português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
CIENCIES DE L'EDUCACIO []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 9
ir a la página                      


1 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Singular pedagogia del mestre Pere Blasi i Meranges / Joan Fuster
Fuster, Joan


En: Revista del Baix Empordà. Palamós, núm. 19 (desembre-febrer 2007-2008), p. 9-12 : il. (El nostre personatge


Matèries: Mestres ; Pedagogs ; Polítics ; Ciències de l'educació
Matèries: Blasi i Maranges, Pere (1886-1961)
Àmbit:Torroella de Montgrí ; Catalunya
Cronologia:[1886 - 1961]
Accés: https://revistabaixemporda.cat/hemeroteca/
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Municipal (La Bisbal d'Empordà); B. Popular (Palafrugell); B. Octavi Viader i Margarit (Sant Feliu de Guíxols); B. Mercè Rodoreda (Castell-Platja d'Aro); B. Pere Blasi (Torroella de Montgrí)


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 173
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Lo Mestre butlletí / Associació per la Recerca Pedagògica T.P



Núm. 11 (set. 2002)-núm. 94 (des. 2010)
Tàrrega : Associació per la Recerca Pedagògica T.P., 2002-2010. Mensual, excepte a l'estiu.
Modalitat d'accés: Internet via World Wide Web. Continuació de: Llibreria pedagògica interactiva butlletí. També es publica en castellà.
ISSN 1696-6953



Matèries: Revistes ; Butlletins ; Ciències de l'educació ; Mestres ; Recursos educatius
Àmbit:Tàrrega
Cronologia:2002 - 2010
Autors add.:Associació per la Recerca Pedagògica T.P
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 173
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
El Maestro boletín / Associació per la Recerca Pedagògica T.P



Núm. 1 (set. 2002)-200?
Tàrrega : Associació per la Recerca Pedagògica T.P., 2002-200?. Mensual, excepte a l'estiu.
Modalitat d'accés: Internet via World Wide Web. Continuació de: Llibreria pedagògica interactiva butlletí. També es publica en català. Descripció basada en: no. 3/4 (nov./dic. 2002).



Matèries: Revistes ; Butlletins ; Ciències de l'educació ; Mestres ; Recursos educatius
Àmbit:Tàrrega
Cronologia:[2002 - 200?]
Autors add.:Associació per la Recerca Pedagògica T.P
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 173
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Llibreria pedagògica interactiva butlletí / Associació per la Recerca Pedagògica T.P



2001-núm. 10 (juny 2002)
Tàrrega : Associació per la Recerca Pedagògica T.P., 2001-2002. Mensual, excepte a l'estiu.
Modalitat d'accés: Internet via World Wide Web. Continuada per: Lo Mestre.



Matèries: Revistes ; Butlletins ; Ciències de l'educació ; Mestres ; Recursos educatius
Àmbit:Tàrrega
Cronologia:2001 - 2002
Autors add.:Associació per la Recerca Pedagògica T.P
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Josep Pallach, pedagog



En: Revista de Girona. Girona. Any 44, núm. 189 (1998) , p. 60-87 : il. (Dossier

Conté: La labor educativa dins de la família /Antònia Pallach ; L'educador i el polític / Montserrat Hosta ; La lliço del professor de COU / Antoni Puigverd ; El Col·leg Universitari de Girona i l'Institut de Ciències de l'Educació / Marta Ros ; El professor de la Universitat Autònoma de Barcelona / Jaume Sarramona ; Pallach, un pedadog avançat /Martí Sans ; L'aportació de Pallach a la història de l'educació catalana / Salomó Marquès.


Matèries: Polítics ; Pedagogs ; Professors ; Homenatge ; Ciències de l'educació
Matèries: Pallach i Carolà, Josep (1920-1977)
Àmbit:Figueres ; Catalunya
Cronologia:1920 - 1977
Accés: https://raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/100853 [presentació]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat Autònoma de Barcelona; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Barcelona; Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Alexandre Galí, pedagog pensador / Xavier Ibáñez Puig
Ibáñez Puig, Xavier


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 58 (2020) , p. 201-216 (Reflexions i assaigs
Notes a peu de pàgina. Resums en català, castellà, francès i anglès.


Matèries: Ciències de l'educació ; Renovació pedagògica ; Pedagogs ; Filosofia
Matèries: Galí i Coll, Alexandre (1866-1969)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1866 - 1969
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/376895
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Josep Estalella i Graells (1879-1938) : el científic que va renovar l'educació secundària / Jaume Baltà i Moner; Salvador Domènech i Domènech
Baltà i Moner, Jaume


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 57 (2019) , p. 219-239 (Estudis i recerques
Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

Pocs docents són recordats més enllà del temps vital del seu alumnat. I encara menys els honorats dins el camp de la Història de l'Educació. Un d'aquests professors privilegiats és el doctor Josep Estalella (1879-1938), per les aportacions originals envers la millora de la metodologia i la utilització de recursos didàctics. De l'educació activa en va fer l'objectiu de la seva vida. Un tarannà voluntariós i un vigor dirigent van fer possible el canvi pedagògic a l'educació secundària catalana mitjançant el funcionament de l'Institut-Escola, paradigma de la renovació. Una de les seves obres, Ciencia Recreativa., cent anys després de la publicació, encara és per al professorat una valuosa eina didàctica per aconseguir l'objectiu inicial: cridar i captar l'atenció de l'alumnat mitjançant el joc intel·lectual.


Matèries: Biografia ; Professors ; Científics ; Ciències de l'educació ; Ensenyament secundari ; Renovació pedagògica
Matèries: Estalella i Graells, Josep (1879-1938)
Àmbit:Vilafranca del Penedès ; Catalunya
Cronologia:1879 - 1938
Autors add.:Domènech i Domènech, Salvador
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/376302
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Escola del Bosc cent anys després. Allà on Rosa Sensat va sistematitzar la seva pedagogia / Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Isabel Vilafranca Manguán
Esteruelas Teixidó, Albert


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 49 (2015) , p. 111-133 (Dossier. ntre l'Escola del Bosc (1914) i l'Escola del Mar (1922): Dues iniciatives pedagògiques enmig d'una Dictadura) 
Notes a peu de pàgina. Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

El 8 de maig de 1914 va començar a funcionar l'Escola del Bosc del Parc de Montjuïc, una iniciativa pedagògica de l'Ajuntament de Barcelona per tal de millorar i enfortir la salut dels infants. Es van obrir dues seccions, una de nois i una altra de noies, situant-se Rosa Sensat i Vilà (1873-1961) al capdavant de la segona. De fet, allà -a l'Escola del Bosc, una escola a l'aire lliure- Rosa Sensat va desenvolupar el seu assaig pedagògic més genuí, sobre la base dels principis pedagògics del naturalisme i del vitalisme que donaven un gran protagonisme al desenvolupament físic, intel·lectual i social dels infants. Tot partint de la idea que educar significa vivificar (és a dir, donar vida en tots els àmbits o esferes), Rosa Sensat va proposar una pedagogia renovadora, activa metodològicament i compromesa socialment, que ha estat un referent de primer ordre en el moviment de renovació pedagògica que Catalunya ha viscut en les darreres dècades.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament primari ; Renovació pedagògica ; Mestres ; Pedagogues ; Ciències de l'educació
Matèries: Sensat i Vila, Rosa (1873-1961)
Matèries:Escola del Bosc de Barcelona
Àmbit:Montjuïc - Barcelona
Cronologia:[1914 - 1931]
Autors add.:García i Farrero, Jordi ; Vilafranca Manguán, Isabel
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/303552
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 173
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Una Guia per a pares i mares [Fitxer informàtic] / Inès Ayats Xargay : [dirigit per: Montserrat Vilà]
Ayats Xargay, Inès


2008
Dirigida per: Vilà, Montserrat. Universitat de Girona, 2008
1 disc òptic (CD-ROM) (Treballs de pràcticum de Psicopedagogia
Treball de fi d'estudis.



Matèries: Psicologia ; Ciències de l'educació ; Infància
Àmbit:Roses
Cronologia:2008
Autors add.:Vilà Suñé, Montserrat (Dir.)
Localització: Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Setmana pedagògica de 1935 (i II) / Joan Solé i Bordes
Solé i Bordes, Joan


En: Olerdulae. Vilafranca del Penedès. Any XI, núm. 32 (desembre 1986), p. 15-18


Matèries: República espanyola II ; Congressos ; Ciències de l'educació ; Fonts documentals
Àmbit:Vilafranca del Penedès
Cronologia:1935
Accés: https://trencadis.diba.cat/Trencadis/imgview/trencadis/diba136151/29?contentFlg=0 [Exemplar complet]
Localització: B. Torras i Bages (Vilafranca del Penedès); B. Manuel de Pedrolo (Sant Pere de Ribes)


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Setmana pedagògica de 1935 (I) / Joan Solé i Bordes
Solé i Bordes, Joan


En: Olerdulae. Vilafranca del Penedès. Any XI, núm. 31 (setembre 1986), p. 8-11
Notes.


Matèries: República espanyola II ; Fets del 6 d'octubre 1934 ; Congressos ; Ciències de l'educació ; Fonts documentals
Àmbit:Vilafranca del Penedès
Cronologia:1934; 1935
Accés: https://trencadis.diba.cat/Trencadis/imgview/trencadis/diba136151/28?contentFlg=0 [Exemplar complet]
Localització: B. Torras i Bages (Vilafranca del Penedès); B. Manuel de Pedrolo (Sant Pere de Ribes)


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
PAP D Bat La Serra : Programa d'Acompanyament a la Presa de Decisió dels alumnes de segon de Batxillerat de l'Institut La Serra [Fitxer informàtic] / Alba Rodríguez Pujol
Rodríguez Pujol, Alba


2016
Dirigida per: Figuera Gazo, Pilar. Universitat de Barcelona. Facultat d'Educació, 2016
1 recurs electrònic
Treball de final de grau.


Matèries: Ciències de l'educació ; Escoles secundàries ; Ensenyament secundari ; Aplicacions informàtiques
Matèries:IES la Serra de Mollerussa
Àmbit:Mollerussa
Cronologia:2016
Autors add.:Figuera Gazo, Pilar (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2445/104129


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 173
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Dones, educació i treball / Leonor Serrano ; Ma. del Carmen Agulló (ed.) ; traducció del castellà: Anna Turró
Serrano, Leonor


Vic : Eumo Editorial : Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, 2019
211 p. ; 22 cm (Textos pedagògics, 52) 
ISBN 9788497666886

Leonor Serrano (1890-1942) va ser mestra, inspectora d'educació, advocada i escriptora. Era, a més, una dona marcada per les dicotomies: nascuda a Castella, va viure i treballar a Catalunya; de família de classe obrera, va passar a formar part de la burgesia intel·lectual i va exercir tasques fins aleshores reservades als homes. El compromís amb el pensament socialista i feminista es fa palès en la seva activitat pedagògica, que abasta des de l'educació infantil fins a la formació de les persones adultes. Aquest volum aplega cinc textos, traduïts per primera vegada al català, que mostren les principals preocupacions de l'autora: el treball i l'educació de les dones i una pedagogia de caràcter social. La modernitat del pensament de Serrano s'evidencia en les referències constants a la coeducació, la cooperació, el treball com a eix metodològic, la formació al llarg de la vida o la motivació per a l'aprenentatge. (Editorial).



Matèries: Educació ; Dona ; Treball de la dona ; Moviment feminista ; Ciències de l'educació ; Pedagogues ; Biografia
Matèries: Serrano, Leonor (1890-1942)
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:[1890 - 1942]
Autors add.:Agulló Díaz, M. del Carmen (Ed.) ; Turró i Armengol, Anna (Trad.)
Autors add.:Universitat de Vic
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Per una educació intercultural / Xavier Besalú i Costa
Besalú i Costa, Xavier


En: Estudi General. Girona, núm. 12 (1992) , p. 131-142
Número monogràfic: Noves perspectives en ciències de l'educació. Notes a peu de pàgina. Bibliografia.


Matèries: Ciències de l'educació ; Interculturalitat
Àmbit:Alt Empordà ; Catalunya
Cronologia:1992
Accés: https://www.raco.cat/index.php/EstudiGral/article/view/43686
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); B. Abadia de Montserrat; Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; Biblioteca Borja (URL); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Apunts sobre l'organització de la recerca educativa a Catalunya. Una proposta / M. Carme Vidal i Xifré
Vidal Xifré, M. Carme


En: Estudi General. Girona, núm. 12 (1992) , p. 175-184
Número monogràfic: Noves perspectives en ciències de l'educació. Notes a peu de pàgina. Bibliografia.


Matèries: Ciències de l'educació ; Investigació científica
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1992
Accés: https://www.raco.cat/index.php/EstudiGral/article/view/43690
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); B. Abadia de Montserrat; Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; Biblioteca Borja (URL); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
En Jaume Botey educador : una mirada personal / Rosa Maria Pujol Vilallonga
Pujol Vilallonga, Rosa Maria


En: Quaderns d'estudi : Centre d'Estudis de l'Hospitalet. L'Hospitalet de Llobregat, núm. 33 (desembre 2019), p. 117-129
Número homenatge a Jaume Botey i Vallès. Resums en català, castellà i anglès.

Seguint el criteri personal de l'autora i en base al seu coneixement directe d'en Jaume Botey com a formador de mestres i educadors socials, l'article repassa algunes de les seves mirades sobre el fet educatiu. Des de la concepció d'en Jaume sobre l'alumnat i el professorat com a eixos centrals del procés educatiu s'apunten alguns dels seus objectius formatius a la universitat. Es planteja la seva manera personal d'acompanyar a les persones en el descobriment de la importància de lluitar per una educació no mercantilista, respectuosa amb les cultures locals i en base a un sentit crític de la realitat. Es parla de la seva visió de l'educació com un fet social, un fet històric, un fet polític, i un fet laic.


Matèries: Professors ; Escoles de mestres ; Formació de fomadors ; Ciències de l'educació
Matèries: Botey i Vallès, Jaume (1940-2018)
Matèries:Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Mestres
Àmbit:Hospitalet de Llobregat, l' ; Bellaterra - Cerdanyola del Vallès ; Catalunya
Cronologia:1975 - 2015
Accés: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsCELH/article/view/369113
https://www.celh.cat/sites/default/files/publicacions/pdf/article pujol.pdf
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Autònoma de Barcelona; Centre d'Estudis de l'Hospitalet de Llobregat; Biblioteca Central Tecla Sala (l'Hospitalet de Llobregat); B. Josep Janés (l'Hospitalet de Llobregat); UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Don Pedro Rosselló Blanc : el ilustre pedagogo gerundense / por Joaquín Pla Cargol
Pla i Cargol, Joaquim


En: Revista de Gerona. Girona, núm. 52 (1970) , p. 50-53 : il.


Matèries: Pedagogs ; Ciencies de l'educació ; Necrologia ; Organismes internacionals
Matèries:Oficina Internacional de l'Educació
Àmbit:Calonge i Sant Antoni ; Girona ; Ginebra - Suissa
Cronologia:1897 - 1970
Accés: https://www.raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/81106
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Història de la innovació als centres educatius de Mollet del Vallès / Trina Milan Vela
Milan Vela, Trina


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 269-273 : il. (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019).

A Mollet, l'educació sempre ha tingut escletxes brillants d'innovació. La història de l'educació a Mollet passa també per les activitats que, recollint el testimoni del Casal del Mestre, el Centre de Recursos ha anat desenvolupant des del 1986 fins a l'actualitat. A hores d'ara estem treballant amb robots i Twitter, en el seu moment vam iniciar els intercanvis amb Rivoli, i després amb Ravensburg, i sobretot hem estat al costat dels mestres i professors per ajudar-los a treballar amb el seu alumnat. El repte de l'educació és tan complex que tots necessitem ajuda externa per poder oferir la millor qualitat als nostres centres. En aquest escrit relatarem alguns exemples que s'han donat a la nostra ciutat i que formen part de la vida educativa molletana.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Innovació tecnològica ; Renovació pedagògica ; Recursos educatius ; Congressos ; Ciències de l'educació
Matèries:Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental II
Àmbit:Mollet del Vallès ; Vallès Oriental
Cronologia:1986 - 2019
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348726
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
VI Conversa i miting pedagògics a Tàrrega. Lleida 19 de juliol de 1907 / Carles Fusté Bonet; pròleg: Albert Llona Porredon
Fusté Bonet, Carles


En: Urtx : revista cultural de l'Urgell. Tàrrega, núm. 30 (2016) , p. 151-173 : il. (Documents
Inclou transcripció del llibre editat per les jornades. Abstracts en castellà i anglès.


Matèries: Congressos ; Ciències de l'educació ; Mestres ; Exposicions culturals ; Biblioteques circulants
Matèries:Conversa i Miting Pedagògic (6na : 1907 : Tàrrega)
Àmbit:Tàrrega ; Urgell ; Segarra
Cronologia:1907
Autors add.:Llona i Porredon, Albert (Pr.)
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Urtx/article/view/310344
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 173
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Alberto Bonet y su estudio sobre la conciencia moral del niño (1927) : a propósito de los primeros trabajos sobre la educación moral en la Universidad de Barcelona = Alberto Bonet and his study on the moral conscience of the child (1927) : A propos of the first works on moral education at the University of Barcelona / Montserrat Payà Sánchez, Conrad Vilanou Torrado
Payá Sánchez, Montserrat


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 35 (2016) , p. 237-269 (Estudios
Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.

En aquest treball els autors presenten una anàlisi històrica de la tradició filosòfica catalana (Ramón Martí de Eixalá, Francisco J. Llorens Barba, Tomás Carreras Artau, etc.) que es caracteritza per una filosofia de la consciència, d'innegables conseqüències educatives. Si a Madrid va triomfar el krausisme, a Catalunya es va aclimatar l'escola del sentit comú que destaca la consciència tant en l'ordre del coneixement com en la praxi moral. L'arribada de Tomás Carreras Artau a la càtedra d'Ètica de la Universitat de Barcelona en 1912 va propiciar l'aparició d'un Seminari, entre els treballs del qual sobresurt el llibre d'Alberto Bonet -futur dirigent de l'Acció Catòlica Espanyola- sobre la consciència moral del nen (1927). A pesar que aquest Seminari d'Ètica va quedar una miqueta arraconat pel Seminari de Pedagogia que va obrir Joaquín Xirau el 1930, la veritat és que el magisteri d'Alejandro Sanvisens -el deixeble predilecte de Tomás Carreras Artau- va permetre la configuració d'una pedagogia de la consciència que es troba a la base dels estudis sobre educació moral generats a la Universitat de Barcelona, a l'abric del GREM (Grup de Recerca en Educació Moral), fundat en 1988.


Matèries: Filosofia ; Infància ; Educació cívica i moral ; Etica ; Ciències de l'educació ; Universitats ; Professors
Matèries: Bonet, Alberto ; Carreras i Artau, Tomàs
Matèries:Universitat de Barcelona
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[1912 - 1930]
Autors add.:Vilanou Torrano, Conrad
Accés: http://dx.doi.org/10.14201/hedu201635237269
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 9
ir a la página                      

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3