Les Competències bàsiques d'ocupabilitat: visió de present i de futur^zuna experiència a Mollet del Vallès / Laura Arnau Sabatés, Josefina Sala Rosa, Aida Urrea Monclús
Arnau Sabatés, LauraEn:
Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 309-315 (
Monogràfic)
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Referències bibliogràfiques.
Actualment molts joves tenen dificultats per accedir i mantenir una feina degut en bona part a la situació de crisi econòmica. Les competències d'ocupabilitat han emergit com una prioritat en l'agenda política i es valoren com una estratègia per facilitar l'accés del joves a una feina i augmentar les possibilitats de tenir una inserció laboral activa, independentment de l'àmbit o sector professional. A l'article es presenta una definició de les competències d'ocupabilitat i quines competències hi ha a partir dels model IARS: autoorganització, construcció del projecte professional, presa de decisions i resolució de problemes, treball en equip, comunicació, perseverança, flexibilitat, responsabilitat i coresponsabilitat. Al mateix temps, s'explica com es desenvolupen i com intervenir educativament per millorar-les. Finalment, es presenta l'experiència d'aplicació d'algunes estratègies de millora de l'ocupabilitat a diferents centres educatius de Mollet durant l'any 2015 i s'exposen algunes conclusions i recomanacions.