Las Estrategias de comunicación digital de los museos en las redes sociales. Análisis de presencia y rendimiento de los museos de arte catalanes [Fitxer informàtic]
/ Federica Satta ; [dirigida per: Ignacio Fiz Fernández, Antonio Salcedo Miliani]
Satta, Federica Tarragona : Universitat Rovira i Virgili, 2018
Dirigida per: Fiz Fernández, Ignacio; Salcedo Miliani, Antonio. Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Història i Història de l'Art, 2018
1 recurs electrònic (289 p.)
Aquesta tesi doctoral té l'objectiu d'entendre de quina manera els museus catalans d'art estan aprofitant les xarxes socials per promoure, captar nou públic, fidelitzar-lo i amplificar de forma exponencial el seu radi d'acció. Després d'haver explorat, a la primera part, com els nous mitjans digitals i xarxes socials hagin influït de manera profunda en la societat contemporània, aquesta investigació ha posat el seu enfocament en l'ús de les plataformes socials per part dels museus internacionals i espanyols, representant un ampli ventall d'exemples concrets d'estratègies de comunicació. A més, en el present treball, s'ha intentat suplir l'escassetat d'estudis i anàlisis sobre el tema, i promoure un avenç en el coneixement sobre xarxes socials i museus, proporcionant una anàlisi al dia de les estratègies, presència i rendiment dels museus en les xarxes socials a Catalunya. Finalment s'han proporcionat els models d'estratègies més destacades de comunicació a través de xarxes socials, amb la finalitat de proporcionar una guia a què les institucions podrien referir-se a l'hora de posar en marxa la seva pròpia acció en els mitjans socials.