português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
PRAT FORGA, JOSEP MARIA []
References found:
Showing:
1 .. 8   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Las Romerías, oportunidad turística y relaciones sociales entre locales y visitantes. El caso de la Cerdanya en Cataluña / José María Prat Forga, Gemma Cànoves Valiente
Prat Forga, Josep Maria


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 41 (Enero-junio) , p. 575-589
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 2 pàgines en anglès.

En els aquests últims anys s'estan desenvolupant noves activitats al voltant del turisme cultural-religiós amb l'objectiu de donar a conèixer i mantenir viu el folklore propi de les generacions passades. Entre aquests fenòmens històric-culturals i turístics estan els romiatges. Es tracta d'excursions en grup, generalment a peu, a ermites i santuaris on, a més de les activitats purament religioses, també s'aprofita per realitzar altres actes festius vinculats amb les tradicions del lloc. D'aquesta manera, amb els romiatges, alguns llocs religiosos als territoris d'interior s'han convertit en punts de trobada entre els turistes i la població local, amb una triple funció: revaloritzar el patrimoni local, atreure visitants i ser lloc de trobada entre la comunitat local i els turistes. En aquest treball, a partir de documentació i estadístiques sobre el tema i d'entrevistes a participants, s'ha analitzat el cas dels romiatges en la Cerdanya espanyola (els anomenats "aplecs"), i s'ha confirmat que es tracta d'uns esdeveniments populars que permeten revaloritzar turísticament el territori, ajudant a reafirmar la identitat local, conservant el patrimoni material i immaterial i afavorint les relacions socials entre gent amb diferents interessos i motivacions.


Matèries: Turisme cultural ; Pelegrinatge ; Aplecs ; Santuaris ; Ermites ; Festes religioses ; Festes populars ; Enquestes
Àmbit:Cerdanya
Cronologia:2016 - 2018
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.41.327161
http://revistas.um.es/turismo/article/view/327161/229121 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Una Anàlisi demogràfica de la Cerdanya al prier quart del segle XVIII : el cas de Prats i Sansor / Josep Maria Prat Forga
Prat Forga, Josep Maria


En: Ker : Revista científica de l'associació Grup de Recerca de Cerdanya. Puigcerdà, núm. 11 (octubre 2017), p. 48-56 : il. graf.
Bibliografia i notes.


Matèries: Demografia ; Població ; Dades estadístiques
Àmbit:Prats i Sansor ; Cerdanya
Cronologia:1497; 1515; 1553; 1717; 1787
Accés: http://www.recercacerdanya.org/fitxers/ker/ker11.pdf [Exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Análisis de la motivación y satisfacción en las visitas al Museo de Historia de los Judíos (Girona) / Jose Maria Prat Forga, Gemma Cànoves Valiente
Prat Forga, Josep Maria


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 2 (2017) , p. 375-389 : graf.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

El turisme cultural ajuda a la conservació dels recursos patrimonials als territoris d'interior i a les ciutats, a més de satisfer les noves demandes dels turistes. El present treball realitza una primera aproximació a l'anàlisi de les motivacions en l'elecció d'una destinació cultural-religiós. El cas presentat és el Museu de la Història dels Jueus de Girona (Espanya), on amb dades estadístiques i una enquesta es confirma que aquests visitants, sense diferències significatives segons el seu lloc de procedència, concedeixen una importància primordial al factor cultural per sobre de qualsevol altra consideració. A més, es comparen aquests resultats amb els de el barri jueu de Tarassona (Saragossa) i es conclou que en tots dos casos ens trobem davant un turisme el consum del qual sol proporcionar una alta satisfacció als seus usuaris, la qual cosa redunda en la repetició de la visita i la prescripció de la destinació.


Matèries: Patrimoni cultural ; Turisme cultural ; Museus d'història ; Museus especialitzats ; Jueus ; Aljama ; Enquestes ; Dades estadístiques
Matèries:Museu d'Història dels Jueus de Girona
Àmbit:Girona ; Tarazona - Saragossa
Cronologia:2007 - 2014
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://www.pasosonline.org/es/lectores/ultimo-numero/1058-1


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Dinámica relacional y los festivales de música en los destinos turísticos de litoral : el caso del Alt Empordà - España / José María Prat Forga, Gemma Cànoves
Prat Forga, Josep Maria


En: Estudios y perspectivas en turismo. Buenos Aires (Argentina). Vol. 23, núm. 1 (Enero 2014), p. 81-100 : gràf.
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.

El coneixement dels actors involucrats en el desenvolupament del turisme cultural és bàsic per a la gestió activa del seu desenvolupament, tenint una importància especial en les estratègies per adaptar els nous productes turístics al context actual. En aquest article s'analitzen les relacions socials establertes entre els actors involucrats amb els festivals de música d'estiu en les destinacions de litoral, aplicant una metodologia i unes tècniques de recerca basades en l'anàlisi estructural de les relacions i en el contingut d'aquestes relacions, amb l'objectiu de confirmar, primer, que en general hi ha una relació directa entre la dinàmica relacional generada en aquestes xarxes i el grau de desenvolupament d'aquests festivals; segon, que no obstant això algunes xarxes amb semblant dinàmica relacional poden generar diferent grau de desenvolupament segons el tipus d'actors que estiguin involucrats en les mateixes. Per a això s'ha realitzat una anàlisi de les xarxes socials mitjançant Ucinet 6, focalitzat en tres dels festivals que es programen cada estiu a la comarca de l'Alt Empordà, a Girona (Espanya); el que ha permès comprovar que en general existeix una relació directa entre la dinàmica relacional generada per les xarxes socials existents al voltant d'aquests esdeveniments i el seu grau de desenvolupament, i que encara que la dinàmica relacional present en dues xarxes diferents sigui semblant, el grau de desenvolupament pot ser diferent segons el tipus d'actors involucrats en elles.


Matèries: Festivals de música ; Gestió cultural ; Turisme cultural ; Xarxes socials
Àmbit:Alt Empordà
Cronologia:1980 - 2010
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://www.estudiosenturismo.com.ar/PDF/V23/N01/v23n1a05.pdf
Localització: Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Desarrollo territorial del turismo industrial en Cataluña (1980-2010) / José María Prat Forga
Prat Forga, Josep Maria


En: Estudios y perspectivas en turismo. Buenos Aires (Argentina). Vol. 21, núm. 5 (Septiembre 2012), p. 1173-1189 : map.; gràf.
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.

En l'actual context mundial amb un turisme globalitzat, uns mitjans de transport cada vegada més barats, un ús massiu d'Internet i uns turistes més experimentats i amb majors necessitats de disposar de productes personalitzats, les destinacions turístiques busquen noves ofertes per satisfer la creixent demanda. Una d'elles és el turisme industrial basat en la posada en valor turístic del patrimoni industrial d'un territori. En aquest treball es presenta l'evolució espacial d'aquest tipus de turisme a Catalunya en els últims trenta anys (1980-2010), una de les comunitats autònomes espanyoles més industrialitzades, i es compara amb el desenvolupament urbà proposat en el model de Friedmann a partir d'una sèrie de fonts externes de dades estadístiques, confirmant-se que tots dos segueixen una evolució territorial semblant el que pot servir si en el futur altres recerques similars ho confirmen, perquè aquest model pogués aplicar-se en les polítiques de desenvolupament d'aquest turisme en altres destinacions en els quals actualment encara es troba en una fase més embrionària.


Matèries: Patrimoni històric i artístic ; Patrimoni cultural ; Fàbriques ; Política turística ; Turisme cultural
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1980 - 2010
Accés: http://www.estudiosenturismo.com.ar/PDF/V21/N05/v21n5a06.pdf
Localització: Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Conocimiento del grado de utilidad percibido por los profesionales de los establecimientos de turismo rural sobre las webs de descuento. El caso del Pirineo catalán / Josep M. Prat Forga
Prat Forga, Josep Maria


En: Ager : revista de estudios sobre despoblación y desarrollo rural = journal of depopulation and rural development studies. Zaragoza, núm. 17 (2014) , p. 9-34
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

Amb l'actual crisi econòmica, i aprofitant l'ús massiu d'Internet, el procés de selecció d'un establiment de turisme rural és cada vegada més detallat, per la qual cosa els potencials turistes entren freqüentment a les webs de descompte per informar-se i reservar l'allotjament més adequat. No obstant això, no coneixem amb suficient profunditat quin és l'opinió dels propietaris i gestors d'aquests establiments sobre aquest mitjà. Per això, el present treball analitza les respostes d'aquest col·lectiu a una enquesta realitzada al Pirineu català, concloent-se que la majoria creu que és un mitjà útil, que afavoreix la publicitat del producte, però que encara són poc inclinats a emprar massivament aquest canal de compra col·lectiva. Aquesta tendència pot variar en els propers anys, especialment si entren en el negoci les noves generacions, la qual cosa provocarà un major desenvolupament del sector a les àrees rurals.


Matèries: Allotjaments turístics ; Turisme rural ; Tecnologies de la informació ; Internet ; Comercialització ; Arees de muntanya ; Dades estadístiques
Àmbit:Pirineu
Cronologia:[2000 - 2012]
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4868104
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Centralidad de las administraciones públicas en las redes sociales del turismo industrial. Una comparación entre el Bages-Berguedà y el Haut-Rhin / José María Prat Forga, Gemma Cànoves Valiente
Prat Forga, Josep Maria


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 11, núm. 4 (2013) , p. 513-524
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme cultural ; Patrimoni cultural ; Fàbriques ; Museus especialitzats ; Xarxes socials ; Viatges ; Política turística
Àmbit:Bages ; Berguedà ; Haut Rhin - França
Cronologia:[2012]
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://www.pasosonline.org/articulos/download/file?fid=57.639


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Nuevos planteamientos y nuevas motivaciones en la elección de destinos de turismo cultural-urbano homosexual : el Festival Circuit de Barcelona / el Festival Circuit de Barcelona
Prat Forga, Josep Maria


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 33 (Enero - Junio) , p. 311-344 : il. gràf.
Bibliografia. Resum en castellà i anglès.

Una de les ofertes del turisme urbà pansa per potenciar el seu turisme cultural i d'oci. Amb el turisme homosexual es presenta un conjunt de productes d'oci, recreatius i culturals per satisfer la demanda d'un col·lectiu amb unes particularitats soci-demogràfiques i econòmiques singulars. Aquí s'analitza el Festival Circuit de Barcelona, a partir d'una enquesta per conèixer els motius de la seva elecció, concloent-se que aquesta decisió, a més del perfil soci-demogràfic del turista, també obeeix a la interacció de diversos factors afectius i pragmàtics, les qualitats, oferta i imatge de la destinació i el consum de noves experiències.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Festivals de música ; Crisi econòmica ; Homosexualitat
Matèries:Festival Circuit Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2005 - 2012
Accés: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4650235
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3