português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
FIAT []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 6   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 6
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Primera crisis de SEAT : el veto a General Motors y la compra de AUTHI a British Leyland (1972-1976) / Jordi Catalan Vidal
Catalan i Vidal, Jordi


En: Investigaciones de Historia Económica. Madrid. Vol. 03, núm. 5 (Febrero 2007), p. 141-172 : gràf.
Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

El 1972 SEAT era la primera empresa industrial hispana i liderava l'exportació d'automòbils, gràcies a una política favorable a la nacionalització productiva. Però la política industrial del franquisme tardà va donar un gir copernicà amb l'aprovació dels decrets Ford. Aquesta bolcada va incloure, en 1973, la invitació a General Motors a salvar la filial de British Leyland Motor Corporation (BLMC), AUTHI. Més que una imposició governamental, la compra de Landaben per SEAT en 1975 va constituir la contrapartida del veto a l'entrada de General Motors. La resultant ampliació de plantilla era poc recomanable per a una companyia que experimentava un notable creixement de costos laborals des de 1969 i una perillosa caiguda de la demanda des de 1974. A més, el canvi de política i el posterior incompliment del pacte van contribuir a enterbolir les relacions amb FIAT, acabant amb la "lluna de mel" en què es desembolicaven les seves relacions des de 1970.


Matèries: Indústria de l'automòbil ; Empreses industrials ; Exportació ; Empreses estrangeres ; Crisi econòmica ; Franquisme ; Tardofranquisme ; Política industrial
Matèries:SEAT ; General Motors ; FIAT ; British Leyland Motor Corporation : BLMC ; Ford
Àmbit:Barcelona ; Saragossa ; Espanya
Cronologia:1972 - 1976
Accés: http://www.elsevier.es/es-revista-investigaciones-historia-economica-economic-328-pdf-90097902-S300
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 6
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
SEAT: modelo para armar : fordismo y franquismo (1950-1980) / Andrea Tappi ; [traducció de l'italià: Carlos Vallejo Calderón i Cristina Herrando Nebot]
Tappi, Andrea


Alzira : Fundació Cipriano García-Arxiu Històric CONC : Germania, 2010
188 p. : il. ; 21 cm (Materials d'història de l'arxiu, 2) 
Amb la col·laboració del Memorial Democràtic Treballadors Seat. Referències bibliogràfiques i fonts. Annexos.
ISBN 9788492587391


Matèries: Indústria de l'automòbil ; Empreses ; Franquisme ; Organització del treball ; Obrers industrials ; Conflictivitat laboral ; Moviment obrer ; Treball ; Condicions de treball
Matèries:SEAT ; FIAT
Àmbit:Espanya ; Barcelona
Cronologia:1950 - 1980
Autors add.:Vallejo Calderón, Carlos (Trad.) ; Herrando Nebot, Cristina (Trad.)
Autors add.:Memorial Democràtic Treballadors SEAT ; Fundació Cipriano García-Arxiu Històric CONC
Accés: http://www.ccoo.cat/revistes/arxiu/seat_modelo_armar.pdf
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 6
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Fordismo en la industria europea del automóvil y la SEAT (1950-1970) / Andrea Tappi
Tappi, Andrea


En: Revista de Historia Industrial. Barcelona, núm. 34 (2007) , p. 97-128
Referències bibliogràfiques.

A través del cas de la Seat, l'article aborda la transferència dels criteris de racionalització del treball a Espanya entre 1950 i 1970. La contínua posada al dia de la tecnologia productiva, dictada per la Fiat, va permetre a la Seat aconseguir economies d'escala i una bona posició entre les marques europees. No obstant això, a finals dels seixanta la Seat va patir els mateixos problemes organitzatius que la Fiat, empresa de la qual depenia. En complir-se el dilema de la productivitat, el sistema productiu es va demostrar excessivament rígid en front una demanda cada cop més diversificada. A més, l'augment dels ritmes i les difícils condicions de treball representaren no només les conseqüències de l'organització fordista de la producció, sinó també el brou de cultiu d'una conflictivitat obrera que, juntament amb altres factors, va contribuir a la retirada de la Seat per part de la Fiat el 1980.


Matèries: Indústria de l'automòbil ; Fàbriques ; Franquisme ; Organització del treball ; Indicadors econòmics ; Producció ; Productivitat
Matèries:SEAT ; FIAT
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1950 - 1970
Accés: http://www.raco.cat/index.php/HistoriaIndustrial/article/view/78522/107213
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 6
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Nacimiento de la SEAT: autarquía e intervención del INI / Elena San Román
San Román, Elena


En: Revista de Historia Industrial. Barcelona, núm. 7 (1995) , p. 141-165
Referències bibliogràfiques.


Matèries: Indústria de l'automòbil ; Fàbriques ; Franquisme ; Primer franquisme ; Política econòmica
Matèries:SEAT ; Instituto Nacional de Industria : INI ; FIAT
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1939 - 1948
Accés: http://www.raco.cat/index.php/HistoriaIndustrial/article/view/62964/84847
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 6
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La SEAT del Desarrollo, 1948-1972 / Jordi Catalán
Catalan i Vidal, Jordi


En: Revista de Historia Industrial. Barcelona, núm. 30 (2006) , p. 143-192
Referències bibliogràfiques.

L'experiència de SEAT durant 1948-72 constitueix un cas significatiu d'èxit en l'adopció de polítiques estratègiques. El suport a un "campió nacional" localitzat en un districte industrial clau, va convertir Espanya en exportadora neta d'automòbils. A més, la cooperació amb FIAT en el llarg termini també va permetre la reducció del cànon pagat per SEAT i la creació del seu Centre Tècnic. L'aliança del binomi FIAT-Banco Urquijo va servir per equilibrar les prioritats públiques amb la racionalitat del mercat. Fins a 1972 SEAT va ser un de les empreses més rendibles de l'INI i es va comportar acceptablement respecte a la mitjana d'empreses industrials espanyoles i de constructors europeus d'automòbils. El 1972 el govern espanyol va decidir reobrir el mercat espanyol a Ford. Aquesta sobtada decisió va constituir el primer pas cap a un canvi de polítiques, que acabaria provocant una tremenda crisi en la companyia de Barcelona i erosionaria la confiança de FIAT en l'administració espanyola.


Matèries: Indústria de l'automòbil ; Fàbriques ; Franquisme ; Política econòmica ; Indicadors econòmics ; Producció
Matèries:SEAT ; FIAT
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1948 - 1972
Accés: http://www.raco.cat/index.php/HistoriaIndustrial/article/view/63715/87144
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 6
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
SEAT 1950 - 1993 / Eulàlia Solé
Solé i Romero, Eulàlia


Barcelona : Ediciones de la Tempestad, 1994
151 p. ; 21 cm (Actualidad, 6) 
Referències bibliogràfiques. Fonts. Inclou índex onomàstic.
ISBN 84-87561-64-0



Matèries: Empreses industrials ; Indústria de l'automòbil ; Gran empresa ; Empreses públiques
Matèries:SEAT ; FIAT ; Instituto Nacional de Industria : INI
Àmbit:Barcelona ; Martorell
Cronologia:1950 - 1993
Localització: Arxiu Comarcal del Baix Llobregat; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3