português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
AYATS I ABEYA, JAUME []
References found:
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 2
go to page        


1 / 32
select
print

Bookmark and Share
Notícia de les flautes del "Baile de pastores" de l'illa de La Palma (Canàries) / Jaume Ayats Abeyà
Ayats i Abeyà, Jaume


En: 204618 Col·loquis del flabiol 2008. Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2009. p. 29-42 : il.


L'autor estudia la construcció i usos d'una tongue-duct flute localitzada en aquella illa, i apunta una interpretació de la lògica sonora i dels procediments musicals que la caracteritzen en relació amb la mescla del substrat africà amb els procediments de l'antiga música peninsular.



Matèries: Instruments musicals ; Música popular ; Tradicions populars ; Danses populars
Àmbit:Palma, la - Canàries
Cronologia:[1990 - 2008]
Localització:
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Col·loquis del flabiol 2008 / Jaume Aiats, [et al.] ; edició a cura de la Comissió de la Festa del Flabiol

Col·loquis del Flabiol (9è : 2008 : Arbúcies )


Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2009
75 p. : il., música ; 20 cm

Conté:
- 204619  Mitjans i Berga. Rafel. Els Flabiols dels Pops de Gaserans.
- 204620  Ayats i Abeyà. Jaume. Notícia de les flautes del "Baile de pastores" de l'illa de La Palma (Canàries).
- 204621  Mitjans i Berga. Rafel. La Orquesta estuvo acertadísima. Els flabiolaires en els materials folklòrics del Fons Balvey del Museu-Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu (MATBC).
- 204622  Etxekopar. Mixel. El Cant de belatxa. Una reflexió sobre la cultura a Zuberoa.


Matèries: Música popular ; Instruments musicals ; Flabiols ; Congressos ; Tradicions populars
Àmbit:Catalunya ; Arbúcies
Cronologia:2008
Autors add.:Ayats i Abeyà, Jaume
Autors add.:Ajuntament d'Arbúcies. Comissió de la Festa del Flabiol
Accés: https://www.raco.cat/index.php/ColFlab/issue/view/28715
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 32
select
print

Bookmark and Share
Josep Prims i Prat i el flabiol a dues mans / Jaume Ayats Abeyà, Rafel Mitjans Berga, Teresa Soler Llobet
Ayats i Abeyà, Jaume


En: 204601 Col·loquis del flabiol 2005. Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2006. p. 31-48 : il.


Josep Prims és un dels darrers flabiolaires a dues mans de la tradició oral. El treball recull les seves aportacions al coneixement d'aquesta modalitat de tocar, alguns aspectes de la seva biografia de flabiolaire i la transcripció de quinze peces del seu repertori, corresponents als balls de bastons dels Hostalets de Balenyà.



Matèries: Instruments musicals ; Música popular ; Tradicions populars ; Flabiols ; Músics ; Danses populars ; Ball de bastons
Matèries: Prims i Prat, Josep (1923-....)
Àmbit:Centelles ; Hostalets de Balenyà, els - Balenyà ; Catalunya
Cronologia:[1923 - 2005]
Autors add.:Mitjans i Berga, Rafel ; Soler Llobet, Teresa
Localització:
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Col·loquis del flabiol 2005 / Jaume Aiats, [et al.] ; edició a cura de la Comissió de la Festa del Flabiol

Col·loquis del Flabiol (6è : 2005 : Arbúcies )


Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2006
75 p. : il., música ; 20 cm
ISBN 8460640515

Conté:
- 204602  Salius. Jesús. El Flabiol a Sant Pere de Riudebitlles.
- 204603  Gayete Acero. Iris. Recull d'enregistraments de flauta-i-tambor.
- 204604  Ayats i Abeyà. Jaume. Josep Prims i Prat i el flabiol a dues mans.
- 204505   [Dossier de llegendes sobre el Montseny].
- 204606  Escandell Guasch. Jaume. Aproximació al conjunt flaüta-tambor de les illes Pitiüses.


Matèries: Música popular ; Instruments musicals ; Flabiols ; Congressos ; Tradicions populars
Àmbit:Catalunya ; Arbúcies
Cronologia:2005
Autors add.:Ayats i Abeyà, Jaume
Autors add.:Ajuntament d'Arbúcies. Comissió de la Festa del Flabiol
Accés: https://www.raco.cat/index.php/ColFlab/issue/view/28718
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 32
select
print

Bookmark and Share
Pràctiques polifòniques a tres veus dels flabiolaires de la tradició oral / Jaume Ayats Abeyà, Rafel Mitjans Berga, Teresa Soler Llobet
Ayats i Abeyà, Jaume


En: 204595 Col·loquis del flabiol 2004. Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2005. p. 21-31


Reconstrucció de la manera de produir les tres veus dels flabiolaires d'Arbúcies a partir d'informacions i interpretacions de Joan Clapés.



Matèries: Instruments musicals ; Música popular ; Tradicions populars ; Flabiols ; Músics
Matèries: Clapés i Gras, Joan (1907-2004)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[0000 - 2004]
Autors add.:Mitjans i Berga, Rafel ; Soler Llobet, Teresa
Localització:
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 32
select
print

Bookmark and Share
Com ho devien fer per tocar junts violí i flabiol en tonalitats còmodes / Jaume Ayats Abeyà, Marc Riera Albaigès, Santiago Pereira
Ayats i Abeyà, Jaume


En: 204590 Col·loquis del flabiol 2003. Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2004. p. 17-23 : il.


El relat d'una experiència reeixida d'acoblament de violí i flabiol sec serveix als autors per defensar que hi ha moltes combinacions instrumentals que el flabiol pot explorar i que li obririen nous terrenys musicals.



Matèries: Instruments musicals ; Música popular ; Tradicions populars ; Flabiols ; Músics
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[0000 - 2003]
Autors add.:Riera Albaigès, Marc ; Pereira, Santiago
Localització:
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 32
select
print

Bookmark and Share
Els "Forbiols" i altres instruments de canya de tradició popular al Baix Ter / Gianni Ginesi, Jaume Ayats Abeyà
Ginesi, Gianni


En: 204550 Col·loquis del flabiol. 2000-2001. Arbúcies : Ajuntament d'Arbúcies, 2001. p. 63-71

Bibliografia.

Part d'un treball de camp molt més ampli sobre "Les músiques del Baix Ter i el Montgrí", que ha aplegat nombroses tipologies d'objectes sonors de vent i fets amb canya. Els autors insisteixen en les circumstàncies d'ús i de transmissió.



Matèries: Instruments musicals ; Música popular ; Tradicions populars ; Flabiols
Àmbit:Baix Empordà
Cronologia:[0000 - 2001]
Autors add.:Ayats i Abeyà, Jaume
Localització:
Localització: B. Rafael Vilà Barnils (Arbúcies); B. Carles Rahola (Girona); B. Modest Salse i Camarasa (Hostalric)


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 32
select
print

Bookmark and Share
Cantallops : cançons de tradició oral [Enregistrament sonor] / producció artística: De Calaix ; recerca dels materials i documentació, idea original, textos i coordinació del projecte: Albert Campsolinas ; textos dels comentaris de les cançons: Jaume Ayats



Cantallops : Cantallops Acció Cultural, DL 2009
1 disc sonor (CD) (51 min, 15 s) : estèreo + 1 llibret
Els materials originals provenen de l'Arxiu de l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya.



Matèries: Música popular ; Cançons populars ; Documents sonors ; Tradicions populars
Àmbit:Cantallops
Cronologia:[0000 - 2009]
Autors add.:Campsolinas i Juanola, Albert (Ed.) ; Ayats i Abeyà, Jaume
Autors add.:Cantallops Acció Cultural ; De Calaix
Localització: B. Fages de Climent (Figueres)


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Dels Sants Màrtirs de Vic a Càstor i Pòl·lux. Notes per a un assaig d'antropologia regressiva / Jaume Ayats Abeyà
Ayats i Abeyà, Jaume


En: Ausa. Vic. vol. XXVII, núm. 178 (2016) , p. 811-837 : il.
Resums en català i anglès.

L'anàlisi dels patrons de la ciutat de Vic per etapes des del present envers el passat -història regressiva- permet observar com a cada moment refundacional de la ciutat s'han debatut els símbols divins que la representen. Una nova lectura de les narracions medievals i de les tradicions orals sobre els sants màrtirs Llucià i Marcià és el fonament d'una hipòtesi que, a partir dels símbols del foc i dels bessons, relaciona els sants cristians amb Càstor i Pòl·lux, possibles advocacions del Temple Romà d'Auso.


Matèries: Estudi antropològic ; Devoció als sants ; Sants ; Iconografia ; Fonts d'informació
Àmbit:Vic
Cronologia:[2016]
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Ausa/article/view/327429
Localització: Biblioteca Episcopal de Vic; B. Joan Triadú (Vic); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; B. Municipal de Manlleu BBVA; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Torelló (Torelló); B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; B. Caterina Figueras (Tona); B. Bac de Roda (Roda de Ter); B. Antoni Pladevall i Font (Taradell); B. Marquès de Remisa (Sant Hipòlit de Voltregà)


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Les Sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874) [Fitxer informàtic] / Anna Costal i Fornells ; directors: Jaume Ayats i Abeyà i Francesc Cortès i Mir
Costal i Fornells, Anna


[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
Dirigida per: Ayats i Abellà, Jaume; Cortès i Mir, Francesc. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia, 2014
1 recurs electrònic (523 p.)
ISBN 9788449045301

Al segle XIX neix un nou concepte de música popular, estretament relacionat amb el final de l'Antic Règim i amb l'obertura d'Europa i dels territoris colonials a diverses possibilitats econòmiques, polítiques, socials i culturals. Aquesta tesi estudia la importància que va tenir la música popular a Catalunya en l'època de construcció de les bases del nacionalisme ideològic, especialment entre la restauració dels Jocs Florals i el final de la Primera República a través d'un estudi de cas: les sardanes de Pep Ventura (1817-1875). La irrupció de la societat de l'espectacle va ser una veritable revolució, especialment a les grans metròpolis com París, Londres, Viena o Nova York. Però també es va produir en viles i ciutats més petites que, com Figueres, van tenir capacitat per urbanitzar espais a l'aire lliure, impulsar el mecenatge de les arts i de les ciències, construir un teatre públic i organitzar un teixit associatiu sòlid. Una conseqüència immediata d'aquest procés va ser l'increment de la demanda musical en l'àmbit públic i privat, que va consolidar l'ofici d'una generació d'intèrprets i de compositors nascuts en les primeres dècades del Vuit-cents. Pep Ventura -igual com Philippe Musard o Johann Strauss- va haver d'enfrontar-se a un món musical nou que, d'una banda, li permetia viure amb els avantatges de llibertat i d'autonomia de l'artista romàntic però que, de l'altra, l'obligava a dependre de l'aplaudiment d'un públic que cada vegada n'esperava més de l'intèrpret i de la seva capacitat de sorprendre. Les sardanes llargues de mitjan segle XIX contenen les característiques d'aquesta nova relació, trencant amb l'estructura musical i coreogràfica més previsible i monòtona de les sardanes d'Antic Règim: el músic-compositor guanya un espai per al lluïment, amb la inclusió d'una melodia significativa que els balladors poden identificar -cançons populars, temes d'òpera o sarsuela, himnes- alhora que, just després, el líder de la plaça pren la responsabilitat de finalitzar correctament el ball amb l'aplicació del nou sistema de comptar i repartir. A la dècada de 1860, a més de gaudir d'una gran rellevància social, les sardanes van incorporar elements de reivindicació ideològica, gràcies a la força visual, corporal i sonora que exercien en espais públics a l'aire lliure. A l'Empordà, durant el Sexenni Revolucionari, van esdevenir un manifest actiu de les tesis del republicanisme federal, incorporant cançons revolucionàries i provocant més d'un aldarull al crit de "Visca la República!". A Barcelona, Josep Anselm Clavé va ser el primer en interessar-se pel cant coral, els castells i les sardanes, tres expressions populars imaginades com un conjunt simbòlic de l'ideari republicà federal. Tanmateix, el catalanisme conservador, especialment a l'inici de la dècada de 1870, també va observar el potencial de les sardanes com a símbol, atribuint al ball i als instruments de plaça unes connotacions d'antiguitat que xocaven frontalment amb les sardanes bèl·liques de la Tercera Carlinada; o, encara més, amb les sardanes a ritme d'havanera del mateix Ventura, que podien vincular-se fàcilment amb l'inici, a Cuba, de la Guerra dels Deu Anys (1868-1878) -l'avantsala de la independència definitiva de la província d'ultramar. A final de segle XIX, per tant, el catalanisme conservador va haver d'absorbir i neutralitzar els emblemes dels republicans i transformar-los en símbols nacionals. No fer-ho hagués estat un error estratègic, el perill que en algun moment del Nou-cents el ball de les sardanes revifés l'esperit revolucionari. Per aquest motiu, el procés de construcció del mite de Pep Ventura va haver d'incloure, necessàriament, una depuració de títols, com La Sonanbula, Quiéreme niña hermosa o El diablo en el poder.


Matèries: Tesis doctorals ; Música popular ; Sardana ; Danses populars ; Músics ; Biografia ; Catalanisme cultural
Matèries: Ventura i Casas, Josep Maria (1817-1875) ; Ventura, Pep
Àmbit:Catalunya ; Figueres
Cronologia:1859 - 1874
Autors add.:Ayats i Abeyà, Jaume (Dir.) ; Cortès i Mir, Francesc (Dir.)
Accés: http://www.tdx.cat/handle/10803/283433
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 32
select
print

Bookmark and Share
Les Cançons eròtiques o verdes : més enllà de la curiositat i el menysteniment / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


En: Caramella : revista de música i cultura popular. Reus, núm. 34 (gener-juny 2016), p. 26-29 : il. (Parlem de: sexe i cultura popular
Inclou annex amb la discografia.



Matèries: Cançons populars ; Música popular ; Tradicions populars ; Moralitat
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1800 - 1900]
Localització: UAB: Sibhil·la; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; B. Centre de Lectura de Reus; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 32
select
print

Bookmark and Share
Goigs de Pasqua : els Tranquils de l'Esclet, Cassà de la Selva [Enregistrament sonor] / Jaume Ayats, Gianni Gines
Ayats i Abeyà, Jaume


Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, 2016
1 CD (Fonoteca de Música Tradicional Catalana. Sèrie 1 : Documents testimonials-recerca, 5) 
ISBN 9788439394761

Els goigs de Pasqua era una activitat de recapte que tenia lloc durant aquesta època de l'any, on el cant era fonamental. La duien a terme homes joves (generalment adolescents o fadrins que encara no s'havien casat) que consistia en un recorregut per les cases dels veïnats per demanar aliments a canvi de cantar-los unes cançons pròpies de l'ocasió. Aquests cants permeten reconstruir un imaginari religiós popular ampli i diversificat: els goigs dels sants rellevants de la comarca, els cants de la devoció mariana i també els que presenten elements profans, tot i que força coincidents amb la moral catòlica. El CD recull 18 cançons interpretades pel grup Els Tranquils d'Esclet, de Cassà de la Selva (Gironès), el grup sobre el que es basà la recerca de l'Inventari del Patrimoni Etnològic de Catalunya Els caramellaires de Cassà de la Selva, realitzada per Jaume Ayats i Gianni Ginesi l'any 2002. (Editorial).



Matèries: Goigs ; Devoció mariana ; Devoció als sants ; Música popular ; Documents sonors ; Tradicions populars ; Festes religioses
Àmbit:Cassà de la Selva
Cronologia:[2016]
Autors add.:Gines, Gianni
Autors add.:Tranquils d'Esclet, Els ; Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 32
select
print

Bookmark and Share
Els Segadors : de cançó eròtica a himne nacional / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


Barcelona : L'Avenç, 2011
253 p. : música ; 24 cm + 1 disc òptic (CD-Audio) (Història
Bibliografia. Índex.
ISBN 9788488839541

La història social i emotiva del país es pot seguir a través del cant d'Els Segadors. Perquè cantar junts no és només brandar un símbol, sinó viure col·lectivament la metàfora. El llibre ressegueix els processos de transformació que han dut una cançó popular a ocupar el lloc d'himne nacional. Inclou un CD amb diferents versions de totes èpoques i estils. (Editorial).



Matèries: Himne dels Segadors ; Cançons populars ; Himnes ; Música ; Interpretacions musicals
Matèries: Verdaguer i Santaló, Jacint (1845-1902)
Matèries:Orfeó Català
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1640 - 2011]
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 32
select
print

Bookmark and Share
Los Cantadors : cants religiosos de tradició oral de les Garrigues, el Segrià, la Noguera, el Pla d'Urgell i l'Urgell / Amàlia Atmetlló, Ester G. Llop, Jaume Ayats
Atmetlló Folguera, Amàlia


Barcelona : Rafael Dalmau, 2015
126 p. : il. ; 20 cm + 1 disc sonor (CD) (Toc de gralla, 4) 
Bibliografia.
ISBN 9788423208159

El llibre, acompanyat d'un CD, recull la recerca feta a una cinquantena de pobles sobre la memòria dels cants religiosos, de les ocasions i de les emocions que els donaven sentit i força. Alguns cants i ocasions han perviscut, no sense transformacions i adequacions. En altres pobles, els testimonis encara són nombrosos i la força del record és prou rellevant per a poder-ne precisa els detalls i per a recollir-ne un bon nombre d'interpretacions, a més d'alguns enregistraments recuperats de la dècada del 1960.



Matèries: Música popular ; Tradicions populars
Àmbit:Garrigues ; Segrià ; Noguera ; Pla d'Urgell ; Urgell
Cronologia:[0000 - 2015]
Autors add.:Garcia Llop, Ester ; Ayats i Abeyà, Jaume
Localització: Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Les cançons i la construcció de la memòria / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


En: Ausa. Vic. vol. XXVI, núm. 171 (2013) , p. 196-211 : il.
Número monogràfic en commemoració dels 30 anys de la fundació del Grup de Recerca Folklòrica d'Osona. Referències bibliogràfiques. Resum en català i anglès.

Les cançons narratives i les balades s'han mostrat socialment importants en els estudis del Grup de Recerca Folklòrica d'Osona. L'observació de com els cantadors articulaven la memòria, la capacitat recreativa i l'imaginari musical entorn d'aquests gèneres permet formular una sèrie de reflexions comparatives entre "vells baladistes" i nous usos tecnològics. L'autor formula hipòtesis sobre la memòria flexible i la memòria fixada, i sobre com podem equiparar la memòria interna amb la memòria traslladada a dispositius tecnològics externs. Acaba amb els reptes que planteja el futur.


Matèries: Tradicions populars ; Cançons populars ; Músics ; Memòria històrica ; Centres d'estudis locals
Matèries:Grup de Recerca Folklòrica d'Osona
Àmbit:Osona
Cronologia:[1983 - 2013]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Ausa/article/view/272786/361008
Localització: Biblioteca Episcopal de Vic; B. Joan Triadú (Vic); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; B. Municipal de Manlleu BBVA; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Torelló (Torelló); B. Centre de Lectura de Reus; Universitat de Girona; B. Caterina Figueras (Tona); B. Bac de Roda (Roda de Ter); B. Antoni Pladevall i Font (Taradell); B. Marquès de Remisa (Sant Hipòlit de Voltregà)


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 32
select
print

Bookmark and Share
Què canten els xiquets / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


En: Caramella : revista de música i cultura popular. Reus, núm. 28 (gener-juny 2013), p. 6-7 : il. (Món infantil i cultura popular
Notes.



Matèries: Cançons populars ; Cançons de Nadal ; Infància
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2013]
Localització: UAB: Sibhil·la; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; B. Centre de Lectura de Reus; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Tradicions altra vegada reinventades i neofolklore / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


En: Caramella : revista de música i cultura popular. Reus, núm. 25 (juliol-desembre 2011), p. 4-6 : il. (Tradició i Neofolklore


Matèries: Tradicions populars
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2011]
Accés: http://www.revistacaramella.cat/wp-content/uploads/2018/02/c25_ayats.pdf
Localització: UAB: Sibhil·la; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; B. Centre de Lectura de Reus; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 32
select
print
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


En: Recerca musicològica. Bellaterra, núm. 19 (2009) , p. 229-240 : il.
Referències bibliogràfiques. Inclou resums en català, castellà, francès i anglès.

Estudi d'un repertori de cançons de mitjan segle XVII i començament del XVIII, relacionat amb les guerres dels segles XVII i XVIII. Primerament, Els Segadors, el text del qual, provinent de l'oralitat, explica les malvestats de les tropes de Felip IV i del comte-duc d'Olivares en ocasió del Corpus de Sang (1640). Ayats ens presenta una altra versió d'aquesta cançó: N'han baixat tres segadors / d'aquí dalt de la muntanya., també provinent de l'oralitat i de la qual n'ofereix una melodia diferent. Relacionada amb la Guerra de Successió, una altra mostra important és el Cant des aucells quan arrivaren los vaxells davant de Barcelona y del desembarco de Carles III (que Déu guarde), servada en un full imprès de 1705. L'aportació de dades va acompanyada d'una important reflexió analítica i crítica sobre els materials objecte d'estudi.


Matèries: Guerra dels Segadors ; Guerra de Successió ; Música ; Himnes ; Cançons ; Simbologia política
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1640 - 1714]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/208634/277840
http://ddd.uab.cat/record/64345
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 32
select
print

Bookmark and Share
Els paranys del patrimoni cultural immaterial / Jaume Ayats
Ayats i Abeyà, Jaume


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 384 (novembre 2012), p. 6-7 : il. (Bitllets



Matèries: Tradicions populars ; Cultura ; Patrimoni cultural ; Política cultural
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2012]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 32
select
print

Bookmark and Share
Sardanes / Jaume Ayats, Anna Costal i Joaquim Rabaseda
Ayats i Abeyà, Jaume


Girona : Diputació de Girona : Fundació Caixa Girona, 2008
96 p. : il. ; 20 cm (Quaderns de la Revista de Girona, 142. Guies, 60) 
Bibliografia.
ISBN 9788496747432



Matèries: Sardana ; Música popular ; Danses populars ; Colles sardanistes ; Anecdotari
Àmbit:Girona, província ; Catalunya
Cronologia:[1870 - 2008]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 2
go to page        

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3