El Valor de la sostenibilidad como factor de diferenciación en los procesos de intermediación turística : un análisis para el caso de las PYMES catalanas / Lluís Garay, Joan Miquel Gomis, Francesc González
Garay Tamajón, Lluís AlfonsoEn:
Cuadernos de Turismo. Murcia, núm. 41 (Enero-junio) , p. 219-248 : graf.
Bibliografia. Resum en castellà i anglès. També disponible (en pdf) una versió resumida de 5 pàgines en anglès.
La recerca sobre la sostenibilitat en el sector turístic s'ha centrat en els últims anys en les grans empreses d'allotjament. Encara que existeixen treballs que analitzen l'impacte de la implementació de la sostenibilitat en els touroperadors, no s'ha analitzat suficientment a les petites i mitges agències de viatge, que constitueixen una part important de l'estructura del sector. A través d'una mostra propera a les 120 empreses, l'estudi demostra la importància de les motivacions econòmiques però també dels factors personals i la legitimització com a motius per configurar diferents perfils d'agències el comportament sostenible de les quals difereix.