Televisió mòbil i social a Catalunya : l'audiència i la interacció en les aplicacions mòbils i els perfils de xarxes socials corporatius de les televisions catalanes / Pablo Gómez-Domínguez, Reinald Besalú Casademont
Gómez-Domínguez, PabloEn:
Quaderns del CAC. Barcelona, núm. 42 (juliol 2016), p. 41-52 (
Tema monogràfic)
Número dedicat a: L'audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments. Referències bibliogràfiques.
Aquest estudi aborda les característiques i el comportament dels usuaris de les aplicacions mòbils i dels perfils de xarxes socials corporatius de 53 televisions catalanes: TV3, 8tv i les televisions integrades dins la Xarxa Audiovisual Local (XAL). S'aplica una metodologia quantitativa amb una anàlisi de contingut, el creuament de dades de consum lineal i mòbil i l'anàlisi d'indicadors de desenvolupament del nivell d'interactivitat de les comunitats d'usuaris a Facebook i Twitter. Els resultats mostren que les aplicacions mòbils han estat desenvolupades per a un tipus d'usuari passiu i que el perfil d'audiència d'aquestes aplicacions està format majoritàriament per homes de 25-34 anys. D'altra banda, les comunitats en xarxa es mostren força inactives, amb uns nivells d'interacció majors a Facebook i propers al 0 [per cent] a Twitter.