El Model de negoci en cadena a Catalunya : de l'èxit radiofònic al fracàs televisiu / Josep Àngel Guimerà i Orts, Montse Bonet
Guimerà i Orts, Josep ÀngelEn:
Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 38 (juliol 2012), p. 97-103 (
Articles)
Número dedicat a: Reptes de l'audiovisual europeu. Notes. Referències bibliogràfiques.
Al llarg dels anys dos mil, quatre empreses de televisió local han intentat aplicar a Catalunya el model de negoci en cadena. Sorgit a la indústria radiofònica als anys vint del segle passat, es basa en l'agregació d'emissores per poder emetre en cadena al màxim d'audiència potencial possible per comercialitzar-la entre grans anunciants. Aquesta estratègia, aplicada amb èxit a la ràdio, ha estat un fracàs empresarial i financer en el cas de la televisió local a Catalunya. L'article analitza el sorgiment del model i la seva aplicació a la televisió, així com elements interpretatius per explicar-ne el fracàs.