português | español | français | català

logo

Database search

Database:
fons
Search:
DOSSIER: MARCA BARCELONA []
References found:
Showing:
1 .. 19   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona, ¿adónde vas? / Miquel Puig Raposo. Economista
Puig Raposo, Miquel


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 104-105 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 28) i anglès (p. 66).

Es vol consolidar Barcelona com una ciutat capdavantera a Europa. La materialització del projecte té quatre requeriments: un hinterland amb una economia potent, comunicacions amb el món, creació de ciència i tecnologia i atractiu per viure-hi. Quina és la situació en cada un d'aquests àmbits?


Matèries: Promoció de ciutats ; Promoció econòmica ; Economia ; Turisme ; Investigació científica
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona, on vas? / Miquel Puig Raposo. Economista
Puig Raposo, Miquel


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 28-29 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 66) i castellà (p. 104).

Es vol consolidar Barcelona com una ciutat capdavantera a Europa. La materialització del projecte té quatre requeriments: un hinterland amb una economia potent, comunicacions amb el món, creació de ciència i tecnologia i atractiu per viure-hi. Quina és la situació en cada un d'aquests àmbits?


Matèries: Promoció de ciutats ; Promoció econòmica ; Economia ; Turisme ; Investigació científica
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona-Cataluña : un "cobranding" indispensable / Albert Castellón. Director general de Cerveses Moritz
Castellón, Albert


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 102-103 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 64) i castellà (p. 102).

Les marques són repertoris de significats, un sac on aboquem infinitat d'atributs i innombrables percepcions que s'ha anat omplint, en molts casos, durant anys o dècades. Però quan parlem de marques-país, la cosa es complica perquè el termini temporal d'aquest procés de construcció s'estén per segles. Quant temps fa que les marques Catalunya i Barcelona van començar a construir-se?


Matèries: Promoció de ciutats ; Promoció econòmica ; Comerç
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona-Catalunya : un "cobranding" indispensable / Albert Castellón. Director general de Cerveses Moritz
Castellón, Albert


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 26-27 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 64) i castellà (p. 102).

Les marques són repertoris de significats, un sac on aboquem infinitat d'atributs i innombrables percepcions que s'ha anat omplint, en molts casos, durant anys o dècades. Però quan parlem de marques-país, la cosa es complica perquè el termini temporal d'aquest procés de construcció s'estén per segles. Quant temps fa que les marques Catalunya i Barcelona van començar a construir-se?


Matèries: Promoció de ciutats ; Promoció econòmica ; Comerç
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El secreto de Barcelona / Enric Vila Delclòs. Escritor. Profesor de la Facultad de Comunicación Blanquerna
Vila i Delclòs, Enric


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 100-101 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 24) i anglès (p. 62).

Una gran ciutat és la que fa créixer alguna cosa, la que és capaç de representar una causa que va més enllà del seu interès material. Barcelona podria defensar la causa del matís, de les minories que no necessiten posar bombes perquè saben anar fent sense deixar-se trepitjar. Un reducte judaïtzant al bell mig de l'Europa postmoderna.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Identitat nacional ; Independentisme ; Procés independentista
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2011 - 2013
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona's secret / Enric Vila Delclòs. Writer. Lecturer at the Blancquerns School of Communication
Vila i Delclòs, Enric


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 62-63 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 24) i castellà (p. 100).

Una gran ciutat és la que fa créixer alguna cosa, la que és capaç de representar una causa que va més enllà del seu interès material. Barcelona podria defensar la causa del matís, de les minories que no necessiten posar bombes perquè saben anar fent sense deixar-se trepitjar. Un reducte judaïtzant al bell mig de l'Europa postmoderna.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Identitat nacional ; Independentisme ; Procés independentista
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2011 - 2013
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
El secret de Barcelona / Enric Vila Delclòs. Escriptor. Professor de la Facultat de Comunicació Blanquerna
Vila i Delclòs, Enric


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 24-25 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 62) i castellà (p. 100).

Una gran ciutat és la que fa créixer alguna cosa, la que és capaç de representar una causa que va més enllà del seu interès material. Barcelona podria defensar la causa del matís, de les minories que no necessiten posar bombes perquè saben anar fent sense deixar-se trepitjar. Un reducte judaïtzant al bell mig de l'Europa postmoderna.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Identitat nacional ; Independentisme ; Procés independentista
Àmbit:Barcelona
Cronologia:2011 - 2013
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona inspira / Redacció



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 98-99 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 22) i anglès (p. 60).

El lema "Barcelona inspira" demana una proactivitat lligada a la creativitat, que no pressuposa tant la recepció passiva com l'impuls creatiu i la capacitat de moure els altres a fer coses.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



9 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona inspira / Redacció



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 22-23 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 60) i castellà (p. 98).

El lema "Barcelona inspira" demana una proactivitat lligada a la creativitat, que no pressuposa tant la recepció passiva com l'impuls creatiu i la capacitat de moure els altres a fer coses.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



10 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Construir marca, hacer ciudad / Juan Carlos Belloso. Experto en imagen y competitividad de territorios. Director de Future Places



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 96-97 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 20) i anglès (p. 58).

La marca d'un lloc és la reputació que té, o les associacions mentals que provoca, entre els seus diferents públics. Té un impacte fonamental en la predisposició de la gent envers tot el que aquest lloc diu, fa o proposa, i esdevé un element clau en la presa de decisions. Una gran marca suposa un gran avantatge competitiu.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Autors add.:Belloso, Juan Carlos
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



11 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Construir marca, fer ciutat / Juan Carlos Belloso. Expert en imatge i competitivitat de territoris. Director de Future Places



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 20-21 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 58) i castellà (p. 96).

La marca d'un lloc és la reputació que té, o les associacions mentals que provoca, entre els seus diferents públics. Té un impacte fonamental en la predisposició de la gent envers tot el que aquest lloc diu, fa o proposa, i esdevé un element clau en la presa de decisions. Una gran marca suposa un gran avantatge competitiu.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Autors add.:Belloso, Juan Carlos
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



12 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Ciudad metropolitana o ciudad de ciudades / Francesco Indovina. Profesor de la Facultad de Planificación del territorio de Venecia y de la Facultad de Arquitectura de Sassari



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 93-95 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 17) i anglès (p. 55).

Barcelona s'expandeix creant constantment centres d'excel·lència fora dels seus murs, ampliant l'àrea residencial, conformant la metròpoli europea. La població resident vol una metròpoli millor i, per a això, cal més planificació.


Matèries: Ciutats ; Urbanisme ; Planificació urbanística
Àmbit:Barcelona ; Barcelona, àrea metropolitana
Cronologia:[2013]
Autors add.:Indovina, Francesco
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



13 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Ciutat metropolitana o ciutat de ciutats / Francesco Indovina. Professor de la Facultat de Planificació del territori de Venècia i de la Facultat d'Arquitectura de Sàsser



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 17-19 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 55) i castellà (p. 93).

Barcelona s'expandeix creant constantment centres d'excel·lència fora dels seus murs, ampliant l'àrea residencial, conformant la metròpoli europea. La població resident vol una metròpoli millor i, per a això, cal més planificació.


Matèries: Ciutats ; Urbanisme ; Planificació urbanística
Àmbit:Barcelona ; Barcelona, àrea metropolitana
Cronologia:[2013]
Autors add.:Indovina, Francesco
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



14 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Imaginar una ciudad / Jaume Subirana. Profesor de la UOC y escritor



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 91-93 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 15) i anglès (p. 53).

Vivim el triomf d'una ciutat sense sobrenom clar ni imatge unívoca però esdevinguda destí turístic internacional. Busquem una altra marca, doncs. Però, de veritat creiem que dient que Barcelona és Gaudí o el Barça o el Mediterrani o una festa del talent afegirem valor al que el seu simple nom ja evoca?


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Turisme
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Autors add.:Subirana i Ortín, Jaume
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



15 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Imaginar una ciutat / Jaume Subirana. Professor de la UOC i escriptor



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 15-17 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 53) i castellà (p. 91).

Vivim el triomf d'una ciutat sense sobrenom clar ni imatge unívoca però esdevinguda destí turístic internacional. Busquem una altra marca, doncs. Però, de veritat creiem que dient que Barcelona és Gaudí o el Barça o el Mediterrani o una festa del talent afegirem valor al que el seu simple nom ja evoca?


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Turisme
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Autors add.:Subirana i Ortín, Jaume
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



16 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Desmarcarse de la marca / Joan Ramon Resina, Universidad de Stanford



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 89-90 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en català (p. 13) i anglès (p. 51).

La ciutat que volia ser el París del sud s'ha quedat sense espais per refugiar-se del trànsit i del soroll, per passejar sense haver de mirar aparadors, per llegir en calma, i compensa la fretura de capitalitat amb la grandesa fugissera de xifres qualssevol. Caldria un nou realisme per enterrar el cofoisme de la Barcelona guapa que van impulsar els consistoris de la gran subhasta, i recuperar la ciutat per a usos més sostenibles.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Turisme ; Turisme de masses ; Desenvolupament sostenible
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1908 - 2013]
Autors add.:Resina, Joan Ramon
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



17 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Desmarcar-se de la marca / Joan Ramon Resina, Universitat de Stanford



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 12-14 : il. (Dossier: marca Barcelona
L'article també està en anglès (p. 51) i castellà (p. 89).

La ciutat que volia ser el París del sud s'ha quedat sense espais per refugiar-se del trànsit i del soroll, per passejar sense haver de mirar aparadors, per llegir en calma, i compensa la fretura de capitalitat amb la grandesa fugissera de xifres qualssevol. Caldria un nou realisme per enterrar el cofoisme de la Barcelona guapa que van impulsar els consistoris de la gran subhasta, i recuperar la ciutat per a usos més sostenibles.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Turisme ; Turisme de masses ; Desenvolupament sostenible
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1908 - 2013]
Autors add.:Resina, Joan Ramon
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



18 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
"Mar alegre, tierra jocunda, aire claro" / Austí Calvet, Gaziel. Periodista i escriptor (1887-1964)



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 8-11 : il. (Dossier: marca Barcelona
Extracte de l'assaig original. L'article també està en català (p. 11) i anglès (p.50).

Quina visió tenia Cervantes de Barcelona? Gaziel hi va dedicar un petit assaig que va aparèixer al Libro de Oro de la Exposición de Sevilla de 1930, on dóna compte de l'admiració que l'autor del Quixot sentia per la capital de Catalunya, més enllà dels coneguts ditirambes.


Matèries: Ciutats ; Literatura ; Escriptors ; Edat moderna
Matèries: Cervantes Saavedra, Miguel de (1547-1616)
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1605 - 1617]; 1930
Autors add.:Calvet i Pascual, Agustí (Gaziel)
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



19 / 19
select
print
Text complet
Bookmark and Share
"Mar alegre, tierra jocunda, aire claro" / Austí Calvet, Gaziel. Periodista i escriptor (1887-1964)



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 8-11 : il. (Dossier: marca Barcelona
Extracte de l'assaig original. L'article també està en anglès (p. 2) i castellà (p.3).

Quina visió tenia Cervantes de Barcelona? Gaziel hi va dedicar un petit assaig que va aparèixer al Libro de Oro de la Exposición de Sevilla de 1930, on dóna compte de l'admiració que l'autor del Quixot sentia per la capital de Catalunya, més enllà dels coneguts ditirambes.


Matèries: Ciutats ; Literatura ; Escriptors ; Edat moderna
Matèries: Cervantes Saavedra, Miguel de (1547-1616)
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1605 - 1617]; 1930
Autors add.:Calvet i Pascual, Agustí (Gaziel)
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  fons : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3