português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
SISTEMA EDUCATIU []
Referències trobades:
195   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 10
anar a la pàgina                        


1 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Institut Jaume Huguet (antiga Escola del Treball) a través de les lleis d'educació / Jordi Tuset Vallet
Tuset Vallet, Jordi


En: Quaderns de Vilaniu : miscel·lània de l'Alt Camp. Valls, núm. 68 (novembre 2015), p. 5-20 : il.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Escoles secundàries ; Commemoració ; Política educativa ; Legislació ; Sistema educatiu
Matèries:IES Jaume Huguet-Antiga Escola del Treball de Valls
Àmbit:Valls ; Espanya
Cronologia:1881 - 2015
Accés: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsVilaniu/article/view/310842
Localització: Biblioteca de Catalunya; Biblioteca Popular de Valls; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Col·legi de nens de Sant Joan les Fonts a principis d'aquesta centúria / Enric Mut i Remolà
Mut i Remolà, Enric


En: 147228 VI Assemblea d'Estudis sobre el Comtat de Besalú : ponències i comunicacions : Besalú : 1988. Besalú : Amics de Besalú, 1989. p. 185-193


Matèries: Centres d'ensenyament ; Escola pública ; Mestres ; Sistema educatiu ; Pla d'estudis ; Ensenyament en català
Matèries:Col·legi de Nens de Sant Joan les Fonts
Àmbit:Sant Joan les Fonts
Cronologia:1904 - 1907
Accés: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsAE/article/view/352362/443520
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Nacional de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Girona; Universitat de Girona; Universitat Ramon Llull; Fundació Bosch i Cardellach; B. Ramon Vidal (Besalú); B. Fages de Climent (Figueres); B. Carles Rahola (Girona); B. Marià Vayreda (Olot)


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 195
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Any zero de la Universitat : d'Autònoma a Central / per Francesc Vilanova i Vila-Abadal
Vilanova i Vila-Abadal, Francesc


En: Serra d'Or. Barcelona, núm. 711 (març 2019), p. 21-26 : il. (Fets i opinions



Matèries: Universitats ; Franquisme ; Primer franquisme ; Política educativa ; Sistema educatiu ; Ensenyament superior ; Depuracions polítiques
Matèries:Universitat de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1939 - 1943
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Educació a Mollet entre dos segles : de la Revolució Industrial a la II República (1845-1931) / Rosa Maria Securún
Securún i Fuster, Rosa Maria


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 41-63 : il. (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts.

L'objectiu d'aquest article és donar a conèixer la informació que hem trobat de com era l'escola a Mollet des que en tenim constatació escrita a mitjan del segle XIX fins a l'inici de la II República. He començat per fer un breu resum de la legislació i l'organització escolar a Catalunya per concretar, després, com es va desenvolupar aquestes aspectes a Mollet. Trobar les escoles que van existir, el lloc on estaven ubicades, les seves característiques, intentar conèixer què havien d'aprendre els infants i fer la recerca dels mestres que van treballar-hi no ha estat una feina fàcil.


Matèries: Edat contemporània ; Sistema educatiu ; Educació ; Política educativa ; Centres d'ensenyament ; Mestres
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:1845 - 1931
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348688
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Educació a Mollet durant la II República i la Guerra Civil (1931-1939) / Rosa Maria Securún
Securún i Fuster, Rosa Maria


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 65-86 : il. (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Notes a peu de pàgina. Bibliografia i fonts.

La II República va suposar en el camp de l'educació, com en molts altres aspectes, un trencament amb l'època anterior. La modernització del sistema educatiu va comportar l'adopció de nous mètodes d'ensenyament que posaven l'accent en l'aprenentatge i en el desenvolupament personal de l'infant. En una primera etapa, els principals esforços del govern van ser per escolaritzar tots els infants, dignificar les condicions en què es trobaven les escoles i els mestres i, en el cas de Catalunya, introduir la llengua catalana a l'ensenyament. També es van fer avenços molt importants en la laïcitat i en la coeducació de nens i nenes. A Mollet, van proliferar el nombre d'escoles públiques i privades i es va projectar la construcció de dos grups escolars modèlics. Però l'esclat de la Guerra Civil va obligar el Govern a afrontar nous problemes i es van aturar moltes de les transformacions que s'havien iniciat. Tot i això, l'educació no va deixar mai de ser una prioritat. La victòria franquista va acabar amb tots aquests avenços i va suposar un retorn al passat que el sistema educatiu ha trigat molts anys a superar.


Matèries: República espanyola II ; Guerra civil espanyola ; Sistema educatiu ; Educació ; Escolarització ; Reforma educativa ; Política educativa ; Centres d'ensenyament ; Mestres
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:1931 - 1939
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348689
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Educació a Mollet sota el franquisme (1939-1970) / M. Àngels Suárez González
Suárez i González, M. Àngels


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 119-164 : il. (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Notes a peu de pàgina. Bibliografia.

En aquest article intentem donar una visió del que ha estat la història de l'ensenyament a Mollet durant els trenta primers anys del franquisme, des del final de la Guerra Civil, al 1939, quan s'implanta la dictadura, fins al 1970, quan es dona un canvi significatiu en matèria d'educació amb la promulgació de la Llei general d'educació (LGE). Revisem quin va ser el sistema educatiu que va establir la dictadura, les característiques de l'ensenyament, l'evolució de l'oferta educativa a Mollet, tant privada com pública, i la problemàtica de l'escolarització.


Matèries: Franquisme ; Sistema educatiu ; Educació ; Política educativa ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:1939 - 1970
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348707
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Competències bàsiques d'ocupabilitat: visió de present i de futur^zuna experiència a Mollet del Vallès / Laura Arnau Sabatés, Josefina Sala Rosa, Aida Urrea Monclús
Arnau Sabatés, Laura


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 309-315 (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019). Referències bibliogràfiques.

Actualment molts joves tenen dificultats per accedir i mantenir una feina degut en bona part a la situació de crisi econòmica. Les competències d'ocupabilitat han emergit com una prioritat en l'agenda política i es valoren com una estratègia per facilitar l'accés del joves a una feina i augmentar les possibilitats de tenir una inserció laboral activa, independentment de l'àmbit o sector professional. A l'article es presenta una definició de les competències d'ocupabilitat i quines competències hi ha a partir dels model IARS: autoorganització, construcció del projecte professional, presa de decisions i resolució de problemes, treball en equip, comunicació, perseverança, flexibilitat, responsabilitat i coresponsabilitat. Al mateix temps, s'explica com es desenvolupen i com intervenir educativament per millorar-les. Finalment, es presenta l'experiència d'aplicació d'algunes estratègies de millora de l'ocupabilitat a diferents centres educatius de Mollet durant l'any 2015 i s'exposen algunes conclusions i recomanacions.


Matèries: Sistema educatiu ; Mercat de treball ; Joventut ; Inserció laboral ; Projectes ; Centres d'ensenyament
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:2015 - 2019
Autors add.:Sala Rosa, Josefina ; Urrea Monclús, Aida
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/348732
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Transformació educativa : necessitat social / Eduard Vallory
Vallory, Eduard


En: Notes. Mollet del Vallès, núm. 34 (2019) , p. 317-318 (Monogràfic
Número dedicat a: L'educació a Mollet. Una visió de 150 anys (1845-2019).

Aquest article resumeix la filosofia i les línies de treball d'Escola Nova 21, projecte que va centrar la conferència que l'autor, Eduard Vallory (Director d'Escola Nova 21 i president del Centre UNESCO de Catalunya), va oferir a Mollet el 5 de setembre de 2018 amb el títol "La transformació educativa: necessitat social", i que va suposar l'obertura de les Jornades sobre l'educació a Mollet organitzades pel Centre d'Estudis Molletans.


Matèries: Associacions educatives ; Projectes ; Renovació pedagògica ; Política educativa ; Sistema educatiu
Matèries:Escola Nova 21
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2016 - 2019
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Notes/article/view/349233
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Museu de Granollers (Àrea d'Història); Universitat de Girona; B. Can Pedrals (Granollers); Universitat de Lleida; B. Can Mulà (Mollet del Vallès); Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Biblio(a)teneu (Sant Fost de Campsentelles); Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Hemeroteca Municipal Josep Móra de Granollers); B. La Grua (Montmeló); Centre d'Estudis de Granollers; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 195
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Llengua occitana : una aproximació sociolingüística actualitzada vuit-cents anys dels fets de Muret / Aitor Carrera
Carrera Baiget, Aitor


En: Revista de Catalunya, Núm. 281 (gener-febrer-març 2013), p. 67-80



Matèries: Occità ; Aranès ; Sociolingüística ; Mitjans de comunicació ; Política lingüística ; Sistema educatiu
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2013]


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 195
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Seguiment i avaluació del procés de tractament de llengües en el sistema educatiu d'Aran / Joaquim Arenas i Sampera
Arenas i Sampera, Joaquim


2003
1 vol. ; 30 cm
Mecanoscrit inèdit.



Matèries: Aranès ; Llengua catalana ; Dades estadístiques ; Sociolingüística ; Sistema educatiu ; Ensenyament de llengües ; Enquestes ; Professors ; Estudiants
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2003]


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 195
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Aran : ua escòla entà un pòble / Joaquim Arenas e Sampera
Arenas i Sampera, Joaquim


[S.l.] : [Conselh Generau d'Aran], 2001
[31] p. ; 24 cm
A contracoberta: Conselh Generau d'Aran.
ISBN 8489940487



Matèries: Sistema educatiu ; Aranès ; Ensenyament de llengües
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2001]
Autors add.:Conselh Generau d'Aran


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Era Val d'Aran : una comunidad lingüística aislada / Francesc González i Planas
González i Planas, Francesc


En: Ianua, n. 2 (2001) , p. 76-88
Bibliografia. Inclou taules i gràfics.


Matèries: Aranès ; Normalització lingüística ; Dades estadístiques ; Sistema educatiu ; Legislació ; Mitjans de comunicació
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2001]
Accés: http://www.romaniaminor.net/ianua/Ianua02/02Ianua03.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Trilingual education in the Vall d'Aran : an analysis in terms of linguistic interdependence / by Jordi Suïls Subirà, Àngel Huguet Canalís and Xavier Lamuela Garcia
Suïls Subirà, Jordi


En: Noves SL (tardor 2001), p. 17-32
Bibliografia. Inclou taules i gràfics. Títol obtingut de la pantalla inicial. ambé disponible en català.


Matèries: Ensenyament de llengües ; Dades estadístiques ; Llengua catalana ; Llengua espanyola ; Aranès ; Sistema educatiu
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2001]
Autors add.:Huguet Canalís, Àngel ; Lamuela Garcia, Xavier
Accés: http://www.gencat.cat/llengua/noves/noves/hm01tardor/catalana/a_suils1_6.htm


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Tirar-nos pedres a la teulada : una reflexió sobre el funcionament del sistema universitari actual / Olga Cubells Bartolomé
Cubells Bartolomé, Olga


En: Lo Floc : revista del Centre d'Estudis Riudomencs Arnau de Palomar. Riudoms. Any XXX, núm. 190 (octubre-desembre 2009), p. 16-19 : il. (llengua


Matèries: Sistema educatiu ; Ensenyament superior ; Universitats
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2009]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/LoFloc/article/view/312274/402360
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; B. Pública de Tarragona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Ensenyament al Col·legi de les Monges durant la República / Elisabet Cros Torrents
Cros Torrents, Elisabet


En: Lo Floc : revista del Centre d'Estudis Riudomencs Arnau de Palomar. Riudoms. Any XXXIV, núm. 204 (abril-juny 2013), p. 12-17 : il. (El crestall
Notes.


Matèries: República espanyola II ; Sistema educatiu ; Escola religiosa ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament primari ; Memòries ; Infància
Matèries: Gili Aulès, Maria (1925-....)
Matèries:Col·legi del Sagrat Cor de Riudoms
Àmbit:Riudoms
Cronologia:[1931 - 1939]
Accés: http://www.raco.cat/index.php/LoFloc/article/view/314069/404181
Localització: Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner; B. Pública de Tarragona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Entrevista a Jaume Carbonell Sebarroja / Antoni Tort Bardolet, Anton Costa Rico
Tort i Bardolet, Antoni


En: Historia y Memoria de la Educación. La Laguna [Santa Cruz de Tenerife], núm. 3 (2016) , p. 321-354
Resums en castellà i anglès.


Matèries: Entrevistes ; Editors ; Periodistes ; Professors ; Pedagogs ; Revistes ; Ciències de l'educació ; Sistema educatiu
Matèries: Carbonell i Sebarroja, Jaume (1947-....)
Matèries:Cuadernos de Pedagogia
Àmbit:Barcelona ; Catalunya ; Espanya
Cronologia:1947 - 2016
Autors add.:Costa Rico, Anton
Accés: http://dx.doi.org/10.5944/hme.3.2016.15893


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 195
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Els Orígens de la xarxa escolar de Mataró : (1808-1868) / [ressenya de:] Jaume Clarà i Arisa, Carles Riera i Fonts
Clarà i Arisa, Jaume


En: Modilianum : revista d'estudis del Moianès. Moià. Volum IX, núm. 48 (1er semestre 2013), p. 95 (Notícies bibliogràfiques
Ressenya de:
- Gurrera i Lluch, Montserrat. Els Orígens de la xarxa escolar de Mataró : (1808-1868) / Montserrat Gurrera i Lluch. Mataró : Caixa d'Estalvis Laietana, 2012 (Premi Iluro 2011)



Matèries: Ressenyes ; Educació ; Centres d'ensenyament ; Sistema educatiu ; Escola religiosa ; Escola pública
Àmbit:Mataró
Cronologia:1808 - 1868
Autors add.:Riera i Fonts, Carles
Localització: UAB: Humanitats; Universitat de Barcelona; UAB: Sibhil·la; Universitat Rovira i Virgili; Biblioteca de Moià; Biblioteca de Catalunya; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El problema de l'escolarització durant la II República i el franquisme / M. Alba Vinyes i Cormina
Vinyes i Cormina, M. Alba


En: Arraona. Sabadell. 4a època, núm. 31 (2008) , p. 26-39 (Apunts d'història de l'ensenyament. Sabadell segle XX

En el període que s'estén des de la proclamació de la II República el 1931 fins a la fi del franquisme, l'any 1975, el món escolar sabadellenc reflecteix les vicissituds que la vida política, social i econòmica imprimeix en cada moment. És per això que el paper de l'escola varia substancialment d'una època a una altra i, encara més, no es pot parlar d'escola en singular, si no d'escoles, en plural, perquè cadascuna adopta una forma particular en funció del grup de poder que l'impulsa i del sector de població a qui va dirigida. L'objectiu d'aquest article és fer una pinzellada sobre l'evolució de l'escola en una ciutat paradigmàtica pel seu desenvolupament industrial com és Sabadell, tenint coma fil conductor la capacitar d'escolarització del sistema educatiu. En aquest sentit, s'intenta reflectir no només el conjunt de la societat que ha format part de l'escola, sinó també aquell col·lectiu que n'ha quedat al marge, sovint de manera silenciosa per qüestions d'origen social o geogràfic -entrem en el tema de la immigració, per exemple-, que amb la seva absència també ha escrit la història de l'escola.


Matèries: Educació ; Centres d'ensenyament ; Política educativa ; Sistema educatiu ; Escolarització ; República espanyola II ; Franquisme ; Societat urbana
Àmbit:Sabadell
Cronologia:1931 - 1975
Accés: http://www.raco.cat/index.php/Arraona/article/view/205121
Localització: Arxiu Històric de Sabadell; B. Can Puiggener (Sabadell); B. Vapor Badia (Sabadell); Universitat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La escuela en la nube / Bernat Puigtobella , Xavier Laudo , Tomàs Casals , [et al.]



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 88 (primavera 2013), p. 82-95 : il. (Dossier
L'article està també en català (p. 10) i anglès (p. 48).

La crisi de l'educació coincideix plenament amb una revolució tecnològica que està transformant l'ensenyament en tots els àmbits i cicles formatius, des de la primària fins ala universitat. Tant si parlem de la pissarra digital com de la tauleta o dels nous cursos massius online propis de l'e-learning, l'impuls de les TIC ha d'anar acompanyat d'una innovació pedagògica en què es recuperi el valor de l'atenció greument amenaçat pel bombardeig d'estímuls i distraccions. Ara més que mai, mestres, pares i alumnes s'han de retrobaren una nova complicitat que fins ara no tenien. "L'escola al núvol" és un recorregut pel desconcert de l'educació. Repassem els postulats de l'escola activa i el llegat pedagògic de Rosa Sensat, ens endinsem en els dilemes de l'ensenyament avui i fem projeccions de futur plenament integrades (o no) en la revolució del cloud computing.


Matèries: Educació ; Noves tecnologies ; Internet ; Política educativa ; Sistema educatiu
Àmbit:Barcelona ; Manresa ; Catalunya
Cronologia:[2013]
Autors add.:Puigtobella, Bernat ; Laudo, Xavier ; Casals, Tomàs
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm88baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 195
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Schools in the cloud / Bernat Puigtobella , Xavier Laudo , Tomàs Casals , [et al.]



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 88 (primavera 2013), p. 48-61 : il. (Dossier
L'article està també en català (p. 10) i castellà (p. 82).

La crisi de l'educació coincideix plenament amb una revolució tecnològica que està transformant l'ensenyament en tots els àmbits i cicles formatius, des de la primària fins ala universitat. Tant si parlem de la pissarra digital com de la tauleta o dels nous cursos massius online propis de l'e-learning, l'impuls de les TIC ha d'anar acompanyat d'una innovació pedagògica en què es recuperi el valor de l'atenció greument amenaçat pel bombardeig d'estímuls i distraccions. Ara més que mai, mestres, pares i alumnes s'han de retrobaren una nova complicitat que fins ara no tenien. "L'escola al núvol" és un recorregut pel desconcert de l'educació. Repassem els postulats de l'escola activa i el llegat pedagògic de Rosa Sensat, ens endinsem en els dilemes de l'ensenyament avui i fem projeccions de futur plenament integrades (o no) en la revolució del cloud computing.


Matèries: Educació ; Noves tecnologies ; Internet ; Política educativa ; Sistema educatiu
Àmbit:Barcelona ; Manresa ; Catalunya
Cronologia:[2013]
Autors add.:Puigtobella, Bernat ; Laudo, Xavier ; Casals, Tomàs
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm88baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 10
anar a la pàgina                        

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3