Formació d'educadors en ciutats històriques en el marc de l'educació per a la sostenibilitat: estudi de cas del Programa d'educació ambiental i coneixement de la ciutat de Girona [Fitxer informàtic]
/ Rosa M. Medir i Huerta; dirigida per Anna Maria Geli de Ciurana
Medir i Huerta, Rosa Maria[Girona] : Universitat de Girona, DL 2007
Dirigida per: Geli de Ciurana, Anna Maria. Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques, DL 2007
1 fitxer electrònic
Bibliografia. Inclou apèndix documental.
ISBN 978-84-690-6894-6
La tesi s'estructura al voltant de dues grans finalitats: la primera és identificar les destreses i capacitats professionals, basades en l'educació per a la sostenibilitat, necessàries per als educadors no formals que treballen en ciutats històriques. La segona consisteix en aportar un procés avaluatiu -dirigit a la finalitat anterior- d'un programa educatiu en funcionament: el Programa d'educació ambiental i coneixement de la ciutat de l'Ajuntament de Girona. S'aporten uns resultats per al cas d'estudi -punts forts, punts febles i propostes de millora- que poden induir als canvis i a la transformació del Programa. Quant a la formació d'educadors en ciutats històriques, s'identifiquen dotze àmbits formatius i seixanta-cinc destreses i capacitats professionals per a la seva formació. Els àmbits formatius són els següents: comunicació; dinamització de grups; pensament crític; visió holística de la realitat; compromís amb l'entorn; valors per a la sostenibilitat; visió històrica i patrimonial del medi; visió de futur del medi; metodologies i habilitats docents; avaluació i investigació; teories i pràctiques de l'educació per a la sostenibilitat; coneixements disciplinaris. Els àmbits i les destreses i capacitats professionals són justificats a partir dels resultats del cas d'estudi i dels marcs teòrics utilitzats en el desenvolupament de la investigació.