português | español | français | català

logo

Database search

Database:
fons
Search:
ESPELT I LLEONART, PERE []
References found:
Showing:
1 .. 1   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 1
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Oportunitats d'integració territorial de la connexió ferroviària dïAndorra a la línia internacional Barcelona-Puigcerdà-Toulouse [Fitxer informàtic] / M. Àngels Seuba Donaire ; [dirigit per: Pere Espelt i Lleonart]
Seuba Donaire, M. Àngels


2009
Dirigida per: Espelt i Lleonart, Pere. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori, 2009
1 recurs electrònic
Tesina.

Les altes terres del Pirineu han sofert històricament un subdesenvolupament endèmic en relació a les planes i la costa. Entorn de la frontera dels tres països -Andorra, Catalunya i França- existeix una regió de sistemes urbans amb força potencial de desenvolupament. A ponent trobem Andorra, un pol demogràfic i econòmic de primer ordre a l'àmbit del Pirineu, amb una població de prop de 85.000 habitants i una economia pròspera basada en les finances, el turisme i el comerç. A Catalunya, trobem els sistemes urbans de La Seu d'Urgell i Puigcerdà, molt menors però posseeixen un gran potencial residencial i productiu. A França, la Cerdanya francesa i la capçalera del riu Ariège no tenen nodes importants, però el riu canalitza un important corredor viari i ferroviari transpirinenc. Impulsat per l'obertura del túnel de Cadí a mitjans de la dècada de 1980, el turisme ha suposat un impuls demogràfic i econòmic amb un impacte molt positiu, però no sembla probable que la dinàmica es pugui mantenir i fins i tot es preveu una certa regressió en certs territoris: envelliment demogràfic, reducció dels mercats de treball locals, saturació de la xarxa viària. Andorra, a més, haurà d'afrontar problemes de sostenibilitat en recursos com l'aigua i el sòl urbanitzable. En front d'aquests riscos, els petits territoris pirinencs tenen una oportunitat: integrar els seus esforços en mercats de treball més amplis que els permetin millorar en els factors de desenvolupament. En aquest sentit, Andorra és essencial per assolir una massa crítica que permeti generar economies d'aglomeració, especialitzar la producció i desenvolupar les infraestructures i els serveis del transport. La tesina planteja la integració funcional dels diferents territoris d'estudi en un àmbit de transport quotidià que permet unificar un mercat de treball potencial de prop de 200.000 habitants al 2030. La proposta depèn d'un ambiciós projecte de connexió ferroviària d'Andorra a la línia internacional Barcelona-Puigcerdà-Toulouse mitjançant un túnel de vint quilòmetres. Es defineixen tècnicament els projectes d'infraestructura i els serveis del transport necessaris, així com les actuacions urbanístiques i de promoció econòmica que concorren a la integració de la regió i el seu desenvolupament territorial, com és la creació d'un pol industrial a l'estació d'interconnexió ferroviària i el planejament d'una gran aglomeració Puigcerdà - Bourg-Madame.


Matèries: Infraestructures de transport ; Xarxa ferroviària ; Ordenació del territori ; Urbanisme
Àmbit:Andorra ; França ; Puigcerdà
Cronologia:2009
Autors add.:Espelt i Lleonart, Pere (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/12706
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  fons : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3