Estrategias de expansión de una empresa familiar catalana: Agrolimen, 1937 - 2007 / Javier Moreno Lázaro
Moreno Lázaro, JavierEn:
Revista de Historia Industrial. Barcelona, núm. 41 (2009) , p. 49-89
Notes a peu de pàgina. Inclou apèndix gràfic. Resums en castellà i anglès.
El propòsit d'aquest treball és identificar les claus de l'èxit d'Agrolimen en la seva curta història. La integració vertical, el màrqueting i el canvi gerencial expliquen el prodigiós creixement d'aquesta empresa, nascuda com un modest negoci de guerra que es va convertir a la fi del segle XX en una de les més importants empreses dedicades a la fabricació d'aliments i productes d'higiene d'Europa. El text posa l'èmfasi en la seva exploració contínua de nous productes, l'ajuda de la publicitat, la separació entre propietat i gerència i en l'ús de l'experiència adquirida a Espanya en la seva presència en mercats emergents.