português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
ENGINYERIA []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 16
ir a la página                         


1 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Petita història de l'ESEIAAT UPC-Terrassa / text: M. Núria Salán Ballesteros ; il·lustració: Pilarín Bayés,
Salán Ballesteros, Núria


Barcelona : Editorial Mediterrània, 2021
16 p. : il. col. ; 27 cm (Petites històries, 333) 
ISBN 9788499796918



Matèries: Escoles tècniques superiors ; Enginyeria ; Ensenyament superior
Matèries:Escola Superior d'Enginyeries Industrials, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa
Àmbit:Terrassa
Cronologia:2015 - 2021
Autors add.:Bayés i de Luna, Pilarín (Il·l.)
Localització: Biblioteca Central de Terrassa


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Arquitectura defensiva moderna : guia didàctica del Castell de Sant Ferran, Figueres / F. Xavier Hernàndez Cardona, Maria Feliu Torruella, Rafel Sospedra Roca, editors



Figueres : Consorci Castell Sant Ferran, 2015
Bibliografia.



Matèries: Arquitectura militar ; Edat moderna ; Fortificacions ; Enginyeria ; Castells ; Exèrcit ; Guies didàctiques
Matèries:Castell de Sant Ferran de Figueres
Àmbit:Figueres
Cronologia:[0000 - 2015]
Autors add.:Hernàndez i Cardona, Francesc Xavier (Ed.) ; Feliu i Torruella, Maria (Ed.) ; Sospedra i Roca, Rafael (Ed.)
Autors add.:Castell de Sant Ferran de Figueres. Consorci
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; B. Carles Rahola (Girona); B. Fages de Climent (Figueres)


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Reforma del cruce de infraestructuras del corredor mediterráneo y el eje pirenaico en un nudo intermodal en Figueras (frontera francesa): una propuesta de la ciudad ante la llegada del AVE / Pere Espelt Lleonart, Miguel Yuri Mayorga Cárdenas
Espelt i Lleonart, Pere


En: Congreso de Urbanismo y Ordenación del Territorio. "I Congreso de Urbanismo y Ordenación del Territorio". Bilbao : CICCP, 2008. p. 1-18


La decisión de convertir Figueras (41.000 hab.) en la primera estación de alta velocidad a la entrada del Estado ha motivado una serie de propuestas de reorganización de las infraestructuras del corredor mediterráneo y del corredor pirenaico en su cruce en la ciudad. Se plantea el desplazamiento de la autopista AP-7 y la carretera N-II un poco más al oeste, a lo cual la ciudad objeta que hará perder la oportunidad de un posible nudo intermodal sobre la estación del AVE, con ventajas claras para la interconexión de las vías y la intermodalidad, así como enormes oportunidades para la creación de un potente nodo territorial en una aglomeración incipiente. La ciudad quiso responder a esta oportunidad con una propuesta propia que fue elaborada por la Sección de Urbanismo de la Escuela de Ingenieros de Caminos de Barcelona, con apoyo en otros trabajos anteriores. Lamentablemente la decisión final del Ministerio de Fomento conduce a una dispersión de trazados y de interconexiones que bien parece ser peor que cualquiera de los escenarios anteriormente planteados, mostrando la debilidad de los agentes del territorio ante la relación contingente con el planeamiento sectorial del Estado.



Matèries: Infraestructures de transport ; Enginyeria ; Tren d'alta velocitat ; Urbanisme ; Planificació urbanística
Àmbit:Figueres
Cronologia:2008
Autors add.:Mayorga Cárdenas, Miguel Yuri
Localització:


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Projecte d'electrificació i enllumenat públic d'una zona rural [Fitxer informàtic] / Isaac Bautista Torrico ; [dirigit per: Jordi Comas Baron]
Bautista Torrico, Isaac


2013
Dirigida per: Comas Baron, Jordi. Universitat de Girona, 2013
1 disc òptic (CD-ROM) (Projectes de fi de carrera
Projecte de fi de carrera (Enginyeria Industrial).



Matèries: Projectes ; Energia elèctrica ; Enllumenat públic ; Enginyeria
Àmbit:Figueres
Cronologia:[2013]
Autors add.:Comas Baron, Jordi (Dir.)
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Projecte de les instal·lacions d'un gimnàs [Fitxer informàtic] / Àngel Martínez Expósito ; [dirigit per: Jordi Comas Baron]
Martínez Expósito, Àngel


2012
Dirigida per: Comas Baron, Jordi. Universitat de Girona, 2012
1 disc òptic (CD-ROM) (Projectes de fi de carrera
Projecte de fi de carrera (Enginyeria Tècnica Industrial. Mecànica).



Matèries: Projectes ; Edificis ; Gimnasos ; Enginyeria
Àmbit:Figueres
Cronologia:[2012]
Autors add.:Comas Baron, Jordi (Dir.)
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Projecte d'instal·lacions d'un centre comercial [Fitxer informàtic] / Jordi Vila Fàbrega ; [dirigit per: Jordi Comas Baron]
Vila Fàbrega, Jordi


2012
Dirigida per: Comas Baron, Jordi. Universitat de Girona, 2012
1 disc òptic (CD-ROM) (Projectes de fi de carrera
Projecte de fi de carrera (Enginyeria Tècnica Industrial. Mecànica).



Matèries: Projectes ; Edificis ; Botigues i comerços ; Enginyeria
Àmbit:Figueres
Cronologia:[2012]
Autors add.:Comas Baron, Jordi (Dir.)
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Projecte tècnic d'integració d'una coberta fotovoltaica [Fitxer informàtic] / Manel Couso Vilà ; [dirigit per: Antoni Márquez Briones]
Couso Vilà, Manel


2011
Dirigida per: Márquez Briones, Antoni. Universitat de Girona, 2011
1 disc òptic (CD-ROM) (Projectes de fi de carrera
Projecte de fi de carrera (Enginyeria Tècnica Industrial. Mecànica).



Matèries: Projectes ; Energia solar ; Enginyeria
Àmbit:Figueres
Cronologia:[2011]
Autors add.:Márquez Briones, Antoni (Dir.)
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Problemàtica d'inserció d'estacions en línies d'alta velocitat : aplicació al cas de Figueres [Fitxer informàtic] / Pau Serrats i Gironella ; [dirigit per: Sergio Herraiz Jaramillo]
Serrats i Gironella, Pau


2011
Dirigida per: Herraiz Jaramillo, Sergio. Universitat de Girona, 2011
1 disc òptic (CD-ROM) (Projectes de fi de carrera
Projecte de fi de carrera (Enginyeria Tècnica Industrial. Electrònica Industrial).



Matèries: Projectes ; Zones residencials ; Energia elèctrica ; Enginyeria
Àmbit:Figueres
Cronologia:[2011]
Autors add.:Herraiz Jaramillo, Sergio (Dir.)
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Problemàtica d'inserció d'estacions en línies d'alta velocitat : aplicació al cas de Figueres / Jaume Serret i Gili ; [dirigit per: Andrés López Pita]
Serret i Gili, Jaume


1997
Dirigida per: López Pita, Andrés. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 1997
210 p. ; 30 cm
Tesina d'especialitat.



Matèries: Tren d'alta velocitat ; Ferrocarrils ; Estacions de ferrocarril ; Enginyeria
Àmbit:Figueres
Cronologia:[1997]
Autors add.:López Pita, Andrés (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 309
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Proyecto de remodelación del Puerto de l'Escala [Fitxer informàtic] / Marc Olm Serra ; [dirigit per: Manuel Espino Infantes, Fernando Hermosilla Larrasoana]
Olm Serra, Marc


2013
Dirigida per: Espino Infantes, Manuel; Hermosilla Larrasoana, Fernando. Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental, 2013
1 recurs electrònic

El port de l'Escala presenta problemes d'ultrapassamen i agitació en algunes de les seves dàrsenes per a determinats estats del mar, fet pel quial l'objectiu del projecte serà analitzar aquests problemes i comprovar per a quines condicions d'onatge es produeixen, de manera que la remodelació del port que es proposi com a solució elimini la problemàtica comentada o al menys la redueixi al màxim.


Matèries: Ports ; Enginyeria ; Litoral
Àmbit:Escala, l'
Cronologia:2013
Autors add.:Espino Infantes, Manuel (Dir.) ; Hermosilla Larrasoana, Fernando (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/21703
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Com es construïa un pont romà / text de Paula Garcia Castro ; amb l'assessorament de Carles Buena Casa
Garcia Castro, Paula


En: Sàpiens. Barcelona, núm. 243 (juny 2022), p. 62-63 : il. (Reportatges. Edat Antiga) 



Matèries: Ponts ; Construcció ; Tècniques de construcció ; Epoca romana ; Arquitectura ; Enginyeria ; Llegendes
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2022]
Autors add.:Buenacasa Perez, Carles (Col·l.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Autopista del Mediterráneo : tramo Barcelona-La Junquera : estudios previos : trazado, mecánica del suelo, drenaje, obra de fábrica, presupuesto, financiación, administración



[S.l.] : [s.n.], 1962?
4 vols. ; 21 cm



Matèries: Xarxa viària ; Autopistes ; Obres públiques ; Enginyeria
Àmbit:Catalunya ; Barcelona ; Jonquera, la
Cronologia:1952
Autors add.:Dirección General de Carreteras ; Dorsch-Gehrmann
Localització: Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Projecte d'urbanització dels P.A. 10 Palomar i P.A. 11 l'Arola al Port de la Selva [Fitxer informàtic] / Miquel Boadas i Pages ; [dirigit per: Daniel Rodríguez Aranda]
Boadas i Pages, Miquel


2010
Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 disc òptic (CD-ROM)
Projecte fi de carrera.



Matèries: Projectes ; Urbanisme ; Enginyeria ; Zones residencials
Àmbit:Port de la Selva, el
Cronologia:2010
Autors add.:Rodríguez Aranda, Daniel (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Projecte de desdoblament i urbanització de la via d'accés a Maçanet de Cabrenys (projecte en format suport informàtic) [Fitxer informàtic] / Alejandro Pascual Peaguda ; [dirigit per: Daniel Rodríguez Aranda]
Pascual Peaguda, Alejandro


2009
Dirigida per: Rodríguez Aranda, Daniel. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2009
1 disc òptic (CD-ROM)
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).



Matèries: Xarxa viària ; Enginyeria ; Projectes ; Carreteres
Àmbit:Maçanet de Cabrenys
Cronologia:2009
Autors add.:Rodríguez Aranda, Daniel (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Lagunas de estabilización como alternativa de saneamiento en Palau-Saverdera / Fernando Barbeito Taboada ; [dirigit per: Rafael Mujeriego]
Barbeito Taboada, Fernando


1989
Dirigida per: Mujeriego, Rafael. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 1989
1 vol. ; 30 cm + 1 carpeta de plànols
Projecte final de carrera.



Matèries: Enginyeria ; Salut pública ; Projectes
Àmbit:Palau-saverdera
Cronologia:1989
Autors add.:Mujeriego, Rafael (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 309
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Projecte d'urbanització del sector industrial al terme municipal de Palau Saverdera [Fitxer informàtic] / Alberto Santos Fernández ; [dirigit per: Daniel Rodríguez Aranda]
Santos Fernández, Alberto


2013
Dirigida per: Rodríguez Aranda, Daniel. Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori, 2013
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

El projecte d'urbanització del sector industrial al terme municipal de Palau Saverdera és un projecte que s'ajusta al Pla parcial del Sector Industrial de la Carretera de Vilajuïga, al terme municipal de Roses. En el mateix es defineixen les obres d'urbanització següents: -Explanacions, moviments de terres i pavimentació de nous carrers. Traçat i execució de la rotonda a la carretera GI-610. -Implementació de la xarxa de serveis relatives al sanejament, abastament d'aigua, electricitat i baixa tensió, enllumenat públic i xarxa de telecomunicacions. -Execució de les estructures d'obra de fàbrica relatives a la construcció del nou pont a la riera de Queralbs.


Matèries: Zones industrials ; Urbanisme ; Projectes ; Enginyeria
Àmbit:Palau-saverdera
Cronologia:2013
Autors add.:Rodríguez Aranda, Daniel (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/21771
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 309
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Projecte constructiu del nou marc de control al terme municipal de Sant Miquel de Fluvià [Fitxer informàtic] / Víctor Pelaz Fernàndez; [dirigit per: Marina Arbat Bofill, Daniel Niñerola Chifoni]
Pelaz Fernàndez, Víctor


2011
Dirigida per: Arbat Bofill, Marina; Niñerola Chifoni, Daniel. Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental, 2011
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

Podem definir com a objectiu principal del present projecte, les actuacions necessàries per tal de construir el nou marc de control de Sant Miquel de Fluvià, al riu Fluvià, adequant-la als nous criteris de disseny d'obra civil, per tal d'aportar informació sobre el medi fluvial, formant part de l'anomenada Xarxa Bàsica de Coneixement del Medi i de les Xarxes Suport de Seguiment d'Episodis i de Gestió dels Usos. La proposta o finalitat es integrar la nova estació d'aforament o marc de control en els dominis de la Xarxa Natura 2000, per aquest motiu, els condicionants mediambientals seran crítics per a l'elaboració de la proposta de disseny del present projecte. El disseny del nou marc de control s'ha condicionat fortament a minimitzar l'impacte en el medi ambient tant en obra com en explotació i s'incorporaran passos per a garantir la connectivitat així com reduir al mínim l'impacte visual.


Matèries: Medi ambient ; Enginyeria ; Projectes ; Impacte ambiental ; Rius
Àmbit:Sant Miquel de Fluvià ; Fluvià, riu
Cronologia:2011
Autors add.:Arbat i Bofill, Marina (Dir.) ; Niñerola i Chifoni, Daniel (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/20326
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 309
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Puentes de la época medieval en las cuencas de los ríos Ter, Fluviá y Muga [Fitxer informàtic] / Ángel López Sánchez ; [dirigit per: Salvador Tarragó]
López Sánchez, Ángel


2010
Dirigida per: Tarragó, Salvador. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic (1130 p.)
Treball final de carrera.

El trabajo se desarrolla basándose en las etapas del método científico: enunciado de los objetivos, planeamiento de hipótesis, método de trabajo llevado a termino para el contrates de las hipótesis y conclusiones a las que se llegan. Se apoya en: a) En la revisión bibliográfica sobre la evolución del estado del conocimiento de la construcción de los puentes de obra de fábrica y en los hechos históricos asociados a los puentes estudiados. b) En el conocimiento de los materiales empleados. c) En la definición de los marcos geográficos e históricos de referencia con el trabajo. d) En la morfológica de los puente de obra de fabrica de le época Medieval. El trabajo aporta 111 planos inéditos. La investigación la dividimos en nueve fases. Primera fase: Preinvestigación sobre censo de puentes de obra de fábrica en las cuencas de los tres ríos más importantes de la vertiente nororiental de la península ibérica que según la tradición popular datan de la época medieval. De153 censados, elegimos una muestra representativa de 20 puentes: 10 en la cuenca del río Ter, siete en la del río Fluviá y tres en la del río Muga. Segunda fase: a) Trabajos de campo: localizar los puentes, fotografiarlos y medirlos. b) Trabajos en archivos y bibliotecas. El alcance de esta fase engloba los realizados en los archivos: General de la Administración, históricos de Ayuntamientos, Diputaciones, Departamentos de Cultura y Medio Ambiente de la Generalitat de Cataluña, Red de Bibliotecas de Universidades, en la del CICCP, entidades privadas, c) Entrevistas. Tercera fase: Partiendo de la información recopilada en los trabajos de campo, realizamos tres planos en formato A3 para cada de los 20 puentes a estudiar: el de medidas, el de composición de los paramentos y el de ángulos de enfoque con 6 fotografías del puente. Cuarta fase: Análisis de los elementos estructurales de los puentes. Clasificación de bóvedas según Séjourné en su obra "grandes voûtes"(1913) y otras de carácter ingenieril. Se desarrollan 12 reglas empíricas empleadas para dimensionar puentes con las que se intenta identificar su influencia en el diseño de los puentes estudiados. Quinta fase: Se utiliza el programa ARCs, se estudia estabilidad del puente partiendo de la localización de la línea de empuje Los resultados permiten conocer los empujes axiales y las excentricidades que mantienen la línea de empujes dentro de los márgenes adecuados. Se simulan resultados para el peso propio de la estructura y también para cargas puntuales de 360KN a ½ y ¼ del vano. Se determinan los coeficientes de seguridad adaptando la carga puntual a valores adecuados a la amplitud de la calzada y a las cargas a transportar. Se complementa el cálculo de los empujes verticales y axiales para conocer el valor de la carga específica sobre los cimientos de cada pila. Se comparan los resultados por ambos métodos. Los resultados se exponen de dos planos por puente. Sexta fase: Planteamiento sobre planos y/o fotografías de hipótesis sobre los trazados y/o localizaciones que podrían haber tenido originalmente cuatro de los puentes. Séptima fase: Relaciones entre río y puente. Calculo de la pendiente motriz para los diferentes tramos de ríos y de porcentaje de obturación que presenta el puente para diferentes niveles de calado. Estimación de la zona inundable. Relaciones entre las superficies de las cuencas y las de desagüe del puente. En un plano se engloban los resultados de estos efectos hidráulicos. Octava fase: formamos tres familias de puentes según la zona geográfica donde se localiza: Francia, España y los estudiados. Analizamos las variaciones entre las principales relaciones constructivas, las tendencias de su evolucionado a lo largo de los años. Novena fase: Se citan los hechos históricos asociados a la existencia del puente.


Matèries: Ponts ; Edat mitjana ; Enginyeria ; Materials de construcció
Àmbit:Ter, riu ; Fluvià, riu ; Muga, riu ; Garrotxa ; Alt Empordà ; Baix Empordà ; Ripollès ; Sant Joan de les Abadesses ; Sant Joan de les Fonts ; Camprodon ; Besalú ; Ribes de Freser
Cronologia:[0000 - 2010]
Autors add.:Tarragó i Cid, Salvador (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/94439
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 309
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Projecte de remodelació del port de Llançà [Fitxer informàtic] / Joan-Octavi Vidal Bosch ; [dirigit per: Xavier Gironella Cobos, Juan Pablo Sierra Pedrico]
Vidal Bosch, Joan Octavi


2013
Dirigida per: Gironella Cobos, Xavier; Sierra Pedrico, Juan Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental, 2013
1 recurs electrònic
Treball final de carrera.

El port de Llança ha patit durant els darrers temps un seguit de problemes, sobre tot durant les tempestes de Llevant, que han donat lloc a un excés d'agitació a l'interior del port, tant per penetració d'onatge reflectat com per ultrapassament. En el present projecte es pretén cercar solucions a aquesta problemàtica.


Matèries: Litoral ; Enginyeria ; Projectes ; Ports
Àmbit:Llançà
Cronologia:[2013]
Autors add.:Gironella i Cobos, F. Xavier (Dir.) ; Sierra Pedrico, Juan Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/21712
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 309
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Anàlisi funcional de l'ultrapassament a la platja de La Gola (Llançà) : aspectes físics i probabilístics / Jordi Laguarda i Vidal
Laguarda i Vidal, Jordi


2003
Universitat Politècnica de Catalunya. Laboratori d'Enginyeria Marítima, 2003
3 vols. : il. col., gràf., plàn. ; 30 cm
Projecte de fi de Máster d'Enginyeria. Els 3 volums es troben continguts en un sol arxivador. Referències bibliogràfiques. Conté: 1. Memòria, 2. Annexos, 3. Plànols.



Matèries: Platges ; Enginyeria
Àmbit:Llançà
Cronologia:[2003]
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 16
ir a la página                         

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3