português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
CARRETERES []
References found:
419   [Refine the search]
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 21
go to page                         


1 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Història de dues carreteres / Diego López Bonillo
López Bonillo, Diego


En: Quaderns de Capafonts : revista de recerca i divulgació. Capafonts. Any X, núm. 21 (desembre 2012), p. 27-36: il.


Matèries: Xarxa viària ; Carreteres
Àmbit:Capafonts ; Prades, serra de
Cronologia:[1911 - 1933]
Accés: https://www.raco.cat/index.php/Capafonts/article/view/354372
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Pública de Tarragona


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Avaluació de la relació entre paràmetres de disseny de traçat viari i impacte territorial. El cas de la C-26 entre Berga i Ripoll [Fitxer informàtic] / Jordi Martínez Bigas ; [dirigit per: Francesc Magrinyà]
Martínez Bigas, Jordi


2011
Dirigida per: Magrinyà, Francesc. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori, 2011
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (E.T. d'Obres Públiques, especialitat en Construccions Civils, en Hidrologia i en Transports i Serveis Urbans).

L'objectiu del present treball és analitzar la relació entre paràmetres de disseny de traçat viari i impacte territorial. Per assolir aquest objectiu es realitzarà un estudi d'alternatives per un cas concret, la millora de la carretera C-26 entre Berga i Ripoll per augmentar-ne la velocitat de projecte.


Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Projectes
Àmbit:Ripoll ; Berga
Cronologia:[2011]
Autors add.:Magrinyà, Francesc (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/17612
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 419
select
print

Bookmark and Share
Variante de la C-151 en Ripoll / Alejandro Lago Esteban ; tutor: Lluís Mestres i Perpinyà
Lago Esteban, Alejandro


1998
Dirigida per: Mestres Perpinyà, Lluís. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 1998
7 vols. + 56 plàn.
Projecte de fi de carrera. Conté: 1, 1b i 1c. Memoria y anejos. 2 i 2b. Planos. 3. Pliego de condiciones. 4. Presupuesto.



Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Projectes
Àmbit:Ripoll
Cronologia:1998
Autors add.:Mestres Perpinyà, Lluís (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 419
select
print

Bookmark and Share
Millora intersecció N-152 - Ripoll / Departament de Política Territorial i Obres Públiques, GISA



Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Política Territorial i Obres Públiques : GISA, 1999
2 p. 1 fullet : il. ; 30 cm (Inauguracions
Abril 1999. Inclou descripció de l'obra, impacte ambiental i fitxa tècnica. Actuació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.



Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Obres públiques ; Inauguració
Àmbit:Ripoll
Cronologia:1999
Autors add.:Generalitat de Catalunya. Departament de Política Territorial i Obres Públiques ; GISA


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 419
select
print

Bookmark and Share
Inauguració de l'enllaç de la carretera N-152 amb la C-151 : Ronda del Mas d'en Bosch de Ripoll / Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Servei de Premsa



Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Política Territorial i Obres Públiques, 1997
5 f. ; 31 cm (Dossier de premsa, 107) 
Ripoll, 6 d'agost de 1997. Annex: Enllaç de la carretera N-152 amb la C-151 a Ripoll / Catalunya. Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Barcelona : el Departament, 1997. 2 f.: il. col.; 30 cm.



Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Obres públiques ; Inauguració
Àmbit:Ripoll
Cronologia:1997
Autors add.:Generalitat de Catalunya. Departament de Política Territorial i Obres Públiques


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 419
select
print

Bookmark and Share
Enllaç de la carretera N-152 amb la C-151 a Ripoll / Departament de Política Territorial i Obres Públiques, GISA



Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Política Territorial i Obres Públiques : GISA, 1997
4 p. 1 díptic : il. ; 30 cm (Inauguracions
Agost 1997. Inclou descripció de l'obra, impacte ambiental i fitxa tècnica. A la coberta: Generalitat de Catalunya. Actuació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.



Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Obres públiques ; Inauguració
Àmbit:Ripoll
Cronologia:1997
Autors add.:Generalitat de Catalunya. Departament de Política Territorial i Obres Públiques ; GISA


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 419
select
print

Bookmark and Share
Condicionament carretera N-152 : P.K. 95,062 al 97, 262 i P.K. 99,236 al 105,042 / Departament de Política Territorial i Obres Públiques



Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Política Territorial i Obres Públiques, 1993
6 p. 1 tríptic : il. ; 30 cm (Inauguracions
Desembre 1993. Inclou descripció de l'obra i dades tècniques. Actuació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.



Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Obres públiques
Àmbit:Ripoll
Cronologia:1993
Autors add.:Generalitat de Catalunya. Departament de Política Territorial i Obres Públiques


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Antiguas vías de comunicación en Besalú / Jaume Marqués Casanovas
Marquès i Casanovas, Jaume


En: 015752 I Assemblea d'Estudis sobre el Comtat de Besalú (1968) : Actes. [Besalú] : Amigos de Besalú y su Condado, DL 1972. p. 261-278 : il.

Apèndix.


Matèries: Transports i comunicacions ; Carreteres ; Camins
Àmbit:Besalú
Cronologia:[0000 - 1968]
Accés: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsAE/article/view/351964/445858
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Nacional de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Fundació Bosch i Cardellach; B. Carles Rahola (Girona); B. Abadia de Montserrat; Museu d'Història de Barcelona; B. Marià Vayreda (Olot); B. Ramon Vidal (Besalú)


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 419
select
print

Bookmark and Share
La Xarxa viària principal a les Garrigues (segles XI-XVIII) / Jacinto Bonales
Bonales Cortés, Jacinto


En: 186644 Mirades : XI Trobada d'Estudiosos de les Garrigues. L'Espluga Calba, 21 d'octubre de 2017. Les Borges Blanques : Centre d'Estudis de les Garrigues, 2018. p. 301-314
 (Història



Matèries: Infraestructures de transport ; Xarxa viària ; Edat mitjana ; Edat moderna ; Camins ; Carreteres
Àmbit:Garrigues
Cronologia:[1100 - 1800]
Localització: Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 419
select
print

Bookmark and Share
Barcelona regional : passat i present . Rondes Barcelona : present i futur / direcció: Josep Bohigas Arnau, Juan Carlos Montiel Díez ; coordinació: Bàrbara Pons Giner (Àrea d'Anàlisi i Estratègia Urbana), Ioanna Spanou



Barcelona : Ajuntament de Barcelona : Barcelona Regional, 2019
2 vols. : il. ; 21 cm, en estoig 21 * 16 cm
Conté: 1. Barcelona regional : passat i present. 2. Rondes Barcelona : present i futur.
ISBN 9788491561996 (volum 1)
ISBN 9788491562016 (volum 2)

"El primer volum, "Barcelona Regional Passat i Present 1993-2018", presenta un relat dels vint-i-cinc anys de trajectòria de la singular Agència de Desenvolupament Urbà a través dels projectes més rellevants que han transformat la ciutat i de les persones que ho han fet possible. El segon volum, "Rondes Barcelona Present i Futur", fa una reflexió sobre les rondes de Barcelona i el seu territori fronterer, que aprofita els inevitables i inajornables canvis en la mobilitat urbana per redefinir els projectes del futur de la ciutat metropolitana". (Editorial).



Matèries: Urbanisme ; Infraestructures de transport ; Xarxa viària ; Carreteres ; Desenvolupament urbà
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1993 - 2019]
Autors add.:Bohigas Arnau, Josep (Ed.) ; Montiel Díez, Juan Carlos (Ed.) ; Pons Giner, Bárbara (Dir.) ; Spanou, Ioanna (Dir.)
Autors add.:Ajuntament de Barcelona ; Barcelona Regional
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Anàlisi de la capacitat d'acollida del territori per a l'emplaçament d'una infraestructura lineal entre el nucli urbà d'Olot i l'enllaç a nivell de les carreteres N-260 i C-38 a Sant Joan de les Abadesses [Fitxer informàtic] / Marta Alías Hernández ; [dirigit per: M. Amparo Núñez Andrés]
Alías Hernández, Marta


2012
Dirigida per: Núñez Andrés, M. Amparo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica, 2012
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

En el camp de l'enginyeria civil és important usar els Sistemes d'Informació Geogràfica, en endavant SIG, i alhora determinar una metodologia per a la resolució de situacions que es plantegen com en el present projecte. Al ser una tasca on s'han de tenir en compte molts factors de diferent naturalesa és fa imprescindible l'ús dels SIG. Aquests són un tipus d'eina de treball molt potent que permet operar amb informació que per una banda és de tipus gràfica i per altre pot contenir una sèrie d'atributs. En el desenvolupament del present projecte s'utilitza concretament l'ArcGis9.2. El present projecte es basa en determinar amb la millor precisió possible la capacitat d'acollida del territori per a l'emplaçament d'una infraestructura lineal entre el nucli urbà d'Olot i l'enllaç a nivell de les carreteres N-260 i C-38 a Sant Joan de les Abadesses. Actualment ja existeix una carretera en aquest tram, però es pretén realitzar un estudi per a determinar si es pot projectar un altre traçat amb millors condicions de seguretat i menys impacte mediambiental. Per a la realització de l'anàlisi s'estableix una metodologia, que podrà ser d'ús aplicat per a altres emplaçaments i projectes: ú Establir quins factors intervenen en el procés i la importància que se'ls assigna. En aquest cas es tenen en compte factors de naturalesa física, ambiental, territorial i cultural. ú Recopilació i conversió de la informació un format vàlid per a l'ArcGis9.2. Actualment, gairebé tota la informació es facilita en format vectorial provinent de programes de dibuix assistit per ordinador, encara que el format SIG es va estenent i generalitzant en moltes disciplines. ú L' Estudi i anàlisi de la informació mitjançant les eines de l'ArcGis9.2 permet manipular un gran volum d'informació i aplicar tot un seguit d'operacions per a aconseguir realitzar l'anàlisi. ú Valoració del resultats. Un cop s'han fet els càlculs s'estudien els resultats. Un cop s'ha determinat la capacitat d'acollida del territori per a la construcció d'una infraestructura lineal, s'esclareixen quins són els corredores més favorables, és a dir, quines zones seran més aptes per a la projecció d'una carretera. En paral·lel al procés per a resoldre la capacitat d'acollida es van generant un seguit de plànols, que representen tota la informació ja que la representació gràfica és de gran importància.


Matèries: Sistemes d'informació geogràfica ; Topografia ; Impacte ambiental ; Carreteres
Àmbit:Olot ; Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:[2012]
Autors add.:Núñez Andrés, M. Amparo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/16520
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Variant de Sant Joan de les Abadesses. Tram I [Fitxer informàtic] / Gerard Fernández Pla ; [dirigit per: Pablo Nobell Rodríguez]
Fernández Pla, Gerard


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El present Projecte Final de Carrera té per objecte justificar la necessitat de la construcció de la variant en el terme municipal de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), realitzar un estudi d'alternatives i finalment desenvolupar l'alternativa escollida a nivell de projecte constructiu. El municipi de Sant Joan de les Abadesses, a la comarca del Ripollès (figura 1) té una extensió de 53,7 km2, una altitud de 773 metres i 3.556 habitants (densitat de població de 66,22 hab/km2). El municipi és travessat per la N-260, que connecta a l'est amb la Garrotxa a través del túnel de Collabós i a l'oest amb Ripoll, la capital de la comarca, tot seguint la vall del Ter. És origen de la GIV-5211 que arriba fins al municipi d'Ogassa i de la GI-521 que enllaça al sud est amb el terme de Riudaura. Les seves coordenades geogràfiques són: El poble de Sant Joan de les Abadesses està situat en un territori majoritàriament muntanyós a ambdós costats amb la Serra de Cavallera al nord i el cim de Sant Antoni al sud. El poble situat al curs alt del Ter, descansa a la vall del mateix nom. La població de la vila es dedica majoritàriament a la indústria. Tot i això, l'ocupació en el sector serveis augmenta degut al desenvolupament del turisme. A més, es conserven diverses explotacions ramaderes dedicades principalment al sector boví. El principal eix de comunicacions és la carretera C-26, coneguda com a carretera de Sant Joan en el tram que travessa el nostre municipi de des de l'oest cap a l'est. La Carretera C-26 o Eix Prepirinenc, és una carretera de la Xarxa Bàsica Primària de Catalunya que travessa Catalunya d'Oest a Est per sota del Prepirineu, enllaçant les comarques del Segrià, la Noguera, l'Alt Urgell, el Solsonès, el Berguedà, el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Amb una longitud de 269,1 km, comença a Alfarràs, al límit amb l'Aragó, i finalitza a Borrassà, on enllaça amb la N-II. Les principals poblacions que enllaça són Balaguer, Artesa de Segre, Ponts, Solsona, Berga, Ripoll, Olot, Besalú i Figueres. Es tracta d'una carretera convencional de calçada única. En diversos trams s'encavalca amb altres carreteres: C-13 a Balaguer, C-14 entre Artesa de Segre i Bassella, C-16 a Berga, C-17 a Ripoll, A-26 i N-260 entre Olot i Navata. A més, en el tram que ens preocupa el de Ripoll a Olot, serveix per connectar amb la C-38 que es dirigeix cap a França passant per Camprodon. A més, de Sant Joan de les Abadesses comença la carretera comarcal Gi-521. Aquesta uneix l'esmentada població amb la N-260 que uneix les properes poblacions de Ripoll i Olot. També de Sant Joan s'inicia una carretera que es dirigeix cap a la colònia Estevenell pertanyent al poble de Camprodon. Aquesta carretera passa pel municipi d'Ogassa i connecta, tal com s'ha explicat, amb la C-38, carretera que es dirigeix cap a França erigint-se com una alternativa a l'AP-7.


Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Projectes
Àmbit:Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/81786
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 419
select
print

Bookmark and Share
De S. Quirse a les mines de S. Joan : del plano oficial proporcionat per Cels Gomis [Material cartogràfic] / [Lluís Marian Vidal]
Vidal i Carreras, Lluís Marià


[s.l.] : [s.n.], [189?]
1 mapa en 4 fulls : il. col. ; fulls de 14 * 25 cm
Escala 1:25 000. Mapes itineraris de ferrocarrils i carreteres.



Matèries: Mapes i plànols ; Xarxa viària ; Carreteres ; Ferrocarrils ; Mines de carbó
Àmbit:Sant Quirze del Vallès ; Sant Joan de les Abadesses ; Ogassa
Cronologia:[189?]


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 419
select
print

Bookmark and Share
Sant Joan de les Abadesses [Material cartogràfic] / [Lluís Marian Vidal]
Vidal i Carreras, Lluís Marià


[s.l.] : [s.n.], [189?]
1 mapa : il. col. ; 16 * 50 cm
[Escala 1:25 000 aprox.]. Mapa manuscrit.



Matèries: Mapes i plànols ; Xarxa viària ; Carreteres ; Ferrocarrils
Àmbit:Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:[189?]


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 419
select
print

Bookmark and Share
[De Sant Joan de les Abadesses a Camprodon] [Material cartogràfic] / [Lluís Marian Vidal]
Vidal i Carreras, Lluís Marià


[s.l.] : [s.n.], [189?]
1 mapa en 3 fulls : il. col. ; 6 * 75 cm
[Escala 1:25 000 aprox.]. Mapa manuscrit.



Matèries: Mapes i plànols ; Xarxa viària ; Carreteres ; Ferrocarrils
Àmbit:Sant Joan de les Abadesses ; Camprodon ; Ripollès
Cronologia:[189?]


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 419
select
print

Bookmark and Share
Condicionament de Campdevànol a Gombrèn : PK 0+000 al 6+300 [Fitxer informàtic] / Núria Medir Benito ; [dirogit per Pablo Nobell Rodríguez]
Medir Benito, Núria


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 disc òptic (CD-ROM)
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).



Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Campdevànol ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Condicionament de Campdevànol a Gombrèn : G-401 del Pk 5+600 al Pk 8+500 [Fitxer informàtic] / Núria Admetlla Pérez ; [dirigit per: Climent Molins Borrell]
Admetlla Pérez, Núria


2010
Dirigida per: Molins Borrell, Climent. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).


Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Campdevànol ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Molins Borrell, Climent (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/81780
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Condicionament de Guardiola de Berguedà a Gombrèn, PK 5+000 al PK 10+000 [Fitxer informàtic] / Ivan Palomar Gutiérrez ; [dirigit per: Pablo Nobel Rodríguez]
Palomar Gutiérrez, Ivan


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El municipi de la Pobla de Lillet reuneix algunes de les característiques típiques de les zones muntanyoses de la Catalunya central, tant pel que fa a recursos naturals, infraestructures, equipaments, recursos humans, producció agrícola, ramadera i forestal com a l'estructura de les empreses agràries. Per tant, segons l'article 18 del Reglament (CE) núm. 1257/1999, sobre l'ajuda al desenvolupament rural a càrrec del Fons Europeu d'Orientació i de Garantia Agrícola (FEOGA), es considera dins la classificació de zones desfavorides. Les vies de comunicació principals de les comarques d'aquesta part de Catalunya, han millorat considerablement en els darrers anys, però la xarxa secundària, encara que ha millorat en alguns punts, està lluny d'assolir el nivell desitjable. Així doncs, el condicionament de la carretera B-402 permetrà una millora de la comunicació rodada entre les comarques del Ripollès i del Berguedà. L'actual carretera B-402 discorre entre les poblacions de Guardiola de Berguedà i Gombrèn, al llarg d'un recorregut d' aproximadament 17 km. El traçat actual es sinuós, amb corbes de radis tant petits que en alguns casos no compleixen ni tan sols els condicionants necessaris per assolir una velocitat de projecte de 40 km/h. El projecte tracta de condicionar la carretera esmentada. Aquesta carretera és part de l'eix entre Guardiola de Berguedà i Campdevànol, format per les carreteres B-402, GI-402 i GI-401. A nivell local, aquest eix uneix les següents poblacions per ordre d'oest a est: Guardiola de Berguedà, La Pobla de Lillet, Gombrèn i Campdevànol. Les dues primeres situades a la comarca del Berguedà i les dues següents a la comarca del Ripollès. Aquesta carretera se situa per tant a cavall entre el pre-pirineu gironí i barceloní i permet la comunicació entre aquestes àrees. També cal destacar que aquest eix uneix la carretera N-152 amb la E-9/C-16 (encreuament a Guardiola de Berguedà), permetent així el pas cap al túnel del Cadí des de la N-152 cap als Pirineus.


Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Guardiola de Berguedà ; Pobla de Lillet, la ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/82938
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Condicionament de Guardiola de Berguedà a Gombrèn, PK 10+000 al PK 15+000 [Fitxer informàtic] / Aram Vidal Esteva ; [dirigida per: Pablo Nobell Rodríguez]
Vidal Esteva, Aram


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El present projecte neix amb l'objectiu de condicionar el tram a la carretera B-402 entre el PK10+000 al PK15+000 que forma part de l'eix entre Guardiola de Berguedà i Campdevànol, format per les carreteres B-402, GI-402 i GI-401. A nivell local, aquest eix uneix les següents poblacions per ordre d'oest a est: Guardiola de Berguedà, La Pobla de Lillet, Gombrèn i Campdevànol. Les dues primeres situades a la comarca del Berguedà i les dues següents a la comarca del Ripollès. Aquesta carretera se situa per tant a cavall entre el pre-pirineu gironí i barceloní i permet la comunicació entre aquestes àrees. Les principals raons de ser d'aquest projecte es presenten a continuació: - Adaptar la infraestructura viària a les demandes actuals i futures garantint unes bones condicions de comoditat i seguretat. - Augmentar la velocitat de recorregut de la carretera actual per tal de proporcionar un millor servei i millorar la comunicació entre els nuclis de població. - Proporcionar un recorregut alternatiu a la carretera N-152 en el tram de Ripoll a Puigcerdà, mitjançant la millora de la connexió a la E-9/C-16. El tram de carretera sobre el qual es realitzarà l'estudi es troba comprés en la carretera B-402 entre el PK 10+000 i el PK 15+000. Donant servei al nucli de la Pobla de Lillet, i com a pas entre l'eix format entre Guardiola de Berguedà i Gombrèn. Es tracta d'una carretera secundària amb trànsit reduït i emprada bàsicament pels habitants de les poblacions properes. El traçat actual es molt sinuós, amb corbes de radi tant petits que la majoria de casos no compleix ni tan sols els condicionants necessaris per assolir una velocitat de projecte de 50 km/h. Sortit de la Pobla de Lillet, el traçat comença una ascensió que la portarà al coll de Merolla( 1.084 m), en el tram d'estudi trobem un desnivell de 125 metres. El traçat actual no hi ha vorada (es perillós per als ciclistes) i el paviment en alguns punts, es troba en mal estat de conservació.


Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Guardiola de Berguedà ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/83614
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 419
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Variant de Sant Joan de les Abadesses. Tram I [Fitxer informàtic] / Gerard Fernández Pla ; [dirigit per:] Pablo Nobell Rodríguez
Fernández Pla, Gerard


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El present Projecte Final de Carrera té per objecte justificar la necessitat de la construcció de la variant en el terme municipal de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), realitzar un estudi d'alternatives i finalment desenvolupar l'alternativa escollida a nivell de projecte constructiu. El municipi de Sant Joan de les Abadesses, a la comarca del Ripollès (figura 1) té una extensió de 53,7 km2, una altitud de 773 metres i 3.556 habitants (densitat de població de 66,22 hab/km2). El municipi és travessat per la N-260, que connecta a l'est amb la Garrotxa a través del túnel de Collabós i a l'oest amb Ripoll, la capital de la comarca, tot seguint la vall del Ter. És origen de la GIV-5211 que arriba fins al municipi d'Ogassa i de la GI-521 que enllaça al sud est amb el terme de Riudaura. Les seves coordenades geogràfiques són: El poble de Sant Joan de les Abadesses està situat en un territori majoritàriament muntanyós a ambdós costats amb la Serra de Cavallera al nord i el cim de Sant Antoni al sud. El poble situat al curs alt del Ter, descansa a la vall del mateix nom. La població de la vila es dedica majoritàriament a la indústria. Tot i això, l'ocupació en el sector serveis augmenta degut al desenvolupament del turisme. A més, es conserven diverses explotacions ramaderes dedicades principalment al sector boví. El principal eix de comunicacions és la carretera C-26, coneguda com a carretera de Sant Joan en el tram que travessa el nostre municipi de des de l'oest cap a l'est. La Carretera C-26 o Eix Prepirinenc, és una carretera de la Xarxa Bàsica Primària de Catalunya que travessa Catalunya d'Oest a Est per sota del Prepirineu, enllaçant les comarques del Segrià, la Noguera, l'Alt Urgell, el Solsonès, el Berguedà, el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Amb una longitud de 269,1 km, comença a Alfarràs, al límit amb l'Aragó, i finalitza a Borrassà, on enllaça amb la N-II. Les principals poblacions que enllaça són Balaguer, Artesa de Segre, Ponts, Solsona, Berga, Ripoll, Olot, Besalú i Figueres. Es tracta d'una carretera convencional de calçada única. En diversos trams s'encavalca amb altres carreteres: C-13 a Balaguer, C-14 entre Artesa de Segre i Bassella, C-16 a Berga, C-17 a Ripoll, A-26 i N-260 entre Olot i Navata. A més, en el tram que ens preocupa el de Ripoll a Olot, serveix per connectar amb la C-38 que es dirigeix cap a França passant per Camprodon. A més, de Sant Joan de les Abadesses comença la carretera comarcal Gi-521. Aquesta uneix l'esmentada població amb la N-260 que uneix les properes poblacions de Ripoll i Olot. També de Sant Joan s'inicia una carretera que es dirigeix cap a la colònia Estevenell pertanyent al poble de Camprodon. Aquesta carretera passa pel municipi d'Ogassa i connecta, tal com s'ha explicat, amb la C-38, carretera que es dirigeix cap a França erigint-se com una alternativa a l'AP-7.


Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Projectes ; Enginyeria
Àmbit:Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:[2010]
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/81786
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 21
go to page                         

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3