Cerdà va ser capaç d'imposar el projecte de reforma i eixample de Barcelona el 1959, instrument de referència per a la construcció de la ciutat gairabé un segle (1860-1953).


Matèries: Planificació urbanística ; Urbanisme ; Transports i comunicacions ; Ferrocarrils ; Eixamples ; Biografia ; Enginyers ; Enginyeria ; Polítics ; Liberalisme ; Teoria urbanística ; Salut pública
Matèries: Cerdà i Sunyer, Ildefons (1815-1876)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1859 - 1876
Accés: http://www.raco.cat/index.php/BCNQuadernsHistoria/article/view/128464/218961
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Ciències Socials; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UB: Filosofia, Geografia i Història; Arxiu Històric de Sabadell; Fundació Bosch i Cardellach


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 5
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Influència de la càrrega i descàrrega en el disseny del carrer: el cas de l'eixample Cerdà / Julián Massó Garcés ; Tutor: Francesc Magrinyà Torner
Massó Garcés, Julián


Dirigida per: Magrinyà Torner, Francesc. UPC. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2008
118 p. ; 30 cm
Tesina elaborada al Dept. d'Infraestructura del Transport i del Territori. Referències bibliogràfiques.



Matèries: Planificació urbanística ; Carrers ; Infraestructures de transport
Àmbit:Eixample - Barcelona
Cronologia:[2008]
Autors add.:Magrinyà Torner, Francesc (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 5
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Anàlisi de l'evolució de l'accessibilitat a la xarxa ferroviària de Barcelona / Marian Fernández Cano; Tutor: Francesc Magrinyà Torner
Fernández Cano, Marian


Dirigida per: Magrinyà Torner, Francesc. UPC. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2009
112 p. ; 30 cm
Tesina elaborada al Dept. d'Infraestructura del Transport i del Territori. Referències bibliogràfiques.



Matèries: Infraestructures de transport ; Xarxa ferroviària
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2009]
Autors add.:Magrinyà Torner, Francesc (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3