português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
SALA I GARCIA, TERESA M. []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 2
ir a la página        


1 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Tránsitos entre París y Barcelona en la primera mitad del siglo XX : obra y trayectoria de Olga Sacharoff [Fitxer informàtic] / Elina Norandi ; [dirigida per: Teresa M. Sala, María Milagros Rivera Garretas]
Norandi, Elina


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2018
Dirigida per: Sala i Garcia, Teresa M.; Rivera Garretas, María Milagros. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2018
1 recurs electrònic (496 p.)

Aquest treball de tesi constitueix un recorregut per la trajectòria artística i una proposta d'interpretació de l'obra de la pintora Olga Sacharoff (Tiflis 1881 - Barcelona 1967) qui, a part d'alguns textos en catàlegs d'exposicions, encara no comptava amb un estudi més complet. Al començament del segle XX l'artista es va traslladar a París on, fins a la Segona Guerra Mundial, va desenvolupar una pintura emmarcada en els llenguatges d'avantguarda. Atesos els espais on va exposar i als cercles artístics que va freqüentar, aquest treball -a partir de la documentació oposada-, proposa incloure-la com un membre ferm de l'Escola de París ja que, va anar en aquest context, on va realitzar l'obra que considerem més rellevant. A partir de 1945 l'artista va fixar la seva residència a Barcelona -on ja tenia vincles personals i artístics- lloc en el qual es va inserir en el context artístic i cultural de postguerra. Aquesta etapa de la seva activitat és la més coneguda i documentada. No obstant això, a causa del fet de la seva condició femenina en una època on les dones artistes encara eren minoria, la crítica barcelonina va jutjar la seva producció des de paràmetres relacionats amb la feminitat i les categories que el sistema de gèneres li atribuïa. Aquesta recerca pretén estudiar la seva obra utilitzant nous enfocaments metodològics amb els quals interpretar-la des d'altres perspectives, que permeten aflorar un discurs artístic complex, així com establir vies de continuïtat entre els períodes de París i de Barcelona, més enllà de la visió dual que ens ha quedat d'aquesta pintora.


Matèries: Tesis doctorals ; Biografia ; Pintores ; Avantguardisme ; Pintura ; Iconografia ; Art contemporani
Matèries: Sacharoff, Olga (1889-1967)
Àmbit:Barcelona ; París - França ; Rússia
Cronologia:[1900 - 1950]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.) ; Rivera Garretas, María Milagros (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/666892
Localització: Universitat de Barcelona; TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Iconos del Yo. Subjetividad, autorretrato e imagen del artista en el Simbolismo y su repercusión en Cataluña (1872-1914) [Fitxer informàtic] / Juan Carlos Bejarano Veiga ; [dirigida per: Teresa M. Sala]
Bejarano Veiga, Juan Carlos


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2016
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2016
1 recurs electrònic (800 p.)

L'objectiu fonamental en aquesta tesi ha estat demostrar la possible existència d'un retrat específic durant el Simbolisme, especialment a través de l'autoretrat i de la imatge de l'artista com a millors manifestacions dins d'aquest gènere. Per a això, hem volgut explicar els seus trets més característics, uns trets que els diferenciessin d'uns altres (acte) retrats realitzats anteriorment i que van permetre al seu torn una renovació en aquest tema. El possible origen d'aquesta reformulació va ser una reflexió sobre com sempre s'havia entès el retrat com a reflex d'una realitat exterior per part d'un moviment que, a priori, no estava interessat en ella sinó en la introspecció. De la conjunció entre la subjectivitat del Simbolisme i el seu interès per tot l'inefable (l'ànima, el món dels somnis, el més enllà), i els interessos propis de l'època respecte a l'individu des del món de la ment, va sorgir un retrat nou que apostava no tant pel físic del seu model com per la seva vida interior, un aspecte que, en general, havia estat descurat. Per poder plasmar millor aquest món interior, es va procedir a una renovació iconogràfica i fins i tot estilística, que hem volgut estudiar i donar a conèixer.


Matèries: Art ; Tesis doctorals ; Simbolisme ; Fotografia ; Artistes
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1872 - 1914
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/396676
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Els Esgrafiats del modernisme a Barcelona : obres i repertoris ornamentals [Fitxer informàtic] / Daniel Pifarré Yáñez ; [dirigifa per Teresa M. Sala]
Pifarré Yáñez, Daniel


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2016
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2016
1 recurs electrònic (1105 p.)

La finalitat principal d'aquesta tesi és la d'abordar el fenomen de l'esgrafiat durant l'època del modernisme a la ciutat de Barcelona. Hem centrat el nostre estudi en les obres conservades, i a partir de la seva catalogació hem abordat un tipus d'estudi que cobreix diferents aspectes. Un d'ells és el de mostrar en què consisteix l'esgrafiat a nivell tècnic, i plantejar posteriorment quins són els seus antecedents a Barcelona previs al modernisme. Això ens serveix per poder establir posteriorment unes diferències amb l'esgrafiat que es conrea llavors. A partir del seu origen, i en tractar-se d'una tècnica de revestiment mural, hem cregut convenient traçar la història que experimenta el treball en la superfície dels paraments, fins arribar al marc cronològic central dins el nostre estudi. Un altre objectiu és el de plantejar la qüestió de quins són els principals factors que permeten la introducció de l'esgrafiat dins el panorama de les solucions decoratives del moment. Un cop ens adonem de la profusió d'esgrafiats en el modernisme, hem abordat els diversos paràmetres que conformen l'obra esgrafiada, per veure d'aquesta manera quines són les seves característiques. Aquest paràmetres són els següents: el procés tècnic i el tractament del color, amb una gamma cromàtica àmplia, propis dels gustos del modernisme; les tipologies arquitectòniques més freqüents on s'empren els esgrafiats; la ubicació concreta en els paraments dels edificis, segons si es tracta de l'exterior o de l'interior; els modes de disposició i distribució dels motius ornamentals sobre el parament; i els repertoris ornamentals composen els programes decoratius, segons els que són més utilitzats i els que menys. Una qüestió a l'entorn dels dissenys dels esgrafiats és precisament la que es refereix a l'autor de la composició que posteriorment s'esgrafia. D'aquesta manera, plantegem les diverses figures professionals que en temps del modernisme poden fer-se càrrec de la creació dels motius que trobem en les arts aplicades del període. A part, també ens acostem a algunes publicacions europees de les que es serveixen els creadors dels esgrafiats a l'hora de prendre models ornamentals. Sobre tema dels executors de les obres, és a dir, dels tallers d'estucadors que treballen en el modernisme, no és una qüestió fàcil d'abordar, principalment per la manca de documentació que ens ha arribat al respecte. Així doncs, oferim una visió força global al respecte, citant algun cas en concret.


Matèries: Tesis doctorals ; Modernisme ; Esgrafiat ; Arquitectura ; Decoració i ornamentació ; Elements arquitectònics
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1880 - 1920]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/397675
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Vestigis del Modernisme : obrim el teló / [comissaria: Teresa-M Sala ; coordinació: Pepa Ventura, Mireia Ollé ; documentació: Victòria Pérez ; text institucional: Daniel Novo]



[Mollet del Vallès] : Museu Abelló, Fundació Municipal d'Art, 2011
141 p. : il. col. ; 24 cm
Catàleg de l'exposició celebrada al Museu Abelló del 5 de maig al 6 de novembre de 2011. Bibliografia. Inclou el text Operació putxinel·li: titelles a Els Quatre Gats / Toni Galmés i i obres relacionades amb el titellaire Juli Pi i Olivella.



Matèries: Exposicions artístiques ; Catàlegs ; Modernisme ; Col·leccions artístiques ; Pintors ; Museus d'art
Matèries: Abelló i Prat, Joan (1922-2008) ; Pi i Olivella, Juli (1853-1920)
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:[1922 - 2008]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.) ; Ventura Altayo, Pepa (Dir.) ; Ollé, Mireia (Dir.) ; Pérez, Victòria ; Novo, Daniel
Autors add.:Museu Abelló de Mollet del Vallès ; Fundació Municipal Joan Abelló ; Ajuntament de Mollet del Vallès
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; B. Can Casacuberta (Badalona)


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Vestigis del Modernisme : interioritats quotidianes / [comissària: Teresa-M. Sala ; text: Teresa-M. Sala, [et al.]



[Mollet del Vallès] : Museu Abelló, Fundació Municipal d'Art, 2013
126 p. : il. col. ; 24 cm
Catàleg de l'exposició presentada al Museu Abelló de maig a desembre de 2013. Bibliografia.
ISBN 9788461646777



Matèries: Exposicions artístiques ; Catàlegs ; Modernisme ; Col·leccions artístiques ; Pintors ; Museus d'art
Matèries: Abelló i Prat, Joan (1922-2008)
Àmbit:Mollet del Vallès
Cronologia:[1922 - 2008]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Autors add.:Museu Abelló de Mollet del Vallès ; Fundació Municipal Joan Abelló ; Ajuntament de Mollet del Vallès
Localització: B. Abadia de Montserrat


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Una anàlisi historiogràfica de l'oci i els seus espais a la Barcelona del 1900 / Fàtima López, Teresa-M. Sala ; GRACMON, Universitat de Barcelona
López Pérez, Fàtima


En: Barcelona quaderns d'història. Barcelona, núm. 20 (2014) , p. 270-271 (Comunicacions. Resums, II) 
Número monogràfic: Recurs al passat i modalitats historiogràfiques a Barcelona. Conté resum de la comunicació.


Matèries: Historiografia ; Lleure ; Equipaments de lleure ; Societat urbana
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1880 - 1910
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M.
Autors add.:Congrès d'Història de Barcelona (12è : 2011 : Barcelona )
Accés: http://www.raco.cat/index.php/BCNQuadernsHistoria/article/view/277948/394397
http://w110.bcn.cat/ArxiuHistoric/Continguts/Documents/Fitxers/Comun11_Sala.pdf [Comunicació]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Ciències Socials; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; UB: Filosofia, Geografia i Història; Arxiu Històric de Sabadell; Fundació Bosch i Cardellach


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Pau Audouard, fotògraf "retratista" de Barcelona [Recurs electrònic] : de la reputació a l'oblit (1856-1918) / Núria F. Rius ; directors: Teresa-M. Sala i García, Arnauld Pierre
F. Rius, Núria


Dirigida per: Sala i García, Teresa M.; Arnauld, Pierre. Universitat de Barcelona. Departament d'Història del'Art. Université Sorbonne-Paris IV, École doctorale VI, 2011
585,[67] p. il. col.
Programa de doctorat Història, teoria i crítica de les arts: art català i connexions internacionals, bienni 2006-2008. Notes. Bibliografia. Cronologia. Glossari. Cronologia. Glossari.

La recerca que presentem a continuació, Pau Audouard, un fotògraf "retratista" de Barcelona. De la reputació a l'oblit (1856-1918), té un objectiu triàdic. Per una banda, estudiar, amb caràcter monogràfic, la trajectòria professional de Pau Audouard, considerat per la historiografia fotogràfica moderna un dels professionals d'aquest àmbit més destacats de Barcelona, en el context cultural del Modernisme. Per l'altra, i entenent el cas d'Audouard com un paradigma d'anàlisi, la recerca pretén analitzar els processos que van intervenir en la construcció identitària del nou professional de la imatge, el retratista fotogràfic, i les múltiples estratègies de singularització seguides per aquest amb la voluntat de legitimar la seva activitat en termes socio-econòmics i artístics. Finalment, resseguint la curva d'ascens i ocàs traçada pel propi Pau Audouard, volem aproximar un marc cronològic rigorós per entendre els diferents estrats generacionals del negoci fotogràfic a Barcelona, des dels seus inicis a la dècada de 1840, amb què delimitar la producció fotogràfica que s'ha vingut a anomenar del segle XIX però que, malgrat el seu origen vuitcentista, s'estén en la primera dècada del 1900 fins a ramificar-se en els nous gèneres fotogràfics moderns del segle XX com la fotografia artística, el fotoperiodisme o la fotografia documental i, en un extrem, el cinema.


Matèries: Biografia ; Tesis doctorals ; Fotògrafs ; Modernisme ; Fotografia ; Art
Matèries: Audouard i Deglaire, Pau (1856-1919)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1856 - 1919
Autors add.:Sala i García, Teresa M. (Dir.) ; Arnauld, Pierre (Dir.)
Accés: http://www.tdx.cat/handle/10803/32063
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Pau Audouard, fotògraf "retratista" de Barcelona [Recurs electrònic] : de la reputació a l'oblit (1856-1918) [Fitxer informàtic] / Núria F. Rius ; directors: Teresa-M. Sala i García, Arnauld Pierre
F. Rius, Núria


Barcelona : Universitat de Barcelona, [2011?]
Dirigida per: Sala i García, Teresa M.; Arnauld, Pierre. Universitat de Barcelona. Departament d'Història del'Art. Université Sorbonne-Paris IV, École doctorale VI, 2011
1 fitxer informàtic
Programa de doctorat Història, teoria i crítica de les arts: art català i connexions internacionals, bienni 2006-2008. Notes. Bibliografia. Cronologia. Glossari. Cronologia. Glossari.

La recerca que presentem a continuació, Pau Audouard, un fotògraf "retratista" de Barcelona. De la reputació a l'oblit (1856-1918), té un objectiu triàdic. Per una banda, estudiar, amb caràcter monogràfic, la trajectòria professional de Pau Audouard, considerat per la historiografia fotogràfica moderna un dels professionals d'aquest àmbit més destacats de Barcelona, en el context cultural del Modernisme. Per l'altra, i entenent el cas d'Audouard com un paradigma d'anàlisi, la recerca pretén analitzar els processos que van intervenir en la construcció identitària del nou professional de la imatge, el retratista fotogràfic, i les múltiples estratègies de singularització seguides per aquest amb la voluntat de legitimar la seva activitat en termes socio-econòmics i artístics. Finalment, resseguint la curva d'ascens i ocàs traçada pel propi Pau Audouard, volem aproximar un marc cronològic rigorós per entendre els diferents estrats generacionals del negoci fotogràfic a Barcelona, des dels seus inicis a la dècada de 1840, amb què delimitar la producció fotogràfica que s'ha vingut a anomenar del segle XIX però que, malgrat el seu origen vuitcentista, s'estén en la primera dècada del 1900 fins a ramificar-se en els nous gèneres fotogràfics moderns del segle XX com la fotografia artística, el fotoperiodisme o la fotografia documental i, en un extrem, el cinema.


Matèries: Biografia ; Tesis doctorals ; Fotògrafs ; Modernisme ; Fotografia ; Art
Matèries: Audouard i Deglaire, Pau (1856-1919)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:1856 - 1919
Autors add.:Sala i García, Teresa M. (Dir.) ; Arnauld, Pierre (Dir.)
Accés: http://www.tdx.cat/handle/10803/32063
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Casa Busquets: una història del moble i la decoració del modernisme al "déco" a Barcelona / Teresa M. Sala i Garcia
Sala i Garcia, Teresa M.


Barcelona : Lleida : Universitat de Barcelona : Universitat de Lleida : Universitat Autònoma de Barcelona . Universitat de Girona, 2006
318 p. : il. ; 24 cm (Memoria artium, 4) 
Bibliografia. Notes.
ISBN 9788449024344

En aquest llibre es traça, mitjançant la història del taller de mobiliari i decoració Busquets, una crònica de la construcció de la Barcelona interior en una cronologia que va des de la seva fundació, l'any 1840, fins a l'Exposició Internacional de 1929. Una història de la producció d'un dels tallers més prolífics i representatius dels canvis en les demandes d'una clientela que evoluciona en les tendències del gust des de l'eclecticisme, passant pel modernisme, el noucentisme i arribant al déco.



Matèries: Mobles ; Decoració i ornamentació ; Arts aplicades ; Artesans ; Tallers ; Modernisme
Matèries:Casa Busquets de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1840 - 1929
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Casa Busquets: 1840 - 1929 [Microforma] / Teresa M. Sala Garcia; dirigida per Mireia Freixa
Sala i Garcia, Teresa M.


Barcelona : Publicacions Universitat de Barcelona, 1994
Dirigida per: Freixa, Mireia. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 1994
6 microformes 1984 fotog. : il. + 1 fullet (Tesis doctorals microfitxades, 2038. Universitat de Barcelona : 1994) 
Bibliografia. Notes. Inclou apèndix.
ISBN 84-475-0397-6



Matèries: Mobles ; Decoració i ornamentació ; Arts aplicades ; Tallers ; Artesans ; Tesis doctorals ; Modernisme
Matèries:Casa Busquets de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1840 - 1929
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
"Amb temps, arrela i creix": la Biblioteca Popular de L'Avenç (1903 - 1915) / Teresa M. Sala García
Sala i Garcia, Teresa M.


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 330 (desembre 2007), p. 32-35 : il. (Recerques. D'ahir) 
Notes.

El 1891, Jaume Massó i Torrents i Ramon Casas i Carbó, impulsors de la revista modernista L'Avenç, van fundar l'establiment tipogràfic i editorial del mateix nom, que aviat es va convertir, també, en llibreria. La tipografia de L'Avenç va exercir un gran paper, tant en l'aspecte literari i gramatical com en el de les innovacions tipogràfiques, en la Catalunya de principi de segle XX. Sobretot a partir de 1903, a través de la "Biblioteca Popular de L'Avenç", una de les primeres col·leccions de butxaca del país, que publicà fins a 143 volums, en que es combinaven els autors clàssics i contemporanis, catalans i de la literatura universal. "Un humil i poderós instrument de la cultura", com la qualificà el poeta Joan Maragall.



Matèries: Indústria editorial i impremta ; Edició de publicacions ; Literatura ; Col·leccions editorials
Matèries:Avenç, L'
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1881 - 1915; (esp. 1903 - 1915)
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 25
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Retrat de família: els secrets dels Gònima / Rosa Creixell, Teresa-M. Sala
Creixell i Cabeza, Rosa M.


En: Barcelona quaderns d'història. Barcelona, núm. 12 (2005) , p. 179-194 (La Ciutat i les revolucions, 1808-1868. III, La cultura a l'època romàntica) 
Notes a peu de pàgina.


Matèries: Famílies ; Industrials ; Indústria ; Biografia ; Cases ; Fàbriques ; Anecdotari ; Empreses industrials
Matèries: Gònima, família ; Gònima i Passarell, Erasme de (1746-1821) ; Janer i de Gònima, Erasme de (1791-1862)
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1746 - 1862]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M.
Autors add.:Congrés d'Història de Barcelona (8è : 2003 : Barcelona )
Accés: http://www.raco.cat/index.php/BCNQuadernsHistoria/article/view/105605/177010
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Biblioteca de Catalunya; UB: Filosofia, Geografia i Història; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida; Arxiu Històric de Sabadell; Fundació Bosch i Cardellach; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Pintura de Santiago Rusiñol, per fi completa / Teresa M. Sala i Garcia
Sala i Garcia, Teresa M.


En: L'Avenç : revista d'Història. Barcelona, núm. 293 (juliol/agost 2004), p. 50



Matèries: Pintors ; Escriptors ; Pintura ; Col·leccions artístiques
Matèries: Rusiñol i Prats, Santiago (1861-1931)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1861 - 1931]
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Elogi de la quotidianitat: la finca dels Gònima a Sant Feliu / Rosa Creixell, Teresa M. Sala
Creixell i Cabeza, Rosa M.


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 292 (juny 2004), p. 12-17



Matèries: Famílies ; Industrials ; Cases ; Edificis
Matèries: Gonima i Pasarell, Erasme de (1746-1821) ; Gonima, família
Àmbit:Sant Feliu de Llobregat
Cronologia:[1746 - 2004]
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M.
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Des de l'exili sense retorn: una autobiografia manuscrita / Teresa M. Sala
Sala i Garcia, Teresa M.


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 290 (abril 2004), p. 53



Matèries: Autobiografia ; Exili ; Guerra civil espanyola
Matèries: Sala i Garcia, Teresa M.
Àmbit:Catalunya
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Joan Busquets i Jané / Teresa M. Sala, Joan Busquets G.
Sala i Garcia, Teresa M.


Barcelona : Nou Art Thor, 1989
50 p. : il. ; 22 cm (Gent Nostra, 67) 
ISBN 84-7327-188-2



Matèries: Biografia ; Artesans ; Modernisme ; Mobles ; Arts aplicades ; Decoració i ornamentació
Matèries: Busquets i Jané, Joan (1874-1949)
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1874 - 1949
Autors add.:Busquets i Grau, Joan
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Cent anys de Conservatori / Xosé Aviñoa ; apèndix a cura de Teresa-Montserrat Sala Garcia
Aviñoa Pérez, Xosé


Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 1986
135 p. : il. col. ; 33 cm
Bibliografia. Notes a peu de pàgina. Inclou l'apèndix: "Els edificis de l'Escola Municipal de Música", de Teresa-Montserrat Sala i Garcia.
ISBN 84-7609-131-1



Matèries: Conservatoris ; Música ; Agrupacions musicals ; Instruments musicals ; Interpretacions musicals ; Cantants ; Ensenyament de la música ; Músics ; Edificis ; Commemoració
Matèries:Conservatori de Música de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1886 - 1986
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Col·l.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Municipal Districte Eixample


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Jordà Vitó: criteri d'art ciutat de Terrassa / Joan Hernández Pijuan, Teresa M. Sala, Teresa Jordà Vitó, [et al.]; amb fotografies de Josep M. Rué i Domingo Salmerón; amb presentació de Manuel Royes



Terrassa : Ajuntament, 1994
[40] p. : il., 25 cm (Criteri d'Art, 4) 
Bibliografia. Inclou cronologia. Resum en castellà i anglès.
ISBN 84-86838-18-5



Matèries: Pintura ; Catàlegs ; Exposicions artístiques
Àmbit:Terrassa
Cronologia:1994
Autors add.:Hernández Pijuan, Joan ; Sala i Garcia, Teresa M. ; Jordà i Vitó, Teresa ; Rué, Josep M. (Il·l.) ; Salmerón, Domingo (Il·l.) ; Royes i Vila, Manuel (Pr.)
Autors add.:Criteri d'Art Ciutat de Terrassa (3r : 1994 : Terrassa )
Localització: Biblioteca Central de Terrassa


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Les Arts plàstiques i l'Exposició / Teresa Maria Sala
Sala i Garcia, Teresa M.


En: L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 118 (1988) , p. 40-43 : il.
Bibliografia i fonts. Notes.



Matèries: Art ; Exposició Universal 1888 ; Vida cultural ; Arts plàstiques
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1888
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); UAB: Ciències Socials; Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca Borja (URL); B. Abadia de Montserrat


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 25
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Interiors d'artistes del modernisme / Teresa M. Sala i Garcia
Sala i Garcia, Teresa M.


En: 048066 Congrés Internacional d'Història. Catalunya i la Restauració 1875-1923. Manresa : Centre d'Estudis del Bages, 1992



Matèries: Modernisme ; Artistes ; Vida cultural ; Bars i cafès ; Habitatge ; Decoració i ornamentació ; Béns mobles
Matèries:Quatre Gats, Els ; Museu del Cau Ferrat de Sitges
Àmbit:Barcelona ; Catalunya ; Sitges
Cronologia:[1895 - 1912]
Localització: B. del Casino (Manresa); Arxiu Comarcal del Baix Llobregat; Universitat Autònoma de Barcelona; Museu de Badalona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de Sabadell; Biblioteca-Museu Víctor Balaguer (Vilanova i la Geltrú);


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 2
ir a la página        

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3