português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
AGULLO DIAZ, M. DEL CARMEN []
References found:
Showing:
1 .. 3   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 3
select
print

Bookmark and Share
Pioneres : història i compromís de les germanes Úriz Pi / Manuel Martorell, Salomó Marquès i M. Carmen Agulló ; traducció de Judith Casals ; Pròleg de Celia Canyelles i Rosa Toran
Martorell, Manuel


Barcelona : Pol·len edicions, 2019
256 p. : il. ; 21 cm (Observatori, 28) 
ISBN 9788416828685

Aquesta és la història de dues navarreses avantguardistes, feministes i revolucionàries. Van ser dues dones amb un valor excepcional, avançades al seu temps, pioneres al començament del segle XX en la renovació pedagògica d'un sistema educatiu ancorat en el passat, en la defensa dels drets de la dona i la infància, i amb un elevat grau de compromís social i polític. Josefa i Elisa Úriz Pi, nascudes a Navarra a finals del XIX, van mantenir unes posicions d'avantguarda que van escandalitzar les persones "benpensants" de Girona i Lleida, on van ser assenyalades com anatema de la moral pública i on van iniciar una trajectòria professional que les portaria a la militància comunista, van assumir destacats càrrecs de responsabilitat per a la República durant la Guerra Civil. Exiliades a França, no van dubtar a formar els primers grups de la Resistència contra l'ocupació alemanya a la regió de París, i la seva extraordinària valentia va ser reconeguda quan van morir en l'exili berlinès, sense que poguessin tornar mai a la seva Navarra natal. (Editorial).



Matèries: Biografia ; Mestres ; Dona ; Pedagogues ; Educació ; Renovació pedagògica ; Exili ; Guerra civil espanyola ; Moviment feminista ; Oposició política
Matèries: Úriz Pi, Elisa (1893-1979) ; Úriz Pi, Josefa, 1883-1958
Àmbit:Navarra ; Catalunya
Cronologia:[1883 - 1979]
Autors add.:Marquès i Sureda, Salomó ; Agulló Díaz, M. del Carmen ; Casals, Judith (Trad.) ; Cañellas i Julià, Celia (Pr.) ; Toran Belver, Rosa (Pr.)
Localització: Memorial Democràtic


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 3
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Llengua, eduació, vida. Jordi Monés i el català a l'escola / Carmen Agulló Díaz
Agulló Díaz, M. del Carmen


En: Educació i Historia. Revista d'Historia de l'Educació. Barcelona, núm. 5 (2001-2002) (2004) , p. 114-121 (


Matèries: Historiadors ; Pedagogs ; Educació ; Homenatge ; Llengua catalana ; Ensenyament en català
Matèries: Monés i Pujol-Busquets, Jordi (1928-....)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1936 - 2003
Accés: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/151011/202911
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 3
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El Problema de l'escola rural durant la Segona República / Juan Manuel Fernández Soria i M. del Carmen Agulló Díaz
Fernández Soria, Juan Manuel


En: Educació i Historia. Revista d'Historia de l'Educació. Barcelona, núm. 8 (2005) (2006) , p. 29-62

La manca d'identitat pròpia és el tret que millor ha caracteritzat la nostra escola rural. Nascuda a imitació de la urbana, ni polítics ni pedagogs s'han preocupat de la seva peculiaritat, teixint, al seu voltant, una història d'oblits, marginació i penúria. L'arribada de la Segona República, però, va encetar una nova etapa en què se li dedicava una certa atenció, en considerar el seu desenvolupament com a exigència irrenunciable per a la construcció de la República democràtica. En aquest article ens proposem, després d'una ràpida mirada històrica al voltant dels seus aspectes materials, organitzatius i pedagògics, analitzar els problemes que afecten aquests mateixos aspectes durant el període republicà, per tal de mostrar fins a quin punt fou o no objecte d'actuació preferent en la teoria i la pràctica de la seva política educativa. A més, analitzem el paper del magisteri rural, una part del qual es va convertir, mitjançant la formació de ciutadans republicans, en factor dinamitzador de l'escola i de la mateixa societat.


Matèries: República espanyola II ; Política educativa ; Ensenyament primari ; Escoles rurals ; Mestres
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1931 - 1939
Autors add.:Agulló Díaz, M. del Carmen
Accés: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/151068/202968
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3