português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
BEL I QUERALT, GERMA []
References found:
Showing:
1 .. 3   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 3
select
print

Bookmark and Share
Efectes socioeconòmics de l'autopista Pau Casals, tram Castelldefels-Sitges (Túnels de Garraf) / Germà Bel i Queralt
Bel i Queralt, Germà


Barcelona : Aucat, 1998
55 p. : il. ; 30 cm



Matèries: Xarxa viària ; Autopistes ; Transports i comunicacions ; Trànsit per carretera ; Economia ; Societat
Matèries:Autopista Pau Casals ; Túnels del Garraf
Àmbit:Garraf ; Sitges ; Castelldefels
Cronologia:1998


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 3
select
print

Bookmark and Share
Disdain, distrust and dissolution = Desdeny, desconfianá, dissolució = Desdén, desconfianza, disolución : the surge of support for independence in Cataloni / Germà Bel ; [translator, William Triuni]
Bel i Queralt, Germà


Brighton : Sussex Academic Press, cop. 2015
XVII, 178 p. : gràf., map., taules ; 24 cm (Cañada Blanch/Sussex Academic studies on contemporary Spain
Referències bibliogràfiques i índex.
ISBN 9781845197049



Matèries: Vida política ; Nacionalisme ; Identitat nacional ; Procés independentista ; Independentisme ; Opinió pública ; Centralització ; Llengua catalana
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:[2005 - 2015]
Autors add.:Triuni, William (Trad.)


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 3
select
print

Bookmark and Share
Infraestructures a la perifèria de la perifèria : una visió de llarg termini (1720-2010) / Germà Bel
Bel i Queralt, Germà


En: 134693 III Congrés d'Història d'Alcanar : Alcanar, 1, 2 i 3 de desembre de 2010. Alcanar : Ajuntament d'Alcanar, 2011. p. 237-254
 (Ponències

Aquest treball analitza la política d'infraestructures espanyoles des de principis de 1700: La construcció de carreteres en el segle XVIII, la creació de ferrocarrils i la seua expansió en el XIX; l'expansió d'autopistes al segle XX, i el desenvolupament de l'alta velocitat ferroviària en el segle XXI. L'anàlisi revela un patró a llarg termini: la política d'infraestructures a Espanya no s'ha regit per les exigències del comerç i l'activitat econòmica, sinó més aviat pel desig de centralitzar el transport al voltant de la capital política del país. Atès que el comerç ha estat incapaç de sostenir el desenvolupament d'aquesta política, la regulació i els subsidis del pressupost nacional han estat regularment utilitzats per decidir les prioritats en matèria de creació d'infraestructura i per finançar el desenvolupament, manteniment i funcionament de les xarxes. Una de les conseqüències sistemàtiques d'aquesta política de llarg termini ha estat la postergació del desenvolupament de les connexions no radials a Espanya, entre les quals la més important és el corredor mediterrani. Només molt esporàdicament, quan ha estat imprescindible el pagament per usuaris, aquest corredor ha tingut un paper protagonista. Aquest patró perjudica la productivitat i benestar dels territoris del Mediterrani, i dels de tot Espanya, tret de Madrid i el seu hinterland immediat.



Matèries: Infraestructures de transport ; Plans d'infraestructures ; Xarxa viària ; Xarxa ferroviària
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1720 - 2010
Localització: Universitat Rovira i Virgili; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3