Construcció del nom de marca en una ruta literària i la seva vinculació amb l'autoria dels textos que la constitueixen / Josepa Anglès Soronellas
Anglès i Soronellas, FinaEn:
200740 Recerca en Humanitats 2018. Tarragona : Publicacions URV, 2018. p. 29-44
Els noms de marca tenen un paper essencial en la construcció de marca per la denominació en si i pel grau de coherència que es dóna entre aquesta i el seu contingut. Aquest article es refereix, a partir de setanta-dues rutes dels territoris de parla catalana, com s'ha construït la seva marca de ruta i quina és la presència de l'autor-titular en els textos que les constitueixen. Conclou que són majoritàries les marques de ruta en les quals figura el nom de l'autor i el del lloc per on circulen; que es donen també, tot i que minoritàries, altres opcions significatives i que són residuals les marques de contingut generalista. Quant a la coherència entre marca i contingut, també són majoria les rutes que estan formades per textos de l'autor-titular i purament testimonials les rutes corals.