português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
CUADERNOS DE TURISMO []
Referències trobades:
14   [Refinar la cerca]
Mostrant:
1 .. 14   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Exploración de tipologías hoteleras según el nivel de implementación de medidas de ahorro hídrico a través de un análisis cluster. El caso de Lloret de Mar (Costa Brava) / Ariadna Gabarda-Mallorquí, Anna Ribas Palom
Gabarda Mallorquí, Ariadna


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 41 (Enero-junio) , p. 187-218
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 5 pàgines en anglès.

En els últims anys, les recerques sobre el consum d'aigua en hotels han prestat especial atenció a relacionar aquesta variable amb diferents factors explicatius de tipus estructural. No obstant això, els factors organitzatius que poden influir i modular el consum d'aigua han estat poc explorats. A partir de la realització d'enquestes a establiments hotelers de Lloret de Mar (Espanya), el present treball té l'objectiu de conèixer el nivell d'implementació actual de mesures d'estalvi hídric i d'analitzar els incentius i barreres que perceben els gestors a l'hora d'aplicar noves mesures. A partir d'una anàlisi clúster, els resultats indiquen que existeixen acusades diferències entre aquests establiments en funció del seu grau de proactivitat, sensibilització ambiental i tecnificació, i de les motivacions i barreres que expliquen el nivell d'implementació de mesures d'estalvi hídric.


Matèries: Turisme ; Allotjaments turístics ; Hotels ; Estalvi d'aigua
Àmbit:Lloret de Mar
Cronologia:2014
Autors add.:Ribas Palom, Anna
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.41.327001
http://revistas.um.es/turismo/article/view/327001/228801 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
El Valor de la sostenibilidad como factor de diferenciación en los procesos de intermediación turística : un análisis para el caso de las PYMES catalanas / Lluís Garay, Joan Miquel Gomis, Francesc González
Garay Tamajón, Lluís Alfonso


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 41 (Enero-junio) , p. 219-248 : graf.
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 5 pàgines en anglès.

La recerca sobre la sostenibilitat en el sector turístic s'ha centrat en els últims anys en les grans empreses d'allotjament. Encara que existeixen treballs que analitzen l'impacte de la implementació de la sostenibilitat en els touroperadors, no s'ha analitzat suficientment a les petites i mitges agències de viatge, que constitueixen una part important de l'estructura del sector. A través d'una mostra propera a les 120 empreses, l'estudi demostra la importància de les motivacions econòmiques però també dels factors personals i la legitimització com a motius per configurar diferents perfils d'agències el comportament sostenible de les quals difereix.


Matèries: Turisme ; Empreses de serveis ; Incidència del turisme ; Petita i mitjana empresa ; Desenvolupament sostenible
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2014 - 2015
Autors add.:Gomis, Joan Miquel ; González, Francesc
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.41.327011
http://revistas.um.es/turismo/article/view/327011/228821 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Turismo y economía colaborativa : el caso de los recorridos gratuitos a pie en Barcelona / María del Pilar Leal Londoño, F. Xavier Medina
Leal Londoño, María del Pilar


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 41 (Enero-junio) , p. 323-367
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 3 pàgines en anglès.

El turisme ha patit un profund canvi estretament vinculat amb ús accelerat d'Internet i les xarxes. En aquest marc, el concepte de visites guiades gratuïtes, sense cap càrrec s'està fent cada vegada més popular a tota Europa. El present article analitza des d'un enfocament exploratori i partint dels principis de la geografia econòmica evolutiva, les empreses de recorreguts gratuïts a peu en el marc de l'economia col·laborativa a Barcelona. Aquest enfocament permet entendre aquest emergent mercat col·laboratiu i com impacta en la relació entre les empreses, els turistes i la destinació.


Matèries: Turisme urba ; Empreses de serveis ; Condicions de treball ; Economia ; Sector informal
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2016 - 2018
Autors add.:Medina, F. Xavier
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.41.327051
http://revistas.um.es/turismo/article/view/327051/228901 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Las Romerías, oportunidad turística y relaciones sociales entre locales y visitantes. El caso de la Cerdanya en Cataluña / José María Prat Forga, Gemma Cànoves Valiente
Prat Forga, Josep Maria


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 41 (Enero-junio) , p. 575-589
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 2 pàgines en anglès.

En els aquests últims anys s'estan desenvolupant noves activitats al voltant del turisme cultural-religiós amb l'objectiu de donar a conèixer i mantenir viu el folklore propi de les generacions passades. Entre aquests fenòmens històric-culturals i turístics estan els romiatges. Es tracta d'excursions en grup, generalment a peu, a ermites i santuaris on, a més de les activitats purament religioses, també s'aprofita per realitzar altres actes festius vinculats amb les tradicions del lloc. D'aquesta manera, amb els romiatges, alguns llocs religiosos als territoris d'interior s'han convertit en punts de trobada entre els turistes i la població local, amb una triple funció: revaloritzar el patrimoni local, atreure visitants i ser lloc de trobada entre la comunitat local i els turistes. En aquest treball, a partir de documentació i estadístiques sobre el tema i d'entrevistes a participants, s'ha analitzat el cas dels romiatges en la Cerdanya espanyola (els anomenats "aplecs"), i s'ha confirmat que es tracta d'uns esdeveniments populars que permeten revaloritzar turísticament el territori, ajudant a reafirmar la identitat local, conservant el patrimoni material i immaterial i afavorint les relacions socials entre gent amb diferents interessos i motivacions.


Matèries: Turisme cultural ; Pelegrinatge ; Aplecs ; Santuaris ; Ermites ; Festes religioses ; Festes populars ; Enquestes
Àmbit:Cerdanya
Cronologia:2016 - 2018
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.41.327161
http://revistas.um.es/turismo/article/view/327161/229121 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Has implementing an ecolabel increased sustainable tourism in Barcelona? / Rocío Arenado Rodríguez, Ana García López, José L. Jiménez Caballero
Arenado Rodríguez, Rocío


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 40 (Julio-Diciembre) , p. 93-134
Bibliografia. Inclou apèndix. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 4 pàgines en castellà.

L'objectiu principal d'aquest estudi és detectar si la implementació d'una eco-etiqueta en destinacions turístiques amb un model SDM, incrementa la seva sostenibilitat. Per a aquesta investigació, s'han posat en pràctica tres mesures a Barcelona: (1) entrevistes amb agents locals clau (DMOs), per comprovar la seva acceptació i implicació en el projecte de certificació; (2) la posada en pràctica de dues accions rellevants per a l'estudi: (a) contrastar els criteris de la eco-etiqueta objecte d'estudi amb els criteris del GSTC (2016), (b) comprovar si la eco etiqueta s'adequa a l'estudi de Font (2001) sobre les mateixes. Finalment, com a tercera mesura (3), es planteja una discussió per conèixer si els mitjans de comunicació i la població local perceben la ciutat com turísticament sostenible. Els resultats estableixen que tant Barcelona Tourism Board com els agents claus mostren preocupació, interès i compromís enfront de la sostenibilitat turística. I respecte a la ecoetiqueta, pot comprovar-se que és fiable, doncs s'adapta a les exigències tant del model de Font (2001) com als criteris del GSTC. No obstant això, la població local mostra una clara insatisfacció i malestar amb el volum de turistes que visita a la ciutat. Aquesta sembla no entendre d'etiquetes, però sí d'impactes negatius del turisme en les seves vides. La principal limitació de l'estudi és que solament ha estat analitzat el cas de Barcelona. Mentre que la seva contribució més interessant és la posada en pràctica de conceptes àmpliament acceptats, però que en general s'estudien més de forma teòrica que sobre les destinacions turístiques.


Matèries: Turisme urbà ; Política turística ; Política municipal ; Desenvolupament sostenible ; Incidència del turisme ; Certificats de qualitat
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2010 - 2015
Autors add.:García Lòpez, Ana ; Jiménez Caballero, José L.
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.40.309631
http://revistas.um.es/turismo/article/view/309631/219811 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Análisis de los perfiles de corta y larga duración de los turistas de ocio de Barcelona / Jorge Moll de Alba, Lluís Prats, Lluís Coromina
Moll de Alba Cabot, Jorge


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 39 (Enero - Junio) , p. 343-366
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de l'article en anglès.

Aquest article analitza l'efecte de la durada de l'estada en relació als conceptes de motivació, satisfacció, imatge, repetitividad i recomanació. El model teòric es basa en la literatura i utilitza una metodologia d'equacions estructurals a través d'una anàlisi multigrup. La grandària de la mostra és de 10,953 enquestes a turistes. Els resultats confirmen la majoria de les hipòtesis. Per exemple, la imatge té un efecte en la repetitividad, recomanació i satisfacció. A més, es troben diferències en els efectes de les variables segons els turistes de short i long break.


Matèries: Turisme urbà ; Dades estadístiques ; Enquestes ; Característiques demogràfiques ; Composició socioeconòmica
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2009 - 2011
Autors add.:Prats, Lluís ; Coromina Soler, Lluís
Accés: http://hdl.handle.net/10201/53216
http://revistas.um.es/turismo/article/view/290591/212451 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
El Uso de GPS para el análisis del comportamiento espacio-temporal de los turistas. Pre-test en el Valle de Boí / José A. Donaire, Núria Galí, Marcelo Royo-Vela
Donaire, José Antonio


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 35 (Enero - Junio) , p. 117-131
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de l'article en anglès.

Aquest article és una anàlisi exploratòria sobre l'ús dels GPS per estudiar el comportament dels visitants en un espai obert. La Vall de Boí és un escenari turístic que ofereix diversos recursos de primer ordre, per la qual cosa l'estudi dels recorreguts dels visitants permet analitzar la resposta a estímuls molt diferents. Els resultats demostren que el recurs del GPS en espais oberts permet ampliar la informació sobre l'ús social de l'espai turístic i obre les portes a noves formes d'anàlisis.


Matèries: Fonts d'informació ; Sistemes d'informació geogràfica ; Medi geogràfic ; Turisme ; Patrimoni natural ; Patrimoni cultural
Àmbit:Vall de Boí, la
Cronologia:[2012]
Autors add.:Galí Espelt, Núria ; Royo Vela, Marcelo
Accés: http://dx.doi.org/10.6018/turismo.35.221541
http://revistas.um.es/turismo/article/view/221541/173001 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Agroturismo en entornos periurbanos : enseñanzas de la iniciativa holeriturismo en el Parc Agrari del Baix Llobregat (Cataluña) / Valerià Paül Carril, Noelia Araújo Vila
Paül i Carril, Valerià


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 29 (Enero - Junio) , p. 183-208
Referències bibliogràfiques. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de l'article en anglès.

Es presenta l'agricultura periurbana per després desenvolupar una revisió de les modalitats de turisme aplicables a la mateixa, basada en les nocions de turisme periurbà i agroturismo. Després d'aquests antecedents, s'estudia la iniciativa de holeriturismo implantada a partir de 2008 en el Parc Agrari del Baix Llobregat. Es conclou a través d'una discussió de les opcions del holeriturismo en el si de les possibilitats múltiples que ofereix el periurbà en termes turístics.


Matèries: Agricultura periurbana ; Lleure ; Turisme rural ; Horta ; Espais naturals
Matèries:Parc Agrari del Baix Llobregat
Àmbit:Baix Llobregat
Cronologia:[2000 - 2012]
Autors add.:Araújo Vila, Noelia
Accés: http://revistas.um.es/turismo/article/view/153841
http://revistas.um.es/turismo/article/view/153841/135531 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Turismo accesible, turismo para todos : la situación en Cataluña y España = Accessible tourism, tourism for all : the current situation in Catalonia and Spain / Mónica Molina Hoyo, Gemma Cànoves Valiente
Molina Hoyo, Mónica


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 25 (Enero - Junio) , p. 25-44
Referències bibliogràfiques. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de l'article en anglès.

L'article mostra la situació de l'accessibilitat als espais turístics, presenta com el tema del turisme accessible i el turisme per a tots és un fet recent a Espanya i Catalunya. L'estudi exposa l'escassa atenció que s'ha prestat al tema des de l'àmbit dels estudis de turisme i com existeixen una sèrie de col·lectius que volen incorporar-se amb tot el dret a l'oci i al gaudi de les activitats turístiques. Catalunya presenta recents iniciatives que adapten les seves infraestructures als col·lectius amb discapacitat i/o necessitats especials. L'article repassa els casos més rellevants i mostra com a França ja existeix una marca nacional, que reconeix l'oferta turística adaptada i com el turisme accessible pot ser un producte en alça en els propers anys.


Matèries: Turisme ; Persones amb discapacitat ; Vellesa ; Dades estadístiques ; Barreres arquitectòniques ; Plans d'infraestructures
Àmbit:Catalunya ; Espanya ; França
Cronologia:[2008]
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://revistas.um.es/turismo/article/view/109561
http://revistas.um.es/turismo/article/view/109561/104291 [Versió en anglès]
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Turismo religioso en Montserrat : montaña de fe, montaña de turismo / Gemma Cànoves Valiente
Cànoves Valiente, Gemma


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 18 (Julio - Diciembre) , p. 63-76 : il.
Bibliografia. Resum en castellà i francès.

Montserrat és una important destinació turística a Catalunya, que rep un milió de visitants al llarg de l'any. La muntanya de Montserrat se situa com el primer símbol més reconegut a Catalunya. Tradicionalment ha estat un dels llocs de reconeixement cultural i identitari de Catalunya. En aquest article analitzem la situació dels estudis de turisme religiós a Espanya, com les tradicions religioses suposen un atractiu turístic important i què entenem per turisme religiós. En la segona part de l'article, ens centrem en el cas del Monestir de Montserrat, el seu atractiu turístic, religiós i simbologia del lloc i de la identitat catalana.


Matèries: Turisme cultural ; Creences religioses ; Pelegrinatge ; Patrimoni cultural ; Monestirs ; Identitat nacional
Matèries:Monestir de Montserrat
Àmbit:Montserrat - Monistrol de Montserrat
Cronologia:[2006]
Accés: http://revistas.um.es/turismo/article/view/17881
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Una Aproximación a los diferentes precios en el sector hotelero : el ejemplo de la Costa Brava Sur / Josep María Espinet Rius, Modest Fluvià Font
Espinet i Rius, Josep Maria


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 7 (Enero - Junio) , p. 23-34
Bibliografia. Resum en castellà i anglès.

El present article analitza els diferents preus que paguen els turistes en el sector hoteler de zones vacacionals, prenent-se com a referència algunes poblacions de la Costa Brava. D'un costat es compara les diferències entre contractar directament amb l'hotel o a través d'operador turístic. D'un altre, a través dels catàlegs dels operadors turístics, es comparen les diferències de preus al llarg de la temporada turística, les diferències segons el règim alimentós i els diferents descomptes i suplements que s'apliquen.


Matèries: Turisme de masses ; Allotjaments turístics ; Preus ; Fonts d'informació ; Dades estadístiques ; Incidència del turisme
Àmbit:Costa Brava
Cronologia:[1997 - 2000]
Autors add.:Fluvià i Font, Modest
Accés: http://revistas.um.es/turismo/article/view/22581
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Uso de GPS para el análisis del comportamiento espacio-temporal de los turistas. Pre-test en el Valle de Boí / José A. Donaire, Núria Galí Espelt, Marcelo Royo Vela
Donaire, José Antonio


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 35 (Enero - Junio) , p. 117-131 : il. gràf.
Bibliografia. Resum en castellà i anglès.

Aquest article és una anàlisi exploratòria sobre l'ús dels GPS per estudiar el comportament dels visitants en un espai obert. La Vall de Boí és un escenari turístic que ofereix diversos recursos de primer ordre, per la qual cosa l'estudi dels recorreguts dels visitants permet analitzar la resposta a estímuls molt diferents. Els resultats demostren que el recurs del GPS en espais oberts permet ampliar la informació sobre l'ús social de l'espai turístic i obre les portes a noves formes d'anàlisis.


Matèries: Turisme cultural ; Patrimoni cultural ; Viatgers ; Mètodes d'investigació ; Dades estadístiques
Àmbit:Vall de Boí, la
Cronologia:[2015]
Autors add.:Galí Espelt, Núria ; Royo Vela, Marcelo
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5034756
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Nuevos planteamientos y nuevas motivaciones en la elección de destinos de turismo cultural-urbano homosexual : el Festival Circuit de Barcelona / el Festival Circuit de Barcelona
Prat Forga, Josep Maria


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 33 (Enero - Junio) , p. 311-344 : il. gràf.
Bibliografia. Resum en castellà i anglès.

Una de les ofertes del turisme urbà pansa per potenciar el seu turisme cultural i d'oci. Amb el turisme homosexual es presenta un conjunt de productes d'oci, recreatius i culturals per satisfer la demanda d'un col·lectiu amb unes particularitats soci-demogràfiques i econòmiques singulars. Aquí s'analitza el Festival Circuit de Barcelona, a partir d'una enquesta per conèixer els motius de la seva elecció, concloent-se que aquesta decisió, a més del perfil soci-demogràfic del turista, també obeeix a la interacció de diversos factors afectius i pragmàtics, les qualitats, oferta i imatge de la destinació i el consum de noves experiències.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Festivals de música ; Crisi econòmica ; Homosexualitat
Matèries:Festival Circuit Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2005 - 2012
Accés: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4650235
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 14
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La investigación turística publicada en revistas turísticas y no turísticas : análisis bibliométrico de la producción de las universidades catalanas / José Antonio Corral Marfil ; Gemma Cànoves Valiente
Corral Marfil, José Antonio


En: Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 31 (Enero - Junio) , p. 55-81 : il.
Bibliografia. Resum en castellà i anglès.

Els objectius d'aquest estudi són analitzar la producció científica sobre turisme a Catalunya i explorar les diferències entre les revistes turístiques i no turístiques. Mitjançant una anàlisi bibliomètric i de contingut, es mostra la producció des de diversos angles: la distribució de la producció entre autors, centres i revistes; els tipus de revistes; les temàtiques i regions investigades; i les disciplines científiques empleades. Una conclusió és l'important paper que han exercit les revistes no turístiques, especialment les geogràfiques, en la difusió del coneixement turístic.


Matèries: Investigació científica ; Turisme ; Geografia ; Revistes ; Premsa científica ; Universitats
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2000 - 2010
Autors add.:Cànoves Valiente, Gemma
Accés: http://revistas.um.es/turismo/article/view/170741
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3