La Promoción de nuevas actividades terciarias en la ciudad de Barcelona / Nuria Benach
Benach i Rovira, NúriaEn:
Revista de geografia. Barcelona, núm. 29 (2 1995), p. 7-18
Bibliografia i fonts. Notes. Resum en castellà, portuguès i anglès.
La profunditat de les transformacions recents de les ciutats pot ésser analitzada en els canvis de les formes i de les funcions urbanes, així com en la seva relació amb les noves formes de planificació urbana. En aquest article es tracta, en primer lloc, d'establir la dimensió del sector terciari a Barcelona a través de l'evolució d'algunes macromagnituds econòmiques i de constatar la tendència centrípeta de la localització de certes activitats terciàries, especialment de les més direccionals (que s'analitza aquí a partir de la localització de les seus socials de les empreses més grans) i de les de desenvolupament més recent com els anomenats serveis a les empreses. A continuació es reflexiona sobre la promoció de l'activitat terciària com política urbana, en general, i en el cas de Barcelona en particular. Finalment, s'aborden els intents de promoció de determinats sectors amb potencial de creixement com el turisme, la sanitata o les finances. (A.).