português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
ESTUDIS I RECERQUES []
References found:
Showing:
1 .. 20   in format [Default]
page 1 of 2
go to page        


1 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Agrupacions musicals a la Comunitat Valenciana i Catalunya : agents per al desenvolupament sociocultural / Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, Joan Santacana Mestre
Oriola Requena, Salvador


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 60 (2021) , p. 149-165 (Estudis i recerques
Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

Les bandes a la Comunitat Valenciana i les corals a Catalunya conformen dos fenòmens d'associa-cionisme musical amateur referents tant a nivell nacional com internacional. El present article, realitzat a partir d'una exhaustiva revisió bibliogràfica de tipus multidisciplinari, consisteix en un estudi descriptiu amb el qual es pretén mostrar com les funcions socioculturals que han exercit les dues tipologies d'agrupacions, des dels seus orígens fins a l'actualitat, han anat en augment tant en quantitat com en qualitat. Per això s'ha realitzat una retrospectiva històrica en la que es pot obser-var com ha anat evolucionant aquest fenomen fins arribar al moment d'esplendor actual. Tot aquest progrés ve avalat per l'existència de 547 bandes a la Comunitat Valenciana i més de 900 corals a Catalunya, les quals s'han convertit amb els anys en un referent identitari, cultural, social, educatiu i patrimonial de primer ordre.


Matèries: Agrupacions musicals ; Agrupacions corals ; Vida cultural ; Associacions culturals ; Música popular
Àmbit:Catalunya ; País Valencià
Cronologia:[2021]
Autors add.:Gustems Carnicer, Josep ; Santacana i Mestre, Joan
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/390363
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
La Ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana. Percepcions i reflexions de docents de primària i secundària / Anna Felipe i Villalobos, Vanesa Amat i Castells
Felipe i Villalobos, Anna


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 60 (2021) , p. 167-189 (Estudis i recerques
Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

Aquest article té com a objectiu posar de relleu les percepcions i reflexions de mestres i professors que han dut a terme experiències radiofòniques a l'aula i esbrinar si creuen que pot ser una bona eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana, tant a primària com a secundària. Gràcies a la meva experiència laboral com a periodista radiofònica m'he adonat de les nombroses possibilitats educatives d'aquest mitjà de comunicació i el seu llenguatge. Estic convençuda que la realització d'un programa de ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana pot contribuir a augmentar la motivació de l'alumnat i repercutir en la millora de l'expressió escrita i oral. De fet, una experiència d'aquestes característiques pot revertir la poca rellevància de l'expressió oral que es manifesta sobretot a l'ESO i que denuncien Vilà i Castellà (2016). Aquests dos autors confirmen que la inversió notable de temps que suposa treballar la llengua oral a l'aula i la dificultat per avaluar-la ha relegat aquesta compe-tència a un segon pla.


Matèries: Ensenyament del català ; Llengua catalana ; Ràdio ; Educació ; Recursos educatius ; Ensenyament primari ; Ensenyament secundari
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[2021]
Autors add.:Amat i Castells, Vanesa
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/390364
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Josep Estalella i Graells (1879-1938) : el científic que va renovar l'educació secundària / Jaume Baltà i Moner; Salvador Domènech i Domènech
Baltà i Moner, Jaume


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 57 (2019) , p. 219-239 (Estudis i recerques
Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

Pocs docents són recordats més enllà del temps vital del seu alumnat. I encara menys els honorats dins el camp de la Història de l'Educació. Un d'aquests professors privilegiats és el doctor Josep Estalella (1879-1938), per les aportacions originals envers la millora de la metodologia i la utilització de recursos didàctics. De l'educació activa en va fer l'objectiu de la seva vida. Un tarannà voluntariós i un vigor dirigent van fer possible el canvi pedagògic a l'educació secundària catalana mitjançant el funcionament de l'Institut-Escola, paradigma de la renovació. Una de les seves obres, Ciencia Recreativa., cent anys després de la publicació, encara és per al professorat una valuosa eina didàctica per aconseguir l'objectiu inicial: cridar i captar l'atenció de l'alumnat mitjançant el joc intel·lectual.


Matèries: Biografia ; Professors ; Científics ; Ciències de l'educació ; Ensenyament secundari ; Renovació pedagògica
Matèries: Estalella i Graells, Josep (1879-1938)
Àmbit:Vilafranca del Penedès ; Catalunya
Cronologia:1879 - 1938
Autors add.:Domènech i Domènech, Salvador
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/376302
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Pla d'Escolaritazió Extensiva : el cas de Banyoles / Anna Roura Ballell, Mireia Martí Soria
Roura Ballell, Anna


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 56 (2019) , p. 259-272 (Estudis i recerques
Bibliografia. Resums en català, castellà, francès i anglès.

A Banyoles es va posar en marxa, durant el curs 1998-1999, el Pla d'Escolarització Extensiva, una eina de planificació educativa que vetlla per l'escolarització equilibrada de l'alumnat als centres educatius del municipi. Basat en quatre pilars fonamentals -el consens, la planificació, la sensibilització i els recursos- el Pla ha permès equilibrar l'alumnat a les aules, evitar la segregació d'escoles i aconseguir que la ciutat sigui considerada un dels municipis de Catalunya amb un índex més baix de segregació escolar. El Pla d'Escolarització Extensiva es va engegar amb un gran pacte de ciutat i amb el suport del Departament d'Educació. Fruit d'això, avui es pot afirmar que ha esdevingut una eina bàsica de planificació educativa, que vehicula l'escolarització equilibrada de l'alumnat amb necessitats educatives específiques a tots els centres del municipi i fomenta la igualtat d'oportunitats en l'accés al sistema educatiu. Els elements clau de l'èxit del Pla han estat el caràcter preventiu i precoç amb què es va iniciar i la consolidació del consens i el treball en xarxa al llarg de tot aquest temps. Banyoles és ciutat educadora, i com a tal vetlla per un model de ciutat que ofereix un marc de convivència i cohesió social al conjunt de la ciutadania. El Pla d'Escolarització Extensiva és, en aquest sentit, una bona pràctica que ha assolit els seus objectius i un model que cal donar a conèixer.


Matèries: Educació ; Política educativa ; Escolarització
Àmbit:Banyoles
Cronologia:[1998 - 2018]
Autors add.:Martí Soria, Mireia
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360534
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Acció social i educativa des de les arts a Barcelona / Ricard Huerta
Huerta, Ricard


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 55 (2018) , p. 191-211 (Estudis i recerques
Bibliografia. Resums en català, castellà, francès i anglès.

Des de fa uns anys, a Barcelona hi ha tot un moviment d'acció educativa que neix des de les arts i que fomenta la participació ciutadana en base a la cohesió social. Les noves propostes de l'educació artística tenen una forta component social, ja que impulsen la participació, tot redefinint els conceptes tradicionals de l'educació en arts. Hem entrevistat alguns dels promotors d'aquestes iniciatives per indagar en els models d'activitats i en les formes d'organització que representen. Hem descobert les problemàtiques que afecten a aquest model organitzatiu (precarietat, dependència institucional, canvis constants, atenció a tot tipus de públics), però també hem descobert els avantatges de generar art i educació per tal de millorar la cohesió social (impuls creatiu, assumpció de les possibilitats personals i grupals, generació d'entitats i xarxes independents, col·laboració entre diferents estaments de la ciutadania, cohesió als barris). Hem plantejat la recerca des de la perspectiva de l'estudi de cas, havent aconseguit una àmplia recollida d'informació, comprovant que existeix una veritable xarxa col·laborativa, compromesa amb la millora de la cohesió social, especialment als barris més desfavorits.


Matèries: Art ; Educació ; Activitats culturals ; Vida cultural ; Participació ciutadana ; Canvi social ; Entrevistes ; Barris
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2018]
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/348749
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Projecte de suport escolar "Enxaneta" / Jordi Collet, Joan Carles Martori
Collet i Sabé, Jordi


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 54 (2018) , p. 93-110 (Estudis i recerques
Bibliografia. Resums en català, castellà, francès i anglès.

L'article presenta els resultats obtinguts en el marc del Projecte "Enxaneta" de suport escolar a 154 alumnes d'escola primària d'Osona amb baixos resultats acadèmics. Partint del model d'anàlisi dels codis educatius de Basil Bernstein i de les pedagogies mixtes (Morais), el projecte es planteja construir ponts entre la pedagogia institucional (escola) i la segmental o informal (família) entre els codis elaborats de l'escola i els restringits d'algunes famílies i entre els diferents models pedagògics (invisible i personal versus visible i posicional). Els resultats obtinguts (disseny quasiexperimental) permeten afirmar que els infants enxaneta milloren significativament més que els no enxaneta en les proves competencials (reducció de desigualtats), però no en canvi, en les notes escolars.


Matèries: Discriminació social ; Assistència social ; Infància ; Ensenyament primari ; Projectes ; Fracàs escolar
Àmbit:Osona
Cronologia:[2018]
Autors add.:Martori i Canas, Joan Carles
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/340846
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Rol del tercer sector en la inclusió dels joves : estudi de cas d'una entitat socioeducativa del barri del Raval (Barcelona) / Luis Parcerisa, Alejandro Montes
Parcerisa, Lluís


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 53 (2017) , p. 143-162 (Estudis i recerques
Bibliografia. Resums en català, castellà, francès i anglès.

En el context actual de crisi econòmica i social, les entitats i organitzacions del tercer sector s'erigeixen com a un pilar bàsic a l'hora de promoure la inclusió socioeducativa dels joves en situació de vulnerabilitat social. En aquest article s'analitza el paper de Xamfrà, una entitat socioeducativa del barri del Raval [(]Barcelona) i l'impacte multidimensional que té en els joves i infants que hi participen. Metodològicament, hem realitzat 60 qüestionaris a joves i famílies del centre, 8 entrevistes a professionals i equip directiu i un grup de discussió a entitats de la xarxa associativa del barri, així com sessions d'observació i anàlisi documental. Entre els principals resultats, trobem l'increment de les expectatives educatives i professionals dels joves, l'augment de la seva autoconfiança i de la motivació per la pràctica formativa o l'avivament del seu sentiment de pertinença envers l'educació i les institucions/professionals que la constitueixen, entre d'altres.


Matèries: Marginació social ; Assistència social ; Joventut ; Associacions culturals ; Enquestes ; Entrevistes
Matèries:Xamfrà
Àmbit:Raval, el - Barcelona
Cronologia:[2017]
Autors add.:Montes, Alejandro
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/331984
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Joc del "rescat" a Catalunya. Un projecte educatiu a l'Escola del Mar de Pere Vergés / Jordi Brasó i Rius, Javier Torrebadella Flix
Brasó i Rius, Jordi


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 47 (2014) , p. 191-212 (Estudis i recerques
Notes a peu de pàgina. Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

A Catalunya durant el primer terç del segle XX, el moviment de l'Escola Nova va prendre l'opció d'utilitzar el joc com a eina pedagògica. Entre l'ampli ventall de jocs populars de la mainada, el complex joc del rescat, riscat o marro, tenia d'antuvi una llarga herència tradicional. La necessitat de protegir-lo davant la possible desaparició dels jocs autòctons, a causa de la popularitat entre el jovent dels esports d'origen anglosaxó, era evident. Des de l'àmbit escolar, el joc del rescat, considerat com a genuïnament català, va esdevenir un poderós recurs per a coadjuvar en l'educació i fer front a les importacions lúdiques estrangeres. Aquesta pràctica a l'Escola del Mar de Pere Vergés, a més, va arribar a un alt grau d'institucionalització pedagògica, i esportiva, a partir d'un projecte compartit i facilitador de la cessió de l'autonomia en l'alumnat.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament primari ; Renovació pedagògica ; Projectes ; Jocs populars ; Educació física
Matèries: Vergés i Farrés, Pere (1896-1970)
Matèries:Escola del Mar de Barcelona
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[1900 - 1939]
Autors add.:Torrebadella i Flix, Xavier
Accés: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/286025
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 31
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Fonts bibliogràfiques per a l'estudi de l'educació física i l'esport a Catalunya (1856-1975) / Maria Lluïsa Berasategui Dolcet
Berasategui Dolcet, Maria Lluïsa


En: Temps d'Educació. Barcelona, núm. 35 (2008) , p. 169-196 (Estudis i recerques
Notes a peu de pàgina. Referències bibliogràfiques. Resums en català, castellà, francès i anglès.

En aquest article s'analitzen les diferents fonts (repertoris de premsa, catàlegs de biblioteques, bibliografies especialitzades, etc.) que poden ser d'utilitat per a l'estudi de l'educació física i l'esport a Catalunya durant l'època contemporània. En aquest context, es detalla la història de la biblioteca del gimnàs Colón: adquirida el 1937 per la Generalitat de Catalunya, amb el franquisme va ser traslladada dos anys després a Madrid, i avui una part encara forma part del fons de la biblioteca de la Facultad de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte (antic INEF) d'aquella ciutat. Igualment, es revisa la planificació bibliotecària i editorial de les institucions catalanes envers l'esport durant el període de la Mancomunitat (1918-1923) i de la Generalitat republicana (1931-1939). Per últim, es dóna notícia d'un cas de col·leccionisme privat com és la Biblioteca esportiva Samaranch.


Matèries: Bibliografies ; Esport ; Educació física ; Fonts d'informació ; Biblioteques
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1856 - 1975
Accés: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126524
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 31
select
print

Bookmark and Share
Dimensió i estructura del sector cultural a Barcelona / Mireia Belil, Albert Serra
Belil i Boladeras, Mireia


Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 1992
207 p. ; 24 cm (Estudis i recerques, 4) 
ISBN 84-7609-586-4



Matèries: Equipaments culturals ; Empreses de serveis ; Cultura ; Informes ; Vida cultural
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1992]
Autors add.:Serra, Albert
Localització: Arxiu Municipal Districte Gràcia


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 31
select
print

Bookmark and Share
Els Casals de joves a Barcelona : conclusions i propostes a partir d'una experiència de sis anys, 1980-1985. Desembre de 1986 = Los casals de jóvenes en Barcelona : conclusiones y propuestas a partir de una experiencia de seis años (1980-1985). Diciembre de 1986 / [Ajuntament de Barcelona]



Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 1987
88 p. ; 25 cm (Estudis i recerques. Temes de joventut, 9) 
Referències bibliogràfiques. Text en català i castellà.



Matèries: Casals juvenils ; Joventut ; Memòria ; Informes
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1987; 1980 - 1985
Autors add.:Ajuntament de Barcelona
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 31
select
print

Bookmark and Share
La Salut a Barcelona 1985 : informe presentat pel Regidor de Sanitat al Consell Plenari del 26 de juny de 1985 = La Salud en Barcelona 1985 : informe presentado por el Concejal de Sanidad al Consejo Plenario del 26 de junio de 1985 / Ajuntament de Barcelona. Àrea de Salut Pública



[Barcelona] : [Ajuntament de Barcelona. Publicacions], DL 1986
124 p. ; 25 cm (Estudis i recerques. Sèrie salut pública, 4) 
Text bilingüe català-castellà.



Matèries: Salut pública ; Informes ; Memòria ; Sanitat ; Política sanitària ; Ajuntament
Matèries:Ajuntament de Barcelona. Area de Salut Pública
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1985
Autors add.:Ajuntament de Barcelona. Area de Salut Pública
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 31
select
print

Bookmark and Share
Passat i present de l'educació física a Barcelona / Jaume Bantulà, [et. al.]



Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Direcció de Serveis Editorials, 1997
216 p. : il. ; 24 cm (Estudis i recerques. Esports, 1) 
Part de les fotografies reproduïdes són del fons de l'Arxiu Fotogràfic de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona. Bibliografia.
ISBN 84-7609-833-2



Matèries: Educació física ; Esport ; Fonts documentals
Matèries:Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[19?? - 1997]
Autors add.:Bantulà, Jaume
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Municipal Districte Gràcia


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 31
select
print

Bookmark and Share
Interaccions en les primeres edats: seminari organitzat por l'IMIPAE, de la Direcció de Serveis Pedagògics de l'Area d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, el novembre de 1990 / compilació a càrrec de Mercè Bassedas

Seminari sobre Interaccions en les primeres edats (1r : 1990 : Barcelona )


Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria d'Edicions i Publicacions, 1993
124 p. ; 24 cm (Estudis i recerques. Educació i psicopedagogia, 3) 
Bibliografia. Text paral·lel català-castellà.



Matèries: Ensenyament preescolar ; Ensenyament primari ; Ciències de l'educació ; Congressos ; Actes de congressos
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1990]
Autors add.:Bassedas i Ballús, Mercè (Ed.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 31
select
print

Bookmark and Share
Seguretat ciutadana i funció policíaca : una aproximació a l'anàlisi d'entorns concrets = Seguridad ciudadana y función policial : una aproximación al análisis de entornos concretos / Julián Delgado Aguado, Jaume Guàrdia Maduell
Delgado Aguado, Julián


Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria d'Edicions i Publicacions, 1994
248 p. ; 24 cm (Estudis i recerques, 4, Sèrie Protecció ciutadana) 
Bibliografia.



Matèries: Seguretat ciutadana ; Ordre públic ; Actuacions policials ; Policia municipal ; Informes
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1994]
Autors add.:Guàrdia Maduell, Jaume
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 31
select
print

Bookmark and Share
Les Activitats de vacances per a infants de l'Ajuntament de Barcelona 1979 - 1992: la represa d'una tradició municipal innovadora / Salvador Auberni, [et al.]



Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Area d'Afers Socials i Joventut, 1995
159 p. ; 24 cm (Estudis i recerques, 7. Temes de Joventut) 
ISBN 84-7609-718-2



Matèries: Infància ; Animació sòciocultural ; Colònies escolars ; Ajuntament
Matèries:Ajuntament de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1979 - 1992
Autors add.:Auberni, Salvador
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Arxiu Municipal Districte Gràcia


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 31
select
print

Bookmark and Share
Estudi Delphi sobre la Formació Professional a Barcelona: orientacions per a l'adequació de l'oferta educativa a la demanda empresarial / Carlos Losada Marrodan
Losada Marrodan, Carlos


Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria d'Edicions i Publicacions, 1994
171 p. ; 24 cm (Estudis i recerques. Educació i Psicopedagogia, 6) 
Bibliografia. Text en català i castellà.



Matèries: Informes ; Mercat de treball ; Inserció laboral ; Ensenyament secundari
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1994]
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 31
select
print

Bookmark and Share
La Formació de la premsa moderna: periodisme informatiu, polític i cultural a la Barcelona progressista: 1841 - 1843 / Jaume Guillamet ; pròleg Josep Benet
Guillamet i Lloveras, Jaume


Barcelona : Generalitat de Catalunya. Centre d'Investigacions de la Comunicació, 1993
210 p. : il. ; 22 cm (Estudis i recerques, 7) 
Referències bibliogràfiques.



Matèries: Premsa ; Periodisme ; Premsa cultural ; Premsa política
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1841 - 1843
Autors add.:Benet i Morell, Josep (Pr.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 31
select
print

Bookmark and Share
L'Atenció a les diferències a l'escola: seminari organitzat per la línia de Recerca sobre Diversitat de l'IMIPAE, de la Direcció de Serveis Pedagògics de l'Area d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, el març de 1991 / compilació a càrrec de Rosa Sellarès ; [IMIPAE]



Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria d'Edicions i Publicacions, 1993
217 p. : il. ; 24 cm (Estudis i recerques. Educació i psicopedagogia, 4) 
Text en català i castellà.



Matèries: Ensenyament primari ; Congressos ; Integració social ; Infància ; Immigració
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1991]
Autors add.:Sellarés, Rosa (Ed.)
Autors add.:Institut Municipal d'Investigació en Psicologia Aplicada a l'Educació
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 31
select
print

Bookmark and Share
Congrés d'Expressió, Comunicació i Pràctica Psicomotriu / [Organitzat per l'Escola Municipal d'Expressió i Psicomotricitat]

Congrés d'Expressió, Comunicació i Pràctica Psicomotriu (1r : 1992 : Barcelona )


Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria d'Edicions i Publicacions, 1993
511 p. : il. ; 24 cm (Estudis i recerques. Educació i psicopedagogia, 5) 
Al vers de la portada: Aquest congrés va tenir lloc a Barcelona, del 24 al 27 de març de 1992, i va ser organitzat per l'Escola Municipal d'Expressió i Psicomotricitat.



Matèries: Educació física ; Congressos ; Actes de congressos
Matèries:Escola Municipal d'Expressió i Psicomotricitat de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1992]
Autors add.:Escola Municipal d'Expressió i Psicomotricitat de Barcelona
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 2
go to page        

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3