Incidencia territorial de las actuaciones en infraestructuras de carreteras en los Pirineos / Justo Borrajo Sebastián
Borrajo Sebastián, JustoEn:
Estudios territoriales. Madrid, núm. 29 (1989) , p. 147-158 : map.
El problema de la difícil accessibilitat en les zones de muntanya sorgeix com a conseqüència de diferents factors preliminars: orografia, climatologia, altitud, etc. que poden determinar la consolidació històrica d'aquestes carències sense ser superades cronològicament. El Pirineu suma a aquests factors la seva condició d'àrea de muntanya amb problemes d'assentaments de petites dimensions, i la seva condició de barrera natural-administrativa entre dues nacions que s'integren en una comunitat internacional més ampla (CEE). El Pla general de carreteres, 1984-1991, preveu una actuació per a superar aquests límits, interconnectant d'una banda, un eix transversal est-oest, gran part de la serralada i d'altra banda, proposant possibles vies de superació en sentit sud-nord d'aquesta barrera natural d'accés a Europa. Fins al moment les millores han estat importants encara que s'han suscitat diferents qüestions com són la imbricació dels diferents plans de carreteres, entre les CCAA i l'Estat, i entre les CCAA que són limítrofes.