português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
MASSON, ANDRE []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 1   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Paisatge surrealista : una interpretació junguiana. Comparació entre Cap de Creus de Dalí i Montserrat de Masson [Fitxer informàtic] / Margarita Perera ; [dirigida pe: Pere Salabert]
Perera, Margarita


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2014
Dirigida per: Salabert, Pere. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2013
1 recurs electrònic

Del surrealisme se n'ha parlat tant -i de Dalí, també- que sembla que ja no pugui dir-se res més de nou. Però l'interès que pot tenir aquest treball està en l'aportació d'un punt de vista diferent per fer-ne una nova interpretació allunyant-se dels tòpics que s'han anat repetint i proposant una nova lectura, en clau junguiana. Si el surrealisme és tan important no és pels complexos personals dels seus creadors, sinó perquè van aconseguir un llenguatge universal. I per accedir-hi és necessari fer la interpretació segons el sistema elaborat per C. G. Jung, que permet passar dels complexos personals freudians -dels que tant se n'ha parlat en el cas de Dalí, per exemple- als arquetipus, que són les imatges que ens connecten amb el llenguatge universal. Jung també permet explicar el desig de reconciliació dels contraris, una de les principals preocupacions dels surrealistes, i les suposades incoherències surrealistes. El surrealisme va néixer a la ciutat, però els parcs de París van ser un escenari per reflexionar sobre el sentiment de la natura, com veurem en les reflexions de Louis Aragon al Parc des Buttes-Chaumont. Dalí, en canvi, el sentiment de la natura el va tenir integrat des de petit, quan passava els estius a Cadaqués, un paisatge que va arribar a estimar fins a sentir-s'hi totalment integrat. Al llarg del treball s'ha remarcat la importància de la cosmogonia elaborada per Dalí a partir de la seva identificació, fins a l'òsmosi, amb el paisatge de Portlligat i de Cap de Creus, que el converteix en un representant contemporani del que els alemanys denominen la "filosofia de la Natura" (Die Naturphilosophie). Per això és necessari buscar en les seves pintures els arquetipus que donen forma als seus pensaments i sentiments davant la natura, i per això és necessari recórrer a Jung.


Matèries: Tesis doctorals ; Surrealisme ; Paisatge ; Art ; Pintura ; Pintors ; Psicòlegs ; Crítica artística
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989) ; Jung, Carl Gustav (1875-1961) ; Masson, André (1896-1987)
Àmbit:Cadaqués ; Creus, cap de ; Montserrat, massís de ; Catalunya
Cronologia:[1920 - 1945]
Autors add.:Salabert, Pere (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/132677
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3