Vidrieres conservades del Taller Amigó a la Catedral de Barcelona / Sílvia Cañellas
Cañellas, SílviaEn:
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya. Barcelona, núm. 2 (1994) , p. 93-114 : il.
Bibliografia. Notes. Resum en castellà i anglès.
Segons l'autora, s'hauria d'incloure l'activitat del Taller Amigó en el moment del renaixement de l'art de la vidrieria del segle XIX. I les obres que realitzà per a la Catedral, en el marc general de la seva producció, inmmersa en el pre-Modernisme religiós. Es van realitzar un gran nombre d'obres per a la Catedral, algunes de les quals existeixen dempeus encara avui dia. L'estudi d'aquestes vidrieres denota la manera de fer del Taller: la investigació tècnica, el neo-medievalisme, l'exagerat i recarregat decorativisme de les sanefes, uns fons trencats característics i unes figures carents de personalitat, amb ampuloses robes. Però també mostra una certa evolució: un primer moment de formaciió, amb els calats de les capelles radials, els vitralls dels quatre evangelistes i els dos darrers de l'absis; un moment de plenitud que s'inicia amb els vitralls de les capelles de Sant Esteve i Sant Pere i que continua d'una manera més exagerada que creativa, amb el de la Verge de Montserrat i el de la Magdalena, per a seguir amb la continuació de formes en els vitralls del timpà i de Sant Cugat. El vitrall dels Màrtirs de la Independència marca ja un llenguatge diferent que no tindrà temps de redefinir-se i que s'apropa més al Noucentisme que al Modernisme (A.).