português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
ENSENYAMENT DE LLENGUES []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 20   en el formato [Estandar]
página 1 de 3
ir a la página          


1 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Quatre anys d'Escola Oficial d'Idiomes a San Feliu de Guíxols : reptes de futur / josep M. Montcada i Escubairó
Montcada i Escubairó, Josep M.


En: L'Arjau : Informatiu de l'Àrea de Cultura. Sant Feliu de Guíxols, núm. 56 (juny 2007), p. 40-41 : il. (Servei d'educació


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament de llengues
Matèries:Escola Oficial d'Idiomes. Sant Feliu de Guíxols
Àmbit:Sant Feliu de Guíxols
Cronologia:2003 - 2007
Accés: https://arxiumunicipal.guixols.cat/attachments/article/6222/arjau_guixols_arxiu_056_escriptor_gaziel.pdf [exemplar complet]
Localització: B. Octavi Viader i Margarit (Sant Feliu de Guíxols); B. Mercè Rodoreda (Castell-Platja d'Aro); B. Baldiri Reixac (Santa Cristina d'Aro)


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
I de sobte una troballa, una carta antiga al Mercantic! / Antoni Bardavio Novi, Laura Casado Domingo, Sònia Mañé Orozco
Bardavío i Novi, Antoni


En: Gausac. Sant Cugat del Vallès, núm. 55 (2022) , p. 179-187 (Didàctica i medi local
Bibliografia i notes.


Matèries: Fonts documentals ; Epistolari ; Ensenyament de llengües ; Ensenyament de la llengua ; Ensenyament secundari ; Metodologia didàctica
Àmbit:Sant Cugat del Vallès
Cronologia:[2022]
Autors add.:Casado Domingo, Laura ; Mañé Orozco, Sònia
Accés: https://raco.cat/index.php/GAUSAC/article/view/420061
Localització: Biblioteca Gabriel Ferrater (Sant Cugat del Vallès); Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Arxiu Històric de Sabadell; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Construcció de desigualtats en espais bilingües : l'ensenyament del català a dones immigrants / Tulay Caglitutuncigil Martínez
Caglitutuncigil Martínez, Tulay


En: Digit HVM : revista digital d'humanitats. Barcelona, núm. 16 (May 2014), p. 33-41 : il. (Dossier. Els nous parlants de llengües minoritàries: pertinences i legitimitats) 
Referències bibliogràfiques.

Generalment s'espera que els immigrants aprenguin i utilitzin la llengua legítima com una forma pràctica d'accedir als serveis socials i a un lloc de feina. Aquest argument crea una connexió hipotètica entre els règims lingüístics establerts i la integració social i econòmica. Tot i que no es defineix explícitament, aquesta connexió implica que la integració és un procés unilateral que hauria de dur a terme la població immigrant a través de l'adquisició de la llengua. Tanmateix, la llengua és un capital simbòlic que també es pot utilitzar com una eina d'apoderament o desapoderament. L'accés a la llengua legítima, la distribució del capital lingüístic i les estratègies de legitimació i deslegitimació en camps específics, com ara el de les escoles d'idiomes per a adults, poden ser un indicador de com es construeixen les desigualtats socials i les jerarquies. En aquest article, em centro en les classes de llengua catalana que reben dones im-migrants marroquines en una petita població al nord de Barcelona. Baso la meva anàlisi en un conjunt de dades qualitatives recollides entre el desembre del 2013 i el gener del 2014, i argumento que aquestes classes contradiuen les polítiques públiques que promouen l'ús del català. Això és perquè les habilitats lingüístiques en català que se suposa que s'ensenyen, de fet, estan mal distribuïdes, i ma-joritàriament es legitima les noves parlants com a parlants d'espanyol en lloc de català.


Matèries: Llengua catalana ; Sociolingüística ; Bilingüisme ; Immigrants ; Població estrangera ; Dona ; Ensenyament de llengües
Àmbit:Barcelona, àrea metropolitana
Cronologia:2014
Accés: https://raco.cat/index.php/Digithum/article/view/n16-caglitutuncigil


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Projecte Atlantis : recursos digitals per a les llengües minoritzades de la UE, recursos per a l'ensenyament del català / Miquel Strubell, Marta Torres
Strubell i Trueta, Miquel


En: Digit HVM : revista digital d'humanitats. Barcelona, núm. 5 (May 2003), 15 p. : il.

L'Observatori Atlantis és el fruit d'un treball cofinançat per la Unió Europea i realitzat per unconsorci format pels Estudis d'Humanitats i Filologia de la UOC, el Research Centre onMultilingualism (Universitat Catòlica de Brussel·les) i la Foundation for European Research(Gal·les). El projecte consta d'una base de dades consultable per Internet amb informaciósobre recursos digitals en les anomenades llengües minoritzades de la UE. L'estudi quepresentem revela el grau d'incorporació de diferents comunitats lingüístiques a la societatde la informació: el català, el basc i el gal·lès són sens dubte les llengües més actives.


Matèries: Llengua catalana ; Ensenyament de llengües ; Material didàctic ; Projectes
Àmbit:Europa
Cronologia:2003
Autors add.:Torres, Marta
Accés: https://raco.cat/index.php/Digithum/article/view/18510


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Quina moguda! 2019-2020 : amplia continguts : AFA i AMPA dels centres docents, entitats esportives, culturals i artístiques de Palamós



Palamós : Ajuntament de Palamós, 2019
31 p. ; 21 cm



Matèries: Guies ; Educació física ; Esport ; Clubs esportius ; Centres d'ensenyament ; Associacions culturals ; Ensenyament de les arts ; Ensenyament de la música ; Ensenyament de llengües
Àmbit:Palamós
Cronologia:2019 - 2020
Autors add.:Ajuntament de Palamós
Localització: B. Carles Rahola (Girona)


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Trips of the Tongue : language tourism en Barcelona / Blanca Aliaga, Veronica Corno, Montserrat Iglesias, Carla Luengo, Juan Puigneró



En: Ara: Journal of Tourisme Research = revista de investigación en turismo. Barcelona. Vol. 8, núm. 1 (2018) , p. 7-20
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.


Matèries: Turisme urbà ; Turisme cultural ; Estudiants ; Ensenyament de llengües ; Incidència del turisme ; Població estrangera ; Enquestes
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2017
Autors add.:Aliaga, Blanca ; Corno, Veronica ; Iglesias, Montserrat ; Luengo, Carla ; Puigneró, Juan
Accés: https://doi.org/10.1344/ara.v8i1.20092
https://raco.cat/index.php/ARA/article/view/341824


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Deu anys d'escola oficial d'idiomes / Lluís Lucero Comas
Lucero Comas, Lluís


En: Revista de Girona. Girona. Any 40, núm. 163 (1994) , p. 20-21 : il. (Crònica


Matèries: Centres d'ensenyament ; Ensenyament de llengües ; Commemoració
Matèries:Escola Oficial d'Idiomes de Girona
Àmbit:Girona
Cronologia:[1984 - 1994]
Accés: https://raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/89779
Localització: UAB: Humanitats (Hemeroteca); Institut Ramon Muntaner; Universitat Autònoma de Barcelona; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Barcelona; Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Enfoque plurilingüe integrador : una experiencia educativa interdisciplinar en el tratamiento integrado de lenguas en la ESO / Cristina Mallol, Miquel Alsina i Tarrés
Mallol, Cristina


En: Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas, núm. 12 (2017) , p. 45-53

La optimización del aprendizaje de lenguas es hoy en día una de las preocupaciones pedagógicas más significativas en nuestro país. El principal objetivo de este estudio fue analizar las percepciones de los estudiantes y los docentes en un centro de secundaria donde se aplicó un Enfoque Plurilingüe Integrador (EPI). Se llevó a cabo una investigación acción participativa en la que todos los departamentos lingüísticos del centro trabajaron cooperativamente para implantar un Tratamiento Integrado de Lenguas (TIL). Se recopilaron datos a través de cuestionarios y grupos de discusión, entre otros registros. Los resultados evidenciaron que mediante el aprendizaje global, transversal e interdisciplinar, tanto de lenguas maternas como de segundas lenguas o lenguas extranjeras, los alumnos se sentían más seguros, utilizando como recurso sus experiencias y conocimientos previos. En consecuencia, dichos alumnos estaban más motivados para adquirir las competencias plurilingüe y multicultural, dos competencias genéricas muy relevantes para el futuro desarrollo académico y personal de nuestros estudiantes.


Matèries: Ensenyament secundari ; Escoles secundàries ; Ensenyament de llengües ; Educació
Matèries:IES de Vilafant
Àmbit:Vilafant
Cronologia:[2017]
Autors add.:Alsina i Tarrés, Miquel
Accés: http://hdl.handle.net/10256/15012


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Multi-media systems and the socio-cultural integration of adults learning a language in the country or region where it is spoken : L'Espluga de Francolí, Catalonia, Spain : 22-27 September 1985 / compiled and edited by John McDowell ; Council for Cultural Co-operation



Strasbourg : Council of Europe. Council for cultural co-operation, 1985
86 p. ; 30 cm



Matèries: Ensenyament de llengües ; Material didàctic ; Noves tecnologies ; Educació de persones adultes
Àmbit:Espluga de Francolí, l'
Cronologia:1985
Autors add.:Mcdowell, John (Ed.)
Autors add.:Consell d'Europa. Council for Cultural Co-Operation


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
"Las Primeras letras deben comprender el leer y escribir únicamente en español". La llengua a l'escola / per Tura Clarà
Clarà i Vallès, Tura


En: 155136 Després de les Noves Plantes : canvis i continuïtats a les terres de parla catalana. Actes del IX Congrés de la CCEPC (Cervera, 21 i 22 de febrer de 2014). Valls ; [Barcelona] ; [Móra la Nova] ; [Lleida] : Cossetània : Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana : Institut Ramon Muntaner : Institut d'Estudis Ilerdencs, 2014. p. 583-610



Matèries: Llengua catalana ; Decret de Nova Planta ; Educació ; Nova Planta ; Legislació ; Ensenyament de llengües
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1716 - 1869]
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Abadia de Montserrat; B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Rovira i Virgili; B. Pública de Tarragona; B. Municipal (Móra la Nova); B. Octavi Viader i Margarit (Sant Feliu de Guíxols); B. Comarcal Sant Agustí (La Seu d'Urgell); B. Municipal de Vila-rodona


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
La Integración de los turistas idiomáticos en la ciudad de Barcelona / Eva Alcázar, Coral Gámiz, Montserrat Iglesias, Aina Padró



En: Tourism and Heritage Journal. Barcelona, núm. 1 (2019) , p. 80-112
Referències bibliogràfiques. Inclou apèndix amb les fitxes tècniques de la investigació. Resums en castellà i anglès.

El turisme idiomàtic és una tipologia poc explorada i un interessant camp d'estudi donada la seva idiosincràsia. A pesar que l'intercanvi cultural associat a aquesta activitat turística aporta beneficis significatius per a tots els actors involucrats, també presenta multitud de dificultats que han de prendre's en consideració i gestionar-se apropiadament. L'objectiu general del projecte que aquí es presenta ha estat investigar com es produeix la integració dels turistes idiomàtics en la comunitat local de Barcelona (Espanya). Amb aquesta finalitat, s'han identificat les dificultats que interfereixen en aquesta immersió per a poder oferir mesures que permetin superar-les en el futur. La informació s'ha obtingut directament de proveïdors de turisme idiomàtic i de les experiències viscudes per les pròpies investigadores mitjançant un enfocament qualitatiu i a través de tres tècniques: entrevistes en profunditat, observació participant i cerca telemàtica. Després de l'anàlisi de les dades s'ha dissenyat un pla d'accions amb propostes pràctiques per a millorar la integració dels estudiants internacionals. Futures línies de recerca podrien centrar-se en l'aplicació d'aquestes mesures i analitzar si finalment les propostes realitzades aconsegueixen els resultats esperats.


Matèries: Turisme cultural ; Ciutats ; Ensenyament de llengües ; Incidència del turisme ; Població estrangera
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2019]
Autors add.:Alcázar, Eva ; Gámiz, Coral ; Iglesias, Montserrat ; Padró, Aina
Accés: https://revistes.ub.edu/index.php/tourismheritage/article/view/28151
https://raco.cat/index.php/THJ/article/view/10.1344-THJ.2019.0.90-112
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Ensenyament d'idiomes i la Cambra de Comerç / per Josep Sala i Esquena
Sala i Esquena, Josep


En: Revista de Girona. Girona. Any 29, núm. 102 (gener-març 1983), p. 71-75
Notes.


Matèries: Cambres de comerç i indústria ; Ensenyament de llengues
Matèries:Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Girona
Àmbit:Girona
Cronologia:1947 - 1983
Accés: https://www.raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/view/81750
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Centre cultural : Escola d'idiomes de Balaguer / Màximo García Delgado, Constantí Pedra i Barés
García Delgado, Máximo


[1998]
Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Universitària Politècnica de Vilanova i La Geltrú, 1998
160 f. ; 30 cm
Treball fi de carrera.



Matèries: Aplicacions informàtiques ; Centres d'ensenyament ; Ensenyament de llengües ; Projectes
Àmbit:Balaguer
Cronologia:[1998]
Autors add.:Pedra i Barés, Constantí
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
El Quadern d'exercicis catalano-llatins de Narcís Collell (1740-1744) / Júlia Butinyà, Dolors Condom, Pep Vila
Butinyà i Jiménez, Júlia


En: Quaderns del Centre d'Estudis Comarcals de Banyoles. Banyoles. 1992-1994 (1994) , p. 229-241 : il.
Bibliografia.



Matèries: Pagesos ; Fonts documentals ; Manuscrits ; Estudiants ; Llengua catalana ; Llatí ; Ensenyament de llengües ; Treballs escolars
Matèries: Collell, Narcís (1722-????)
Matèries:Col·legi de Cordelles de Barcelona ; Jesuïtes
Àmbit:Torn, el - Sant Ferriol ; Barcelona
Cronologia:1740 - 1744
Autors add.:Condom i Gratacòs, Dolors ; Vila i Medinyà, Pep
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; B. Carles Rahola (Girona); Biblioteca Borja (URL)


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
El SEDEC : 40 anys per la llengua i per l'escola / per Joaquim Arenas i Sampera
Arenas i Sampera, Joaquim


En: Serra d'Or. Barcelona, núm. 707 (novembre 2018), p. 20-23 : il (Fets i opinions



Matèries: Generalitat de Catalunya ; Política lingüística ; Política educativa ; Normalització lingüística ; Ensenyament de llengües ; Llengua catalana ; Commemoració
Matèries:Generalitat de Catalunya. Servei d'Ensenyament del Català
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1978 - 2018
Localització: B. Centre de Lectura de Reus; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de Sabadell


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Comunidad lingüística occitana de la Vall d'Aran / Jordi Suïls y Àngel Huguet Canalís
Suïls Subirà, Jordi


En: Plurilingüismo en España. Barcelona : Universitat Pompeu Fabra, 2007. p. 189-211

Notes. Bibliografia. Conté taules, gràfics i un mapa.



Matèries: Aranès ; Sociolingüística ; Política lingüística ; Legislació ; Ensenyament de llengües ; Dades estadístiques
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2007]
Autors add.:Huguet Canalís, Àngel


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Seguiment i avaluació del procés de tractament de llengües en el sistema educatiu d'Aran / Joaquim Arenas i Sampera
Arenas i Sampera, Joaquim


2003
1 vol. ; 30 cm
Mecanoscrit inèdit.



Matèries: Aranès ; Llengua catalana ; Dades estadístiques ; Sociolingüística ; Sistema educatiu ; Ensenyament de llengües ; Enquestes ; Professors ; Estudiants
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2003]


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Aran : ua escòla entà un pòble / Joaquim Arenas e Sampera
Arenas i Sampera, Joaquim


[S.l.] : [Conselh Generau d'Aran], 2001
[31] p. ; 24 cm
A contracoberta: Conselh Generau d'Aran.
ISBN 8489940487



Matèries: Sistema educatiu ; Aranès ; Ensenyament de llengües
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2001]
Autors add.:Conselh Generau d'Aran


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 53
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Trilingual education in the Vall d'Aran : an analysis in terms of linguistic interdependence / by Jordi Suïls Subirà, Àngel Huguet Canalís and Xavier Lamuela Garcia
Suïls Subirà, Jordi


En: Noves SL (tardor 2001), p. 17-32
Bibliografia. Inclou taules i gràfics. Títol obtingut de la pantalla inicial. ambé disponible en català.


Matèries: Ensenyament de llengües ; Dades estadístiques ; Llengua catalana ; Llengua espanyola ; Aranès ; Sistema educatiu
Àmbit:Val d'Aran
Cronologia:[2001]
Autors add.:Huguet Canalís, Àngel ; Lamuela Garcia, Xavier
Accés: http://www.gencat.cat/llengua/noves/noves/hm01tardor/catalana/a_suils1_6.htm


Enllaç permanent a aquest registre



20 / 53
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
IIIaus. Jornades Universitàries Occitanocatalanes : deth 16 ath 21 juriòl de 2000

Jornades Universitàries Occitanocatalanes (3a : 2000 : Val d'Aran )


2000
66 f., [3] f. ; 30 cm
Mecanoscrit inèdit. A portada: Memòria. Eurocongrés 2000.



Matèries: Actes de congressos ; Aranès ; Occità ; Mitjans de comunicació ; Sociolingüística ; Administració de justícia ; Tradicions populars ; Ensenyament de llengües
Àmbit:Val d'Aran ; Catalunya Nord
Cronologia:2000
Autors add.:Mas i Gavarró, Artur
Autors add.:Conselh Generau d'Aran


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 3
ir a la página          

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3