Análisis del comportamiento del turista de negocios en Barcelona / Jorge Moll de Alba Cabot, Lluis Prats, Lluís Coromina
Moll de Alba Cabot, JorgeEn:
Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 15, núm. 2 (2017) , p. 419-435 : il.
Bibliografia. Resums en castellà i anglès.
Aquest article analitza el comportament dels turistes de negocis de la ciutat de Barcelona. S'estudia l'efecte de la durada de l'estada en les relacions de la motivació, la satisfacció, la imatge, la repetitividad i la recomanació. El model teòric proposat es basa en la literatura, planteja 9 hipòtesi de treball i aporta coneixement sobre els efectes de la durada de l'estada sobre la destinació. La metodologia utilitzada són els models d'equacions estructurals, i l'ús de l'anàlisi multigrup. La mostra usada són 2976 turistes de negoci que pernocten a Barcelona. Els resultats suggereixen que els turistes professionals de curta i llarga estada es comporten de manera diferent, així com que la majoria d'hipòtesi són acceptades amb diferent grau d'intensitat. També permeten proposar implicacions i suggeriments en l'àmbit de les polítiques turístiques, estratègies de gestió i futures línies de recerca.