La Ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana. Percepcions i reflexions de docents de primària i secundària / Anna Felipe i Villalobos, Vanesa Amat i Castells
Felipe i Villalobos, AnnaEn:
Temps d'Educació. Barcelona, núm. 60 (2021) , p. 167-189 (
Estudis i recerques)
Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.
Aquest article té com a objectiu posar de relleu les percepcions i reflexions de mestres i professors que han dut a terme experiències radiofòniques a l'aula i esbrinar si creuen que pot ser una bona eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana, tant a primària com a secundària. Gràcies a la meva experiència laboral com a periodista radiofònica m'he adonat de les nombroses possibilitats educatives d'aquest mitjà de comunicació i el seu llenguatge. Estic convençuda que la realització d'un programa de ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana pot contribuir a augmentar la motivació de l'alumnat i repercutir en la millora de l'expressió escrita i oral. De fet, una experiència d'aquestes característiques pot revertir la poca rellevància de l'expressió oral que es manifesta sobretot a l'ESO i que denuncien Vilà i Castellà (2016). Aquests dos autors confirmen que la inversió notable de temps que suposa treballar la llengua oral a l'aula i la dificultat per avaluar-la ha relegat aquesta compe-tència a un segon pla.