português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
ENSENYAMENT SECUNDARI []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 52
ir a la página                         


1 / 1038
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
50 anys de l'institut de Puigcerdà / Erola Simon Lleixà
Simon i Lleixà, Erola


En: Cadí Pedraforca. Cassà de la Selva, núm. 34 (primavera-estiu 2023), p. 68-69 : il. (Patrimoni. Història) 



Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament secundari ; Commemoració
Matèries:IES Pere Borrell de Puigcerdà
Àmbit:Puigcerdà
Cronologia:1972 - 2022
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; B. Sala de Lectura Miquel Pairolé (Quart); B. Municipal (La Bisbal d'Empordà); B. Ramon Bordas i Estragués (Castelló d'Empúries)


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Josep Anton Secret, el professor empordanès i gironí de Pío Baroja / Josep Clara
Clara i Resplandis, Josep


En: Annals de l'Institut d'Estudis Gironins. Girona. vol. 63 (2022) , p. 461-470 : il.
Notes a peu de pàgina. Resums en català i anglès.

A l'Institut de Segon Ensenyament de Pamplona, Josep Anton Secret, d'origen empordanès però aviat instal·lat a Girona, va ensenyar geografia i història a un dels representants bascos de la generació espanyola de 1898: Pío Baroja. L'article ressegueix la personalitat i la ideologia conservadora del professor i els motius pels quals va ser allunyat de la terra natal, arran de la Revolució de 1868. Secret no va poder reintegrar-se a l'Institut de Girona, on havia iniciat la professió i destacat en la defensa del règim d'Isabel II, a més de perjudicar companys d'ideologia contraposada a la seva. Sense aquest contratemps, no hauria existit el retrat curiós que d'ell va traçar el novel·lista de Sant Sebastià.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament secundari ; Professors ; Conservadorisme ; Revolució 1868 ; Escriptors ; Memòries
Matèries: Secret i Coll, Josep Anton (1820-1891) ; Baroja, Pío (1872-1956)
Àmbit:Bisbal d'Empordà, la ; Girona ; Conca ; Pamplona
Cronologia:[1820 - 1891]
Accés: https://raco.cat/index.php/AnnalsGironins/article/view/413024
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; B. Fages de Climent (Figueres); Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida; B. Popular (Palafrugell); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Institut de Formació Profesional



En: Espitllera : Revista d'informació montblanquina. Montblanc. Any I, Núm. 4 (abril 1982), p. 22-23


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament professional ; Ensenyament secundari
Àmbit:Montblanc ; Conca de Barberà
Cronologia:1975 - 1982
Accés: https://xacpremsa.cultura.gencat.cat/pandora/viewer.vm?id=0000619352 [exemplar complet]
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Institut de Formació Profesional / signat: els professors de FP



En: Espitllera : Revista d'informació montblanquina. Montblanc. Any I, Núm. 2 (febrer 1982), p. 22-23


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament professional ; Ensenyament secundari
Àmbit:Montblanc ; Conca de Barberà
Cronologia:1975 - 1982
Accés: https://xacpremsa.cultura.gencat.cat/pandora/viewer.vm?id=0000619317 [exemplar complet]
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Concebir el presente : apuntes para una asignatura en construcción = Concebre el present : Apunts per una assignatura en construcció = Conceiving the present : Notes for a subject under construction / Paola Lo Cascio
Lo Cascio, Paola


En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 35-52 (Articles
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019. Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà, català i anglès.

En aquest article es duu a terme una reflexió entorn de la transmissió del coneixement del passat més recent d'Espanya en el marc de l'ensenyament universitari de grau. Arrencant des d'unes consideracions inicials en mèrit a la consolidació de les recerques d'història del temps present i a la dificultat de plasmar els seus resultats en propostes docents, s'esbossen les característiques principals d'una possible assignatura que tracti els continguts vinculats a l'experiència política, social, econòmica i cultural d'Espanya des de 1978 i fins als nostres dies. Una primera part de l'article està dedicada als continguts i l'estructura de l'assignatura (que inclou una reflexió entorn de la periodització i als relats públics sobre l'etapa considerada), mentre que una segona part examina els recursos i avança propostes de dinàmiques docents. Una última part es dedica, finalment, a una reflexió entorn de les competències vinculades a una assignatura d'aquestes característiques i als possibles mecanismes d'avaluació dels continguts. També es proporciona uns recursos bibliogràfics (en la seva gran part d'accés obert) considerats útils per a tractar els continguts de l'assignatura.


Matèries: Transició democràtica ; Epoca democràtica actual ; Ensenyament de la història ; Ensenyament secundari ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi ; Historiadors ; Historiografia
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1978 - 2019
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926867
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.187
https://ddd.uab.cat/record/273443


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
¿El Huevo o la gallina? : las disyuntivas de la Historia Actual en la Enseñanza Secundaria = L'ou o la gallina? : les disjuntives de la Història Actual a l'Ensenyament Secundari = Chicken-and-Eggs Dilemma : The embarrassments of Current History in Spanish GCE / David Martínez Fiol
Martínez Fiol, David


En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 53-71 (Articles
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019. Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà, català i anglès.

Les pàgines següents són una reflexió sobre com s'hauria d'abordar en el marc universitari la docència d'una o diverses matèries que exposessin i interpretessin la Història de Catalunya i d'Espanya del període 1976-2022. De fet, aquest punt de partida és mediatitzat per la polèmica següent: els historiadors ens hem d'atrevir a analitzar la història actual o estrictament presentista, o si aquesta és patrimoni dels periodistes? Si donem per bona aquesta premissa, els historiadors estem donant, erròniament és clar, que el present no és història i, per tant, no forma part del nostre ministeri corporatiu. Així, el present més immediat només serà història d'aquí a 50 anys? 25? La veritat és que tampoc hi ha un referent idoni sobre això. Diríem que no hi ha un paràmetre científic/matemàtic que ens permeti establir que a partir d'un nombre determinat d'anys és el barem ideal per començar a analitzar períodes històrics. Tota aquesta reflexió mediatitzada pel debat sorgit arran del Reial Decret de 2022 del currículum de 2n de Batxillerat.


Matèries: Transició democràtica ; Epoca democràtica actual ; Ensenyament de la història ; Ensenyament secundari ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi ; Historiadors ; Historiografia
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1976 - 2019
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926864
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.184
https://ddd.uab.cat/record/273441


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Surcos : boletín informativo del Centro de Enseñanza Media y Profesional de Valls / director: José Gil Ribas ; redactores: Josefina Cardó Soler, José Pons Pena, José M. Dalmases Rich



Año I, núm. 1 (feb. 1953)-año II, núm. 5 (feb. 1954)
Valls : Instituto Laboral, 1953-1954
Il. ; 34 cm. Trimestral.
Continuada a partir del núm. 6 per: Plantel: boletín informativo del Centro de Enseñanza Media y Profesional de Valls. Suplement: Espacio en blanco : suplemento de Surcos. Del núm. 3 (set.1953) al núm. 5 (feb. 1954) títol provisional: Boletín informativo del Centro de Enseñanza Media y Profesiona l de Valls.


Matèries: Escoles tècniques ; Ensenyament secundari ; Ensenyament professional ; Revistes ; Butlletins ; Premsa estudiantil
Àmbit:Valls
Cronologia:1953 - 1954
Autors add.:Gil i Ribas, Josep (Dir.) ; Cardó i Soler, Josefina ; Pons i Pena, José ; Dalmases Rich, José M.
Autors add.:Institut Politècnic de Formació Professional de Valls
Accés: https://xacpremsa.cultura.gencat.cat/pandora/pub.vm?id0001253026
Localització: Biblioteca Popular de Valls


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Plantel : boletín informativo del Centro de Enseñanza Media y Profesional de Valls / director: José Gil Ribas ; redactores: Josefina Cardó Soler, José Pons Pena, José M. Dalmases Rich



Año II, núm. 6-7 (agosto 1954)-año IV, núm. 16 (feb. 1956)
Valls : Instituto Laboral, 1954-1956
Il. ; 34 cm. Trimestral.
Continuació de : Surcos: boletín informativo del Centro de Enseñanza Media y Profesional de Valls.


Matèries: Escoles tècniques ; Ensenyament secundari ; Ensenyament professional ; Revistes ; Butlletins ; Premsa estudiantil
Àmbit:Valls
Cronologia:1954 - 1956
Autors add.:Gil i Ribas, Josep (Dir.) ; Cardó i Soler, Josefina ; Pons i Pena, José ; Dalmases Rich, José M.
Autors add.:Institut Politècnic de Formació Professional de Valls
Accés: https://xacpremsa.cultura.gencat.cat/pandora/pub.vm?id0001099551
Localització: Biblioteca Popular de Valls


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 1038
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Recuperem junts la memòria de la Terra Alta. Noves experiències i maneres de recuperar la memòria i portar-la a les aules / Julieta Olaso
Olaso, Julieta


En: 233285 Actes del I Congrés Internacional "La Guerra Civil a les Terres de l'Ebre (1936-1939)" : Tortosa, 24 de setembre de 2021, Gandesa, 22, 23 i 24 d'octubre de 2021. Tarragona : Diputació de Tarragona, 2023. p. 607-634 : il
 (Comunicacions
Bibliografia.



Matèries: Guerra civil espanyola ; Memòria històrica ; Projectes ; Ensenyament secundari ; Metodologia didàctica ; Memòries ; Entrevistes ; Exili ; Repressió política ; Treballs escolars
Àmbit:Terra Alta
Cronologia:1938 - 1939; 2019 - 2020
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 1038
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Anys d'il·lusions, avenços i frustracions (1971-1992). Records d'un noi del Raval de Barcelona / Josep Catà
Catà i Tur, Josep


Barcelona : Rafael Dalmau Editor, 2023
254 p. ; 20 cm (Al guió del temps, 55) 
ISBN 9788423208890

L'evolució institucional de la Catalunya i l'Espanya postfranquistes, així com els avatars del món de l'ensenyament, principalment els relacionats amb l'etapa secundària, constitueixen els eixos d'Anys d'il·lusions, avenços i frustracions, on es combina la memorialístics amb l'assaig històric. (Editorial).



Matèries: Memòries ; Transició democràtica ; Ensenyament secundari
Matèries: Catà i Tur, Josep (1948-....)
Àmbit:Raval, el - Barcelona
Cronologia:1971 - 1992


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 1038
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Església i escola a Vic al segle XIX / per M. Teresa Godayol i Puig
Godayol i Puig, M. Teresa


En: 114151 Església, societat i poder a les terres de parla catalana. Actes del IV Congrés de la CCEPC. Valls : Cossetània : Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana, 2005. p. 543-558



Matèries: Església ; Liberalisme ; Política religiosa ; Guerres carlines ; Escola religiosa ; Escola privada ; Ensenyament secundari ; Catolicisme
Àmbit:Vic
Cronologia:[1800 - 1900]
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Abadia de Montserrat; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Ramon Llull; Universitat Rovira i Virgili; B. Centre de Lectura de Reus; Fundació Bosch i Cardellach; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Interaccions. El projecte Stolpersteine de l'Institut Agustí Serra i Fontanet i la col·laboració amb el MHS / Carme Alifa Sicilia, Anna Andrés Rionegro, Marta Garriga Ginestà, Marta Puigdellívol Cañadell



En: Arraona. Sabadell. 4a època, núm. 39 (2021) , p. 292-295 : il. (Des dels museus


Matèries: Museus d'història ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament secundari ; Projectes ; Memòria històrica ; Camps de concentració ; Deportacions polítiques ; Entrevistes
Matèries:IES Agustí Serra i Fontanet ; Museu d'Història de Sabadell
Àmbit:Sabadell
Cronologia:[1939 - 1945]; 2017 - 2018
Autors add.:Alifa Sicilia, Carme ; Andrés Rionegro, Anna ; Garriga Ginestà, Marta ; Puigdellívol Cañadell, Marta
Accés: https://raco.cat/index.php/Arraona/article/view/395657
Localització: Arxiu Històric de Sabadell; B. Can Puiggener (Sabadell); B. Vapor Badia (Sabadell); Universitat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Perspectiva del professorat sobre els impactes de la Covid-19 en l'alumnat de primària i secundària de l'Hospitalet de Llobregat (cursos 2019-2020 i 2020-2021) / Diana Mata Codesal, Irene Sabaté Muriel, Sílvia Bofill-Poch
Mata Codesal, Diana


En: Quaderns d'estudi : Centre d'Estudis de l'Hospitalet. L'Hospitalet de Llobregat, núm. 36 (desembre 2022), p. 93-122 : il.
Bibliografia. Resums en català, castellà i anglès.

L'article analitza la manera com la crisi sociosanitària ocasionada per la pandèmia de la covid-19 ha impactat sobre la vinculació amb el sistema educatiu dels infants i joves d'entre 6 i 16 anys de l'Hospitalet de Llobregat, el curs 2019-20 amb la suspensió de les classes presencials entre el març i el juny, i el curs 2020-21 amb la represa de les classes presencials sota els condicionants de l'anomenada "nova normalitat". Amb aquest objectiu hem recollit les perspectives de 34 professionals de nou centres educatius de primària i secundària mitjançant entrevistes virtuals semiestructurades en profunditat. Els resultats mostren com la pandèmia ha posat al descobert desigualtats socials prèviament existents que incideixen sobre la desvinculació escolar, tot eixamplant aquestes desigualtats i afavorint-ne de noves. Per exemple, l'anomenada escletxa digital no és sinó un símptoma d'una escletxa social més profunda que requereix actuacions àmplies i estructurals.


Matèries: Pandèmies ; COVID - 19 ; Mestres ; Professors ; Estudiants ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari
Àmbit:Hospitalet de Llobregat, l'
Cronologia:2020 - 2021
Autors add.:Sabaté Muriel, Irene ; Bofill i Poch, Sílvia
Accés: https://raco.cat/index.php/QuadernsCELH/article/view/411333
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Autònoma de Barcelona; Centre d'Estudis de l'Hospitalet de Llobregat; Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Meva experiència al Rodoreda, de l'Hospitalet de Llobregat / Joan Santacana Mestre
Santacana i Mestre, Joan


En: Quaderns d'estudi : Centre d'Estudis de l'Hospitalet. L'Hospitalet de Llobregat, núm. 36 (desembre 2022), p. 185-206 : il. (Memòries de mestres
Resums en català, castellà i anglès.

Aquest article és una reflexió personal sobre l'experiència docent i també vital meva, com a professor i director d'un centre d'ensenyament de l'Hospitalet de Llobregat en el darrer terç del segle XX. L'article es basa en la memòria, que ha sofert el filtre del temps, i pot servir com a font primària sobre un període històric de la ciutat en què es construïa una societat plural i democràtica, en el context de la transició política. L'article també fa especial incidència en l'inici d'experiències pioneres en el camp de l'ensenyament de la Història i constitueix una reflexió sobre la pròpia memòria.


Matèries: Memòries ; Professors ; Ensenyament secundari ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament de la història ; Transició democràtica
Matèries: Santacana i Mestre, Joan (1948-....)
Matèries:IB Mercè Rodoreda de l'Hospitalet de Llobregat
Àmbit:Hospitalet de Llobregat, l' ; Catalunya
Cronologia:1979 - 1982
Accés: https://raco.cat/index.php/QuadernsCELH/article/view/411403
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Autònoma de Barcelona; Centre d'Estudis de l'Hospitalet de Llobregat; Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Dones de la República i la Guerra. Taller didàctic / Isabel Boj-Cullell, Maria Feliu-Torruella, Gemma Sebares Valle, Annie Wilson-Daily, David Íñiguez Gràcia



En: Ebre 38. Revista Internacional de la Guerra Civil. 1936-1939. Barcelona, núm. 12 (2022) , p. 215-226 : il. (Patrimoni, didàctica i recreació

El treball presenta un taller sobre dones que van tenir un protagonisme rellevant durant el període de la II república i la Guerra Civil espanyola. El llistat es centra en 26 casos dels més diversos camps culturals i professionals. La voluntat es fer una aproxima-ció senzilla però efectiva a aquestes persones. El taller està destinat a alumnes d'ensenyament secundari i, a criteri del docent o a iniciativa dels alumnes pot ser ampliat i matitzat tant com es vulgui.


Matèries: República espanyola II ; Guerra civil espanyola ; Dona ; Història de la dona ; Tallers d'història ; Guies didàctiques ; Ensenyament secundari
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1931 - 1939
Autors add.:Boj Cullell, Isabel ; Feliu i Torruella, Maria ; Sebares Valle, Gemma ; Wilson Daily, Ann E. ; Iñiguez i Gracia, David
Accés: https://raco.cat/index.php/Ebre/article/view/411572
https://doi.org/10.1344/ebre38.2022.12.41243
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Docents gironins a l'Institut Jaume Balmes de Barcelona / text: Carles Bastons Vivanco
Bastons i Vivanco, Carles


En: Revista de Girona. Girona, núm. 331 (març-abril 2022), p. 40-45 : il. (Educació

Tot aprofitant l'avinentesa del 177è aniversari de l'Institut Jaume Balmes de Barcelona, vull recordar en aquest article, des de la meva doble condició de gironí i excatedràtic del centre, un col·lectiu de gironins i gironines que hi impartiren docència.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament secundari ; Professors ; Professores ; Commemoració ; Diccionari biogràfic
Matèries: Gironins
Matèries:Institut Jaume Balmes de Barcelona
Àmbit:Barcelona ; Girona, província
Cronologia:1845 - 2022
Accés: https://raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/398583
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat Autònoma de Barcelona; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Barcelona; Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
L'Educació en comunicació audiovisual : perspectives i propostes d'actuació a Catalunya / Forum d'Entitas de Persones Usuàries de l'Audiovisual



En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 25 (maig-agost 2006), p. 19-27 (Tema monogràfic
Número dedicat a: L'educació en comunicació audiovisual. Inclou apèndix am la relació d'entitats, associacions i organitzacions del Fòrum.

En aquest article es fa una aproximació sistematitzada a la problemàtica relativa a l'educació en comunicació audiovisual (ECA). Es comença amb una definició d'aquest concepte, partint de la que va proposar la Unesco ja fa anys, i es plantegen els reptes que per al concepte comporta l'eclosió de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). Tot seguit, es fa una justificació de la necessitat de l'educació en comunicació audiovisual basada en l'exigència que les institucions educatives preparin els ciutadans i les ciutadanes per al tipus de món en què han de viure. A continuació, es fa una descripció breu del marc legislatiu de l'educació en comunicació audiovisual centrada, fonamentalment, en la incidència que té a Catalunya. Finalment, es presenten unes propostes d'acció, estructurades entorn d'una sèrie d'àmbits d'intervenció: la formació del professorat (inicial i permanent), la incorporació en el currículum de l'ensenyament obligatori, la figura del coordinador/a i l'organització escolar, la producció i la difusió de materials, la participació dels mitjans de comunicació audiovisual en l'ECA i, en darrer terme, l'educació permanent de la ciutadania. Convé destacar que un dels valors fonamentals d'aquest document és el fet que ha estat elaborat, en el marc del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), pel Fòrum d'entitats de persones usuàries de l'audiovisual, la qual cosa comporta que ha estat aprovat de manera consensuada pels representants de més de quaranta entitats de la societat civil catalana, entitats interessades d'alguna manera en la comunicació audiovisual. En concret, el document va ser aprovat pel plenari del Fòrum el 10 de desembre de 2004.


Matèries: Ensenyament primari ; Ensenyament secundari ; Tecnologies de la informació ; Formació de formadors ; Mitjans de comunicació ; Indústria audiovisual
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2004]
Autors add.:Forum d'Entitas de Persones Usuàries de l'Audiovisual
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8448395
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-04/Q25_forum_CA.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Panoràmica de l'educació en comunicació audiovisual / Mercè Oliva Rota
Oliva Rota, Mercè


En: Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 25 (maig-agost 2006), p. 29-40 (Tema monogràfic
Número dedicat a: L'educació en comunicació audiovisual. Bibliografia.

Tot i que fa dècades que es planteja la necessitat d'introduir l'educació en comunicació audiovisual (ECA) en l'educació formal, no hi ha un acord sobre quin ha de ser el model a seguir. Aquest article repassa els principals debats que es desenvolupen al voltant de l'ECA: com es defineix i quin nom cal donar-li; sobre quins plantejaments cal construir-la; quins continguts ha d'incloure; i com s'ha d'incorporar dins dels currículums. Al mateix temps, el text ressegueix com es concreten aquests debats en els sistemes educatius de diferents països, prestant atenció especial a Catalunya, per tal d'assenyalar les limitacions i oportunitats de les propostes actuals.


Matèries: Ensenyament secundari ; Comunicació social ; Mitjans de comunicació ; Programes d'estudi
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2006]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8448396
https://www.cac.cat/sites/default/files/2019-04/Q25_oliva_CA.pdf
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 1038
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Pare Miquel Batllori, alumne de l'Institut de Girona / J. Víctor Gay
Gay, Josep Víctor


En: Revista de Girona. Girona. Any 45, núm. 197 (novembre-desembre 1999), p. 46-48 : il. (Història


Matèries: Clergues ; Historiadors ; Joventut ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament secundari
Matèries: Batllori i Munné, Miquel (1909-2003)
Matèries:Institut de Girona
Àmbit:Barcelona ; Girona
Cronologia:1923 - 1925
Accés: https://raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/103685
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat Autònoma de Barcelona; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Barcelona; Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 1038
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Al vent dels anys : 1968-1993 : 25 anys de l'Institut de Batxillerat Manuel de Pedrolo Tàrrega



[Tàrrega] : Institut Manuel de Pedrolo, 1993
206 p. : il. ; 22 cm



Matèries: Escoles secundàries ; Commemoració ; Ensenyament secundari
Matèries:IES Manuel de Pedrolo de Tàrrega
Àmbit:Tàrrega
Cronologia:1968 - 1993
Autors add.:IES Manuel de Pedrolo de Tàrrega
Localització: B. Pública de Lleida; B. Central Comarcal (Tàrrega)


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 52
ir a la página                         

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3