português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
234428 []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 1   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Concebir el presente : apuntes para una asignatura en construcción = Concebre el present : Apunts per una assignatura en construcció = Conceiving the present : Notes for a subject under construction / Paola Lo Cascio
Lo Cascio, Paola


En: Tiempo devorado : revista de historia actual. Bellaterra. Vol. 8, núm. 1 (2023) , p. 35-52 (Articles
Número mongràfic: Història per impartir. Catalunya i Espanya, 1979-2019. Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà, català i anglès.

En aquest article es duu a terme una reflexió entorn de la transmissió del coneixement del passat més recent d'Espanya en el marc de l'ensenyament universitari de grau. Arrencant des d'unes consideracions inicials en mèrit a la consolidació de les recerques d'història del temps present i a la dificultat de plasmar els seus resultats en propostes docents, s'esbossen les característiques principals d'una possible assignatura que tracti els continguts vinculats a l'experiència política, social, econòmica i cultural d'Espanya des de 1978 i fins als nostres dies. Una primera part de l'article està dedicada als continguts i l'estructura de l'assignatura (que inclou una reflexió entorn de la periodització i als relats públics sobre l'etapa considerada), mentre que una segona part examina els recursos i avança propostes de dinàmiques docents. Una última part es dedica, finalment, a una reflexió entorn de les competències vinculades a una assignatura d'aquestes característiques i als possibles mecanismes d'avaluació dels continguts. També es proporciona uns recursos bibliogràfics (en la seva gran part d'accés obert) considerats útils per a tractar els continguts de l'assignatura.


Matèries: Transició democràtica ; Epoca democràtica actual ; Ensenyament de la història ; Ensenyament secundari ; Ensenyament superior ; Programes d'estudi ; Historiadors ; Historiografia
Àmbit:Catalunya ; Espanya
Cronologia:1978 - 2019
Accés: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8926867
https://doi.org/10.5565/rev/tdevorado.187
https://ddd.uab.cat/record/273443


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3