português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
PROMOCIO TURISTICA []
Referències trobades:
50   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 20   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 3
anar a la pàgina          


1 / 50
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Esdevenidor turístic de Catalunya : el I Congrés de Turisme de Catalunya, 1919 / Saida Palou Rubio
Palou Rubio, Saida


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 461 (octubre 2019), p. 52-57 : il. (Focus

El foment turístic va tenir una significativa rellevància a la vida política i sociocultural de principis del XX. La celebració de dos congressos de turisme a Catalunya (els anys 1919 i 1921), així com la tasca realitzada per la Sociedad de Atracción de Forasteros a la ciutat de Barcelona (1908-1936), demostren la rellevància d'aquest fenomen en la història del país. La celebració dels congressos de turisme posa de manifest la vitalitat d'un sector, la seva capacitat d'organització i mobilització social i una visió certament moderna de la indústria de forasters, que en aquells moments tot just estava despertant.



Matèries: Turisme ; Promoció turística ; Promoció de ciutats ; Associacions econòmiques ; Congressos ; Commemoració
Matèries:Societat d'Atracció de Forasters ; Congrés de Turisme de Catalunya (1r : 1919 : Barcelona)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1919
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Encuesta : 1 Opinión sobre la información turística de Gerona; 1. Ideas para el fomento del turismo; 3. Sugerencias para ofrecer al turismo un interés de carácter general / por Pedro Piferrer
Piferrer, Pedro


En: Revista de Gerona. Gerona, núm. 8 (1959) , p. 94-96


Matèries: Turisme ; Promoció turística ; Enquestes ; Clergues ; Regidors
Matèries: Calzada, José M. ; Vázquez Padrós, José ; Nicolazzi, José Mª
Àmbit:Girona
Cronologia:1959
Accés: https://www.raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/76973
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Empremta d'Antoni Gaudí al Berguedà / Aina Pi ; tutora: Isabel Roca Pagerols
Pi, Aina


En: L'Erol : revista cultural del Berguedà. Berga. Any 36, núm. 133 (tardor 2017), p. 68-69 : il. (Tribuna jove
Resum del treball de recerca de batxillerat. Institut Guillem de Berguedà.


Matèries: Treballs escolars ; Arquitectes ; Modernisme ; Parcs i jardins ; Promoció turística
Matèries: Gaudí i Cornet, Antoni (1852-1926)
Matèries:Jardins Artigas
Àmbit:Pobla de Lillet, la
Cronologia:[1905 - 1906]; 2017
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Erol/article/view/335541
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Institut Ramon Muntaner; B. Ramon Vinyes i Cluet (Berga); B. Guillem de Berguedà (Puig-reig)


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Boira Turística de Ponent : una nova experiència en el món del turisme / Irene Barón, Joan Yeguas
Barón, Irene


En: Mascançà : revista d'estudis del Pla d'Urgell. Mollerussa, núm. 8 (2017) , p. 17-23 : il. (Estudis
Resums en català i anglès.

Aquest article pretén descriure i analitzar la promoció turística de les terres de Lleida a través d'un element meteorològic que és propi de la zona geogràfi ca, la boira. Un símbol patriòtic ponentí que forma part del paisatge i defi neix el caràcter de les persones que hi habiten. Més enllà del tòpic, la boira s'usa com a excusa per conèixer el territori de la plana de Lleida. El cofoisme local no deixa veure que som un indret bastant desconegut per a la resta de Catalunya, per tant, la boira podria ser una manera de "crear marca" per tal que se'ns conegui més fàcilment.


Matèries: Fenòmens atmosfèrics ; Meteorologia ; Boira ; Turisme rural ; Turisme alternatiu ; Promoció turística ; Paisatge
Àmbit:Noguera ; Segarra ; Urgell ; Pla d'Urgell ; Garrigues ; Segrià
Cronologia:[2017]
Autors add.:Yeguas i Gassó, Joan
Autors add.:Jornades d'Estudis sobre el Pla d'Urgell (7s : 2016 : Bell-lloc d'Urgell )
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Mascanca/article/view/331417
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; B. Comarcal Jaume Vila (Mollerussa); Universitat de Girona; UAB: Sibhil·la; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
¿Que quieren los turistas de los museos? / Manuel Mosteiro
Mosteiro, Manuel


En: Capcorral : la revista del Museu Comarcal de Cervera. Cervera, núm. 10 (2014) , p. 25-28 : il. (Dossier. El Museu com a espectacle : Actes) 


Matèries: Museus especialitzats ; Turisme cultural ; Promoció turística
Matèries:Naut Viajes
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:2010 - 2011
Autors add.:Jornades Reviure el Patrimoni (9s : 2014 : Cervera )
Accés: http://www.museudecervera.cat/wp-content/uploads/2015/02/Capcorral-10.pdf [Exemplar complet]
Localització: B. Pública de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Procés de creació de la marca turística "Segrià, Terra de Ponent" / Montserrat Rocaginé, Rut Alba
Rocaginé, Montserrat


En: Shikar : Revista del Centre d'Estudis Comarcals del Segrià. [Lleida], núm. 4 (2017) , p. 20-24 : il. (Turisme
Notes i bibliografia. Resums en català i anglès.

La creació d'una marca turística és un procés apassionant de cerca de sentit territorial. L'objectiu és trobar la pulsió íntima d'un territori, reflexionar-hi i engendrar un eslògan comarcal que identifiqui un lloc tant geogràficament com a nivell de valors intrínsecs. Aquest procés de creació ha estat comunitari i transversal. El resultat és una marca fresca, humil, directa, honesta i que recull l'essència d'una comarca que estimem amb tot el cor.


Matèries: Turisme ; Promoció turística ; Disseny ; Participació ciutadana
Àmbit:Segrià
Cronologia:[2017]
Autors add.:Alba, Rut
Accés: http://raco.cat/index.php/Shikar/article/view/332619/423399
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Lleida; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca Ramon Berenguer IV (Almenar); Biblioteca Sant Bartomeu (Alpicat); B. Pública de Lleida; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Effects of the Internet use in the technical efficiency of the tourism sector : a case study of the hinterland regions of Catalonia / Albert Miró, Ángeles Pereira
Miró, Albert


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 3 (2017) , p. 561-577 : graf.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

L'ús i domini de les noves tecnologies és reconegut com una eina clau en l'adquisició d'avantatges competitius en tots els sectors. Concretament en el sector turístic, l'ús de pàgines web pot influir en la capacitat de les empreses d'arribar a nous mercats. L'objectiu d'aquest treball és analitzar la relació entre la utilització d'eines web per les empreses del sector turístic i els seus resultats econòmics. Amb tal motiu, s'analitza el nivell d'eficiència del sector hoteler i allotjaments turístics de la regió pirinenca de la Comunitat Autònoma de Catalunya. Per dur a terme l'estudi, s'ha seleccionat una mostra d'empreses a partir de la base de dades SABI de Van Dijk, centrada en les divisions administratives en el nord de Catalunya per al període 2011-2014. S'ha emprat el mètode no paramètric Data Envelopment Analysis (DEA), el test de normalitat Kolmogorov-Smirnov i el mètode de classificació d'arbres, que permeten predir el comportament de la variable depenent sobre la base de les variables independents. Els resultats obtinguts mostren l'existència d'una associació entre la utilització de noves tecnologies en les empreses i els seus resultats econòmics. Per contra, no hi ha associació positiva entre tenir pàgina web i eficiència tècnica.


Matèries: Turisme ; Allotjaments turístics ; Hotels ; Internet ; Webs ; Promoció turística
Àmbit:Val d'Aran ; Alta Ribagorça ; Pallars Jussà ; Pallars Sobirà ; Alt Urgell ; Cerdanya
Cronologia:2011 - 2014
Autors add.:Pereira, Ángeles
Accés: http://www.pasosonline.org/es/articulos/1089-x-2


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
"La Torre de l'Espanyol, cruïlla històrica entre l'Ebre i el Priorat", un projecte per a la dinamització econòmica i social de la població / Carlos Brull Casadó (coord.) ; Eva Artal, Raül Aymí, M. Teresa Castelló, [et al.]



En: Miscel·lània del Centre d'Estudis Comarcal de la Ribera d'Ebre. Flix, núm. 26 (2016) , p. 13-54 : il. (Articles dedicats a la Torre de l'Espanyol
Resums en català, castellà i anglès.


Matèries: Patrimoni històric i artístic ; Patrimoni cultural ; Geologia ; Fauna ; Jaciments arqueològics ; Arquitectura popular ; Pedra seca ; Història general ; Turisme ; Promoció turística ; Projectes
Àmbit:Torre de l'Espanyol, la
Cronologia:[0000 - 2016]
Autors add.:Brull Casadó, Carlos (Dir.) ; Artal Rocamora, Eva ; Aymí i Cubells, Raül ; Castelló Bou, Teresa
Accés: http://www.raco.cat/index.php/MiscellaniaCERE/article/view/318571
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner; B. Artur Bladé i Desumvila (Flix); Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Imagen turística de Barcelona a través de las películas internacionales / Eugeni Osácar Marzal
Osácar Marzal, Eugeni


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 4 (2016) , p. 843-858
Bibliografia. Notes. Resums en castellà i anglès.

El món audiovisual i, com a conseqüència, les imatges, constitueixen un element clau del desenvolupament social, cultural i econòmic de les societats del segle XXI. Els espais reals transformats en localitzacions audiovisuals produeixen una influència, conscient o inconscient, que indueix a incorporar a l'imaginari personal de cadascun els llocs on es desenvolupen les seves produccions preferides. Aquest article és un dels últims resultats de la línia de recerca que duu a terme l'autor sobre turisme i cinema. L'objectiu principal és identificar, analitzar i valorar els espais reals de Barcelona que apareixen en les pel·lícules internacionals i comparar les seves similituds i diferències amb la imatge turística de Barcelona. El resultats s'han obtingut a partir d'una metodologia mixta: l'analític-descriptiva, pròpia de l'anàlisi de les produccions cinematogràfiques, i la hipotètic-deductiva vinculada al desenvolupament del concepte d'imatge, al costat de mètodes comparatius. Com a principal conclusió de l'estudi es pot remarcar la imatge positiva de Barcelona que transmeten majoritàriament les pel·lícules internacionals i que, a més, coincideix amb els principals atributs i valors del posicionament de la ciutat.


Matèries: Turisme cultural ; Turisme urbà ; Promoció turística ; Cinema ; Pel·lícules de cinema ; Documents audiovisuals
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1992 - 2016]
Accés: http://wwww.pasosonline.org/Publicados/14416/PS416_05.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Huella de San Ignacio de Loyola en Manresa, ¿otra oportunidad perdida para el turismo religioso? / Joan Carles Llurdés i Coit
Llurdés i Coit, Joan Carles


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 4 (2016) , p. 1041-1056
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.

Els intents de la ciutat de Manresa per aconseguir un millor posicionament turístic no han fructificat i segueix estancada en un estadi de desenvolupament turístic poc consolidat. L'última iniciativa plantejada pel seu ajuntament (projecte "Manresa 2022") pretén recuperar la figura de Sant Ignacio de Loyola aprofitant que en aquest any se celebrarà el V centenari de l'estada d'aquest personatge a la ciutat i que va anar aquí on va tenir les seves experiències místiques. No obstant això, a pesar que Manresa és centre de pelegrinatge de jesuïtes, això no s'ha traduït en un moviment turístic significatiu. En aquest text s'aborden les dificultats per fer que el turisme religiós es converteixi en un veritable motor econòmic i també en un instrument que contribueixi a la revitalització del patrimoni i regeneració de certs espais urbans.


Matèries: Turisme cultural ; Turisme urbà ; Promoció turística ; Sants ; Devoció als sants ; Patrimoni cultural ; Projectes
Matèries: Ignasi de Loiola, Sant (1491-1556)
Àmbit:Manresa
Cronologia:[2016]: 2022
Accés: http://wwww.pasosonline.org/Publicados/14416/PS416_17.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Minerva Pi / text i fotografies: Agustí Masip, Montse Mateos
Masip, Agustí


En: Lo ViOlí. Torroja del Priorat, núm. 19 (1r. semestre 2015), p. 16-19 : il. (Entrevista


Matèries: Entrevistes ; Escriptores ; Turisme ; Costums alimentaris ; Promoció turística
Matèries: Pi Arbonés, Minerva (1937-....)
Àmbit:Falset ; Priorat
Cronologia:1937 - 2015
Autors add.:Mateos, Montse
Accés: http://www.raco.cat/index.php/ViOli/article/view/302291
Localització: UAB: Sibhil·la; Institut Ramon Muntaner; Biblioteca de Catalunya; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Valorización del patrimonio forestal como recurso ecoturístico en zonas de montaña : el caso del Mig Pallars y el Parque Natural del Alt Pirineu (Pirineo de Lérida, Cataluña) / Xavier Basora Roca, Jordi Romero-Lengua, Xavier Sabaté i Rotés, [et al.]



En: Ager : revista de estudios sobre despoblación y desarrollo rural = journal of depopulation and rural development studies. Zaragoza, núm. 9 (2010) , p. 31-62 : map.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

Aquest article analitza com la valorització del patrimoni forestal com a recurs ecoturístico pot contribuir al desenvolupament d'una zona de muntanya, i investiga quins factors i agents poden intervenir en aquest procés. El cas d'estudi és la zona del Mig Pallars, una subcomarca al nord-oest del Pirineus lleidatà on a principis dels anys noranta es va desenvolupar un projecte de gestió forestal sostenible i promoció del turisme finançat per la Unió Europea (Programa LIFE). L'any 2003 es va declarar el Parc Natural del Alt Pirineu, que inclou la majoria del territori del Mig Pallars. Aquest cas ha permès descriure la importància que ha anat adquirint el ecoturismo en aquesta zona pirinenca gràcies a la seva promoció per part de l'administració local i comarcal, i del sector privat.


Matèries: Patrimoni Natural ; Boscos ; Aprofitament dels boscos ; Espais naturals ; Turisme ; Desenvolupament sostenible ; Promoció turística ; Política turística ; Arees de muntanya
Àmbit:Pirineu
Cronologia:[1987 - 2010 ]
Autors add.:Basora Roca, Xavier ; Romero-Lengua, Jordi ; Sabaté i Rotès, Xavier
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3759948
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 50
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
D'estada estiuenca a visita de caps de setmana. Evolució de l'activitat turística a la Vall de Camprodon / Ester Noguer i Juncà
Noguer i Juncà, Ester


En: Annals del Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès. Ripoll. 2013-2014 (novembre 2015), p. 121-147 : il. (Aportacions i estudis
Bibliografia. Resums en català i anglès.

L'activitat turística a la Vall de Camprodon té una llarga tradició, un fet que ha propiciat canvis urbanístics, socials, economics, físics...en el si de la contrada. El present article repassa l'evolució històrica del moviment turístic a la vall. En primer lloc, s'analitzan els moviemnts socials de l'estiueig i de l'excursionisme a la regi, des dels seus inicis fins al trencament brusc que suposà l'esclat de la Guerra Civil espanyola el 1936. I tot seguit, s'estudien els esdeveniments turístics que succeït a la contrada des dels darrers anys de la dàcada de 1940 fins a l'actualitat, com ara la fundació dek Centro de Iniciativas i Turismo de Camprodón y comarca, la construcció de l'estació d'esquí de Vallter 2000 o l'aprovació de la Carta del paisatge de la Vall de Camprodon.



Matèries: Turisme ; Estiueig ; Excursionisme ; Incidència del turisme ; Fonts documentals ; Política turística ; Promoció turística
Àmbit:Vall de Camprodon
Cronologia:[1880 - 2000]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Biblioteca de Catalunya; B. Carles Rahola (Girona); B. Lambert Mata (Ripoll); B. Municipal (Campdevànol); Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Patrimonios incómodos para la imagen que Barcelona ofrece al mundo / Ana Reventós Gil de Biedma
Reventós Gil de Biedma, Ana


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 5, núm. 3 (2007) , p. 287-305
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Promoció turística ; Promoció de ciutats ; Patrimoni cultural ; Política turística
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1992 - 2007]
Accés: http://www.pasosonline.org/Publicados/5307/PS020307.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Ciudad fingida. Representaciones y memorias de la Barcelona turística / Saida Palou Rubio
Palou i Rubio, Saida


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 4, núm. 1 (2006) , p. 13-28
Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Promoció turística ; Promoció de ciutats ; Turisme ; Comercialització ; Viatges
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1990 - 2006]
Accés: http://www.pasosonline.org/Publicados/4106/PS020106.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 50
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Humanización de las imágenes emitidas por la publicidad de los destinos turísticos monumentales : el caso de Girona / Núria Gali Espelt
Galí Espelt, Nuria


En: Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 3, núm. 2 (2005) , p. 273-281
Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Promoció turística ; Promoció de ciutats ; Guies turístiques ; Guies monumentals
Àmbit:Girona
Cronologia:[1800 - 2004]
Accés: http://www.pasosonline.org/Publicados/3205/PS060205.pdf


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 50
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Com promoure el turisme a la Segarra / Miquel Parramon i Camps
Parramon i Camps, Miquel


Hostafrancs : Fundació Jordi Cases i Llebot, 1996
213 p., [6] f. de làm. : il. col.; 30 cm



Matèries: Turisme ; Promoció turística ; Economia ; Patronats
Matèries:Patronat Comarcal de Turisme de la Segarra
Àmbit:Segarra
Cronologia:[1996]
Autors add.:Fundació Jordi Cases i Llebot
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 50
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Platja de La Pineda : un somni [Enregistrament de vídeo] / producció: AS Video



Vila-seca : Ajuntament de Vila-seca, 1991
1 videocasset (VHS) (ca. 20 min) : so, col. (Pal)
Imatges que reprodueixen les possibilitats d'oci de la platja de La Pineda.



Matèries: Platges ; Promoció turística
Àmbit:Pineda, la - Vila-seca
Cronologia:1991
Autors add.:
Localització: B. Pública de Vila-seca


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 50
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Plan Sectorial de Campamentos de Turismo de la Provincia de Tarragona / Centro de Estudios Técnicos Turísticos

Centro de Estudios Técnicos Turísticos : CETT.


Barcelona : Centro de Estudios Técnicos Turísticos, [1985?]
290 p. : plàn. ; 31 cm
A la coberta: Ministerio de Transportes, Turismo y Comunicaciones. Secretaria General de Turismo.



Matèries: Càmpings ; Política turística ; Promoció turística
Àmbit:Tarragona, província
Cronologia:1985
Localització: B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 50
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Plan de aprovechamiento de los recursos turísticos de los municipios no costeros de la provincia de Tarragona / Centro de Estudios Técnicos Turísticos

Centro de Estudios Técnicos Turísticos : CETT.


Barcelona : Centro de Estudios Técnicos Turísticos, [1982?]
243 p. : map. ; 31 cm



Matèries: Turisme ; Política turística ; Promoció turística
Àmbit:Tarragona, província
Cronologia:1982
Localització: B. Municipal (Gandesa)


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 3
anar a la pàgina          

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3