português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
172876 []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 1   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Història dels aeroports de Barcelona i de les línies aèries que hi operaren de 1931 a 1936 [Fitxer informàtic] / Lluís Corominas Bertran ; [Dirigida per Joan B. Culla i Clarà]
Corominas Bertran, Lluís


[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
Dirigida per: Culla i Clarà, Joan B.. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània, 2017
1 recurs electrònic (480 p.)

A la introducció es comença exposant el camí de l'aerostació a Barcelona de 1784 a 1908, la creació del primer club aeronàutic, el primer vol a la ciutat comtal i els vols fets fins a 1914. És segueix amb certes dades de la I Guerra Mundial, tractats i els inicis de les línies aèries. La creació de l'aeròdrom de la Volateria on operen Pujol Comabella i Cia amb escola i on és provaven els avions construïts als Tallers al barri de Sant Martí, Barcelona. L'empresa és seguida per Talleres Hereter amb les mateixes funcions fins al 1920 en què fan fallida. En aquest moment s'hi insta-la l'Escola de l'Aeronàutica Naval operant amb avions i aeròstats explicant el que si fa fins a 1927. A partir d'aquesta data hi comença a operar Iberia, el 1929 seguirà Compañía de Líneas Aéreas Subvencioandas S. A. i el 1932 Líneas Aéreas Postales Españolas que opera fins al començament de la Guerra Civil espanyola. A partir de gener de 1928 a la companyia espanyola si afegí l'enllaç de la Luft Hansa/Lufthansa que operà fins juliol de 1936. Al març de 1920 la companyia francesa Latécoère comença a operar en el seu propi camp a poca distancia de la Volateria on havia començat a fer escales fins a la creació de l'aeròdrom propi. A partir de 1927 òpera l'Aéropostale fins que el 1933 la substitueix Air France fins al juliol de 1936. L'aeròdrom de l'Aero Club es crea el 1923 però com que no hi operaren línies aèries no entra en l'estudi. Al port que volen diferents hidroavions fins al 1920 en què si hi insta-la la base d'hidroavions de l'Escola de l'Aeronàutica Naval, junt els Tallers i el Dedalo. S'exposa el recorregut de cada una de les instal·lacions fins al 1927. Abans però el 1922, de juliol a setembre i un mes i escaig el 1923 hi opera l'Aero Marítima Mallorquina i a partir de novembre de 1928 hi comença operar Società Anonima Navegazione Aeri que és substituïda per la Società Aerea Mediterranea el 1934 i aquesta el 1935 seguida per Ala Littoria que operà fins al juliol de 1936. Fins al 1927 s'explica el que succeeix a cada instal·lació i els moviments d'aeronaus, per passar a partir d'aquesta data explicar el desenvolupament de les aerolínies, des de quina ciutat venen i fins on arriben, la qual cosa donà una visió de la importància dels aeròdroms/aeroports de Barcelona. En paral·lel s'ha estudiat el volum de passatgers, càrrega, correu, així com s'ha explicat el que han significat en aquest procés certs aparells. Per acabar s'ha comparat els aeròdroms/aeroports de Barcelona amb el de Madrid tant en el nombre de línies com en les dades quantificables exposades unes línies enrere.


Matèries: Tesis doctorals ; Aeroports ; Aeronàutica ; Transport aeri ; Empreses
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1931 - 1936
Autors add.:Culla i Clarà, Joan B. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/406129
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3