La docència en Ciència i Tecnologia de la Informació Geogràfica a Catalunya (2006-2009) : una aproximació quantitativa / Pere Serra Ruíz, Mireia Pou Ametller, Xavier Pons
Serra Ruíz, PereEn:
Documents d'Anàlisi Geogràfica. Bellaterra. Vol. 58, núm. 3 (setembre-desembre 2012), p. 497-517 : il. gràf. (
Estats de la qüestió i documentació)
Referències bibliogràfiques. Resum en català, castellà, francès i anglès.
L'article sintetitza els resultats obtinguts en una enquesta realitzada a tots els centres de docència de Catalunya que han impartit estudis superiors o cursos especialitzats o relacionats amb l'àrea de Ciència i Tecnologia de la Informació Geogràfica (CTIG) des de l'any 2006 fins al 2009. L'estudi permet tenir un coneixement raonablement acurat del desenvolupament de l'esmentada disciplina al nostre país gràcies a les 76 respostes obtingudes (el 54[per cent] del total dels enquestats). Els resultats mostren l'elevat nombre d'alumnes involucrats, amb una estimació total de 6. 457, així com el seu origen, on l'atracció d'alumnes no catalans queda ben palesa. També cal destacar que el 42[per cent] de les assignatures en estudis superiors amb contingut CTIG s'ha impartit des de departaments de geografia, en llicenciatures molt diverses, programades majoritàriament en el segon i tercer any de llicenciatura i amb una elevada obligatorietat. Pel que fa als continguts, cal destacar la preponderància dels relacionats amb els sistemes d'informació geogràfica seguida de la cartografia i, en menor grau, de la teledetecció. En definitiva, el treball mostra un elevat grau d'implantació de la CTIG entre els anys 2006 i 2009, amb una tendència a augmentar dins de l'ensenyament superior de Catalunya.