português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
186538 []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 1   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Ferrocarril Transpirinenc. Evolució i propostes de futur [Fitxer informàtic] / Jordi Domènech i Surinyach ; [dirigit per: Adrina Bachiller Saña]
Domènech i Surinyach, Jordi


2015
Dirigida per: Bachiller Saña, Adrina. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona. Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental, 2015
1 recurs electrònic
Projecte final de màster (Màster universitari en Logística, Transport i Mobilitat).

Aquest treball té com objecte d'estudi la línia ferroviària de Barcelona a Puigcerdà, conegut com el ferrocarril Transpirinenc. Es tracta d'una línia construïda en dues etapes, entre els anys 1884 i 1925. La línia original, de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses, va ser construïda amb l'objectiu de transportar mineral com a font d'energia per a la indústria barcelonesa i vallesana. El segon tram, pròpiament el Transpirinenc, de Ripoll Puigcerdà, va ser planificat com a nexe de connexió ferroviària entre Espanya i França. L'evolució de la línia va patir molts alts i baixos al llarg del segle XX, i va entrar en una decadència crònica a partir de la segona meitat. La seva funció de transport de mercaderies va anar minvant, fins desaparèixer pràcticament a l'actualitat. La seva internacionalitat mai s'ha concebut com a tal, ni s'ha posat a la pràctica. Davant els temors i rumors de la seva clausura, sobretot en el tram més septentrional, ha anat patint una manca d'inversió i consideració lligada a un descens de la demanda, que alhora n'ha justificat la falta d'atenció per deficitària. Durant les últimes dècades s'ha optat per tipificar-la amb un estatus especial per fer-la encaixar dins la xarxa de Rodalies de la Generalitat i gestionar-la de forma personalitzada. Val a dir que en l'última dècada i mitja s'hi han fet inversions importants, però que, únicament, han servit per dignificar-la i fer front a les pèssimes condicions en les que es trobava a principis de segle XXI. L'objectiu d'aquest treball és aprofundir en l'evolució de la línia i el seu estat actual, així com analitzar les inversions previstes, i explorar alternatives de futur i opcions que en rendibilitzin la seva existència com a infraestructura de valor pel territori i la societat.


Matèries: Ferrocarrils ; Xarxa ferroviària ; Política del transport
Matèries:Ferrocarril Transpirinenc
Àmbit:Pirineu ; Espanya ; França ; Barcelona ; Puigcerdà ; Ripoll ; Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:[1884 - 2015]
Autors add.:Bachiller Saña, Adrina (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/86805
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3