L'Arquitectura de la sensibilitat : Nicolau M. Rubió i Tudurí i el Pavelló d'Alemanya de Mies van der Rohe / David Caralt
Caralt, DavidEn:
L'Avenç : Revista d'Història. Barcelona, núm. 459 (juliol-agost 2019), p. 46-55 : il. (
Focus)
Referències bibliogràfiques.
La indústria alemanya va constituir la participació estrangera més extensa que va acudir a l'Exposició Internacional de Barcelona l'any 1929, amb setze mil metres quadrats d'instalðlacions repartits en vuit palaus noucentistes, un edifici independent per a les indústries elèctriques i un pavelló de representació del país, avui cèlebre, el Pavelló d'Alemanya. Aquest va ser desmantellat després de la clausura de l'exposició. Malgrat la seva breu existència però gràcies a les fotografies en blanc i negre fetes per l'artista d'origen rus Sasha Stone, el prestigi de l'edifici va créixer exponencialment les dècades posteriors i aviat va ser considerat un manifest construït de l'arquitectura del moviment modern i una de les construccions més influents del segle XX.