Món conceptual o món experimental? : noves perspectives en educació ambiental al paratge natural de Poblet / Joan Roig Palau, Eloi Josa Cos
Roig Palau, JoanEn:
147497 Actes de les Segones Jornades sobre el Bosc de Poblet i les Muntanyes de Prades : els límits de la pressió humana en el medi natural : Poblet, 17 i 18 de novembre de 2006. Poblet : Generalitat de Catalunya. Departament de Medi Ambient i Habitatge, 2006. p. 317-334 : il., gràf
Bibliografia.
Aquesta comunicació situa l'educació ambiental als espais naturals i, en concret, al Paratge Natural d'Interès Nacional de la Vall del Monestir de Poblet. Analitza les activitats realitzades des del seu inici fins a l'actualitat, que correspon al període 2003 - 2006, esmentant els objectius, descrivint-los i explicant l'evolució que han so-fert. Desenvolupa l'estructura del model pedagògic que se segueix actualment i com es complementen els coneixements teòrics amb el treball experimental. S'explica com es concreten les activitats en funció del col·lectiu al qual van adreçades, distingint les diferents línies d'actuació. Es descriu un exemple per veure com s'aplica el model pedagògic a una activitat concreta. Aquesta activitat s'anomena Rastrejant el bosc de Poblet i neix amb la finalitat d'estudiar i conèixer els mamífers. Finalment, es conclou que hi ha hagut una evolució en l'educació ambiental al PNIN, que ha portat cap a un canvi en el plantejament, donant més importància a aprendre a raonar els processos que es donen en el medi natural que no pas a memoritzar-los.