português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
CAPDEVILA I GOMEZ, ARANTXA []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 9   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 9
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Xarxes d'influència i de construcció d'Opinió Pública a Twitter. El cas del procés d'independència de Catalunya : des de l'anunci de la Llei del Referèndum fins als fets d'octubre [Fitxer informàtic] / Josep Maria Grau Masot ; [dirigida per Arantxa Capdevila]
Grau Masot, Josep Maria


[Tarragona] : Universitat Rovira i Virgili, 2019
Dirigida per: Capdevila, Arantxa. Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació, 2018
1 recurs en línia (386 p.)

Aquesta Tesi presenta una proposta metodològica quantitativa, mitjançant la qual es poden analitzar les xarxes que es formen a Twitter arrel d'un determinat succés. Al mateix temps, conté un estudi de cas empíric centrat en el procés d'independència català, del qual s'han analitzat nou successos que abarquen una finestra temporal força àmplia: Des de l'anunci de la Llei del Referèndum al juliol del 2017, fins als fets d'octubre del mateix any. El gran volum de dades obtingudes (una mostra composta per 10.798.901 tuits i retuits) amb codi elaborat amb lleguatge R, ha permès realitzar anàlisis extenses amb el programari Gephi, i s'han obtingut resultats i conclusions que permeten comprendre la formació de xarxes, i l'estructuració de la Influència comunicativa, així com la possible creació d'Opinió Pública a Twitter. Aquesta proposta metodològica, abasta tant l'anàlisi morfològica de xarxes globals com la identificació i categorització dels nodes més rellevants que les conformen: Els Influencers, els Constructors i els Ponts.


Matèries: Tesis doctorals ; Comunicació social ; Xarxes socials ; Opinió pública ; Independentisme ; Referèndum
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2017
Autors add.:Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/664742
Localització: Universitat Rovira i Virgili; TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 9
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Espectre del tripartit : comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2006 [Fitxer informàtic] / Jordi Pericot i Canaleta, Arantxa Capdevila Gómez (ed.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2009
1 recurs electrònic (223 p.) (Unica. Estudis, 3) 
Bibliografia.
ISBN 9788492707324

La campanya electoral de les eleccions autonòmiques del 2006 es va desenvolupar en una situació marcada per dos fets fonamentals. Per una banda, la incertesa dels resultats i, molt especialment, la configuració del futur govern (a causa de la previsible necessitat de configurar una coalició). D'altra banda, tot i que tots els partits van tenir present l'anterior govern tripartit, no van fer explícita la seva presència en la campanya electoral. Per tant, el tripartit es converteix en una mena d'ombra que plana sobre la comunicació de totes les forces polítiques, sense arribar a prendre prou entitat. Aquest estudi aborda l'anàlisi de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el quart estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995, 1999 i 2003. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, C. Pont, M. Mauri, M. Obradors, J. Fernández, A. Capdevila, J. Pericot, M. Figueras, J. Gifreu, L. Gómez, T. Aira, F. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz, E. Pujadas, O. Pérez, A. Casals, L. López) examinen els aspectes més rellevants de la campanya i les seves repercussions en l'electorat.


Matèries: Eleccions autonòmiques 2006 ; Comportament electoral ; Opinió pública ; Sociologia política ; Propaganda política ; Govern Maragall-Tripartit ; Mitjans de comunicació ; Partits polítics ; Polítics ; Campanyes electorals
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2006
Autors add.:Pericot i Canaleta, Jordi (Ed.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Ed.)
Accés: http://www.edu-library.com/ca/show?id=313 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 9
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Espectre del tripartit : comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2006 / Jordi Pericot i Canaleta, Arantxa Capdevila Gómez (ed.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2009
223 p. : taules ; 24 cm (Unica. Estudis, 3) 
Bibliografia.
ISBN 9788492707041

La campanya electoral de les eleccions autonòmiques del 2006 es va desenvolupar en una situació marcada per dos fets fonamentals. Per una banda, la incertesa dels resultats i, molt especialment, la configuració del futur govern (a causa de la previsible necessitat de configurar una coalició). D'altra banda, tot i que tots els partits van tenir present l'anterior govern tripartit, no van fer explícita la seva presència en la campanya electoral. Per tant, el tripartit es converteix en una mena d'ombra que plana sobre la comunicació de totes les forces polítiques, sense arribar a prendre prou entitat. Aquest estudi aborda l'anàlisi de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el quart estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995, 1999 i 2003. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, C. Pont, M. Mauri, M. Obradors, J. Fernández, A. Capdevila, J. Pericot, M. Figueras, J. Gifreu, L. Gómez, T. Aira, F. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz, E. Pujadas, O. Pérez, A. Casals, L. López) examinen els aspectes més rellevants de la campanya i les seves repercussions en l'electorat.



Matèries: Eleccions autonòmiques 2006 ; Comportament electoral ; Opinió pública ; Sociologia política ; Propaganda política ; Govern Maragall-Tripartit ; Mitjans de comunicació ; Partits polítics ; Polítics ; Campanyes electorals
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2006
Autors add.:Pericot i Canaleta, Jordi (Ed.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Ed.)
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 9
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Campanya fragmentada : comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2010 / Arantxa Capdevila, Carles Pont (eds.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2012
333 p. : gràf. ; 24 cm (Unica. Estudis, 6) 
Bibliografia.
ISBN 9788499841670



Matèries: Eleccions autonòmiques 2010 ; Comportament electoral ; Sociologia política ; Propaganda política ; Mitjans de comunicació ; Partits polítics ; Campanyes electorals
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2010
Autors add.:Capdevila i Gómez, Arantxa (Ed.) ; Pont i Sorribes, Carles (Ed.)
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 9
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
De Pujol a Maragall: comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2003 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu (Dir.), Arantxa Capdevila Gómez (Dir.), Francesc Pallarés (Dir.)



Girona : Documenta Universitaria, 2008
1 recurs electrònic (254 p.) (Unica. Estudis, 1) 
ISBN 9788499840529

La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va plantejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del PP a Espanya, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern "tripartit", presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i de 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. Lòpez , M.Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez. L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.


Matèries: Eleccions autonòmiques 2003 ; Comportament electoral ; Vida política ; Govern Pujol-CiU ; Govern Maragall-Tripartit
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003
Autors add.:Gifreu, Josep (Dir.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Dir.)
Autors add.:Universitat Pompeu Fabra. Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual
Accés: http://www.edu-library.com/ca/show?id=407 [Accés restringit als usuaris de la UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, BC, UVic, UJI i URL]


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 9
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
De Pujol a Maragall: comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2003 / Josep Gifreu (Dir.), Arantxa Capdevila Gómez (Dir.), Francesc Pallarés (Dir.)



Barcelona ; Girona : Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual : Documenta Universitaria, 2007
254 p. : il. ; 23 cm (Unica. Estudis, 1) 
ISBN 9788496742307

La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va plantejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del PP a Espanya, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern "tripartit", presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i de 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. Lòpez , M.Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez. L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.



Matèries: Eleccions autonòmiques 2003 ; Comportament electoral ; Vida política ; Govern Pujol-CiU ; Govern Maragall-Tripartit
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003
Autors add.:Gifreu, Josep (Dir.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Dir.)
Autors add.:Universitat Pompeu Fabra. Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 9
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Franja, frontera i llengua: conflictes d'identitat als pobles d'Aragó que parlen català / Josep L. Espluga, Arantxa Capdevila ; pròleg d'Artur Quintana ; epílegs de Xavier Rambla, [et al.]
Espluga, Josep


2a ed.
Lleida : Pagès, 1996
188 p. : il., map., gràf. ; 24 cm (Guimet, 8) 
Bibliografia.
ISBN 8479352825

Aquesta obra planteja la problemàtica de la identitat col·lectiva i social en un territori molt concret (la zona oriental d'Aragó limítrof amb Catalunya) i la seva articulació amb una llengua molt concreta (la llengua catalana). Es pretén configurar un marc interpretatiu que permeti entendre uns tipus de relacions socials, actituds, comportaments, usos i costums, la percepció dels quals resulta distorsionada per causa d'una sèrie de perjudicis i preconcepcions que dificulten una relació distesa. Sovint tant des d'Aragó com des de Catalunya, s'atribueix a la gent d'aquestes comarques unes opinions, actituds i fets que deixaren atònita qualsevol persona mínimament informada. Aquest treball dóna veu als habitants catalanoparlants d'Aragó per tal que diguin la seva, ja que es troben enmig d'un foc ideològicament creuat en relació al qual tenen moltes coses a dir.



Matèries: Llengua catalana ; Varietats dialectals ; Sociolingüística ; Frontera ; Vida política ; Societat
Àmbit:Franja, la ; Catalunya ; Aragó
Cronologia:[1996]
Autors add.:Capdevila i Gómez, Arantxa ; Quintana i Font, Artur (Pr.) ; Rambla, Xavier (Pr.)
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 9
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
De Pujol a Maragall: comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes de 2003 [Fitxer informàtic] / Josep Gifreu (Dir.), Arantxa Capdevila Gómez (Dir.), Francesc Pallarés (Dir.)



Girona : Documenta Universitaria, 2008
1 CD-ROM
Ed. bajo demanda.
ISBN 978-84-96742-45-1

La campanya electoral al Parlament de Catalunya del 16 de novembre de 2003 va plantejar dues qüestions fonamentals: quina nova majoria governaria la Generalitat i qui seria el nou President després de Jordi Pujol. Amb majoria absoluta del PP a Espanya, la campanya fou considerada d'alta intensitat. Les negociacions posteriors donaren pas al primer govern "tripartit", presidit per Pasqual Maragall. Aquest estudi aborda l'anàlisi rigurosa de la campanya des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el tercer estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després dels anteriors corresponents a les eleccions de 1995 i de 1999. Diferents equips d'experts i analistes (F. Pallarés, J. Muñoz, L. Lòpez , M.Obradors, C. Pont, J. Pericot, A. Capdevila, I. Pintor, J. Gifreu, J.M. Corbella, L. Gómez. L. Aubia, A. Aira, A. Sáez, E. Xicoy, X. Ruiz Collantes, E. Pujadas, O. Pérez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya dels partits, dels mitjans de comunicació i de les repercussions en l'electorat.



Matèries: Eleccions autonòmiques 2003 ; Comportament electoral ; Vida política ; Govern Pujol-CiU ; Govern Maragall-Tripartit
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2003
Autors add.:Gifreu, Josep (Dir.) ; Capdevila i Gómez, Arantxa (Dir.) ; Pallarés i Porta, Francesc (Dir.)
Localització: Biblioteca de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 9
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Identitats de frontera a l'Aragó catalanòfon: Una anàlisi sociològica
Espluga Trenc, Josep Lluís


En: 116499 Segones Jornades d'Estudi a la Terra Alta. [Batea] : Patronat Pro-Batea, 1998. p. 393-406



Matèries: Identitat nacional ; Sociolingüística ; Llengua catalana ; Estudi sociològic ; Entrevistes
Àmbit:Franja, la
Cronologia:1994
Autors add.:Capdevila i Gómez, Arantxa
Localització: UAB: Sibhil·la; Institut Ramon Muntaner; B. Dr. Frias (l'Ametlla de Mar); B. Pública de Tarragona; B. José Escudé Albesa (Santa Bàrbara); B. Cabra-Feixet (El Perelló); B. Trinitari Fabregat (Alcanar); B. Municipal (Gandesa); Biblioteca Marcel·lí Domingo (Tortosa); B. Popular (Ulldecona); B. Delta de l'Ebre (Deltebre); B. Pública de Corbera d'Ebre; B. Sebastià Juan i Arbó (Amposta); B. Centre de Lectura (La Fatarella)


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3