L'Impacte del Túnel i Autovia de Vallvidrera en el territori: un exemple de Geografia Aplicada / Manuel de Miró Orell, Antoni F. Tulla Pujol
Miró i Orell, Manuel deEn:
Documents d'Anàlisi Geogràfica. Bellaterra, núm. 8-9 (1986) , p. 39-70 : gràf.
Bibliografia. Notes. Resum en castellà, anglès i francès.
En aquesta investigació, realitzada per l'Institut d'Estudis Metropolitans de Barcelona, s'analitza l'impacte que representaria la construcció del Túnel de Vallvidrera i l'Autopista a Terrassa, així com les connexions necessàries amb la trama urbana de la ciutat de Barcelona i la xarxa bàsica entre les poblacions de la comarca del Vallès Occidental. L'obstacle a superar és la serra de Collserola que forma part de la Serralada Litoral catalana. Aquesta darrera s'ha considerat com una barrera al creixement urbà de la ciutat de Barcelona, però al mateix temps ha donat lloc a una gran àrea verda que pot considerar-se el parc més important de l'àrea metropolitana de Barcelona. En aquest article s'hi consideren dos aspectes bàsics: el paper que pot representar aquesta nova infraestructura en la xarxa viària bàsica de Catalunya i els impactes mediambientals directes i indirectes del seu traçat. De l'estudi es desprèn que és necessari millorar la connectivitat interna de l'àrea metropolitana de Barcelona en la zona sud-oest de la Serra de Collserola, i que per tant pot ésser desitjable la construcció d'un túnel i algun tipus de via ràpida.